Тема: Анатомія ока. Провідні шляхи зорового аналізатора
МАТЕРІАЛИ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ
ХІД ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ
ІІІ. Заключний етап:
Матеріали контролю для заключного етапу заняття.
Узагальнення та систематизація знань:
Студенти по черзі називають номер картки на інтерактивній дошці.
На кожній картці – термін (структура ока), характеристику якому вони мають дати.
Завдання:
Еталони відповідей:
1. Галузь медицини, що вивчає очні хвороби.
2. Шкірні складки з волосками, що захищають очі.
3. Внутрішня частина повіки.
4. Рецептори, що сприймають колір.
5. Передня прозора частина білкової оболонки.
6. Інша назва бікової оболонки.
7. Отвір у центрі райдужної оболонки.
8. Інша назва бінокулярного зору людини.
9. Рецептори, що приймають форму предмета.
10. Внутрішня світроспиймальна оболонка ока.
11. Переферичний відділ зорової системи.
12. Забарвлена оболонка ока.
13. Двоопукла еластична лінза.
Відповіді: 1. Офтальмологія, 2. Повіки, 3. Кон’юнктива, 4. Колбочки, 5. Рогівка, 6. Склера, 7. Зіниця, 8. Стереоскопічний, 9. Палички, 10. Сітківка, 11. Око, 12. Райдужка, 13. Кришталик.
ІІІ. Презентація творчого
завдання студентами анатомічного гуртка «ANATOM»:
Цікаві факти про очі
1) Кришталик ока — єдине утворення організму, що не має кровоносних судин і живиться тільки через очну рідину.
2) У людини через око надходить близько 90% інформації з навколишнього світу.
3) Людське око розрізняє всього сім основних кольорів – червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. Але крім цього, очі звичайної людини здатні розрізнити до ста тисяч відтінків, а очі професіонала (наприклад художника) до мільйона відтінків!
4) Занадто вузький одяг негативно впливає на зір! Вона порушує кровообіг, а це позначається на очах.
5) Людина — єдина істота, що має білки очей ! Навіть у мавп очі зовсім чорні.
6) Чхнути з відкритими очима неможливо!
7) Райдужна оболонка очей як і відбитки пальців людини повторюються у людей дуже рідко. Це вирішили використовувати! Поряд із звичайним паспортним контролем, в деяких місцях діє пропускний пункт, що визначає особу людини по райдужній оболонці його очей.
8) Застереження: Коли зір працює з великими навантаженням , то настає загальна перевтома організму , що рівносильно стресу. Звідси — і головні болі і відчуття втоми. Очі тих, хто працюють з комп’ютерами , напружені сильніше , ніж у працюючого з друкованим текстом.
9) Око повертається 6 очними м’язами. Вони забезпечують рухливість очі у всіх напрямках. Завдяки чому , ми швидко фіксуємо одну точку предмета за одною , оцінюючи відстань до предметів .
10) Для 99 відсотків людей, необхідність в окулярах вперше виникає між 43 і 50 роками.
11) Ми моргаємо близько 15,000 раз в день. Моргання надзвичайно важлива функція наших очей, так воно допомагає усунути будь-яке сміття з поверхні ока, продезінфікувати і покрити очі свіжою сльозою.
12) Нормальна форма ока у більшості людей — еліпсоїд. Однак у 40% дорослих форма очей ближче до кулі діаметром близько 24 мм, у новонародженого — близько 18 мм. Маса очного яблука дорослої людини складає близько 8 г, у новонародженого — близько 3.
13) Діаметр очного яблука майже не змінюється з віком. Тому очі у дітей здаються такими великими.
14) Однією з ознак краси народ майя вважав косоокість. Щоб навмисно розвинути її, дитині на рівні очей прив’язували каучукову кульку.
15) Існує версія, що пірати та інші моряки надягали пов’язку на око, щоб у темряві знявши пов’язку бачити добре другим, адаптованим до пітьми оком.
16) Очі ніколи не мерзнуть. Це тому, що вони не мають нервових закінчень, чутливих до холоду.
17) Найпростіша гімнастика для очей: «Метелик». Часто-часто поморгайте. Виявляється, перед монітором очі лінуються і перестають моргати, а це шкодить нашому зору.
18) Психологи з’ясували, що нас приваблює в незнайомих людей. Виявляється найчастіше нас приваблюють блискучі очі, що випромінюють будь-які емоції.
19) Комп’ютерами майбутнього можна буде керувати рухами очей. А не мишею і клавіатурою, як зараз. Вчені Лондонського коледжу розробляють технологію, яка дозволить стежити за рухом зіниці і аналізувати механізм людського зору.
20) При швидкому читанні стомлюваність очей менша, ніж при повільному.
Підсумок заняття
А тепер давайте пригадаємо слова Максима Горького:
«Нічого не може бути страшнішим, аніж лишитися зору.
Це – велика образа, вона забирає у людини дев’ять десятих світу».
Чому ж цей орган є дуже важливим саме для вас?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
(відповіді студентів)
І це робить нас по-справжньому щасливими. Страшно навіть уявити, щоб ми всього цього не бачили!
Тому давайте заглянемо один одному в очі й побажаємо, щоб цей світ, у якому ми живемо, завжди сяяв радістю від кольорів, які здатне сприймати наше око.
Оцінювання:
Критерії оцінювання
Оцінювання усної відповіді |
||||||
«Відмінно» |
«Добре» |
«Задовільно» |
«Незадовільно» |
|||
Студент глибоко і ґрунтовно засвоїв матеріал, послідовно, грамотно і логічно його викладає, у відповіді тісно пов’язує теорію з практикою. Вміє порівнювати, класифікувати, узагальнювати, приймати ґрунтовні рішення Вільно справляється з різними видами завдань. |
Студент міцно засвоїв матеріал, грамотно і по суті відповідає. Не допускає суттєвих помилок у відповідях. Вміє зіставляти та узагальнювати матеріал, робити висновки.
|
Студент має знання основного матеріалу, але не засвоїв його деталей, допускає помилки, недостатньо правильно формулює, порушує послідовність у викладанні матеріалу. Володіє вмінням зіставлення та узагальнення. |
Студент не знає частини програмного матеріалу, допускає суттєві помилки, невпевнений у відповідях. Відтворює матеріал на рівні розпізнавання окремих фактів та фрагментів. |
|||
Оцінювання демонстрації практичної навички та вміння |
||||||
Студент точно виконує практичні навички різного ступеня складності (оволодів практичним навичками, що передбачені програмою). Легко виконує нетипові ситуаційні задачі. |
Студент точно виконує практичні навички різного ступеня складності, але допускає незначні, непринципові помилки. Уміє застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
|
Студент в процесі виконання практичних навичок допускає серйозні помилки, відчуває складнощі у простих випадках.
|
Студент не оволодів програмою (допущені суттєві помилки, не вироблені практичні навички, не сформовані вміння)
|
|||
Оцінювання вирішення тестових завдань |
||||||
100-91% |
90-76% |
75-51% |
50 і менше% |
|||
Оцінювання активності студента |
||||||
Проактивний Студент приймає активну участь в обговоренні, має лідерські якості, відстоює свою точку зору, навчає колег, прислухається до думки інших студентів, винахідливий, уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати, уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі, уміння приймати обґрунтовані рішення, уміння застосувати знання в практичних ситуаціях. |
Активний Студент приймає участь в обговоренні, відстоює свою точку зору , прислухається до думки інших студентів, колегіальний, уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати , уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі, уміння приймати обґрунтовані рішення. |
Неактивний Студент не приймає участь в обговоренні, не відстоює свою точку зору, недостатньо ініціативний, уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати, уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі. |
Пасивний Студент не приймає участь в обговоренні, невпевнений у собі, поводиться пасивно, уміння думати абстрактно. |
|||