МАТЕРІАЛИ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ тема:"Анатомія ока." (заключний етап)

Про матеріал
Епіграф заняття: «Нічого не може бути страшнішим, ніж лишитися зору. Це – велика образа, вона забирає у людини дев’ять десятих світу» М. Горький
Перегляд файлу

 

Тема: Анатомія ока. Провідні шляхи зорового аналізатора                                                                

МАТЕРІАЛИ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ

ХІД ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ

ІІІ. Заключний етап:

Матеріали контролю для заключного етапу заняття.

Узагальнення та систематизація знань:   

  1. Гра «Корисний кошик знань»

Студенти по черзі називають номер картки на інтерактивній дошці.

На кожній картці – термін (структура ока),  характеристику якому вони мають дати.

Завдання:

  1. склера, 
  2.  рогівка, 
  3. зіниця,
  4.  кришталик,
  5.  райдужка, 
  6. сітківка,  
  7. склисте тіло,
  8.  війкове тіло,
  9. брови, 
  10.  повіки, 
  11.   кон’юнктива, 
  12.  судинна оболонка,
  13.   очне яблуко,
  14.   слізна залоза.

 

 

 

 

 

 

 

Еталони відповідей:

  1. склера - зовнішня сполучнотканинна оболонка очного яблука; 
  2.  рогівка - прозора оболонка діаметром 12 мм, утворена однотипними епітеліальними клітинами, у яких є багато води, що робить їх прозорими
  3. зіниця - круглий отвір, крізь який світло потрапляє всередину ока, розташована у центрі райдужної оболонки, вона виконує роль діафрагми;
  4.  кришталик - еластичне прозоре тіло, утворене напіврідкою прозорою речовиною та має форму двоопуклої лінзи діаметром 10 мм (бере участь у пропусканні та заломленні світлових променів), він  м'який і може змінювати свою кривизну;
  5.  райдужка - дископодібний утвір, клітини якого містять  пігмент меланін (його кількість визначає колір ока — від сірого чи блакитного до коричневого й чорного);
  6. сітківка - це найтонша, майже прозора, оболонка ока, знаходиться між судинною оболонкою та склистим тілом, прилягаючи до них. Її фоторецептори (палички та колбочки) перетворюють світловий подразник на нервовий імпульс; 
  7. склисте тіло - це велика порожнина (позаду кришталика), що заповнена прозорою желеподібною речовиною (розчином білку). Це округле прозоре драглисте утворення займає основний об'єм очного яблука. Функція склистого тіла: підтримує кулясту форму ока, забезпечує подальше проходження променів до сітківки, підтримує тиск усередині ока;
  8.  Зовнішній край райдужної оболонки переходить у війкове тіло, що складається зі сполучної тканини, судин, м'язів, зв'язок. Основну частину тіла  складає внутрішній непосмугований війковий м'яз, який утримує прозору капсулу з кришталиком;
  9. брови - перешкоджають стіканню поту з чола в очі
  10.  повіки - захищають очі від вітру, пилу, механічних ушкоджень, надто яскравих променів, моргання сприяє рівномірному розподілу слізної рідини по поверхні ока та захисту від пересихання; 
  11.   кон’юнктива - сполучнотканинна оболонка орбіти (очної порожнини) передньої частини ока;
  12.    судинна оболонка складається з трьох відділів: передньої (райдужна оболонка), середньої (війкове тіло) і задньої (власне судинна оболонка). Судинна оболонка, де розгалужуються кровоносні судини, міститься під склерою;
  13.   очне яблуко має округлу форму, його діаметр становить близько 23 мм, маса 7-8 г., Очне яблуко має стінку, внутрішнє ядро (кришталик, склисте тіло), передню та задню камери ока (заповнені водянистою вологою);
  14.   слізна залоза розташована у верхньому зовнішньому куті орбіти, виділяє секрет (сльози) — рідину, яка має певний склад (вода та речовини, що мають антимікробну дію).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Крос 1Робота з кросвордом 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. Галузь медицини, що вивчає очні хвороби.

2. Шкірні складки з волосками, що захищають очі.

3. Внутрішня частина повіки.

4. Рецептори, що сприймають колір.

5. Передня прозора частина білкової оболонки.

6. Інша назва бікової оболонки.

7. Отвір у центрі райдужної оболонки.

8. Інша назва бінокулярного зору людини.

9. Рецептори, що приймають форму предмета.

10. Внутрішня світроспиймальна оболонка ока.

11. Переферичний відділ зорової системи.

12. Забарвлена оболонка ока.

13. Двоопукла еластична лінза.

 

Відповіді: 1. Офтальмологія, 2. Повіки, 3. Кон’юнктива, 4. Колбочки, 5. Рогівка, 6. Склера, 7. Зіниця, 8. Стереоскопічний, 9. Палички, 10. Сітківка, 11. Око, 12. Райдужка, 13. Кришталик.


 

 

 

 

ІІІ. Презентація творчого

завдання студентами анатомічного гуртка «ANATOM»:

Цікаві факти про очі

1) Кришталик ока — єдине утворення організму, що не має кровоносних судин і живиться тільки через очну рідину.

2) У людини через око надходить близько 90% інформації з навколишнього світу.

3) Людське око розрізняє всього сім основних кольорів – червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. Але крім цього, очі звичайної людини здатні розрізнити до ста тисяч відтінків, а очі професіонала (наприклад художника) до мільйона відтінків!

4) Занадто вузький одяг негативно впливає на зір! Вона порушує кровообіг, а це позначається на очах.

5) Людина — єдина істота, що має білки очей ! Навіть у мавп очі зовсім чорні.

6)  Чхнути з відкритими очима неможливо!

7) Райдужна оболонка очей як і відбитки пальців людини повторюються у людей дуже рідко. Це вирішили використовувати! Поряд із звичайним паспортним контролем, в деяких місцях діє пропускний  пункт, що визначає особу людини по райдужній оболонці його очей.

8) Застереження: Коли зір працює з великими навантаженням , то настає загальна перевтома організму , що рівносильно стресу. Звідси — і головні болі і відчуття втоми. Очі тих, хто працюють з комп’ютерами , напружені сильніше , ніж у працюючого з друкованим текстом.

9) Око повертається 6 очними м’язами. Вони забезпечують рухливість очі у всіх напрямках. Завдяки чому , ми швидко фіксуємо одну точку предмета за одною , оцінюючи відстань до предметів .

10) Для 99 відсотків людей, необхідність в окулярах вперше виникає між 43 і 50 роками.

11) Ми моргаємо близько 15,000 раз в день. Моргання надзвичайно важлива функція наших очей, так воно допомагає усунути будь-яке сміття з поверхні ока, продезінфікувати і покрити очі свіжою сльозою.

12) Нормальна форма ока у більшості людей — еліпсоїд. Однак у 40% дорослих форма очей ближче до кулі діаметром близько 24 мм, у новонародженого — близько 18 мм. Маса очного яблука дорослої людини складає близько 8 г, у новонародженого — близько 3.

13) Діаметр очного яблука майже не змінюється з віком. Тому очі у дітей здаються такими великими.

14) Однією з ознак краси народ майя вважав косоокість. Щоб навмисно розвинути її, дитині на рівні очей прив’язували каучукову кульку.

15) Існує версія, що пірати та інші моряки надягали пов’язку на око, щоб у темряві знявши пов’язку бачити добре другим, адаптованим до пітьми оком.

16) Очі ніколи не мерзнуть. Це тому, що вони не мають нервових закінчень, чутливих до холоду.

17) Найпростіша гімнастика для очей: «Метелик». Часто-часто поморгайте. Виявляється, перед монітором очі лінуються і перестають моргати, а це шкодить нашому зору.

18) Психологи з’ясували, що нас приваблює в незнайомих людей. Виявляється найчастіше нас приваблюють блискучі очі, що випромінюють будь-які емоції.

19) Комп’ютерами майбутнього можна буде керувати рухами очей. А не мишею і клавіатурою, як зараз. Вчені Лондонського коледжу розробляють технологію, яка дозволить стежити за рухом зіниці і аналізувати механізм людського зору.

20) При швидкому читанні стомлюваність очей менша, ніж при повільному.

 

 

 

 

 

Підсумок заняття

А тепер давайте пригадаємо слова Максима Горького: 

«Нічого не може бути страшнішим,  аніж лишитися зору.

Це – велика образа,  вона забирає у людини дев’ять десятих світу».

 

Чому ж цей орган є дуже важливим саме для вас?

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

(відповіді студентів)

  • можемо милуватися барвами природи;
  • бачити своїх рідних; і т.д.

І це робить нас по-справжньому щасливими. Страшно навіть уявити, щоб ми всього цього не бачили!

Тому давайте заглянемо один одному в очі й побажаємо, щоб цей світ, у якому ми живемо, завжди сяяв радістю від кольорів, які здатне сприймати наше око.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання:

Критерії оцінювання

Оцінювання усної відповіді

«Відмінно»

«Добре»

«Задовільно»

«Незадовільно»

Студент глибоко і ґрунтовно  засвоїв матеріал, послідовно, грамотно і логічно його викладає, у відповіді тісно пов’язує теорію з практикою. Вміє порівнювати, класифікувати, узагальнювати, приймати ґрунтовні рішення

Вільно справляється з різними видами завдань.

Студент  міцно  засвоїв матеріал,

грамотно і по суті відповідає.

Не допускає суттєвих помилок у відповідях.

Вміє зіставляти та узагальнювати матеріал, робити висновки.

 

Студент має знання основного матеріалу, але не засвоїв його деталей, допускає помилки, недостатньо правильно  формулює, порушує послідовність у викладанні матеріалу.

Володіє вмінням зіставлення та узагальнення.

Студент не знає частини програмного

матеріалу, допускає суттєві помилки, невпевнений у відповідях.

Відтворює матеріал на

рівні розпізнавання окремих  фактів та фрагментів.

Оцінювання демонстрації практичної навички та вміння

Студент точно виконує  практичні навички різного ступеня складності (оволодів практичним навичками, що передбачені програмою). Легко виконує нетипові ситуаційні задачі.

Студент точно виконує  практичні навички різного ступеня складності, але допускає незначні, непринципові помилки. Уміє застосовувати отримані знання в практичній діяльності.

 

Студент в процесі виконання  практичних навичок допускає серйозні помилки, відчуває складнощі у простих

випадках.

 

Студент не оволодів

програмою (допущені

суттєві помилки, не вироблені практичні

навички, не сформовані

вміння)

 

Оцінювання вирішення тестових завдань

100-91%

90-76%

75-51%

50 і менше%

Оцінювання активності студента

Проактивний

Студент приймає активну участь в обговоренні, має лідерські якості, відстоює свою  точку зору, навчає колег, прислухається до думки інших студентів, винахідливий, уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати,  уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі,  уміння приймати обґрунтовані рішення,  уміння застосувати знання в практичних ситуаціях.

Активний

Студент приймає участь в обговоренні, відстоює свою  точку зору , прислухається до думки інших студентів, колегіальний, уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати ,  уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі,  уміння приймати обґрунтовані рішення.

Неактивний

Студент не  приймає участь в

обговоренні, не відстоює свою  точку зору, недостатньо ініціативний, уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати,  уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі.

Пасивний

Студент не

приймає

участь в

обговоренні,

невпевнений

у собі,

поводиться

пасивно, уміння думати абстрактно.

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку