У матеріалі представлено форми роботи педагога по оволодінню прийомами науково-методичної діяльності, удосконаленню теоретичної і практичної підготовки з метою підвищення рівня професійної майстерності.
Матеріали до педради
« Майстерність вчителя – вияв творчої особистості педагога»
Творчість учителя – це повсякденний процес. Різні професійні заходи дають можливість отримати позитивні емоції від своїх творчих знахідок і поділитися ними одне з одним.
Традиційно в березні у закладі проходить вернісаж педагогічної творчості - це своєрідний звіт досвідчених учителів, учителів - методистів, старших учителів, а також молодих учителів, які демонструють свої доробки, показують, що вміють і чого навчилися. Адже перші успіхи окриляють і надихають.
Підготовчий етап розпочинається з початку навчального року і навіть раніше.
Це:
Важливою умовою успішної роботи кожного вчителя є систематичне підвищення рівня професійної майстерності.
Досягнення висот педагогічної майстерності потребує від кожного вчителя максимальних зусиль, енергії, природних схильностей і здібностей, величезної працездатності і найголовніше – безмежного бажання стати педагогом – майстром.
Педагогічна майстерність – це високе мистецтво навчання і виховання, доступне кожному педагогові, який постійно вдосконалюється; це єдність знань, методичних умінь, мовної культури, педагогічної техніки, такту й оптимізму.
Практика свідчить, що лише за координації своїх зусиль усього педагогічного колективу, зосередження його уваги на вирішенні конкретної педагогічної науково – методичної проблеми можна значно підвищити ефективність і результативність навчально – виховного процесу. Кожен працює над своєю науково-методичною проблемою, яка тісно пов’язана з єдиною обласною: «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»
УМОВИ, за яких робота над науково - методичною проблемою (НМП) буде результативною:
Доцільно цю роботу планувати перспективно (3-5 років), виділяючи ключові напрями на кожний рік. У плані має бути передбачено поетапне вирішення питань
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА педагога над науково – методичною темою містить;
- вивчення джерел науково – методичної інформації;
- вивчення стану проблеми на практиці;
- осмислення педагогічного досвіду;
- проектування власної діяльності (знання, способи їх досягнення, професійні вміння тощо);
- конструювання нового досвіду;
- експериментальну апробацію власних проектів;
- презентацію результатів індивідуальної роботи педагогів ( виступи на засіданнях педради, методичного об’єднання, науково – практичній конференції, друкування статті у професійному виданні тощо).
Індивідуальна робота педагога над науково – методичною проблемою сприяє набуттю навичок аналізу своєї педагогічної діяльності, оволодінню прийомами науково – методичної діяльності, удосконаленню теоретичної і практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності, актуалізації потреби в оновленні роботи з учнями.
Індивідуальна робота педагога над науково – методичною проблемою стає чинником, спрямованим на удосконалення системи підвищення рівня кваліфікації педагогічних кадрів загалом, удосконалення навчально виховного процесу в закладі.
Педагогічний досвід як результат роботи вчителів над науково – методичною програмою є зазвичай результатом творчих пошуків , у ньому зливаються воєдино творче, новаторське і водночас традиційне начала.
Під поняттям «педагогічний досвід» ( ПД) розуміють сукупність знань, умінь і навичок, здобутих у процесі практичної навчально – виховної роботи, Для його виявлення користуються системою критеріїв; актуальність, новизна, результативність, стабільність, перспективність.
Презентація педагогічного досвіду повинна містити розділи:
Опис педагогічного досвіду
Досвід описується в загальній формі і має містити такі розділи.
Вступна частина (1/8 усього тексту, має довільну форму), у якій висвітлюється актуальність і соціальна значущість досвіду, робляться посилення на психолого – педагогічні джерела з теми досвіду та близьких до неї проблем.
Основна частина, у якій описуються форми й методи роботи , здобутки творчої діяльності, науково – методичні розробки (елементи); обґрунтовується ефективність нових прийомів і засобів навчання, аналізується їх результативність.
Завершальна частина, у якій формулюються загальні висновки і пропозиції.
(Додатки вміщують ілюстративний, дидактичний матеріал (приклади), поурочні плани, граф – схеми теми, фрагменти занять тощо).
Показники результату роботи вчителя над науково – методичною проблемою:
Навчальний заклад зобов’язаний не лише давати ґрунтовні знання , а й гартувати волю випускника, виховувати в нього високі моральні якості, прагнення до самоосвіти й пошуку.
Отже, сучасний учитель повинен зробити все, щоб розкрити здібності й таланти учня, виявити й закріпити найкращі людські риси. А для цього потрібен педагогічний талант та педагогічна творчість.
Розвиток інтересу в навчанні – проблема освіти XXI століття, яка хвилює кожного сучасного вчителя. Інтерес стимулює волю й увагу, зацікавлені учні легше й міцніше запам’ятовують, тому необхідно повернути учням інтерес до шкільних предметів, посилити бажання навчатися. Метою закладу є створення системи максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морально-етичного, естетичного, фізичного розвитку випускників на різних етапах становлення особистості. Необхідно розвивати в учнів критичне мислення, творчій потенціал європейського рівня, багатий словниковий запас, який ґрунтується на глибокому розумінні гуманітарних знань, уміння самостійно приймати рішення та розв’язувати різноманітні проблеми, а також формувати активну громадянську позицію, тому що саме вона підсилює позицію громадянина в суспільстві і сприяє прогресу та вдосконаленню особи.
Література:
1. Ковганич Г. Робота над єдиною науково-методичною проблемою // Завуч-2015-№17 с.19
2. Холод М. Педагогічний досвід // Завуч-2015-№17 с.30
3. Ямковий В. Розвиток творчого потенціалу вчителя // Завуч-2015-№17 с.36
4. Ланько А.М., Гавриленко О.О. Проект «Творчість» // Завуч. Усе для роботи. – 2009. - № 4 c.23
1