Матеріали до теми "Морфологія"

Про матеріал

Залікові питання з теми «Морфологія» для 6 класу

Іменник

  • 1.Пояснити, які іменники належать до спільного роду?
  • Чи можна вважати назви професій іменниками спільного роду? Поясніть, як визначити рід іншомовних незмінних іменників?
Перегляд файлу

Залікові питання з теми «Морфологія» для 6 класу

Іменник

  1. Пояснити, які іменники належать до спільного роду?

Чи можна вважати назви професій іменниками спільного роду? Поясніть, як визначити рід іншомовних незмінних іменників?

Визначте рід іменників: незграба, учитель, біль, нежить, путь, Конго, Кіліманджаро, ООН, форель, какаду, фламінго, кімоно.

 

  1. Поясніть, які іменники не мають множини. Наведіть приклади.

Визначте, чи є помилки у словосполученннях: достиглі колосся, розпускаються листя, далеке США, відомі ЄС, смачне кольрабі, веселе поні, маленьке шимпанзе. Думку обґрунтуйте.

 

  1. Поясніть, коли в іменниках чоловічого роду однини у родовому відмінку слід писати –а, -я? Наведіть приклади.

Поставте у родовий відмінок іменники: олівець, дим, гараж, будинок, завод, хліб, Дніпро, Дон, барвінок, ставок, футбол, гопак, вальс.

 

  1. Поясніть, коли в іменниках чоловічого роду однини у родовому відмінку слід писати –у, -ю? Наведіть приклади.

Поясніть, чому в родовому відмінку правильно Криму, Сибіру, але Парижа, Ужгорода?

Як визначити, яке закінчення родового відмінка однини (-а,-я чи –у,-ю) слід писати у назвах річок?

 

  1. Поясніть, чому у словах тінню, ніччю виникає подовження (подвоєння) , а у словах радістю, скатертю подовження не виникає.

Підказка тут: https://drive.google.com/file/d/0B6OSO6uBerSubi1jRTZrQTRzM2c/view

 Поясніть орфограму у суфіксах –иво, - ево.Поясніть, коли НЕ з іменниками пишемо разом і окремо. Наведіть приклади.

 

  1. Поясніть, як змінюються прізвища.

Поясніть особливостітворення  імен по батькові.

 Назвіть винятки при утворенні імен по батькові. Знайдіть помилки в іменах по батькові: Андрієвна, Миколаївна, Лукич, Лукович, Ілліч, Іллєвич, Ігоревич, Юр`ївна, Миколаївна, Яковович.

 

 

Прикметник

  1. Яка форма прикметника є початковою? А в іменника?

Які ступені порівняння має прикметник? Як вони утворюються?

Прочитайте сполуки: найбільш веселіший, найвеселіший, найменш веселий, самий веселий, найпоганий, поганіший, дорожче  всіх, кращий за всіх. Поясніть, чи допущені у них помилки.  Думку аргументуйте.

Чи від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння? Чому?

 

  1. Назвіть розряди (групи) прикметників за значенням. Розкажіть про якісні прикметники.

Чи можливий перехід прикметника з розряду в розряд? Думку аргументуйте прикладами.

Суфікси –ськ-, -цьк-, -зьк- вказують, що прикметник за розрядом (групою)… Суфікси –ин, -їн, -ів, -ов творять прикметники… Наведіть приклади.

Підказка тут: https://drive.google.com/file/d/0B6OSO6uBerSubi1jRTZrQTRzM2c/view

 

  1.  Поясніть офограму «велика\мала літера у відносних і якісних прикметниках».

Поясніть правопис НЕ з прикметниками та іменниками.

Підказка тут: https://drive.google.com/file/d/0B6OSO6uBerSubi1jRTZrQTRzM2c/view

 

 

  1.  У яких випадках складні прикметники слід писати разом? У яких випадках складні прикметники слід писати через дефіс? Наведіть приклади.

Поясніть чергування у відносних прикметниках ( суфікси –ськ-, -цьк-, -зьк-). Наведіть приклади і назвіть винятки.

Підказка тут: https://drive.google.com/file/d/0B6OSO6uBerSubi1jRTZrQTRzM2c/view

 

Числівник

  1. На які розряди діляться числівники за значенням? Як у свою чергу поділяються кількісні числівники? Наведіть приклади.

Як відмінюються сотні?

Підказка тут: http://olesya12142111.blogspot.com/2015/04/blog-post_9.html

 

  1. Поясніть, чи з усіма іменниками можна узгоджувати збірні числівники. Знайдіть і виправте помилки у словосполученнях: четверо жінок, троє хлопців, вісімдесятеро учнів, двоє вікон, шестеро зошитів, четверо разів.

 

  1. Яка особливість відмінювання числівників 40, 90, 100?  Провідміняйте числівник 247.

 

  1. Яка особливість відмінювання порядкових числівників ?  Провідміняйте числівник 247-ий.

 

Займенник

  1. Назвіть усі розряди (групи) займенників. Наведіть приклади.

 

  1. Поясніть правопис неозначених та заперечних займенників. Зніміть скісну риску і запишіть слова правильно: казна\який, будь\чий, де\хто, хто\сь, ні\в\кого, ні\до\кого, ні\кого, ані\кому, ані\хто.

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку