5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Матеріали до уроку. "Форми роботи з учнями"

Про матеріал

Засвоєння школярами основ вправ і особливо правильного поєднання рухів з диханням. Тому темп на перших заняттях має бути повільним, що дозволить контролювати правильність рухів не лише самим учням, але і учителеві. Методика проведення ігор. Включені в програмний матеріал рухливі ігри і елементи спортивних ігор вимагають строгого дозування. Проведення рухливих і особливо спортивних ігор, попереджаючи виникнення перевтоми.

Перегляд файлу

Форми роботи з учнями

На кожному занятті учителеві слід створювати сприятливу обстановку, упевненість, що засобами фізичної культури школярі можуть відновити своє здоров'я. Учні повинні знати, з якою метою дається те або інша вправа, тоді вони свідомо і активніше виконуватимуть усі завдання на уроці і в домашніх умовах.

Слід домагатися правильного засвоєння школярами основ вправ і особливо правильного поєднання рухів з диханням. Тому темп на перших заняттях має бути повільним, що дозволить контролювати правильність рухів не лише самим учням, але і учителеві.

Особливої уваги вимагає методика проведення ігор. Включені в програмний матеріал рухливі ігри і елементи спортивних ігор вимагають строгого дозування. При проведенні гри необхідно пам'ятати, що на занятті з школярами спецмедгруппи вона має бути закінчена за 7 - 10 хв. до його закінчення. Підвищений емоційний стан при проведенні рухливих і особливо спортивних ігор може викликати непомітне стомлення учнів, тому учителеві слід пильно стежити за першими його ознаками, своєчасно закінчувати гру, попереджаючи виникнення перевтоми.

Зразкове дозування ігор, що проводяться з школярами спеціальної медичної групи. (Ігри перераховуються в порядку зростаючої трудності. На кожному уроці рекомендується проведення не більше однієї гри.)

1. Гонка м'ячів (волейбольних або баскетбольних). Проводиться у вигляді естафет:

1) передача м'яча над головою (2 рази);

2) передача м'яча між ногами (2 рази);

3) передача м'яча справа, ліворуч (по 2 рази);

4) передача м'яча під ногами, над головою, справа, ліворуч (по 2 рази).

 

2. Передача волейбольного м'яча і її різновиду :

1) підкидання м'яча над собою, лов його і передача товаришеві. Гра проводиться при побудові в 2 шеренги, лицем один до одного, на відстані 4 - 6 м (по 3 - 5 разів);

2) те ж, але при побудові в 2 колони, що стоїть лицем один до одного, після передачі гравець переходить в кінець протилежної колони (по 2 рази);

3) перекидання м'яча через сітку: 3.1. Двома м'ячами - одночасне перекидання по сигналу. Два тайми по 3 хв. 3.2. Одним м'ячем - хто упіймає, той кидає. Один тайм 3 хв.

3. Передав - сідай:

1) передача м'яча капітаном (капітан коштує лицем до колони на відстані 1 - 3 м) кожному гравцеві. Учень, отримавши м'яч і віддавши його капітанові, сідає на підлогу (1 - 2 рази);

2) те ж, але останній в колоні, отримавши м'яч, говорить: "Гоп"!, усі встають і передають м'яч справа або ліворуч, між ніг, над головою(1 - 2 рази).

4. Технічні прийоми баскетболу. Школярі вишикувані в 2 шеренги лицем один до одного:

1) передача м'яча двома руками від грудей (5 разів);

2) передача м'яча від грудей з ударом об майданчик (5 разів);

3) ведення м'яча(3 рази);

4) імітація кидка м'яча в кільце (5 разів);

5) ведення м'яча і кидок його в кільце (3 рази);

6) комбінація з ведення і передач м'яча (3 рази).

5. Гра "М'яч капітанові":

1) зміна тих, що грають через 3 хв.;

2) зміна тих, що грають через 5 хв.

6. Естафета з елементами баскетболу :

1) тривалість естафети до 3 хв.;

2) тривалість естафети до 5 хв. В команді - 6 - 8 гравців.

7. Гра в баскетбол за спрощеними правилами:

1) зміна гравців через 3 хв.;

2) зміна гравців через 5 - 6 хв.

Ігри 1 - 4 рекомендуються для школярів IV - VIII класів на першому році навчання, на другому році вже проводять ігри 1 - 5, для IX - X класів на першому році навчання теж даються ігри 1 - 5, а на другому році - 5 - 7, крім того, додають елементарні технічні прийоми гри в баскетбол і волейбол за спрощеними правилами. Дозування ігор приведене для одномоментного проведення. На уроках другого року навчання можливе проведення цих ігор з двома і навіть з трьома повтореннями, але між ними має бути інтервал не менше 5 хв., який заповнюється вправами на розслаблення м'язів, ходьбою, дихальними вправами і відпочинком не менше 1 хв.

Одним з критеріїв правильності дозування і проведення гри може служити відновний період частоти сердечних скорочень, який має бути не більше 5 - 7 хв.

Одним з важливих моментів в роботі учителів з школярами спецмедгрупи є планування учбової роботи. Учителеві необхідно мати календарний робочий план для кожної групи, поурочні плани-конспекти і журнал обліку занять.

На кожному уроці потрібно визначати ЧСС не рідше за три рази - до уроку, в основній частині і у кінці уроку, враховувати зовнішні ознаки стомлення (колір обличчя, потовиділення, координація рухів). На першому році навчання не слід допускати появи зовнішніх ознак стомлення.

На наступних заняттях, починаючи з III чверті, можна використовувати короткочасні відносно високі навантаження (ЧСС - 120 - 140 уд./мин.), що викликають почуття втоми. Для школярів, що займаються в спеціальній медичній групі, має бути створений режим поступового наростання навантажень, що виконуються мікродозами. Критерієм правильності дозування навантажень служить зміна ЧСС як на одному, так і на серії занять. ЧСС у основної маси школярів на 5 - 10 хвилині після закінчення заняття повинна повернутися до початкових даних, а після 1 - 1,5 місяців систематичних занять повинна відзначатися тенденція до урежению ЧСС.

Не останню роль в досягненні оздоровчого ефекту при роботі з ослабленими школярами грає кваліфікація і досвід учителя фізичної культури. Педагог повинен завжди пам'ятати, що, незважаючи на відносно хороший функціональний стан організму дітей з відхиленнями в стані здоров'я, на заняттях слід строго дозувати фізичне навантаження, оскільки занадто високе навантаження веде до значного стомлення і може понизити опірність організму. А це може стати поштовхом до чергового загострення хворобливого процесу у дітей. Тому важливо здійснювати систематичний контроль за рівнем фізичної підготовленості учнів, враховувати дані медичних оглядів і результати педагогічних спостережень.

У міру проходження учбового матеріалу оцінюється якість виконання фізичних вправ, що входять в програму. Крім того, використовуються тести: сила кисті, стрибок в довжину з місця, метання набивного м'яча (1 кг) із-за голови обома руками з положення сидячи, ноги нарізно. Тести проводяться в грудні і квітні першого року навчання, у вересні, грудні і квітні другого року навчання.

docx
Додано
11 травня 2018
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку