Тема: Одна клітина – цілий організм.
Амеба протей
І. Підпишіть позначені частини амеби протей:
1._____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
5. _____________________________________
6. _______________________________________________
ІІ. Як утворюються несправжні ніжки (псевдоподії) у амеби?
ІІІ. Як харчується та де відбувається перетравлення їжі в амеби?
ІV. Чим та як дихають амеби?
V. Яке значення для найпростіших має здатність перетворюватись на цисту?
Інфузорія-туфелька
І. Підпишіть позначені частини інфузорії-туфельки
1. __________________________________
2. __________________________________
3. __________________________________
4. __________________________________
5. __________________________________
6. __________________________________
7. __________________________________
8. __________________________________
9. __________________________________
ІІ. Як рухається інфузорія-туфелька?
ІІІ. Яке значення для інфузорії мають вегетативне та генеративне ядра?
ІV. Яким чином у інфузорії відбувається видалення неперетравлених решток?
V. Що таке таксиси?
Евглена зелена
І. Підпишіть позначені частини евглени зеленої
1. __________________________________
2. __________________________________
3. __________________________________
4. __________________________________
5. __________________________________
6. __________________________________
7. __________________________________
ІІ. Чому в евглени тіло зеленого кольору, а в амеби безбарвне? Як така особливість будови впливає на способи живлення цих тварин?
ІІІ. Як рухається евглена зелена?
ІV. Яка роль вічка?
V. Яка роль скоротливої вакуолі в клітині одноклітинних організмів?
Хламідомонада
І. Підпишіть позначені частини амеби протей:
1._____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
5. _____________________________________
6. _______________________________________________
7. ________________________________________________
ІІ. Доведіть, що одноклітинна водорість хламідомонада є окремим організмом.
ІІІ. Яка роль одноклітинних рослин у природі та житті людини?
Хлорела
І. Пояснити зображені процеси. Яким способом може розмножуватись хлорела?
ІІ. Скласти схему, що ілюструє, як хлорела допомагає життєзабезпеченню космонавтів на космічній станції. Запропонуйте ідеї, що може слугувати джерелом світла для водорості.
Одноклітинні організми
І. Дати назву та коротку характеристику цим найпростішим.
ІІ. Виявити спільні та відмінні риси у будові одноклітинних організмів
ІІІ. Чим відрізняється між собою живлення та розмноження найпростіших, зображених на малюнках?
ІV. Яке їх значення у природі та в житті людини?