Матеріал до уроку з використанням літератури для учнів 8 класу
Пісня про ТБ
Вчитель:
Діти, я прошу не треба
Натрій заливати водою.
Й сунути в пробірку пальчик
Із сульфатною кислотою.
І дивіться, замість спирту
Ви не лийте аміак,
Бо нічого не буває
На цім світі просто так.
Учень:
А якщо мені хтось натрій
До карману вкинув враз.
І замість парфумів нюхати
Дав різкий сірчистий газ.
А чи суміш водню й кисню
Раптом вибухне у нас?
Вчитель:
То не бачити Вам сонця
І небесної блакиті,
То не бачити Вам сонця –
Це скажу Вам без прикрас.
Вчитель:
І на практикумах наших
Прошу нічого не пити.
Окуляри й протигази
На уроках Вам носити.
Бо у нас тут все отрута -
Міліграм і світ погас.
Учні:
Хочемо ми бачить сонце
І блакить ясного неба
І понюхати повітря.
Йти додому нам вже час.
Тема: Періодичний закон. Будова електронних оболонок атома
Ф.Кривін "Вчені казки" ,"Хімічна реакція"
У Аргона на зовнішньому шарі максимальна кількість електронів. А чому?
- Ми живемо у вік хімічного прогресу – говорить Аргон.
В наш час електрони вирішують все. А що ми бачимо в Періодичній системі?
- Ось ви, наприклад, - як вас там?
- Алюміній.
- Встаньте, будь-ласка. Скільки у вас на зовнішньому шарі?
- Три.
- Ну ось, будь-ласка. А у вас? Купрум, якщо не помиляюсь?
- У мене один, - говорить Купрум, червоніючи.
- Один електрон! Це з злочин! Що ви віддасте, якщо необхідно буде віддати?
Але ось настає час - хімічна реакція.
I Купрум, і Алюміній, інші метали, яким нічого втрачати, крім одного - двох електронів, віддають все, що мають. А Аргон не віддає. Йому є що втрачати. Тому Аргон не поспішає проявити активність".
Завдання:
1. Скласти електронні формули названих елементів та їх йонів
2. Зазначте розподіл електронів за квантовими комірками.
Тема: Основні класи неорганічних сполук
Жюль Верн "Таємничий острів "
«3 цього каміння, що розсипалося при нагріванні його на вогні, утворилося негашене вапно, яке дуже здіймалося і «бурлило» при гашенні - вапно таке ж чисте, як те, що добувається при випалюванні мармуру чи крейди."
Завдання:
1.Вказати формулу названих речовин.
Скласти рівняння відповідних хімічних реакцій.
І. Котляревський "Енеїда"
Смола там в пеклі клекотіла
І грілося все в казанах,
живиця, сірка, нефть кипіла
палав огонь, великий страх."
Завдання:
1.Складіть рівняння хімічної реакції горіння сірки. Назвіть продукт реакції горіння.
2.Чому поняття «пекло» асоціюється з неприємним запахом та чадом?