Як провести підсумковий урок з природознавства у 2 класі "Природа восени"? Спробуйте організувати урок-гру. Пропоную розробку уроку, завдання для команд, грамоту командам та окремі відзнаки кожному учаснику гри. Впевнена, вашим учням дуже сподобається.
Підсумковий урок-гра
Тема. ПРИРОДА ВОСЕНИ
Мета. Розширити знання учнів про взаємозв’язки між живою та неживою природою восени, формувати уявлення у дітей про природне довкілля як цілісний живий організм, у якому взаємодіють повітря, ґрунт, рослини, тварини, люди в багатоманітності, єдності, русі, мінливості; розвивати увагу, мислення, вміння аналізувати, узагальнювати, створити умови для виховання згуртованості, ініціативності, вміння працювати в групі, інтересу, поваги та любові до природи.
Обладнання. Завдання до гри, медіазасоби, грамоти, медальки, цифри за кількістю учнів класу для поділу у команди.
І етап – організаційний
У нас сьогодні урок-гра.
Яка сьогодні дата, зміни у природі? Яка пора року за календарем, а у природі?
Ми повернемося на машині часу у пору року осінь та перевіримо чи вміємо ми розгадувати загадки цієї пори. Ви працюватимете у групах.
1. Ознайомлення з маршрутним листом та зупинками.
2. Виведення правил гри
ІІ етап – реалізація гри
1. Формування груп (3 хвилини)
Ви працюватимете в 4 групах.
Оберіть картку з цифрою навмання та утворіть групи. Доберіть назву команди (осінні явища).
Тепер оберіть капітана (обирають учасника, який даватиме відповідь), писаря (хто швидко, правильно та красиво буде писати на картках відповіді) та учасника групи, який слідкуватиме за часом.
(Вчитель на дошці записує назви команд)
Окремі завдання будете записувати на картках. Відповіді на деякі завдання будете озвучувати усно.
2. Відповіді на запитання.
А тепер стартуємо. Прошу капітанів команд підійти та отримати завдання. Увага!
Зупинка 1
На виконання завдання дається 3 хвилини.
Допиши осінні місяці
1.Місяць отримав назву від чудового медоносного кущика. (Вересень)
2. Місяць, який налаштовує природу на зимовий сон. (Листопад)
3. В цьому місяці дерева виблискують золотом листя та багряними фарбами (Жовтень)
3. Листопад білими кіньми їде, зимі ворота відчиняє.
5. Вересень літові кінець, а осені початок.
6. Жовтень - болотяник, ні коней, ні саней не любить.
(Коли час вийшов, вчитель дає сигнал (дзвіночок). Капітани під назвою команди кріплять листочок з відповідями. Вчитель дає сигнал до 2 зупинки та роздає капітанам завдання. Поки діти виконують завдання наступної зупинки, вчитель перевіряє виконані завдання попередньої зупинки та записує кількість балів під назвою команди. Кожне завдання зупинки – 1 бал. І так виконуються решта завдань.)
Зупинка 2
На виконання завдання дається 3 хвилини.
Познач «+» ознаки осені в природі.
- Птахи відлітають у теплі краї.
- Розпускаються бруньки на деревах.
- Жовтіє листя на деревах і кущах.
- Ідуть затяжні дощі.
- З дерев і кущів опадає листя.
- Спека, яскраво світить Сонце.
- Комахи ховаються в затишні місця.
- День стає коротшим, а ніч довшою.
- Птахи повертаються з теплих країв.
- Небо часто вкрите сірими хмарами.
Зупинка 3
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Впізнайте рослину за з’єднайте зі способом розмноження
1 Живцем - смородина
2 Бульбою – картопля
3 Цибулиною – підсніжник
4 Насінням – соняшник
5 Вусами – суниці
Зупинка 4
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Впізнайте рослину за запишіть як вона розселюється
1.Лопух |
Тварини, людина |
2. дуб |
тварини |
3. кульбаба |
вітер |
4. кріп |
Сам |
5. квасоля |
Розтріскується |
6. клен |
вітер |
Зупинка 5
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Впізнайте тварину та запишіть, як змінюється її життя восени
1. Сом |
Занурюється у мул на дні водойм, готується до сплячки |
2. Сонечко |
Ховається у шпарини, листя |
3. Миша |
Робить запаси на зиму |
4. Їжак |
Накопичує жир, готується до сплячки |
5. Заєць |
Линяє, накопичує жир |
6. Горобець |
Пір’я стає густішим |
7. Ластівка |
Відлітає у теплі краї |
Зупинка 6
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Познайомтеся з будовою гриба та запишіть 3 поради маленькому грибнику.
Поради маленькому грибнику (орієнтовні)
1. Вивчи, які гриби їстівні, які отруйні.
2. Не бери грибів, яких не знаєш.
3. Найкраще збирати гриби рано вранці або після дощу у вогких затінених лісах між березами, соснами і дубами.
Зупинка 7
На виконання завдання дається 3 хвилини.
Складіть ланцюги живлення
1. Капуста – слимак - жаба
2. Яблуко – черв’як – синичка - сокіл
ІІІ етап – підведення підсумків гри
Що вдалося вам найкраще?
Які відчули труднощі?
Чи корисною була для вас гра?
Кому хотіли б подякувати?
Оцініть роботу групи (чи працювали злагоджено, слухали один одного, у групі були доброзичливі).
Вручення всім учасникам відзнак за участь у грі «Знавець природи»
Команди отримують грамоти, відповідно до набраних балів.
Зупинка 1
Допиши осінні місяці
1.Місяць отримав назву від чудового медоносного кущика.________________________________
2. Місяць, який налаштовує природу на зимовий сон______________________________
3. В цьому місяці дерева виблискують золотом листя та багряними фарбами___________________
4. _______________ білими кіньми їде, зимі ворота відчиняє.
5. _______________ літові кінець, а осені початок.
6. _______________ - болотяник, ні коней, ні саней не любить.
Зупинка 1
Допиши осінні місяці
1.Місяць отримав назву від чудового медоносного кущика.________________________________
2. Місяць, який налаштовує природу на зимовий сон______________________________
3. В цьому місяці дерева виблискують золотом листя та багряними фарбами___________________
4. _______________ білими кіньми їде, зимі ворота відчиняє.
5. _______________ літові кінець, а осені початок.
6. _______________ - болотяник, ні коней, ні саней не любить.
Зупинка 2
Познач «+» ознаки осені в природі.
- Птахи відлітають у теплі краї.
- Розпускаються бруньки на деревах.
- Жовтіє листя на деревах і кущах.
- Ідуть затяжні дощі.
- З дерев і кущів опадає листя.
- Спека, яскраво світить Сонце.
- Комахи ховаються в затишні місця.
- День стає коротшим, а ніч довшою.
- Птахи повертаються з теплих країв.
- Небо часто вкрите сірими хмарами.
Зупинка 2
Познач «+» ознаки осені в природі.
- Птахи відлітають у теплі краї.
- Розпускаються бруньки на деревах.
- Жовтіє листя на деревах і кущах.
- Ідуть затяжні дощі.
- З дерев і кущів опадає листя.
- Спека, яскраво світить Сонце.
- Комахи ховаються в затишні місця.
- День стає коротшим, а ніч довшою.
- Птахи повертаються з теплих країв.
- Небо часто вкрите сірими хмарами.
Зупинка 3
Впізнайте рослину за з’єднайте зі способом розмноження
1 2 3
4 5
1 |
Живцем |
2 |
Бульбою |
3 |
Цибулиною |
4 |
Насінням |
5 |
Вусами |
Зупинка 4
Впізнайте рослину за запишіть як вона розселюється
1 2
3 4
4 5
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
Зупинка 5
Впізнайте тварину та запишіть, як змінюється її життя восени
1 2
3 4 5
6 7
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
Зупинка 6
Познайомтеся з будовою гриба та запишіть 3 поради маленькому грибнику
Поради маленькому грибнику
1. _________________________________________
___________________________________________
2.__________________________________________
____________________________________________
3.______________________________________________________________________________________
Зупинка 7
Складіть ланцюги живлення
1.
________________________________________________________________________________________
2.
________________________________________________________________________________________
Шепетівський навчально-виховний комплекс №3
у складі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
ім. Н. Рибака та ліцей з посиленою
військово-фізичною підготовкою»
Нагороджується команда
____________________________
за ____ місце у навчальній природознавчій грі
з теми
«Осінні зміни у природі»
Вчитель А.Д.Ніколайчук
26.12.2017
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|
Учаснику гри з природознавства «Осінні зміни у природі»
|