Школа передового досвіду.
1. Тема: Навчання практичних навичок спілкування на основі широкого використання
засвоєних граматичних структур, лексичних одиниць, практики монологічного,
діалогічного мовлення під час навчального процесу.
2. Відкриті форми навчально-виховного процесу за допомогою яких вчитель планує
показати деякі результати роботи за вибраною темою:
а) відкритий урок: Шекспір – великий поет і драматург
б) відкритий урок
в) засідання круглого столу вчителів англійської мови
3. Основні напрямки творчої і науково – дослідницької роботи з учнями і конкретні
форми в яких планується реалізувати даної роботи:
а) участь учнів в НТУ
б) участь учнів в конкурсах і олімпіадах
4. Вивчення і використання прогресивного педагогічного досвіду.
а) вивчення досвіду роботи, принципів громадянської освіти, виховання.
5. Робота вчителя щодо впровадження профільного навчання та громадянської
освіти і виховання учнів.
а) участь у засіданні круглого столу "Що треба зробити щоб селище було чистим".
б) участь у науково – практичній конференції " Творчість учнів-запорука
міцних знань".
Школа педагогічної майстерності
Тема: Система навчання навиків комунікації, дитино центрований підхід при
вивченні іноземних мов.
1. Вивчення цілей і завдань роботи вчителя
а)проведення засідання МО вчителів анг.мови
б)визначення проблемного питання щодо впровадження педагогічного досвіду
2. Вивчення нового закону про освіту. Нова школа. Вимоги щодо викладання іноземної мови в початковій, середній та старшій школі.
3. Проведення психолого-педагогічного семінару: «Впровадження інтерактивних технологій під час проведення уроків ІМ».
4. Створення тематичної папки: "Впровадження інтерактивних технологій навчання"
5. Створення тематичної папки: "Метод проектів у навчальному процесі"
6. Участь у проведенні шкільної, районної та кущової олімпіад.
7. Проведення інтегрованого уроку: "Життєвий та творчий шлях Шекспіра,
Сонети".
8. Засідання НТУ "Англійську вивчаємо глибше".
Досягнення справжньої майстерності в навчанні – це так само досягнення
істини життя. Це процес, який ґрунтується на чистоті помислів на оптимістичному
аналізі довкілля й на позитивний динаміці постійного успіху в розумінні та навчанні
дітей. Микола Палтишев народний учитель
кандидат пед.наук, доцент.
Умови формування педагогічної майстерності
1. Наполеглива і сумлінна педагогічна праця вчителя.
* Професійно-педагогічна діяльність – це мета – діяльність, що надбудовується над
діяльністю учня.
* Вдосконалення постановки мети уроку, як кінцевого передбачуваного його
результату, розрахованого на учня.
* Ретельний добір навчального матеріалу .
* Продумування змісту кожного уроку і прорахування його результативності.
2. Самоосвіта
* Створення індивідуальної творчої лабораторії.
* Регулярний перегляд літератури щодо впровадження інноваційних технологій,
бо без духовного життя вчителя серед книжок втрачають сенс усі заходи
підвищення
його педагогічної кваліфікації (2. с 73)
* Постійне переосмислення своєї педагогічної стратегії і тактики.
3. Самовиховання
- самоспостереження
- самоаналіз
- самооцінювання
- самопрогнозування
4. Самовдосконалення
* розробка чіткої програми вчителя як професіонала; фізичнодосконалої особистості;
* вдосконалення духовної сфери;
* прагнення набути необхідних знань, поглибити знання.
5. Рефлексія
* процес самопізнання внутрішніх психічних актів і станів;
* виявлення того, як інші знають і розуміють тебе, особливості твоєї особистості,
емоційні реакції й когнітивні уявлення;
суггестопедія (занурення особистості у свій внутрішній світ).
Що я знаю, вмію, роблю, чого досягаю?
1. Чи досконало я володію фактичними матеріалами з фахового
предмету, який я
викладаю? Якщо ні, то що треба зробити, щоб досягти досконалості?
2. Чи добре я володію сучасними методами і технологіями викладання,
зокрема інтерактивним?
3. У чому суть взаємодії з учнями в процесі навчання? Що треба
принципово замінити, а що вдосконалити?
4. Які чинники позитивно або негативно впливають на досягнення
майстерності? Як усунути негативні чинники?
5. Які резерви мною не задіяні, щоб стати педагогом-майстром?
6. Що, як, яким чином?
7. Яку мотиваційну основу кладу у налаштованість дітей на процес
навчання?
8. Як я мобілізую з уроку в урок своїх учнів?
9. Які фрази, прийоми, навчання я використовую для того, щоб
мобілізувати учнів на навчання.
10. Як я враховую психологічні особливості кожної дитини, її соціальне й
матеріальне становище, її взаємини в сім"ї, її становлення до своєї
зовнішності тощо.
11. Які застосовані мною методичні прийоми, способи, методи дають
найкращий результат?
12. Що є ядром твоїх підходів і методів?
Основні причини неуспішності учнів
1. Незнання азбуки даного предмета.
2. Не володіння загально навчальними прийомами
навчальної діяльності.
3. Невпевненість у своїх здібностях і в можливостях
учителя навчити їх.
Критерії сучасного уроку
1. Показник активності учнів. Чим меншу активність під час уроку виявляє
вчитель і чим більше спонукає до активності учнів, тим інтенсивнішим
стає розвиток учнів.
2.Оптимальна репродуктивність. Частка її використання щороку має зменшуватися на всіх ланках навчання – від початкової до старшої школи.
3 .Практична діяльність, аналіз практики, дослідження і пошук – основні
елементи сучасного уроку.
4. Сучасний урок – це майстерня аналізу та обробки інформації, здобутої
учасниками процесу з різних джерел інформаційного простору
(телебачення, комп"ютерної мережі, книжок, спілкування).
5. Технологізований урок (відео, комп"ютер, факс мультимедійні системи.
Все це економить час на неефективній підготовчій роботі.
Здібності, які мають бути властиві вчителю
1. Прихильність до дітей.
2. Витримка та володіння собою.
3. Здатність керувати своїм психічним станом, настроєм.
4. Уміння пояснювати.
5. Академічні здібності.
6. Мовні здібності.
7. Організаторські здібності.
8. Комунікаційні здібності.
9. Педагогічна спостережливість.
10. Педагогічний такт.
11. Суггестивні здібності (вміння переконувати)
12. Педагогічна уява.
13. Розподіл уваги.
14. Спеціальні педагогічні здібності, пов"язані з викладанням конкретного
предмета.
15. Здатність швидко набувати та розширювати свої знання (здатність до самоосвіти).
Майстерність – якість вчителя
1. Основа формування педагогічної майстерності є знання, вміння
і навички, для вчительської професії.
2. Педагог – майстер – це фахівець великої культури, який
глибоко знає предмет, практично розуміється на питаннях вікової
психології, досконало володіє методикою навчання і виховання.
3. Майстер – це вчитель, який досконало володіє сучасними
технологіями навчання.
4. Майстер – це вчитель що добре володіє прийомами навчання та
виховання і досягає завдяки цьому ефективність праці.
Показники майстерності вчителя
1. Уміння активізувати учнів.
2. Розвивати їхні здібності, самостійність, допитливість.
3. Вміння ефективно здійснювати виховну роботу учнів засобами навчального предмета, формувати в них високу моральність, патріотизм, працелюбство, самостійність.
4. Уміння знаходити шлях до позитивних емоцій у процесі навчання.
5. Особиста культура, знання, всестороння теоретична підготовка.
6. Удосконалення оволодіння прийомами навчання й виховання.
7. Високий ступінь оволодіння певними видами діяльності.
8. Професіоналізм, фахові знання, вміння та навички.
9. Високий рівень результатів праці і професійне задоволення від неї.
Комунальний заклад «Ширяївський освітній комплекс №1»
Школа педагогічної майстерності
Система навчання навиків комунікації,
дитиноцентрований підхід при
вивченні іноземних мов
Ширяєве 2018
Комунальний заклад «Ширяївський освітній комплекс №1»
Школа передового досвіду
Навчання практичним навиком спілкування на
основі широкого використання засвоєних граматичних
структур, лексичних одиниць, практики
монологічного, діалогічного мовлення під час
навчального процесу.
Ширяєве 2018