18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Матеріали для позакласної роботи

Про матеріал
Збірка математичних цікавинок дасть можливість вчителю урізноманітнити позакласну роботу з математики, зробити її цікавою і захопленою, поринувши в чарівний світ ребусів, математичних трюків, сірникової математики і т. д. Для вчителів математики, допитливих учнів 5-11 класів та небайдужих батьків.
Перегляд файлу

Бердянський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад»

Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області

 

 

 

 

МАТЕМАТИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

 

http://3.bp.blogspot.com/-FvCBQXpAzSU/UIPi1dJmimI/AAAAAAAAABg/n3hIedNI0zE/s1600/19546043.jpg

 

Підготувала

вчитель математики

Олена Сливченко

 

 

 

 

 

2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель математики

Олена Сливченко

 

 

 

 

 

Рецензент:  Пилипенко Галина Володимирівна, методист  методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту  Зачепилівської селищної ради, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

 

 

 

Розробник: Сливченко Олена Володимирівна, вчитель математики Бердянського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. - ДНЗ» Зачепилівської селищної ради Харківської області, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

 

 

Математичний калейдоскоп – Бердянка, 2020.-____с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збірка математичних цікавинок дасть можливість вчителю урізноманітнити позакласну роботу з математики, зробити її цікавою і захопленою, поринувши в чарівний світ ребусів, математичних трюків, сірникової математики і т. д.

Для вчителів математики, учнів 5-11 класів.

 

 

ЗМІСТ

 

Список використаних джерел

1.Сірникова математика

2. Ребуси

3.Логічні загадки

4. Завдання на розрізування

5. Математичні трюки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

Веселі картинки-загадки, логічні та математичні задачки, ребуси, головоломки з сірниками і «словесні» ігри подарують вашим дітям масу задоволення! Завдання мають різний рівень складності, а тому стануть прекрасним розумовим тренуванням для дітей різного віку. Розв’язувати подібні задачі дуже цікаво в парі, у групах — і рішення знайдеться швидше, і діти навчаться працювати в колективі. І не поспішайте підказувати відповідь, дайте дітям відчути радість перемоги від рішення складної задачі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

1.5 минут на размышление. — М., 1950. Андерсон Д.

2. Хитрые загадки в картинках. — М., 2007.

3.Головоломки для детей и взрослых / сост. И. Кириченко. — Донецк, 1997. Игнатьев Е. И.

4.В царстве смекалки, или Арифметика для всех. — СПб, 1914.

5.Игры и упражнения на внимание и мышление. — Ярославль, 2001.

 6.Таунсенд Ч. Самые веселые головоломки. — М., 1998.

 7.Тромгольт С. Игры со спичками. Задачи и развлечения. — Одесса, 1912.

8. Шарыгин И. Ф. Математический винегрет. — М., 2002.

9. http://ped-kopilka.ru/igry-konkursy-razvlechenija/logicheskie-zagadki-s-otvetami.

10. http://www.stranamam.ru/post/2518237/

11. http://nazva.net/rubric/5/

 

 

 

 

 

 

 

Сірникова математика

 

http://3.bp.blogspot.com/-LnZ94_LgiGU/UIPv09k3HEI/AAAAAAAAACA/BQqGrsb6-TY/s1600/23236973.jpg

Кожного з нас в дитинстві вчили: «Ніколи не грайся з сірниками!» Проте вправи, які я пропоную  цілком безпечні і навіть корисні. Вони обов’язково допоможуть  учніям  знаходити нестандартні рішення непростих завдань.

Уважно розгляньте малюнок. Числа та математичні знаки на ньому складаються з сірників. На малюнку рівність не збережена. Та варто пересунути лише один сірник, щоб рівність стала правильною.


Цікаво, що це завдання має 4 варіанти вирішення.
Два — правильні.
Одне — неточне.
Ще одне — для хитрунів.

Отож, вперед — підкорювати математичні вершини!

http://2.bp.blogspot.com/-RGQw4hovObc/UIPwCiY6UCI/AAAAAAAAACI/g-9Li2DqDMg/s1600/123456.jpg

Загадки із сірниками

     Дванадцять сірників лежать так, як показано на малюнку. Скільки тут квадратів?
     Виконайте наступні завдання:
1) заберіть 2 сірники так, щоб утворювалося 2 нерівних квадрата;
2) перекладіть 3 сірники так, щоб утворювалося 3 рівних квадрата;
3) перекладіть 4 сірники так, щоб утворювалося 10 квадратів.

Квадрат із 12 сірників

Відповідь   5  квадратів.

Відповідь на перше завдання:

 

Квадрат із 12 сірників - Відповідь на перше завдання

                             Відповідь на друге завдання:

Квадрат із 12 сірників - Відповідь на друге завдання

                           Відповідь на третє завдання:

Квадрат із 12 сірників - Відповідь на третє завдання

 

Перекладіть 3 сірники так, щоб стріла поміняла свій напрямок на протилежний.

Стрілка

Відповідь

Стрілка - Відповідь

 

 З 10 сірників складіть три квадрати двома способами.

Відповідь

Три квадрати (варіант 1) - Відповідь   Три квадрати (варіант 2) - Відповідь

Ця вражаюча головоломка доводить, що шість мінус                                           шість рівняється двом.

    На малюнку – шість квадратиків, складених із  

  сімнадцяти сірників. Заберіть шість сірників так, щоб залишилися тільки два квадратики. Ваш хід!

Сірникова магія

                            Відповідь

Сірникова магія - Відповідь

Із сірників склали приклад римськими цифрами.

Тільки от вийшло, що 6 - 4 = 9...
     Пересуньте 1 сірник так, щоб рівність стала правильною.

Римські цифри 1

                       Відповідь:     6 + 4 = 10.

Римські цифри 1 - Відповідь

  Покладемо на стіл лише три сірники. Більше сірників нема, а ці не можна ламати. І все ж таки: зможеш ти зробити із трьох - чотири?

Відповідь

Римські цифри 2 - Відповідь

 Ця головоломка з паличками від ескімо вельми вас побавить, якщо ви з нею, звичайно, упораєтеся. Ми розташували 24 палички таким чином, що вони утворювали дев'ять квадратів. Заберіть чотири палички так, щоб залишилося всього п'ять квадратів.

Завдання з паличками ескімо

                                               Відповідь

Завдання з паличками ескімо - Відповідь

 Маємо дріб. Зрозуміло, що це 1/7.

 Як пересунути 1 сірник,   щоб вийшла 1/3?

                Римські цифри, дріб

               Відповідь

                                    Римські цифри, дріб - Відповідь

 Із чотирьох сірників легко скласти один квадрат. Додамо ще два - зламані навпіл. Скільки квадратів ти зможеш із них скласти? Як - усього два?! А в нас вийшло три...

             Відповідь           Поламаний квадрат - Відповідь

 З 9 сірників необхідно зібрати 6 квадратів.

 Відповідь

Придорожній знак - Відповідь

Потрібно взяти всього вісім сірників і скласти з них

два квадрати, вісім трикутників і один восьмикутник –

і все це одночасно.

 

 Відповідь

Зірочка - Відповідь

 Побудуйте із сірників геометрично правильний трикутник.
     Підказка: сірників 12 штук.

 Відповідь

Шестикутник - Відповідь

    Від даних п'яти квадратів із сірників потрібно забрати 3 сірники так, щоб залишилося 3 таких самих квадрати.

П'ять квадратів

Відповідь

П'ять квадратів - Відповідь

                З 10 сірників склали будинок. Потрібно повернути його     іншою   стороною переклавши 2 сірника.

Будинок

                   Відповідь

Будинок - Відповідь

             На малюнку ви бачите корову, у якої є все, що має бути:      голова, тулуб, ноги, роги та хвіст. Корова на малюнку дивиться вліво.
     Перекладіть рівно два сірники так, щоб вона дивилася вправо.

Корова на лузі

                   Відповідь

                                   От тепер корова дивиться вправо:

Корова на лузі - Відповідь

 Переставте 2 сірники з 18 так, щоб замість 8 трикутників фігура стала складатися з 6 трикутників. Повинні вийти тільки трикутники й не повинне бути вільно висячих сірників.

Сірникова зірка

Відповідь

Сірникова зірка - Відповідь

 

РЕБУСИ

Що таке ребус?


     Ребус - загадка, в якій слова, що розгадуються, зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими знаками.


     Слово "ребус" латинського походження (лат. rebus, за допомогою речей, "Non verbis sed rebus" - "Не словами, а за допомогою речей"). Зародився ребус у Франції в XV столітті, а перший друкований збірник ребусів був виданий у Франції в 1582 році, складений він був Этьеном Табуро.


     Ребуси дуже корисні для розвитку мислення дітей, розвитку кмітливості та логіки. До того ж ребус користується популярністю в дитячій аудиторії, будучи одним із самих популярних дитячих ігор. Це гарне дитяче захоплення, що приносить дитині користь і задоволення.

 Ребуcи

 

1.Назви всіх предметів, що зображені у ребусі, читаються тільки в називному відмінку.


2. Досить часто предмет, зображений в ребусі, може мати не одне, а два чи більше назв, чи може мати одне загальне та одне конкретне значення, наприклад, «авто» та «машина», «квітка» та «рослина» тощо. Вибирати необхідно відповідне за логікою. Вміння визначити й правильно назвати зображений на малюнку предмет є однією з головних труднощів при розгадуванні ребусів.

 

 3. Досить часто назва якогось предмета не може бути використана повністю, необхідно відкинути на початку чи в кінці слова одну чи декілька букв. В таких випадках застосовується умовний знак – кома. Якщо кома стоїть ліворуч від малюнка, то це значить, що від його назви необхідно відкинути першу літеру (ліворуч від рисунку кому часто зображують перевернутою у верхньому кутку), якщо праворуч від малюнку – то останню.

Якщо стоять дві коми, то відповідно відкидають дві літери і т.д.
     Наприклад, намальовано «молоко», а потрібно читати тільки «око», зображені «граблі», необхідно читати тільки «граб»:

Пример 1

 4. Якщо предмети чи літери зображені один в одному, то їх назви читаються з додаванням прийменника «в» або «у». Наприклад, «в-а-за»:

Пример 2

 5. Якщо якась літера складається з іншої літери (багато разів повтореної), то читають з додаванням прийменника «з». Наприклад, «з-о-д-іа-к»:

Пример 3

 6. Якщо за якоюсь літерою чи предметом знаходиться інша літера чи предмет, то читати необхідно з додаванням прийменника «за». Наприклад, «за-ба-ва»:

Пример 4

  7. Якщо одна фігура чи літера зображена під іншою, то читати необхідно з додаванням прийменників «на», «над», «під». Наприклад, «на-пі-й» чи «над-і-я»:

Пример 5

 8. Якщо по якій-небудь літері написана інша, то читають з додаванням прийменника «по». Наприклад, «по-р-т»:

Пример 6

 

 9. Якщо одна літера лежить коло іншої, притулена до неї, то читають з додаванням прийменників «біля», «у», «коло». Наприклад, «л-у-к» чи «с-у-д»:

Пример 7

10. Якщо у ребусі зустрічається зображення предмету, перевернуте догори ногами, то назву його зазвичай потрібно читати з кінця, або інколи це робиться просто заради ускладнення (по-приколу) ребусу.


11. Якщо зображено предмет, а біля нього (чи на ньому) написана, а потім закреслена літера, то це значить, що цю літеру необхідно виключити зі слова, зашифрованого малюнком. Якщо ж над закресленою літерою знаходиться інша, то це значить, що потрібно нею замінити закреслену. Теж саме роблять, коли між двома літерами стоїть знак рівності чи перехідні стрілочки. Закреслені (замінені) літери зазвичай використовують для виключення (заміни) їх із середини слова. Наприклад, була «груша», а стала «група», чи був «лікар», а став «лікер»:

Пример 8

12. Якщо закреслена літера(и) стоїть як незалежна фігура, то її потрібно читати з додаванням частки «не». Наприклад, «не-р-в»:

Пример 9

13. Якщо поряд з малюнком (чи над ним, чи під ним) стоять цифри, то це значить, що літери закодованого зображенням слова читаються в тому порядку, який вказаний цифрами. Також вони вказують на те, чи всі літери слова потрібно читати, чи ні. Закреслені (відсутні) цифри вказують на відсутність певних літер. Наприклад, «зірка» перетворюється на «різка», а «мавпа» на «мапа»:

Пример 10

 14. Якщо малюнки «рухаються» один від одного або один до одного, то слід використовувати прийменники «до» або «від». Якщо ж яку-небудь фігуру в ребусі зображають, що ніби біжить, лежить, летить, сидить тощо, то до назви цієї фігури потрібно додати відповідне дієслово в теперішньому часі (біжить, лежить, летить, сидить і т.д.).
15. Досить часто в ребусах окремі склади «до», «ре», «мі», «фа», «ля», «сі» зображають відповідними нотами. Наприклад, «до-щ»:

Пример 11


     Це, по суті, всі основні правила для тих, хто хоче спробувати себе у ребусоскладанні чи їх розв’язуванні. Однак процес ребусотворчості може передбачати синтез всіх наведених принципів творіння ребусів та створення нових правил зрозумілих для більшості за логікою побудови.

 

Математичні ребуси

  1.     А

       +   А Б                                   (6 + 67 + 674 = 747)

   А Б В

   Б В Г

 

  1.      Б А Л Е Т

+   Б А Л Е Т                    (23674 + 23674 = 47348)

     Т Е А Т Р

 

  1.       К Н И Г А

+    К Н И Г А     (283775 + 283775 + 283775 = 85125)

      К Н И Г А

      Н А У К А

 

  1. (Коло)

ребуси

  1. (Сфера)

 

 ребуси           ребуси

 

        ребуси   2 = Е

  1.  (Площина)  

 

ребуси

ребусиребуси

ребуси


 

ребуси

 

 

 

7.(Дріб)

 

 

ребуси
 

ребуси 4  = Б

 

8.(Куб)

ребусиребусиребуси

9.(Змінна)

ребуси

ребуси


ребуси + Н

 

 

ребуси2  = Щ

 

 

 

Ребуси-фрази

Підказка: ефективно прикриває лисину.

Прості ребуси - Ребус №21

 

Конец формы Відповідь      Картуз.

 

Підказка: ... а у Києві дядько. 

Прості ребуси - Ребус №22

 

Конец формыВідповідь. Бузина.

  Підказка: така гарна дівчина! 

Прості ребуси - Ребус №23


                   Відповідь.Білявка

 Підказка: прислів'я.

Ребус-фраза - Ребус №11

Конец формы Відповідь. Вік живи вік учись.

 Підказка: прислів'я.

Ребус-фраза - Ребус №12


 

Конец формы Відповідь.  Вода пливе - роки ідуть.

 

 Підказка: прислів'я.

Ребус-фраза - Ребус №15

Конец формы Відповідь.  Було, та загуло.

 Підказка: прислів'я.

Ребус-фраза - Ребус №19

 

Конец формыВідповідь.  Орел не ловить мух.

 Підказка: прислів'я.

Ребус-фраза - Ребус №22

 

Конец формы Відповідь

     Всі хочуть вміти та не всі вчитися.

Ребуси- слова

Підказка: і від розгадування ребусів вона є.

Прості ребуси - Ребус №28

Конец формы Відповідь.  Користь.

 Підказка: дуже корисне для дітей.

Прості ребуси - Ребус №44

 

Конец формыВідповідь. Молоко.

 

 

 Підказка: активна штука.

Прості ребуси - Ребус №50

Конец формы Відповідь. Акція.

Підказка: космічний об'єкт.

Прості ребуси - Ребус №48

 Відповідь.  Планета.

 

  Підказка: поєднує комп’ютери.

Прості ребуси - Ребус №46

 

Конец формы Відповідь. Мережа.

 Підказка: гарна, але гордовита квітка.

Прості ребуси - Ребус №82

Конец формы Відповідь. Троянда.

 Підказка: в деяких країнах знак найвищої влади.

Прості ребуси - Ребус №84

 

Конец формы Відповідь. Корона.

  Підказка: щоб його розгадати треба добряче подумати.

Прості ребуси - Ребус №86

 Відповідь. Ребус.

  Підказка: округле та напівзелене.

Прості ребуси - Ребус №13

Конец формыВідповідь. Кавун.

Підказка: сушений абрикос.

Прості ребуси - Ребус №20

Конец формы Відповідь. Курага.

 Підказка: зазвичай це весело.

Прості ребуси - Ребус №19

Конец формыВідповідь. Лоскіт.

 Підказка: українська народна перша страва.

Прості ребуси - Ребус №33

Конец формы Відповідь. Борщ.

Підказка: жіноче ім’я, що зустрічається у Біблії та використовується зараз.

Прості ребуси - Ребус №34

Конец формы Відповідь.   Марія

 

     Підказка: посуд.

Ребус-слово - Ребус №1

Конец формы Відповідь. Макітра.

   Підказка: наслідок космічного впливу.

Ребус-слово - Ребус №2

Конец формы Відповідь. Засмага.

Ребус-слово - Ребус №27

Відповідь. Пісня

Підказка: дуже приємна річ.

Ребус-слово - Ребус №30

Конец формы Відповідь.Поцілунок.

 Підказка: зірковий прогноз.

Ребус-слово - Ребус №31

Конец формы Відповідь. Гороскоп.

Підказка: жіноча прикраса.

Ребус-слово - Ребус №35

Конец формы Відповідь. Намисто.

 Підказка: конкурс пісні або танцю.

Ребус-слово - Ребус №60

Конец формыВідповідь. Фестиваль.

  Підказка: дехто використовує, коли п’є чай.

Ребус-слово - Ребус №84

Конец формы Відповідь. Піала

Підказка: якщо її взяти, то неодмінно буде дощ.

Ребус-слово - Ребус №109

Конец формыВідповідь. Парасолька.

 Підказка: необхідне запасне в авто.

Ребус-слово - Ребус №121

Конец формы Відповідь. Колесо.

Логічні загадки

Ці загадки неодмінно будуть стимулювати  логіку, мислення. Деякі з них змусять замислитись навіть самих кмітливих, а може навіть і не піддадуться розгадці. Добре, що відповідь можна перевірити.

1.     Це відоме стародавнє завдання, де селянинові потрібно перевести через ріку вовка, козла й капусту. Човен такий малий, що в ньому крім селянина може поміститися ще тільки один (пасажир). Але якщо залишити вовка з козлом, то вовк його з'їсть, якщо залишити козла з капустою, то буде з'їдена капуста. Як бути селянинові?

 Відповідь

     Переправу потрібно почати з перевезення козла. Потім селянин повертається й бере вовка, якого перевозить на інший берег і там залишає, але везе назад на перший берег козла. Тут він його залишає й перевозить до вовка капусту. А потім, повертаючись, перевозить козла.

2.Що не може збільшити лупа в трикутнику?

 Відповідь. Кути.

3. З'єднати всі точки на малюнку 4-ма прямими відрізками.

Крапки

Відповідь

     Як з'єднати точки, показано на малюнку:

Крапки - Відповідь

4.Людина розглядає портрет. "Чий це портрет ви розглядаєте?" — запитують у нього, і людина відповідає: "У сім'ї я ріс один, як перст, один. І все-таки батько того, хто на портреті, – син мого батька". Чий портрет розглядає людина?

Відповідь. Людина розглядає портрет свого сина.

5.Що більше: сума всіх цифр або їхній добуток?

Відповідь. Сума. Добуток буде рівним «0», тому що буде множення й на число «0».

  6.У кишені лежать дві монети на загальну суму 15 копійок. Одна з них не п'ятак. Що це за монети?

 Відповідь: 10 коп. й 5 коп., тому що в умові сказано, що тільки одна монета не п'ятак. Завдання засноване на психологічній особливості людини, запам'ятовувати головні факти з умови завдання. У цьому випадку, що монета не п'ятак.

7.На гілці сиділо три пташки, дві вирішило полетіти. Скільки залишилося сидіти на гілці пташок?

 Відповідь. Три пташки. Рішення ще не дія, пташки вирішили полетіти, але ще не полетіли.

 8.Визначте в яку сторону їде автобус на рисунку: вліво чи вправо? Діти із дитсадка майже миттєво на неї вірно відповідають! А ви вже здогадались?

Автобус

 Відповідь. Автобус їде вліво. Тому що, якби він їхав вправо, було б видно вхідні двері     

9.Ця задача відома з давніх часів. У в'єтнамських селах старі-рисівники люблять задавати її молоді. Так задача переходить від покоління до покоління.
     Для годівлі 100 буйволів заготовили 100 оберемків сіна.
     Молодий буйвіл, що стоїть, з'їдає 5 оберемків сіна.
     Лежачий молодий буйвіл з'їдає 3 оберемка сіна.
     Старі буйволи втрьох з'їдають 1 оберемок сіна.
     Скільки молодих буйволів стоїть, скільки лежать і скільки буйволів старих?

Розвʼязання:

     Нехай х – число буйволів, що стоять, у – число лежачих молодих буйволів й z – число старих буйволів. Тоді
     х+ у + z = 100, (1)
     5х +3 у + (z/3) = 100, (2)
     у = 25 – (7х/4).
     Оскільки х и у – натуральні числа, остання рівність виконується тільки при х = 0, 4, 8, 12. Тому задача допускає наступні чотири рішення:
     x = 0, 4, 8, 12
     y = 25, 18, 11, 4
     z = 75, 78, 81, 84

 10.Цей маленький старий годинникар прагне перевірити вашу спостережливість і уважність. Він виставив у вітрині дев'ять чудових годинників і пропонує вам розставити їх у десять рядів по троє годинників у кожному. Ви будете просто молодцем, якщо впораєтесь менш ніж за п'ятнадцять хвилин!

Божевільний годинникар

     Відповідь

Божевільний годинникар - Відповідь

Археологічна головоломка

   11.  Невтомні археологи Хопкінс та Паркер відкопали черговий стародавній пам'ятник. Давайте послухаємо, про що вони говорять:
     - Нарешті й ми зробили сенсаційну археологічну знахідку – виявили текст знаменитої «Загадки Сфінкса»! Їй не менше трьох з половиною тисяч років!
     - Що значить «ми»? - єхидно прошипів Хопкінс. - Я отут ні при чому! Хотів би я подивитися на прадавнього єгиптянина, що вибиває на камені букви невідомої йому мови.
     Зрозуміло, цей пам'ятник – підробка, але загадка сама по собі непогана. Спробуйте її розгадати, поки Хопкінс і Паркер сперечаються про минуле.

 Відповідь.

     Відповідь на цю головоломку так само стара, як саме поняття головоломки. Це … людина. Дитиною вона плазує рачки, дорослою ходить на двох ногах, а ставши старою, опирається на ціпок.

  12.На сході один старий, вмираючи, заповів трьом своїм синам 19 верблюдів. Старшому синові за заповітом повинна була дістатися половина верблюдів, середньому - чверть, і молодшому - п'ята частина. Але брати стали сперечатися між собою, адже 19 верблюдів не ділиться, ні на 3, ні на 4, ні на 5. Пішли вони до мудреця, у якого теж були верблюди. І мудрець зміг розсудити їх, і начебто б кожний залишився при своїй частці

Як розділив верблюдів мудрець?

Відповідь.

     10 - верблюдів старшому (це половина від 20 верблюдів), 5 - середньому (це одна четверта від 20) і 4 – молодшому (це одна п'ята від 20): 10+5+4=19. А одного верблюда мудрець додав, щоб усіх розділити (тим більше він у нього і залишився).

  13. Пілігрим Томас Тінкер вигадав цю головоломку в день заснування колонії Плімут. Щорічно там проводиться конкурс на кращий торт! А тепер спробуйте трьома рухами великого ножа розрізати торт-переможець на вісім рівних шматків. Бажаємо удачі!

Головоломка «Торт»

Відповідь:

     Спочатку одним швидким рухом розріжемо торт уздовж на дві рівні частини. Потім робимо два поперечні розрізи під прямим кутом один до одного – і головоломка вирішена. У результаті на столі вісім однакових шматків чудового плімутского торта!

Головоломка «Торт» - Відповідь

  14.   На малюнку зображений годинник, який випускає годинникова компанія «Надійний годинник». Однак, їм більш підійшло б визначення «ненадійний», оскільки в конструкції годинника є кілька вад. Виправте всі вади, зроблені неуважним майстром. Якщо ви пропустили хоча б одну з них, виходить, ви не впоралися з нашою головоломкою. У вашому розпорядженні шістдесят секунд.

Розсіяний годинникар

 Відповідь.

     На жаль, у цьому старому «надійному» годиннику було сім недоліків:
1. Коли хвилинна стрілка показує рівно 12, годинна – половину шостого.
2. Між цифрами 3 і 4 усього чотири поділки.
3. Кнопка будильника встановлена неправильно.
4. Замість цифри 6 повинна бути цифра 7.
5. Цифра 8 стоїть під кутом.
6. Цифра 10 позначена не арабською, а римською цифрою.
7. Дзвіночок на будильнику розташований не усередині, а зовні

 

Гроші до грошей

     15. Спробуйте розташувати на 16 клітках чотири монети одного номіналу й чотири іншого так, щоб у жодному ряді – горизонтальному, вертикальному або діагональному – не зустрічалося б по дві однакові монети. Будьте уважні – ця задачка не така проста, як здається!

 Відповідь. На малюнку показане розташування монет.

Гроші до грошей - Відповідь

16.  В хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер двоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів?

 Відповідь. Три сестри й чотири брати.

  17.   Коли ми дивимося на цифру 2, а говоримо 10?

 Відповідь. Коли дивимося на годинник, хвилинна стрілк

 

Загадки-зображення

1.Знайдіть на зображенні обличчя дівчини.

 

 Обличчя дівчини

2.Знайдіть на зображенні обличчя чоловіка

Обличчя чоловіка

3.Знайдіть на зображенні обличчя.

      Знайдіть обличчя: Зображення №6Знайдіть обличчя: Зображення №6 - Відповідь

 

4.Знайдіть на зображенні обличчя в профіль.

Обличчя в профіль

5.Спробуйте знайти на зображенні 5-ть облич.

 Знайдіть обличчя: Зображення №12Знайдіть обличчя: Зображення №11 - Відповідь

6.Знайдіть на зображенні якнайбільше облич людей.

 

Обличчя людей

 

7.Знайдіть на зображенні голову людини.

 

Голова людини

 

         8.Знайдіть на зображенні обличчя людини, зроблене в профіль.

 

Обличчя людини (в профіль)

 

Знайдіть на зображенні обличчя.

Знайдіть обличчя: Зображення №8

 

 Завдання на розрізання

     Що таке завдання на розрізання? Це коли дається поле, або фігура, яку треба розділити на задані фрагменти або в результаті розрізання потрібно одержати фігуру особливої форми.

1.  Є пиріг, прикрашений 7 пагодами (священними будівлями Китаю). Розділіть його трьома прямими так, щоб на кожному шматку виявилося по одній пагоді.

Розділи пиріг

 

 Відповідь

Розділи пиріг - Відповідь

     2.Зображена на малюнку фігура вирізана з одного аркуша паперу. Відігнутий «прапорець» можна рухати. Він також є частиною аркуша, а не був відрізаний і потім вклеєний. Розмір «прапорця» точно відповідає розміру двох вирізаних частин аркуша. Як же зроблена ця паперова головоломка?

Паперова головоломка

 Відповідь

     Візьміть аркуш щільного білого паперу й зробіть на ньому три розрізи, як показано на малюнку. Кожний розріз повинен доходити до середини аркуша. Зігніть частину А по середній лінії до лінії ББ. Візьміть сторону В та поверніть її на 180 градусів. Покладіть папір на стіл, і ви побачите, що вам вдалося зробити знамениту «неможливу головоломку з паперу»! Вона виглядатиме ще ефектніше, якщо прикріпити її на аркуш червоного або синього паперу. Частину А, зрозуміло, приклеювати не потрібно.

Паперова головоломка - Відповідь

3.Незнайка розрізав фігуру на трихкліткові та чотирихкліткові куточки, зображені  праворуч від неї. Скільки трихкліткових кутиків могло вийти?

 

Математичні трюки

 

Загадковий номер

 

Хочеш навчитися визначати номер телефону своїх друзів, не зазираючи в записник? Це дуже просто! Потрібно лише зробити кілька простих математичних дій! Сьогодні я розкажу Тобі таємницю цих загадкових чисел.

Для математичного фокусу Тобі, а точніше Твоєму другові, знадобиться калькулятор — без нього не вийде.

1. Попроси друга ввести в калькулятор перші три цифри його телефону, не називаючи їх уголос.

Але код мобільного оператора пропускаємо (приміром, 098 чи 095).

2. Тепер нехай він помножить ці цифри на 80.

3. Потім потрібно додати до результату 1.

4. Далі — помножити число, яке вийде, на 250.

5. До результату треба додати 4 останні цифри номеру друга. Знову ж таки, їх він не повинен Тобі говорити.

6. І… ну добре, нехай він додасть ці чотири цифри ще раз.

7. Попроси відняти від результату 250.

8. А тепер нехай друг розділить число на 2.

І що ж вийшло? В цьому рідні мають впізнати свій телефонний номер. Фокус цей простий та цікавий. Він обов’язково сподобається Твоїм знайомим та змусить їх усміхнутися.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку