Матеріали для опрацювання історичного роману В.Скотта «Айвенго

Про матеріал

Матеріал розрахований для індивідуальної форми навчання за програмою для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та тяжкими порушеннями мовлення. В конкретному випадку – це учениця, позбавлена можливості розмовляти, ходити, писати. Таблиці, тексти, картки, тестові завдання роздруковуються шрифтом 26, розрізаються. Учениця мовчки прочитує і на запитання рукою знаходить правильну відповідь.

Перегляд файлу

 

Матеріал розрахований для індивідуальної форми навчання  за програмою для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та тяжкими порушеннями мовлення. В конкретному випадку – це учениця, позбавлена можливості розмовляти, ходити, писати. Таблиці, тексти, картки, тестові завдання роздруковуються шрифтом 26, розрізаються. Учениця мовчки прочитує і на запитання рукою знаходить правильну відповідь.

 

Вчитель індивідуального навчання

 Полонського НВК №2 «ЗОШ  І - ІІІ ступенів №7 - ДНЗ»

Бортюк Наталія Василівна

Робота з дітьми з особливими потребами

Зарубіжна література

Матеріали для опрацювання історичного роману В.Скотта «Айвенго»  (7  клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Історичний колорит  в романі В.Скотта «Айвенго»

 

Допоміжна таблиця

Час, коли відбувалися описані події

Кінець ХІІ століття (середньовіччя)

Історичний період

Утверження феодального ладу

Місце

Англія

Ворогуючі сторони

Англосакси-корінні жителі і нормандці-завойовники

Соціальні протиріччя

Кріпосне селянство і феодали

Боротьба за централізацію королівської влади

Король Річард проти феодалів

Жорстокість феодальної церкви

Насильництво, хижацтво, користолюбство, несправедливі жорстокі вироки

Рицарські турніри

Жорстокість, антигуманність

Міжусобиці верхівки влади

Король Річард і його віроломний брат  Джон

Хрестові походи: І -  1097 р., ІІ - 1144 р., ІІІ - 1190 р., ІV- 1190 р.(проти православної Візантійської імперії , в 1212р. – похід дітей, невдалі походи 1217–1221, 1228–1229, 1248–1254, 1270 років

Свята Земля важлива, що вона є місцем народження Ісуса Христа, його діяльності, розп'яття, смерті та Воскресіння.

Мусульмани з'явилися на Святій Землі в 7 ст. Вони тиснули на Візантійську імперію.1009 року халіф фатимідів аль -Хакім бі-АмАр Алах наказав зруйнувати Храм Гробу Господнього. В 1039 р. його наступник після отримання великої суми дозволив візантійцям відбудувати його. Паломників впускали до Святої Землі до і після відбудування храму, але іноді їх захоплювали і деяких священиків вбивали. Хрестові походи – «для очищення Святої Землі мусульман»

 

 

 

 

Тема уроку: Образи представників саксонської знаті

Седріка і Ательстана

Завдання: прочитати написи на двох аркушах про Седріка (1 - деталь образу , 2 -  тлумачення) і провести стрілки відповідності

Портрет    

У побуті  невибагливий, хоча був багатим

Захищає рідну мову   

Може жертвувати власними інтересами заради спільної справи            Яскравий представник і виразник ідей англосаксів

Гостинний, щедрий

Шляхетний

Прихильний до рабів

Не поступається своїм принципам

  • Вік - під 60 років,  із його обличчя видно було, що він чоловік прямої, але запальної й нетерплячої вдачі. Зріст він мав не вищий від середнього, сині очі, русяве волосся, у якому ледь видніла сивина.
  • Величезна зала, довгий дубовий стіл, застелений дорогою червоною скатеркою,  другий стіл довший і нижчий для челяді; дах –з брусів, які були чорними від сажі з камінів.
  • Яскравий представник і виразник ідей англосаксів .
  • Хоча знає нормандську, просить гостей до нього звертатись англосакською.
  • Прагнучи прислужитися Англії, вигнав з домівки власного сина, щоб одружити  Ательстана і Ровену .
  • В його домі, за столом завжди знайдеться місце подорожньому.
  • Поважає людську гідність незалежно від національності та віри.
  • Стіл для прислуги - в тій же залі, що і для знаті.
  • Сам гостей не зустрічає, бо дав обітницю ніколи не ступати більше трьох кроків від помістка.

Ательстан Конінгсбурзький

Знатного роду 

 Не завжди спроможний розпорядитися власною долею 

Мав бажання жити за рахунок інших

Тупий 

 Позитивний момент

  • Походив  від короля Едуарда Сповідника.
  • Чекав, що його одружить Седрик на Ровені.
  •  Бачить у цьому шлюбі лише власну вигоду і не переймається високими ідеями майбутнього тестя .
  • Спочатку Седрік хотів поставити його на чолі визвольного руху саксів.
  • Викликає у багатьох людей недовіру.
  • Відмовився від шлюбу з Ровеною.

 

 

 

Тема уроку: Жіночі образи в романі В.Скотта «Айвенго»

У романі В. Скотта «Айвенго» виведені два образи прекрасних дівчат — Ровени та Ребекки .       

https://s017.radikal.ru/i434/1112/ab/958951becc7e.jpgПохожее изображение

                             Завдання учениці: Вибрати картки відповідно до кожного портрета, далі – розмістити їх у логічній послідовності для характеристики образу:

  • Ровена
  • Ребекка
  • Знатна саксонка 
  • Рішуче протистоїть шлюбові без любові         
  •  Нею опікувався Седрик Ротервудський     
  •  Через неї він опікун  виганяє свого сина і позбавляє його спадку
  • Потрапила в полон        
  • У складній ситуації  впадає у розпач   
  •  Зазнавала  гонінь та принижень
  • Красива
  • Онучка короля Альфреда
  • У критичні хвилини шукала виходу  
  • Стає дружиною лицаря Айвенго
  • Допомагала пораненому Айвенго
  • Багата 
  • Допомагала страдникам     
  • Бідна
  • Чорнява
  • Кохала Айвенго
  • Вміла лікувати
  • Розумна
  • Русява
  •  Росла без матері
  • Донька багатого єврея Ісаака         
  • Її врятував від публічної страти Локслі
  • Віддала перевагу смерті, а не безчестю    
  •  Дуже сильна натура 
  • Оберігала віру предків
  • Надягла вінок на голову переможцю турніру 
  • Була страчена за чаклунство 
  • Які  картки не використані?
  • Які картки можна використати для характеристики образу і Ровени, і Ребекки ?
  • Які риси характеру цих дівчат ти б хотіла наслідувати? 
  • До кого з них автор проявляє свою прихильність?
  • Як ти вважаєш, могла пізніше вийти заміж Ребекка за когось із героїв цього роману?

 

Тема уроку : Образ Айвенго (тести) 

                                                 Картинки по запросу айвенго

  1. Айвенго належав до:

а) гурту йоменів;  б)старовинного роду саксів; в) старовинного роду норманів

     2.   Ім’я його батька :  а) Джон;   б) Седрік;  в) Ісаак.

     3. Батько вигнав Айвенго з дому за те,що:

     а) він кохав Ровену, а в батька були інші плани щодо неї; б) син хотів стати               паломником ; в) Седрік вважав сина зрадником, бо був відданим королю Річарду.

     4. Айвенго брав участь в Хрестовому поході:

     а) в Палестину; б) у Францію; в) в Іспанію

     5. Вік Айвенго:

а) 18 років;  б) 20 років;  в) 25 років

6. До замку Седріка Айвенго прибув у вигляді:

а) лісового розбійника; б) мандрівного богомольця; в) чужеземного купця.

7. Той факт, що Айвенго врятував від смерті Ісаака, свідчить про:

а) його шляхетність; б) любов до євреїв; в) справедливість.

                                   Картинки по запросу айвенго і євре ісаак

                                                    Твір на тему: «Чим приваблює сучасного читача образ Айвенго»

8. Зброярем Айвенго на турнірі в Ешбі був:                 

а) Гурт;  б) Уомба;  в) Локслі .   

9. Головний суперник Айвенго на турнірі – це:

а) Фрон-де-Беф;  б) Моріс де Брасі;  в) Бріан де Буа-Гільбер.

10. Айвенго вирішив бути учасником турніру в Ешбі, тому що хотів

а) похвалитись перед всіма майстерним володінням рицарською зброєю ; б) помірятись силою саме з  Бріаном де Буа-Гільбером ;  в) одержати вінок переможця і велику суму грошей.

                                          Картинки по запросу образ айвенго

11. На щиті лицаря Айвенго  на турнірі був напис іспанською мовою «Дездішадо», що означає:

а)   «Справжній лицар»;  б) «Непереможний», в) «Позбавлений спадку».

12. Айвенго поспішив на Божий суд врятувати Ребекку, тому що:

а) свого часу Ребекка врятувала його;  б) знаходячись разом з Ребеккою в полоні, він покохав її; в) допомагати євреям ввійшло в його звичку.

Картинки по запросу образ айвенго
            

docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку