Основні завдання фізичної культури.Поліпшення показників фізичного розвитку. Навчання способу самоконтролю і дозування навантаження. Навчання дітей виконанню фізичних вправ.
Основними завданнями фізичного виховання учнів з групи СМГ являються:
Зміцнення здоров'я, стійка компенсація порушень, викликаних захворюваннями, а іноді і їх ліквідація.
Сприяння правильному физ. розвитку, гартуванню, підвищення опірності організму.
Поліпшення показників фізичного розвитку, освоєння життєво важливих рухових умінь і навичок.
Підвищення функціонального рівня органів і систем, ослаблених хворобою.
Поступова адаптація організму до дії фізичних навантажень.
Оволодіння комплексами спеціальних вправ, що благотворно впливають на організм, з урахуванням наявного захворювання.
Навчання способам самоконтролю і дозування навантаження.
Виховання інтересу до самостійних занять фізкультурою.
Результати педагогічного процесу у фізичному вихованні залежать від якості учбової і виховної роботи, що проводиться на уроках. Це досягається послідовним рішенням завдань, покладених в основу кожного уроку.
Уроки фізичної культури мають освітні, виховні і оздоровчі завдання.
Освітні завдання полягають в навчанні дітей виконанню фізичних вправ, передбачених програмою, у вдосконаленні вивчених вправ, а також в розвитку умінь і навичок застосовувати вивчені вправи в обстановці, що змінюється. Послідовне виконання освітніх завдань призводить до систематичного, міцного і повного вивчення усього учбового матеріалу програми. Для дозволу одних освітніх завдань потрібний відносно тривалий час (ряд послідовних уроків), а для вирішення інших - досить лише одного уроку.
До освітніх завдань відноситься також отримання дітьми знань про фізичну культуру і спорт, про збереження здоров'я, режим дня, правильне дихання, гартування, правильне виконання фізичних вправ.
Виконання освітніх завдань зазвичай поєднується з рішенням виховних і оздоровчих завдань. На уроках фізичної культури виховується увага, дисциплінованість, воля, акуратність, дбайливе відношення до майна, а також почуття дружби, товариства, цілеспрямованість, самостійність і наполегливість в подоланні труднощів.
Оздоровчі завдання, як і виховні, повинні вирішуватися на кожному уроці. Правильна побудова і проведення уроків фізичної культури, заняття у відповідних костюмах, необхідний санітарно-гігієнічний стан місць занять, проведення уроків на відкритому повітрі - усе це створює сприятливі умови для вирішення оздоровчих завдань.
Одним з найбільш важливих питань, пов'язаних з уроком фізичної культури, є питання про побудову уроку.
Під структурою уроку розуміється орієнтовний план, яким можна користуватися як основою при складанні окремого уроку. Структура уроку допомагає учителеві в раціональному підборі вправ, найбільш правильному розташуванні матеріалу і визначенні можливого навантаження на уроці.
Побудова уроку залежить від поставленого завдання, яке визначається відповідно до послідовного вивчення програмного матеріалу.
Для виконання поставлених завдань підбирається відповідний учбовий матеріал, визначаються послідовність його вивчення і методичні прийоми навчання.
Рішення будь-яких педагогічних завдань на уроці фізичної культури часто вимагає посиленої діяльності організму тих, що займаються. До цієї роботи організм має бути відповідним чином підготовлений.
И. П. Павлов, вказуючи на необхідність підготовки організму до рішення важких завдань, говорив, що в клініці і педагогіці поступовість і тренування - основне фізіологічне правило.
Ця вказівка зобов'язала учителя вирішувати педагогічні завдання, що вимагають значних зусиль з боку тих, що займаються, не на початку уроку, а в середині, після деякої підготовки. Рішення основних завдань уроку вимагає і відповідної організаційної підготовки тих, що займаються, створення у них необхідного настрою і бажання приступити до виконання цих завдань.
Після того, як проведена необхідна організаційна підготовка учнів і виконано Павлівське "фізіологічне правило" про поступовість, слід приступити до рішення основної задачі. Виконання основних педагогічних завдань найчастіше співпадає з найбільшою напругою і активністю тих, що займаються.
Після загальної відносно великого напруги організму і, як правило, підвищеного емоційного стану учнів недопустимий різкий перехід стану спокою. Тому в побудові уроку відбивається поступовий перехід до стану спокою і організоване завершення занять. Таким чином, в побудові кожного уроку розрізняються три частини; перша частина - організуюча, що готує учнів до виконання найбільш важких завдань уроку, умовно називається ввідний; друга частина - спрямована на виконання основних завдань уроку, умовно називається основний; третя, під час якої організовано завершується урок, умовно називається завершальною.
Фізична культура є важливим засобом у системі освіти та виховання учнівської молоді. Формування у них основ здорового способу життя, організації активного відпочинку, розвитку та відношення фізичних та духовних сил, реабілітації та корекції здоров'я, розвитку позитивних моральних і вольових якостей.
Здоров'я є інтегральною якісною характеристикою особистості та суспільства, яка поєднує соціальний, духовний, психічний, фізичний компоненти і дає людині відчуття внутрішньої гармонії, благополуччя і загального задоволення життям. Тому найважливіше завдання педагога - це турбота про здоров'я учнів, адже воно є запорукою життєрадісності, бадьорості, повноцінного розумового та фізичного розвитку.
Однак потрібно реально і без перебільшень оцінювати дійсний стан справ. Фізична культура і спорт у плані збереження і відновлення здоров'я, повинні займати значно вище місце, ніж вони займають нині. Процес фізичного виховання ослаблених хворобою дітей дуже складний. Лише при глибокому осмисленні цього процесу можна ефективно і правильно використовувати ті можливості, які є в навчальних закладах для успішної роботи .