Матеріали до уроків: "Оздоровчі вправи з молодшими школярами"

Про матеріал
У матеріалах запропоновано різні методи та прийоми використання здоров’язбережувальних технологій в процесі навчання учнів початкових класів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ОЗДОРОВЧІ ВПРАВИ З МОЛОДШИМИ

ШКОЛЯРАМИ

 

 

 

 

 

Підготувала: 

Гавриленкова Л.М.

вчитель вищої категорії, вчитель початкових класів

Овруцької ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

 

 

 

 

 

2021

ОЗДОРОВЧІ ВПРАВИ З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ

Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу. Існує думка, що учитель може зробити для здоров’я дитини набагато більше, ніж лікар. Костянтин Дмитрович Ушинський у статті «Педагогічна подорож до Швейцарії» підкреслює: «Дайте дитині трохи порухатися і вона подарує вам знову 10 хвилин уваги, а 10 хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам у результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять».

Розглянемо кілька груп здоров’язберігаючих технологій, застосовуваних у системі освіти, в яких використовується різний підхід до охорони здоров’я, а відповідно, і різні методи і форми роботи:

Психологічне налаштування 

Всім відомо, що розум школярів може зосередитися на всьому одразу, особливо це стосується молодших школярів, зосередженість яких триває приблизно 10-15 хвилин від початку уроку. Далі вони відволікаються на цікавіші сторонні предмети. Тому для вчителя важливо вміти побудувати урок таким чином, щоб якнайдовше захопити увагу учнів, створити приємну атмосферу в класі, зацікавили їх. Саме цьому сприяють вправи на психологічне (емоційне) налаштування на початку уроку.

Сонечко встало, Іде новий день.

***

Любі малята, Усім: «Добрий день!»

Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки, Хай тупають ніжки.

Працюють голівки

***

 

І сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться.

 

Пролунав уже дзвінок, Починаємо урок!

2

 


Всі почули вже дзвінок, Він покликав на урок.

Кожен з нас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчатка, А за ними – і хлоп’ятка.


***

Пролунав для нас дзвінок!

Кличе в подорож урок.

Вушка, прислухайтесь!

Очки, придивляйтесь!

Носик, глибше дихай!

***

Ротик, посміхнись!

Спинки, розправляйтесь,

Ручки, піднімайтесь, Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

***

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі Учні – просто молодці!

Ви спокійно всі сідайте,

Працювати починайте, Чути дзвоник голосистий –

Він дзвенить, немов намисто,

Намистинки розсипає

***

Й весело нас всіх скликає. Подивилися на мене, Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляйтесь не шуміти.

Руки гарно піднімати,

Чітко в лад відповідати.

На уроці не дрімати,

***

А знання мерщій хапати.

Щоб не було у нас мороки, Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гайте І урок розпочинайте!

Подивилися на мене, Посміхнулися усі:

 

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!


Любе сонце ясно світить,

Посилає всім привіти,

Ніжно гріє і ласкає,

До роботи закликає.

Не барись, а поспішай

Ранкова зарядка

 

І читати починай.

Видумуй, пробуй, твори!

Найкращий спосіб розпочати новий навчальний день – це ранкова гімнастика. Варіантів проведення багато, а головне в цьому прийомі, що всі налаштовуються на робочий лад, отримують  позитивні емоції, які допоможуть зробити робочий день кращим, а ще допоможе «вберегти» перший урок від ранкових пробуджень.

 «Веселі ведмежата»

Розум, фантазію прояви! Активним та уважним будь І про кмітливість не забудь.


Ведмежата в лісі жили, Головою вертіли.

Ось так, ось так – Головою вертіли.

(Повороти голови вліво-вправо – 5 разів).

Ведмежата мед шукали,

Дружно дерево гойдали.

Ось так, ось так –

Дружно дерево гойдали.

(Руки вгорі, нахили вліво-вправо – 6

разів).

В перевалочку ходили

(Ходьба на місці на зовнішній стороні стопи).

Та із річки воду пили.

Ось так, ось так –

Та із річки воду пили.

(Нахили тулуба вперед – 6 разів). Ну, а потім танцювали, Вище лапи підіймали.

Ось так, ось так –

Вище лапи підіймали.

(Ходьба, високо піднімаючи коліна). Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк.

Сіли – встали, сіли – встали Із за парти посідали.

(Рухи виконуються відповідно до слів).


«Виконуй команду»

Стали струнко всі, без руку,     Нахились назад, І мою команду слухай:    І направо, і наліво,

                  Всі піднесли руки – раз!                                  Щоб нічого не боліло.

              На носках стоїть весь клас.                          (Нахилити тулуба – 6 разів).

(Руки через сторони вгору, піднятись                       Раз, два – руки в боки,

                                     на носки).                                         Три, чотири – два підскоки.

                Два – присіли, руки вниз,                            (Стрибки на місці – 8 разів).

На сусіда подивись. П’ять, шість – повернись, (Присідання 6 разів). Сім, вісім – розпрямись.

          Руки в боки, нахились вперед,                   (Повороти вліво, вправо – 5 разів).

***

«У долині»

                       По долині ми гуляєм                             (Нахили тулуба вперед-назад – 5

                        І зарядку починаєм.                                                  разів).

              Справа – ліс, а зліва – поле,                               Раз, два – руки в боки,

(Повороти головою вправо-вліво – 4        Три, чотири – два підскоки, рази).   (Стрибки на місці – 6 разів).

                     Унизу іскриться море,                               П’ять, шість – нахилились,

В небі сонечко сіяє,       Сім, вісім – розпрямились, Разом з нами промовляє:          (Нахили тулуба вліво-вправо – 5

            «Дуже добре будем вчитись,                                           разів).

            Вдома, в школі не лінитись».                        Дев’ять, десять – всі присіли

І за парти дружно сіли.

***

 

«Гуси»

Вийшли гуси на травицю Пощипати муравицю.

Йдуть вони ладочком, Рівненьким рядочком.

(Ходьба на місці). Гусоньки гуляли,

Крильцями махали.

(Піднімання рук через сторони вгору – 6 разів).

Поскубли травички, Попили водички.

(Нахили тулуба вперед-назад – 10 разів).

Всі присіли, потяглись, Усі дружно піднялись.

(Присідання – 8 разів).

***

Бігали-гуляли, Друзів всі шукали.

(Біг на місці). Розправляли гуси крила Й усі дружно полетіли.

(Повороти в сторони – 10 разів).

 

Набігались, заморились, Криленята опустились.

(Присідання).

Пішли малі гусенята Ввечері додому спати.

(Ходьба на місці).

А як спатоньки вкладались, Всі красиво усміхались. А нам у класі так затишно  Ми до занять готові сісти.

«Бджілки»

Стали, дітки, у рядок, Всі підемо на лужок.

(Ходьба на місці).

Глянули, де кращі трави. Пошукали квіточок,

Щоб зібрати з них медок.


На зеленому лужку

Гудуть бджілки: «Жу-жу-жу!» (Піднімання рук через сторони вгору – 8 разів).

Разом з ними полетіли

Покрутились вліво, вправо (Повороти в сторони, руки на поясі – 10 разів).

Політали, покрутились,

Дуже бджілки натомились.

(Руки в сторони, помахати).

Щоб набратись сили,


Усі дружно сіли.

Знов шукаєм квіточок, Щоб зібрати з них медок.

(Присідання – 8 разів).

Назбирали? Ого-го!

Всі до вулика бігом!

 

(Біг на місці).

Побували на лужку,

Скуштували там медку. 

Тепер стали у рядок.

Повернулись на урок.


Дихальна гімнастика та фізкультхвилинка

Оздоровчі хвилинки під час уроків повинні комбінувати в собі фізичні вправи для осанки, вправи для очей, рук, шиї, ніг. Фізичні вправи краще проводити під музичний супровід. Цей прийом допомагає зняти втомленість, відновити рівновагу учнів. Такі вправи можна досить успішно надавати проводити самим учням або поєднувати з елементами ігор.

У запропонованих фізкультхвилинках діти стежать за рухами рук, імітують різні види рухів, учаться орієнтуватись у просторі, що сприяє розвитку зорових функцій. Необхідною умовою є повна розкутість у рухах, вільне переміщення класною кімнатою.

Працездатність відновлюється швидше під час пасивного відпочинку, а у разі активного переключення навантаження з однієї групи м’язів на іншу.

 

ПТАШКИ

Крильця пташки розправляють,        (Розводять руки в різні сторони.)

Їх до сонця підіймають.                      (Руки вгору, потягнуться.)      

Потім можна політати                         (Крутяться, рухи руками.)

І комашок поганяти.                            (Рухи руками вгору, вниз.)

На галявину злетілись,                        (Присідають.)

Потім знову полетіли,                    (Рухи руками вгору та вниз.)

У гніздечку хутко сіли.                  (Сідають на місця.)

***

МЕТЕЛИКИ

Ми метелики чудові,                     (Нахиляють голову ліворуч, праворуч.)

Маєм крильця кольорові,            (Розводять руки в сторони.)      

Над квітками літаємо,                   (Біг на місці, рухи руками вгору-вниз.)

Втоми ми не знаємо,                          

Пташки ми злякалися,                   (Кладуть руки на голову.) Під квітку заховалися.                   (Присідають.)

 

***

МАЛЕНЬКІ ВЕДМЕДИКИ

Прокинулись ведмедики,                    (Руки піднімають угору.)

До сонця потягнулись.                        (Потягуються.)      

Швиденько повернулись.                    (Поворот тулуба.)

Присіли два-три рази,                         (Присідають.)        

А потім пострибали,                             (Підстрибують.) Повільно походили                            (Ходьба на місці.)

Й зарядку закінчили.

***

ВІТЕРЕЦЬ

Навкруги вітер гуляє,     (Ходьба на місці.)

  Моє деревце хитає.         (Руки піднімають угору, нахиляють праворуч, ліворуч.)      

Угору потягнуся,             (Стають навшпиньки.)

А йому не піддаються,  (Потягуються.)        

Тихше, тихше, вітерець, (Повільно опускають руки.)

Втомився накінець.         (Сідають за парти.)

***

ЗАЙЧАТА НА ГОРОДІ

До бабусі на город,             (Ходьба на місці навшпиньках.)

Зібрались зайчата,                     

І до моркви нахилились,    (Нахили вперед.)

Щоб її зібрати.                     (Імітування збирання моркви.)

Та з-за тину на зайчат        (Нахили тулуба праворуч і ліворуч.)           

Погляда бабуся

І кричить «Ось я до вас      (Погрози лівою, потім – правою рукою)  Зараз доберуся!».                   

Злякалися зайці, й нумо утікати,      (Стрибки.)

До лісочка, до лісочка

Весело стрибати.            

***

Дружно разом піднялись,                  (Стають біля парт.)

Вліво, вправо подивились.                (Повороти голови ліворуч, праворуч.)

Потім хутко повернулись,                (Руки на пояс, поворот.) Всім навколо посміхнулись.              (Посміхаються іншим дітям.)

Поплескали у долоні

    (Плескають у долоні.)

І побігали, як поні.

Хай лунає всюди сміх:

    (Біг на місці.)

«Ми – першокласники 

    (Вимовляють хором.)

Кращі за всіх!».

 

Дихальні вправи поліпшують поставу, стимулюють рух діафрагми, поліпшують кровообіг, гармонізують діяльність дихальної, нервової та серцевосудинної систем.

Під час виконання дихальних вправ потрібно обов’язково дихати носом, а видихати ротом, що сприяє розвитку дихальної мускулатури, особливо м’язів, що забезпечують глибокий видих. Це дасть змогу не лише швидко ліквідувати кисневий голод, що утворюється внаслідок інтенсивної роботи, але й загартовувати організм.

ПІВНИК

Півник крилами махав. 

Розбудив, щоб я не спав. В.п. – основна стійка.

1   – підняти руки в сторони (вдих);

2   – плескати руками по стегнах «ку-ку-рі-ку!» (видих).

 

***

ДИХАННЯ

Тихо-тихо сидимо, Серце своє чуємо.

В.п. – основна стійка.

1   – повільний вдих носом; коли грудна клітка почне розширюватися, припинити вдих і зробити паузу тривалістю 4 с;

2   – плавний видих носом.

***

ВИРОСТИ ВЕЛИКИЙ!

Щоб добро робити людям, Ми рости скоріше будем. В.п. – основна стійка.

1 – підняти руки вгору, потягнутися, піднятися на носки (вдих); 2 – опустити руки вниз, стати на всю стопу (видих).

Вимовляти звук [у-х-х].

***

МАЯТНИК

Праворуч, ліворуч, праворуч, ліворуч, А потім – спочатку, усе навпаки.

В.п. – руки на поясі (вдих);

1   – нахил праворуч (видих);

2   – в.п. – руки на поясі (вдих);

3   – нахил ліворуч (видих);

4   - в.п. – руки на поясі (вдих).

Видих зі звуком «т-у-у-х».

***

КРИЛА

Крила замість рук у нас,

Так летимо – ми вищий клас. В.п. – основна стійка.

1   – руки через сторони підняти вгору (вдих);

2   – опустити руки вниз, вимовляючи «вниз» (видих).

 

***

ОПЛЕСКИ

Оплесками сонце ми зустрінемо, Так відзначимо ми свій політ.

В.п. – основна стійка, ноги нарізно.

1   – підняти руки вгору (вдих);

2   – плеснути в долоні, сказавши «плесь» (видих);

3   – розвести руки в сторони (вдих);

4   – в.п.(видих).

***

ГУДОК ПАРОПЛАВА

Пароплав наш загудів –  Дуже в море захотів.

В.п. – основна стійка.

1   – носом з шумом набрати повітря;

2   – затримати дихання на 1-2 с;

3   – із шумом видихнути крізь губи, складені «трубочкою», зі звуком [у-у-у] (видих подовжений).

 

***

ПОВІТРЯНА КУЛЬКА

Запропонувати дітям розслабитися і покласти руки на животик, уявивши, що у них замість животика – повітряна кулька. «Тепер повільно надуваємо кульку, тобто животик, а після того, як я плесну в долоні (через 5 с) – «кульку» здуваємо».

Виконувати цю вправу можна, повторюючи 5 разів.

Пальчикова гімнастика

З самого ранку раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики школярів. Її слід проводити регулярно, адже саме тоді буде досягнений вагомий ефект від цих спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців рук мають приносити дитині радість.

В опануванні навички письма, як і будь-якої іншої рухової навички, важливого значення набувають підготовчі вправи. Основна мета таких вправ: підготувати руку дитини до письма; сформувати руховий стереотип; допомогти дитині позбутися труднощів, що виникають на початкових етапах опанування навичок письма.

Підготовка руки дитини до письма передбачає розвиток кисті руки й дрібних м’язів пальців. Учителеві початкових класів необхідно розвивати у 6-7річних дітей дрібні м’язи кисті рук, кісток кисті руки, фаланг пальців.

Пальчикова гімнастика у віршах активізує пам’ять дитини, позитивно впливає на розвиток дитячого мовлення, швидко перемикає увагу малюка, відволікаючи його від сторонніх речей.

КУЛАК – ДОЛОНЯ – РЕБРО

Стиснути пальці в кулак, простягнути руку долонею догори, поставити долоню на ребро. (Повторити декілька разів.)

***

КІЛЬЦЕ

По черзі перебирати пальці рук, утворюючи кільце з великого пальця і вказівного, середнього, безіменного і мізинця.

***

ПТАХ П’Є ВОДУ

(Імітувати птаха: узяти «воду», підняти «голову», поклацати «дзьобом».)

Птах дістався до криниці,

Хоче випити водиці.

***

СОНЕЧКО

Ясне сонечко в кімнату Дивиться в віконечко.

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

***

КУЛАЧОК

П’ять гарненьких діточок (права рука) Заховались в кулачок. Потім інші діточки (ліва рука) Поховались в кулачки.

Так вони по черзі грались, (права рука)

Поки в жменьки поховались. (ліва рука)

(Із силою по черзі стискати пальці обох рук у кулак.)

***

КОШИК

§ Білочка просить нас приготувати для грибів незвичайний кошик. Його необхідно зобразити пальцями рук. До лісу кошик я беру

І гриби туди кладу.

***

НОЖИЦІ

Швея в дім до нас прийшла,

Мені ножиці дала,

Я тканину і папір

Ріжу, ріжу до сих пір.

(Пальці правої руки стиснути в кулак, виставити вперед вказівний і середні пальці. Рухати ними, імітуючи різання ножицями. Спочатку вправу виконувати повільно, поступово пришвидшуючись. Стежити, щоб пальці були прямі.)

 

 

 

 

Гімнастика для очей

Дорослі не часто замислюються, яке навантаження витримують очі малюків у сучасному житті. Діти ще з малого віку опановують комп’ютер і годинами сидять за екранами монітора або переглядають телевізор.

У шестирічному віці, коли малюк іде до школи, навантаження на його зір різко зростає: дитині потрібно багато читати, писати. А що вдома? Ті самі книги та зошити, комп’ютер, телевізор! Добре, якщо у батьків відмінний зір. А якщо в родині носять окуляри і дитина за спадковістю отримала схильність до проблем з очима? Чи можна якось допомогти школяреві зберегти нормальний зір?

Основні функції зору формуються у дитини до кінця 5-го року життя, проте ще довший час дитячі очі є чутливими до надмірного навантаження, що суттєво посилюється з моменту вступу дитини до школи. Характеристикою сучасної школи є інтенсифікація навчання дітей, починаючи з першого класу, особливо у спеціалізованих школах з поглибленим вивченням деяких дисциплін.

ДУЖЕ ШКІДЛИВО на гостроту зору впливає тривалий режим зорової праці за умов незручних парт, поганого освітлення робочого місця дитини, пози дитини за столом (коли дитина близько нахиляє голову до книжки або зошита).

Тому проблема збереження зору школярів є дійсно актуальною і вимагає співпраці школярів, батьків, учителів та медичних працівників.

Що слід робити для того, аби зберегти зір дитини?

У першу чергу необхідно забезпечити нормальні умови навчання школяра та його фізичної активності.

§  Періодично запитуйте дитину, чи не почала вона гірше бачити.

§  Усі діти кожні 30-40 хв повинні робити 10-15-хвилинні перерви, під час яких дитині бажано побігати, подивитися у вікно на предмети, розміщенні вдалині.

§  Діти мають бути забезпечені якісними підручниками з чіткими і дещо збільшеним шрифтом.

§  Відстань між очима і підручником або зошитом має бути не менше ніж 40 см.

§  Тривалість безперервного читання залежить від віку: у перших-третіх класах вона не має перевищувати 10-15 хв.

§  Обмежується також безперервна тривалість письма: не більше 5 хв для 6-7річних, до 10 хв для 8-10-річних. Тривалість перерв – не менше ніж 10 хв.

§  Шкідливо читати лежачи та у транспорті.

§  Не проводити за монітором комп’ютера понад 30 хв на добу.

§  Обмежити перегляд телевізійних програм у будні дні (для молодших школярів – не більше години в день і 2-3 рази на тиждень).

§  Після перегляду телепередач, як і після будь-якої зорової роботи, очам потрібний відпочинок. Забезпечити достатньо фізичну активність дитини: прогулянки, заняттям спортом, плаванням. Забезпечити дитині достатню тривалість сну.

§  Регулярно виконувати «гімнастику для очей» (масаж, офтальмотренаж, вправи для запобігання втоми тощо).

Існує безліч вправ у віршах для поліпшення зору. Дітям пропонують виконувати  очима все, що описано у вірші. Зазвичай школярів це дуже веселить. Часто вони


запам’ятовують ці віршики напам’ять.

      Раз, два – Рівно голова! Три, чотири, п’ять –  Нумо очі закривать!

Шість, сім – 

Розплющують очки всі!

 

На вісім знов позакривали, Міцненько так їх потримали

Та й все спочатку розпочали.

П’ять разів отак зробили, За роботу знову сіли.

      Роботу нашу знов кидаймо,

Подалі погляд направляймо.

Роздивившись те, що далі, Знов поглянем на деталі.

      Очі щоб відпочивали,

Дивимось ми вліво-вправо.

Потім кліпаєм очима.

І знову ними вправо-вліво.

          На повіки натискайте,

Потім пальці відпускайте,

Півхвилини посидіть,

Вправу знову повторіть,

Подивись на кінчик носа,

Потім глянь удалину, Зирни на сусіда скоса.

Вправо, вліво! Ну ж бо! Ну!

А тепер розправте спинку,

Прямо гляньте – відпочиньте.

Погляд в точці сфокусуйте  І довільно релаксуйте. Міцно-міцно тріть долоні, До очей їх прикладіть. 

Масажуйте очі легко

І заняття знов почніть.

 


ПУГАЧ

На рахунок 1- 4 заплющити очі, а на рахунок 5-6 широко розплющити їх і подивитися вдалину (4-5 разів).

***

ДАЛЕКО-БЛИЗЬКО

Діти дивляться у вікно. Учитель називає спочатку предмет, розташований далеко, а через 2-3 секунди – предмет, розташований близько. Діти повинні швидко знайти очима предмети, що називає вчитель (6-8 разів).

***

 

«ТІК-ТАК»

Очима зображувати годинничок, дивитися праворуч-ліворуч, нібито цокає маятник.

***

ХРЕСТИКИ

Малювати очима хрестики: дивитися праворуч – угору, ліворуч – униз, а потім – ліворуч – угору і праворуч – вниз. 

 

Комплекс вправ гімнастики для очей

1.     Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно лічачи до 5. (Повторити 4-5 разів.

2.     Міцно заплющити очі. Полічити до 3, розплющити очі та поглянути вдалечінь. Порахувати до 5. (Повторити 4-5 разів.)

3.     У середньому темпі виконати 3-4 колових рухів очима праворуч, так само

– ліворуч. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1-

6. (Повторити 4-5 разів.)

4.     Витягнути руку вперед. Поглянути на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. (Повторити 4-5 разів.

5.     Горизонтальні рухи очей: праворуч-ліворуч.

6.     Рух очними яблуками вертикально вгору-вниз.

7.     Колові рухи. Підняти очі догори, колові рухи за годинниковою стрілкою, потім проти неї.

8.     Заплющити очі якомога міцніше і відчити, як напружується м'язи очей. Затриматися так на три секунди, потім різко розплющити очі. Така різка зміна змушує очі розслабитися й особливо корисна для завершення зарядки для очей.

 

 

 

 

      Використання засобів мультимедіа

Засоби мультимедіа – це усі засоби для запису та відтворення звуку, фото- та відеозображення. Ми з вами живемо в епоху комп’ютерних технологій і просто повинні користуватися цим благом цивілізації. Все більше часу діти проводять за іграми, Інтернет контактами та пошуками цікавої інформації. І  не забувайте відомої істини, що краще один раз побачити, ніж сім раз почути. Можливість надати інформацію в незвичайній формі надає використання засобів мультимедіа. Це може бути:

-         презентації PowerPoint;

-         розвиваючі предметні комп’ютерні ігри;

-         відеоролики;

-         фотографії;

-         слайд-шоу;

За допомогою цих засобів можна надати найрізноманітнішу інформацію, текст, звук, нерухомі або діючі зображення. Доведено, що при усній подачі інформації (традиційний урок) учень здатен за хвилину прийняти та опрацювати біля однієї тисячі умовних одиниць інформації, а при підключенні органів зору до 100 тисяч таких одиниць звісно, помилково буде думати, що чим більше комп’ютерної наочності, тим краще. Важливо правильно організувати урок: розподілити час перегляду, опрацювання теми та закріплення. Аргументований підхід у використанні мультимедіа – ресурсів обов’язково приведе нас до підвищення ефективності освіти.

      Арт-техніка 

В основі арт-техніки лежить творча діяльність, у першу чергу малювання. Творчий розвиток є не тільки головним терапевтичним механізмом, саме він допомагає виховувати здорову особистість. За допомогою арт-техніки дитина має можливість виразити свої переживання, почуття, відношення. Крім того, творча діяльність допомагає зняти напруження,  сприяє підвищенню дитячої самооцінки, впевненості у власних силах та взагалі розвиває творчі здібності. Основне завдання таких технік не в тому, щоб навчити дітей малювати. Головна мета – це духовний розвиток, самопізнання людини через творчість та покращення адаптації школярів. Творчі здібності вчитель розвиває на уроках праці та малювання, але сьогодні викладання цих предметів повинно бути основане саме на таких методиках арт-техніки.

      Музичний супровід уроку

В музиці, як відомо, знаходиться величезний здоров’язміцнюючий потенціал. Вона допомагає знімати стреси, стимулювати роботу мозку, підвищити засвоєння матеріалу, сприяє естетичному вихованню. Наш емоційний стан, процеси сприйняття, запам’ятовування, розуміння залежать від того, що ми слухаємо. Звук – це енергія. Залежно від частоти коливання, величини звуку, ритму. Правильно підібрані мелодії здатні активізувати людські резерви. Дослідження серед учнів 3-4 класів вказують на те, що будь-які дії, приклади, розповіді під музичний супровід залишаються у пам’яті дитини набагато довше. Крім того, учень, випадково почувши цю музику згадує про цікавий урок. Існує безліч різних стилів та напрямків музики. Але дуже важливо правильно підібрати композицію для роботи на уроці. Тобто знайти музику, яка б сподобалась дітям.

      Досліди, дослідження 

Проведення дослідів та досліджень забезпечує єдність знань, умінь і навичок молодших школярів, сприяє вихованню самостійності та допитливості, розвитку пізнавальної активності, формуванню вміння знаходити фактичний матеріал для підтвердження власних гіпотез щодо здоров’язбережувального підґрунтя певних моделей способу життя. Задовольняючи свою допитливість у процесі активної дослідницької діяльності, діти, з одного боку, розширюють свої уявлення про чинники збереження здоров’я, з іншого – починають оволодівати основними культурними формами пізнання – засобам диференціації та узагальнення досвіду, вчаться встановлювати причиннонаслідкові й часові відношення, що дає можливість пов’язати окремі уявлення щодо здоров’язбережувальної поведінки в цілісну модель здорового способу життя.

      Моделювання ситуацій 

Застосування методу моделювання ситуацій сприяє розвитку вміння передбачати наслідки дій, емоційних реакцій; розкривати взаємозв’язок між станом здоров’я і способом життя, поведінкою людини і її стосунками з оточенням, настроєм та вчинкам. Пошук варіантів розв’язання ситуацій допомагає учням висловити своє ставлення до подій, визначити власну модель поведінки.

Практичні завдання забезпечують багаторазове повторення оздоровчих дій з метою формування та вдосконалення навичок здоров’язбережувальної поведінки. Набуття вмінь здоров’язбережувального спрямування у процесі вправляння відбувається на основі поступового ускладнення умов виконання вправ. Педагоги можуть використовувати різні форми роботи з учнями для реалізації практичних завдань: конкурси, «Театр мімів», «Мозковий штурм», роботу в парах, спортивні змагання, естафети та ігри тощо.

 

pdf
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку