Тести допоможуть побачити прогалини у знаннях з української мови, оскільки містять завдання, максимально наближені до завдань ЗНО. завдання можна використовувати на уроках і для виконання вдома.
II варіант Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Апостроф треба ставити в усіх словах рядка
А перед..ювілейний, торф..яний, Лук.янчук Б посв..ята, сурм..яний, під..яремний
В б..язь, реп..ях, крокв..яний Г розв..язано, горохв..яник, р..ясний
2. Антоніми вжито в реченні А Хата стояла на горі чиста, біла, весела.
Б Я поглядом, повним любові й тепла, на крихітку рідну дивлюся.
В А я стою у білому плащі під чорним деревом, на котрім птиці сниться весна.
Г Прокидалась край неба зірниця, мов над озером тихим, глибоким лебідь сплескував білим крилом.
3. Граматичну помилку допущено у словосполученні
А складати руки Б складати шану В складати більшість Г складати велосипед
4. Усі слова є іменниками в рядку А майбутнє, красиве, корисне Б старий, бувалий, давній
В пернаті, посівна, придане Г набережна, намальована, староста
5. Простим є речення в рядку А Повисла веселка над лісом і річкою, вплелась у дерева барвистою стрічкою, а потім із неба зійшла поволі і квітами стала у лузі і в полі.
Б Лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть.
В Душа летить в дитинство, як у вирій, бо їй на світі тепло тільки там.
Г Одгоріли, погасли останні вогні, облетіло жоржиною літо.
6. У публіцистичному стилі вживаються слова рядка
А доводжу до вашого відома, прошу дозволу, постанова Б демократія, чинник, суспільство
В невдаха, красунчик, хабарник Г атом, кисень, фільтрація
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.
(1) Палій/вітер обвіяв молоде пшеничне стебло. (2) Дивно, як одзеленіла ти, стеблинко, як вижила! (3) Яких ти тільки не/ зазнала бід! (4) Цілу осінь лили дощі, земля набралася води, вигнала крихке стебельце. (5) Придавили морози, земля змерзлася, як кремінь, стебло заснуло. (6) Сікли гострі вітри, земля була гола, стеблині не/було захисту. (7) Зрідка випадав сухий сніжок, але зривалися вітри, зганяли сніги з/полів на ліси, в яри, балки де вони осідали.
7. У переносному значенні вжито сполучення слів
А вітер обвіяв Б придавили морози В лили дощі Г земля змерзлася
8. Через дефіс потрібно писати слово А палій/вітер Б не/зазнала В не/було Г з/полів
9. Порівняльний зворот є в реченні А другому Б третьому В п'ятому Г шостому
10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні А другому Б четвертому В п'ятому Г сьомому
Завдання 11-23 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний варіант відповіді.
11. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка А здоров'я, повітря, щирість
Б сяйво, щодня, дзенькіт В кузня, гілля, якість Г гравюра, каяття, щавель Д вождь, в'язень, їдальня
12. Подовження приголосних у всіх словах відбувається в рядку А піддаш..я, стат..я, твердин..я
Б точніст..ю, облич.., змаган..ь В клоч..я, підніж..я, єдніст..ю
Г узбереж..я, почут..я, маст..ю Д Іл..івна, жит..євий, навман..я.....
13. Усі слова пишемо через дефіс у рядку
А українське/німецький, науково/технічний, пів/аркуша
Б південне/західний, сріблясто/сірий, пів/Європи
В темно/червоний, м'ясо/молочний, корабле/будівний
Г суспільне/політичний, західно/європейський, жовто/гарячий
Д біло/сніжний, пів/України, довго/вічний
14. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка
А чес..но, зап'яс..ний, ус..ний
Б балас..ний, наміс..ник, капос..ний В сер..цевий, щас..ливий, улес..ливий
Г тиж..невий, диригент..ський, почес..ний Д хвас..ливий, рідкіс..ний, невіс..ці
15.Закінчення -а (-я) у формі родового мвідмінка однини мають усі іменники рядка
А кілограм, акваріум, Париж Б прапор, Ужгород, рейс В комп'ютер, узвіз, Єгипет
Г стадіон, Буг, стандарт Д портфель, граніт, суфікс
16. Числівник ужито в реченні А Козацька сотня розтанула в пітьмі.
Б У спартакіаді взяли участь сто учнів. В З-поміж альпіністів лише одиниці змогли подолати цей маршрут.
Г Четвірка друзів вирушила у мандри. Д На майже голих гілках висіло з десяток останніх яблук.
17. Правильно побудовано всі слово сполучення рядка А гострий біль, весь Перу, холодне сироко
Б прийшла міс, прозорий тюль, одноманітне меню В весела попурі, барабанна дріб, офіційний аташе
Г широке Дніпро, черговий кліше, яскрава гуаш Д важкий путь, мудра Дороті, цікавий гінді
18. Слово з не пишемо разом у реченні А Не/показуй людям сльози.
Б Я не/такий уже безпорадний. В Не/для слави, - для вас, мої браття, я свій скарб найдорожчий сховав.
Г Поки не/дуже холодно, сидітиму вдома. Д Аліна, не/зважаючи на свій веселий характер, читала серйозні книжки.
19. Однорідні члени речення наявні в рядку (розд. зн. вилучено) А Погідне блакитне небо дихало на землю теплом.
Б Спиваю сік густий з терпких морозних ґрон. В Високо серед неба стояв ясний блискучий повний місяць.
Г Падав тихий лапатий сніг. Д З кленового пагона зірвався широкий жовтий лист.
20. НЕ допущено лексичної помилки в реченні А Малочисленні відвідувачі музею уважно слухали розповідь.
Б Яскравий фон надає картині урочистості. В Забезпечувати безпеку - складна справа.
Г Заняття в школі бізнесу ведуть представники крупних американських підприємств.
Д Рослинні олії багаті на природний оксидант.
21. Звертання є в реченні А Хто ти, мрія чи сон?
Б Слово! Як воно потрібне дитині кожної хвилини. В Мріє, наче сніг здалека, ночі літньої блакить.
Г Чуття, і бажання, й надії! Живи і надійся на них! Д Мріє, не зрадь!
22. НЕМАЄ речення із сурядним і підрядним зв'язком у рядку
А Поки живий, я хочу справді жити, а боротьби життя мені не страх.
Б Коли в лісах іще ревли буй-тури, Даждьбогу сонце приміряло німб і люди чорноліської культури жили, співали, сіяли свій хліб.
В Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева.
Г Коли осінь вмирає на сивому-сизому вітрі, ми старієм на рік, і немає на долю управи.
Д Якби жінок не стало на землі, сади зів'яли б, так і не розцвівши, і потонув би цілий світ в імлі, й поети не писали б гарних віршів.
23. Двокрапку і тире треба ставити в реченні (розд. зн. вилучено) А Папери були скрізь і на столі і на полицях.
Б Падав сніг падав сніг для усіх усіх усіх і дорослих і малих і веселих і сумних.
В У щастя людського два рівних є крила троянди й виноград красиве і корисне.
Г І хліб і першу радість і сльозу ми все по-братськи порівну ділили.
Д Всі зійшлися і хлопці й дівчата під крилом голубим тишини.
У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, виберіть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою.
24. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами. 1губляться ключі від розуму
А тримати курс Б нема лою під чуприною В тертий калач Г тикати під ніс кислиці Д наше діло півняче
25. Знайдіть відповідність між групою прийменників за походженням і прикладом.
1 непохідний, уживається з іменником у знахідному відмінку
2 непохідний, уживається з іменником у місцевому відмінку
3 похідний, уживається з іменником у давальному відмінку
4 похідний, уживається з іменником у родовому відмінку
А Після Івана Купала не треба жупана. Б Під лежачий камінь вода не тече.
В Наперекір долі не підеш. Г Хочеш їсти калачі, не сиди на печі. Д Науки не носять за плечима.
26. Установіть відповідність між значенням вставного компонента і прикладом. 1 невпевненість 2 послідовність викладу думок, зв'язок між ними 3 джерело повідомлення 4 слова ввічливості
А Весну, либонь, зачарували. Б Уявіть собі, саме журавлі принесли на своїх крилах весну.
В Будь ласка, будь мужнім і сильним. Г Кажуть, юність нерозсудлива й тривожна.
Д Чекаю дня, коли скажу: оця строфа, нарешті, досконала.
27. Увідповідніть вид підрядного речення і приклад.
1 означальне 2 з’ясувальне 3 обставина мети 4 обставина умови
А І складаються строфи-куплети, коли серце болить і плаче.
Б Як тяжко жити в ті похмурі дні, коли нема де серцю відпочити.
В Десь об груди землі розбиваються лебеді, щоб училися вірності люди у них.
Г Чого б не зробили словами окрилені люди, коли б не ганьбили їх трепетних слів словоблуди.
Д Людині треба, щоб її робота залишалась після неї жити.
28. З'ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
(1) Там, по (2) тому боці, буяли хащі кущів і дерев - густі й непролазні (3) зарослі, і від них (4) пахло вогкістю і рясним листям.
А дієслово Б прикметник В прислівник Г іменник Д займенник