Матеріали до уроку позакласного читання "«Хрангели» Ніка Ініна"

Про матеріал
Дані матеріали до уроку позакласного читання "«Хрангели» Ніка Ініна" допоможуть учителю організувати цікавий та пізнавальний урок.
Перегляд файлу

Азарова Наталія Петрівна,

учитель української мови і літератури

 Смілянської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №4

 Смілянської міської ради

 Черкаської області

Матеріали до уроку позакласного читання

Сучасна українська фантастика

7 клас

1. Тема.

Незвичайна повість «Хрангели» — про одвічну боротьбу Добра і Зла, про вірну дружбу і перше кохання, про вірус агресії і дітей-вундеркіндів.

2. Назва твору, автор.

«Хрангели» Ніка Ініна

3. Відомості про автора.

Повість «Хрангели» - дебют київської письменниці Ніки Ініної. Автор народилася в Чехії, в родині викладачів. До 2007 року жила в Луганську, працювала в Східноукраїнському національному університеті ім. В. Даля. Кандидат економічних наук. З 2007 року проживає в Києві, працює фінансовим директором.

4. Анотація про твір.

Ця історія про те, як одного разу звичайні підлітки потрапили у вир неймовірних подій… 

Цього разу план темнонів особливо підступний: вони знайшли спосіб впливати на дітей і змінювати їхні особистості. Діти перестають слухати своїх хрангелів і творять таке, що з легкістю стане першим сюжетом у будь-якому випуску новин. У світі зростають дитяча агресивність, жорстокість і підлість – починається справжня епідемія. Натомість катастрофічно швидко зникають співчуття, жалість і взаємодопомога. Хрангели не розуміють джерела зла, хоча чітко знають, кому це вигідно, хто прагне порушити рівновагу і загарбати світ.

Серед дітей є той, хто може розгадати задуми темнонів і допомогти у боротьбі з ними – таке пророцтво. Тому всі шукають дитину. Хрангели – щоб захистити, темнони – щоб убити.

Діти-вундеркінди отримали путівки і збираються на острові у міжнародному таборі відпочинку для талановитих дітей. Чи то під впливом енергетичного купола, чи то через те, що разом зібралося так багато талановитих людей із сильними біополями, але у дітей починають проявлятися дивовижні здібності, – у кожного свої, і стає ще цікавіше.

Лише об’єднавшись, можна вистояти проти зла, яке прагне заволодіти твоїм серцем. Та для усвідомлення цієї істини треба багато пережити й емоційно подорослішати, побороти спокуси і не піддатися тому, що може отруїти твоє серце.

Тож, від дітей і хрангелів залежить: чи світ залишиться на боці Добра.

5.Ключові і предметні компетенції:

- комунікативно-мовленнєву – удосконалювати вміння висловлювати власні думки щодо певного кола питань;

- власне читацьку – сприяти формуванню вмінь давати особистісну оцінку прочитаному на основі читацьких вражень та авторської позиції; добирати цитати з твору на підтвердження власних думок;

- ціннісно-світоглядну – формувати вміння визначати й аргументувати оцінне ставлення до прочитаного;

- творчо-діяльнісну – формувати інтерес до розв'язання проблеми творчо; навички образно-асоціативного мислення;

- інтелектуальну – формувати вміння працювати з різного роду інформацією;

- інформаційно-пізнавальну – удосконалювати прийоми самостійного здобуття знань, активізувати бажання й необхідність працювати в умовах постійного пошуку інформації;

- самоосвіти й саморозвитку – розвивати навички самоосвітньої роботи, пошукової діяльності;

- здоров'язберігаючу – формувати й розвивати навички збереження здоров'я.

Наскрізні змістові лінії:

«Громадянська відповідальність»

«Здоров'я і безпека»

«Підприємливість»

6. Паспорт твору

  1. «Хрангели».
  2. Ніка Ініна
  3. Епос
  4. Повість
  5. Пригодницьке фентезі
  6. Тема. Захоплююча історія про одвічну боротьбу Добра і Зла, про вірну дружбу і перше кохання, про вірус агресії і дітей вундеркіндів
  7. Головна ідея. Уславлення радісного світу дитинства, дружби, щирості, небайдужості, взаємодопомоги.

7. Запитання і завдання твору.

 

1. Ніка Ініна – це літературний псевдонім, а у звичайному житті ім’я письменниці - Оксана, за фахом вона економіст, але завжди мріяла писати книги. Тож спробуємо пізнати письменницький світ Ніки Ініної, коли прочитаємо уривок із інтерв’ю.

16790842_333992643662160_529055855_n

  • Скажіть, чому Ви пишете саме фентезі? Вас не лякає конкуренція?
  • Я пишу фентезі, тому що саме такі сюжети приходять до мене та просять втілення. Мені здається, жоден письменник не обирає, в якому жанрі йому працювати. Яка муза завітала, тій і радіє. Конкуренції не боюся. На щастя, в такому занятті як написання книжок, конкуренція є на якомусь двадцятому місці. Я отримую неймовірне задоволення від процесу творчості, а те, що мої книжки подобаються читачам, це взагалі велике щастя. Тож про яку конкуренцію може йти мова?
  • На вашу думку, навіщо сучасним дітям читати українське фентезі?
  • Я б не ставила питання таким чином. Навіщо взагалі дітям читати? Для того, щоби насолоджуватися сюжетом, для того, щоби розвивати та підживлювати уяву, занурюватися в інші світи, приєднуватися до пригод, почуттів, емоцій книжкових героїв. На мій погляд, це основні причини для читання в будь-якому віці. І я добре пам’ятаю, що в дитинстві саме це спонукало мене ковтати книжку за книжкою абсолютно різних жанрів.
  • Думаю, багато читачів цікавитиме хто є прототипом Ваших героїв? Прототипом кого є Ви?
  • Мені здається, всі ті люди, які зустрічалися на моєму життєвому шляху, щось принесли в того чи іншого героя. І діти, і Хрангели, і темнони складаються з пазликів, що належать різним персонам. Хтось вніс більший вклад, хтось менший… Наприклад, Болтан – це більше, ніж наполовину – мій батько, а Товчуха – перша вчителька. Якщо задатися питанням прототипом кого є я… Я думаю, що у кожного Хрангела є частина мене. Є такий розхожий вислів: “Про що б письменник не писав, він завжди пише про себе”. В моєму випадку вся компанія хрангелів не є вільною від мого впливу.
  • Про що важливо пам’ятати, пишучи українське фентезі?
  • Не думаю, що є якісь особливості “українського фентезі”. Мені здається, письменнику важливо пам’ятати, що йому треба писати так, як йому самому було б цікаво читати.

 

  • Що вас вразило найбільше із інтерв’ю?
  • Які риси характеру митця  ви б визначили як основні?

2. Метод одного речення.

Прокоментуйте фразу:

 -  Що для мене означає бути людиною?

3. «Злови помилку»

Хрангели і темноти мають почуття, вони можуть сумніватися, навчаються новому, навіть набрати зайву вагу, а деякі темнони, хоча це може показатися несподіваним, щиро закохуються. Це показує вже перший розділ, коли темнони збираються на Дні народження своєї подруги Форкотухи  і вибирають для неї подарунки. Красинда любить чепуритися, їй важко обрати одяг, вона балакуча і може хизуватися собою. Але вона гарний хрангел і недобросовісно виконує свою роботу.

Всі хрангели однакові, і тому дуже важливо, які діти їм дістаються. Більшість вихованців хрангела-мрійника, наприклад, ставали грабіжниками, художниками, лінивцями. Вихованці Красинди велику увагу приділяли своїй зовнішності та естетиці, і це зумовлює їхній життєвий шлях. Деякі хрангели спеціалізуються на піклуванні про дітей, у чиє життя прийшло лихо, коли вони втратили батьків або тяжко захворіли.

А інколи дитина може мати кілька талантів, і тоді сама доля втручається в її виховання. Так, наприклад, Мудриця попрохала Красинду приглянути за однією зі своїх дівчат, і та підсунула дитині «Цікаву фізику» замість «Уроків краси». Відтоді Марійка, якій пророчили кар’єру моделі, реалізувала себе  на подіумі.

4.  Чи знаєте ви, що наших героїв охороняють фантастичні створіння – хрангели? Вони навіюють дітям гарні сни. Вони поруч, коли дитині боляче і сумно. Вони підтримують і оберігають, охороняють і рятують. А головне – наділені людськими якостями. Поєднайте імена хрангелів з їх характеристикою.

Відповідь.

Імена хрангелів

Характеристика хрангелів

  1. Форкотуха
  1. Любить малювати. Хрангел-відмінник.
  1. Красинда
  1. Обожнює подарунки.
  1. Товчуха
  1. Добрий і з м’яким характером  хрангел.
  1. Балакан
  1. Наймудріший і найдосвідченіший. Довіряли тих, кому було особливо важко. Мовчун-хрангел
  1. Мудриця
  1. Любить книги, робити різні досліди.
  1. Мріян
  1. Мрійник і фантазер. Любить робити компліменти.

5. Хрангели – це янголи охоронці. Кожен із них опікується максимум трьома дітьми. Коли ті виростають, про них починає піклуватися Департамент дорослих. Хрангели оберігають дітей від небезпек, інколи рятують їм життя, підтримують, втішають, відганяють погані думки. Доповніть запропоновану схему.

Відповідь.

Хрангели

Діти

Форкотуха

Джонні

Нік

Наталка

Товчуха

Грег

Сара

Зак

Балакан

Єн

Ольга

Пітер

Мріян

Салма

Маріо

Діно

Красинда

Марійка

Софі

Френк

Мовчун

Антон

Дейв

Маріо

6.  «Чи уважний ти читач?»

У дітей починають проявлятися дивовижні здібності на острові. Дайте відповідь, хто якими здібностями володів у таборі.

Антон  - … 

Діно - …

Салма  - …

Софі  - …

Наталка  - …

Марійка  - …

Френк  - …

Нік  - …

Ольга  - …

Джонні  - …

Сара - …

Відповідь.

Антон

Керує вогнем

Діно

Рухає предмети

Салма

Воду нагріває

Софі

Розуміє мову тварин

Наталка

Знімає біль

Марійка

розуміє усі мови

Френк

Телепортація

Нік

Бачить хрангелів

Ольга

Руйнує купол

Джонні

Читає думки

Сара

Вміє передавати думки

7. Проблемна ситуація.

Чи можна Френка вважати позитивним героєм?

8.  «Мікрофон» 

  • Які почуття охоплювали вас під час читання твору?
  • Хто з героїв найбільше привабив і чому?
  • Чим збагатив вас сьогоднішній урок?
  • Чи справдилися ваші враження на уроці?
  • Як творчість письменника допомагає нам мати життєву компетенцію?
  • Що нового для себе ви дізналися на уроці?

Список використаних джерел

1. Ігрові технології навчання на уроках української мови і літератури. 5-11 класи / Упорядник Л.В.Бутрин. – Тернопіль-Харків: Ранок, 2010.-176с.

2. Хрангели / Ніка Ініна. – Х.: вид-во Ранок, 2016. -256с.

3. https://bookchest.livejournal.com/96846.html

4. http://chl.kiev.ua/Default.aspx?id=6303

 

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку