Контрольна робота «Фонетика. Орфоепія» 10 клас (стандарт) І варіант 1.Затранскрибувати слова Рішення, розум, Яків, джміль, анекдот, зимівля, ллється, тримаєшся, український. 2. Поставити наголоси в словах: фартух, косий, кілометр, русло, жорсткий, фаховий, новий, олень, вершковий, ненависть, завдання, кропива, зручний. 3. Виберіть один із варіантів, що відповідає законам милозвучності: Батько (і, й) мати, сон (і, й) бадьорість, багатство (і, й) краса, розважливість(і, й) кмітливість, Михайло (і,й) Юра, віра (в, у) безсмертя,квітник (в, у) саду, оселя (в, у) рушниках,залишиться (у, в) спогадах; здали (у, в) архів. 4. Виписати з тексту по 4 слова, в яких спостерігається уподібнення звуків ( ненаголошених голосних, м’якості, дзвінкості/глухості, способом творення), 3 слова, в яких кількість букв і звуків не співпадає. 5. Виконати фонетичний аналіз слова, в якому кількість букв менше ніж звуків. |
Контрольна робота «Фонетика. Орфоепія» 10 клас (стандарт) ІІ варіант 1.Затранскрибувати слова Рілля, ялівець, бігти, косуля, вокзал, юність, віддзеркалюється, пісня. 2. Поставити наголоси в словах: каталог, течія, маршовий, котрий, дрова, подруга, навчання, колесо, середина,феномен, щавель,фартух, кидати. 3. Виберіть один із варіантів, що відповідає законам милозвучності: Мусиш (і, й) можеш, здригатися (і, й) тремтіти, мудрість (і, й) юність, Вася (і, й) Яна, експонат (в, у) музеї, поїхати (в, у) відрядження, зустрілися (в, у) фойє;побувати (в, у) Львові, принесли (у,в) обід, пишатись (у,в) класі. 4. Виписати з тексту по 4 слова, в яких спостерігається уподібнення звуків ( ненаголошених голосних, м’якості, дзвінкості/глухості, способом творення), 3 слова, в яких кількість букв і звуків не співпадає. 5. Виконати фонетичний аналіз слова, в якому кількість букв більше ніж звуків.
|
Контрольна робота «Лексикологія. Унормованість сучасної української мови. Фразеологія» І варіант 1.Виписати словосполучення, які в реченні вживаються в переносному значенні. Пояснити вид переносного значення. Дібрати словосполучення, в якому б слово в переносному значенні вживалося у прямому. Велика вереснева тиша стоїть над землею. Село синіє хатками, потьмянілі голівки соняшника вдивляються на схід. Посеред неба на південь гнеться Чумацький Шлях. 2. Визначити, до якої групи лексики відносяться подані слова. Леметувати, скальпель, ремісник, когут, модем, синус, плай, перст, ковдра,консенсус, мартен, книга. 3. Редагування речень. Виправте помилки у вживанні слів, до слів іншомовного походження доберіть українські відповідники. 1. Діти подарували пам’ятні сувеніри спонсорам. 2. Я купив новий абонент до міського басейну. 3. Аналогічне рішення прийняла педагогічна рада. 4. Я відчинив журнал і почала читати. 4. Утворити синонімічні ряди. Дім- думати. 5. До поданих слів доберіть слова, які б ілюстрували значення омонімів. Вказати вид. Мул, поза, гірка, настав. 6. Визначити вид фразеологізми. Увести у речення, визначити синтаксичну роль. Бити в литаври, воду решетом носити, брати участь, на лобі написано, п’яте колесо у возі, горобина ніч. 7. Зі словами скласти речення. До якої групи слів відносяться? Виборний/виборча, прогрес/регрес, замісник/заступник. 8. Виконати лексикологічний аналіз слова з попереднього завдання (на вибір). |
Контрольна робота «Лексикологія. Унормованість сучасної української мови. Фразеологія» ІІ варіант 1.Виписати словосполучення, які в реченні вживаються в переносному значенні. Пояснити вид переносного значення. Дібрати словосполучення, в якому б слово в переносному значенні вживалося у прямому. Радісний Київ спокійно зустрічає вечір. Дощові хмари розлютилися і образили ранкове небо. Голова козацька понурилася і заплакала. 2. Визначити, до якої групи лексики відносяться подані слова. Вуйко, панщина, транспорт, курінний, тригонометрія, будинок, рать, флешмоб, олівець, морфологія, абітурієнт, тендер. 3. Редагування речень. Виправте помилки у вживанні слів, до слів іншомовного походження доберіть українські відповідники. 1. Дівчина хворіє восполєнієм легень. 2. У закладі є вільна вакансія. 3. У руках Миткола тримав новенький дипломант. 4. Ластів’яча отара знялася і полетіла. 4. Утворити синонімічні ряди. Купити-довго. 5. До поданих слів доберіть слова, які б ілюстрували значення омонімів. Вказати вид. Перо, світи, за дачу, замок. 6. Визначити вид фразеологізми. Увести у речення. Визначити синтаксичну роль. Бути на коні, Варфоломіївська ніч, гнути кирпу, черга денна, ламати голову, у свинячий (собачий) голос. 7. Зі словами скласти речення. До якої групи слів відносяться? Книжний/книжковий, білет/квиток, об’єм/обсяг. 8. Виконати лексикологічний аналіз слова з попереднього завдання (на вибір). |