Матеріали семінару для педагогів «Розвиток дрібної моторики у дітей – логопатів, як засобу мовленнєвого та інтелектуального розвитку»

Про матеріал

Вже доведено, що розвиток дрібної моторики знаходиться в тісному взаємозв'язку з розвитком мовлення, псих. процесів та інтелекту. Існує безліч понять та термінів, які стосуються поняття дрібної моторики та роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Пропоную семінар для педагогів, який було проведено у формі тематичного усного журналу.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМАТИЧНИЙ УСНИЙ ЖУРНАЛ  У двох матерів по п’ятеро синів. На світ разом народилисьІ ніколи не різнились -Схожі, наче близнюки. Одна другу доглядає,Одна другу обмиває,Звикли бачить їх обох: Дружно зроблять справу вдвох.

Номер слайду 2

ТЕМАТИЧНИЙ УСНИЙ ЖУРНАЛРОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОИКИ ЯК ЗАСІБ МОВЛЕННЄВОГО ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ - ЛОГОПАТА

Номер слайду 3

Правила написання синквейну:1 слово2 слова3 слова4 слова1 слово. Синквейн складається з 5 рядків. Його форма нагадує ялинку АНОТАЦІЯ

Номер слайду 4

Що пишеться в кожному рядку?1 рядок2 рядок3 рядок4 рядок5 рядок1 слово – заголовок. Це іменник або займенник. (Хто? Що?)2 слова Це прикметники. (Який? Яка? Яке? Які?)3 слова Це дієслова. (Що робить? Що роблять?)4 слова Це фраза, в якій висловлюється особиста думка про предмет розмови.1 слово Висновок, підсумок. Це іменник - асоціація. (Хто? Що?)

Номер слайду 5

СТОРІНКА МУДРОСТІ ОЧАМ СТРАШНО, А РУКИ РОБЛЯТЬ РОБОТЯЩІ РУКИ І ГОРИ ЗВЕРНУТЬ ГУБОЮ ГОВОРИ, А РУКАМИ РОБИ ДЕ РУКИ І ОХОТА, ТАМ СКОРА РОБОТА

Номер слайду 6

СТОРІНКА МУДРОСТІ «Рука – это своего рода внешний мозг» Кант«Рука – это инструмент всех инструментов» Аристотель

Номер слайду 7

ТЕОРЕТИЧНА СТОРІНКА

Номер слайду 8

ЩО ТАКЕ МОТОРИКА? Мото́рика (лат. motus — рух) — рухова активність організму або окремих органів. Під моторикою розуміють послідовність рухів, які у своїй сукупності потрібні для виконання будь-якої певної задачі. Вона поділяється на загальну й дрібну моторику, а також моторику певних органів.

Номер слайду 9

ЩО ТАКЕ ДРІБНА МОТОРИКА? Дрібна моторика — це сукупність скоординованих дій м’язової, кісткової і нервової систем людини, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних, точних рухів кистями і пальцями рук

Номер слайду 10

НАЗВИ ПОНЯТТЯ

Номер слайду 11

Человек, у которого одинаково хорошо развиты функции обеих рук АМБИДЕКСТР

Номер слайду 12

Способность одинаково хорошо владеть правой и левой рукой. Может быть врожденной или выработанной в результате тренировки  АМБИДЕКСТРИЯ

Номер слайду 13

нарушение способности производить целенаправленные движения в результате поражения высших отделов коры головного мозга АПРАКСИЯ

Номер слайду 14

аномалия развития: удлинение и утончение пальцев рук и ног. АРАХНОДАКТИЛИЯ

Номер слайду 15

расстройство координации движений; весьма часто встречающееся нарушение моторики. Сила в конечностях незначительно снижена или сохранена полностью. Движения становятся неточными, неловкими, расстраивается их преемственность и последовательность, АТАКСИЯ

Номер слайду 16

почерк человека, у которого нарушена координация движений верхних конечностей: во время письма расстраивается соединение букв, линии выходят за пределы строки АТАКТИЧЕСКИЙ ПОЧЕРК

Номер слайду 17

общая замедленность движений БРАДИКИНЕЗИЯ

Номер слайду 18

паралич мышц одной половины тела ГЕМИПЛЕГИЯ

Номер слайду 19

быстрые ритмичные непроизвольные сокращения мышц одной половины тела ГЕМИТРЕМОР

Номер слайду 20

автоматические насильственные движения вследствие непроизвольного сокращения мышц ГИПЕРКИНЕЗ

Номер слайду 21

повышение мышечного тонуса ГИПЕРТОНИЯ

Номер слайду 22

понижение мышечного тонуса ГИПОТОНИЯ

Номер слайду 23

целесообразные согласованные движения различных мышц, осуществляемые под регулирующей деятельностью коры больших полушарий головного мозга КООРДИНАЦИЯ ДВИЖЕНИЙ

Номер слайду 24

леворукость, сочетающаяся с наличием выработанных навыков выполнения некоторых действий правой рукой СКРЫТАЯ ЛЕВОРУКОСТЬ

Номер слайду 25

потеря двигательной функции какой – либо мышцей или группой мышц вследствие поражения ЦНС ПАРАЛИЧ, ПАРЕЗ

Номер слайду 26

способность к выполнению целенаправленных двигательных актов ПРАКСИС

Номер слайду 27

длительно сохраняющееся состояние упругости мышцы ТОНУС МЫШЕЧНЫЙ

Номер слайду 28

ДІАГНОСТИЧНА СТОРІНКА

Номер слайду 29

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИ У МОЛОДШОМУ ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Виконання за зоровим зразком:• з'єднуй великий і вказівний пальці в кільце • пальці стиснуті в кулак, вказівний і середній пальці витягнуті - "зайчик"• вказівний і мізинець - "коза-дереза"Те ж лівою рукою.

Номер слайду 30

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИ Завдання для дітей 3 – 4 років: Пальчик з носиком вітаються. Вклади монети в коробку3. Намалюй пальцями кружечки4. Давай привітаємося

Номер слайду 31

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИ Завдання для дітей 4 – 5 років: 1 блок. Вправи на повторення фігур з пальців• «Півник» (долоню вгору вказівний палець впирається на великий, інші пальці розчепирені і підняті вгору);• «Зайчик» (витягнути вгору середній і вказівний пальці, при цьому безіменний палець і мізинець притиснути великим пальцем до долоні);• «Прапорець» (чотири пальці – вказівний, середній, безіменний і мізинець – разом, а великий палець опущений вниз, тильна сторона долоні до себе);• «Виделка» (витягнути вгору три пальці – вказівний, середній і безіменний – розставлені нарізно, великий палець утримує мізинець на долоні).

Номер слайду 32

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИЗавдання для дітей 4 – 5 років: 2 блок. Вправи на домальовування• Домалюй пряму лінію;• Домалюй хвилясту лінію;• Домалюй ламану лінію (тинок)

Номер слайду 33

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИЗавдання для дітей 4 – 5 років: 3 блок. Робота з папером• Вирізання ножицями (виявляємо, як у дитини сформована координація рухів рук);• Згинання аркуша паперу навпіл (виявляємо співдружність обох рук в роботі).

Номер слайду 34

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИЗавдання для дітей 4 – 5 років: 4 блок. Вправи на координацію рухів.• «Кулак, ребро, долоня» - спочатку показуємо дітям, як виконати цю вправу разом з нами. Коли дитина запам'ятає послідовність, він виконує вправу за рахунок 1, 2, 3;• Посолимо капусту. Посолити суп (дитина як би розтирає грудочку солі);• Катання кульки.

Номер слайду 35

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИБудиночок» Н. І. Гуткіной для дітей 5,5 – 10 років

Номер слайду 36

ДІАГНОСТИКА МОТОРИКИ Тест Куглера (для визначення шкільної зрілості)

Номер слайду 37

ВИЗНАЧЕННЯ ЛІВОРУКОСТІ У ДІТЕЙ розрізати папір ножицями;стерти ластиком малюнок;нанизати намистини на нитку;розкласти картки на столі;перелити воду з однієї ємності в іншу;взяти склянку в руки;відкрити і закрити замок;намотати нитку на котушку;дістати книгу з полиці;штовхнути рукою м`яч;подзвонити в дзвіночок;почистити зуби;дістати невеликий предмет ложкою зі склянки;відкрити пляшку з кришкою, що загвинчується. Попросіть дитину переплести пальці в замок. Лівша залишить зверху великий палець лівої руки, а правша - правою. Запропонуйте дитині поплескати в долоні. Провідна рука виявиться зверху. Попросіть дитину схрестити руки перед собою. Провідна рука знову буде лежати зверху.

Номер слайду 38

КОРЕКЦІЙНА СТОРІНКА

Номер слайду 39

Номер слайду 40

самомассаж долоней та пальців рук;«Веселі пальчики»; пальчикова гімнастика з предметами;пальчикові кінезіологичні вправи. I блок «Пальчиковий ігротренінг»:

Номер слайду 41

41 Пальчикова гімнастика з предметами

Номер слайду 42

Кінезіологічні вправи. Кільце по черзі і як можна швидше перебирайте пальці рук, поєднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. д. Проба виконується в прямому і в зворотному порядку. На початку вправа виконується кожною рукою окремо, потім відразу двома руками.

Номер слайду 43

Вправа: «Ліхтарики»ліхтарики ввімкнули;Почерзі: - ліхтарик погас - ліхтарик ввімкнули;

Номер слайду 44

Вправа: «Кулак-ребро-долоня» кулак;долоня ребром;пряма долоня.

Номер слайду 45

Вправа: «Лезгінка»

Номер слайду 46

графічні диктанти;штриховка; робота з трафаретами; лабіринти;домальовка (по принципу симетрії); малюнок за зразком; чарівні візерунки (розфарбуй малюнки по цифрам)II блок «Слухняний олівець»:

Номер слайду 47

47 Штриховка

Номер слайду 48

48 Робота з трафаретами

Номер слайду 49

49 Лабіринти

Номер слайду 50

50 Малюнок за зразком

Номер слайду 51

51 Домальовка (по принципу симетрії)

Номер слайду 52

52«Чарівні візерунки»

Номер слайду 53

пластилінове панно;ігри з гудзиками;шнурування; малювання мотузкою (выкладывание нитками контура рисунка на бархатной бумаге контрастного цвета);мозаїка. III блок Творчі вправи:

Номер слайду 54

54

Номер слайду 55

55 Пластилінові візерунки

Номер слайду 56

56

Номер слайду 57

57 Шнурування

Номер слайду 58

58 Вузлики та косички

Номер слайду 59

59 Граємо з гудзиками

Номер слайду 60

60 Малювання мотузкою

Номер слайду 61

СТОРІНКА СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ

Номер слайду 62

СТОРІНКА ОБМІНУ ДОСВІДОМ

Перегляд файлу

 

 

Семінар - практикум

підготувала та провела

вчитель-логопед Тимофєєва М.С.

дата проведения: 15.06.2017 г.

 

Тема: «Розвиток дрібної моторики у дітей – логопатів, як засобу мовленнєвого та інтелектуального розвитку»

Дата проведення: 15.06 2017 р.

Форма проведення: тематичний усний журнал

План заходу

  1. Привітання
  2. Загадка слухачам з метою визначення теми заходу
  3. Синквейн (складання короткої анотації для нашого журналу)
  4. Сторінка мудрості: згадування висловів народної мудрості  та науковців про руки;
  5. Теоретична сторінка:
  • Бліц – опитування;
  • Міні – лекція з зупинками;
  1. Сторінка діагностична: палітра діагностичних методик для  дітей різного віку, визначення ліворукості у дітей.
  2. Корекційна сторінка.
  3. Сторінка роботи з батьками.
  4. Сторінка обміну досвідом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні колеги! Я Вас вітаю на нашому семінарі – практикумі, який буде проходити в формі усного тематичного журналу.  Прошу всіх умовно розділитися на дві команди. Вітатися сьогодні з вами будемо по – особливому. Відповідати на вітання будуть ті, кого воно стосується:

  • Здрастуйте ті, хто працював в першу зміну
  • Здрастуйте ті, хто працює в другу зміну
  • Здрастуйте ті, хто любить полуницю
  • Здрастуйте ті, хто хоче у відпустку
  • Здрастуйте ті, хто має відношення до корекційної роботи з дітьми – логопатами

Так, як ми всі маємо відношення до роботи з дітьми, які мають вади мовлення, то кожен з вас прийме участь в укладанні нашого тематичного журналу. А щоб дізнатися його тему, треба відгадати загадки:

Загадка для першої команди:

У двох матерів по п’ятеро синів

Загадка для другої команди:

На світ разом народились
І ніколи не різнились -
Схожі, наче близнюки.
Одна другу доглядає,
Одна другу обмиває,
Звикли бачить їх обох:
Дружно зроблять справу вдвох

Виходячи з загадок, як ви вважаєте якою буде тема нашого журналу?

РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОИКИ ЯК ЗАСІБ МОВЛЕННЄВОГО ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ – ЛОГОПАТА.

Для того,  щоб скласти наш журнал, щоб він був повним, докладним нам потрібно перш за все скласти до нього анотацію.  Анотація буде у вигляді синквейну.  Давайте повторимо правила складання синквейну:

  • Синквейн складається з 5 рядків
  • Його форма нагадує ялинку

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дуже добре, анотацію склали, переходимо до сторінки мудрості. У людства ставлення до рук завжди було особливим. По руках робили висновок про здоров’я людини, про те трудяща вона чи білоручка, про професію. Не випадково в мові так багато висловів про руки.  Давайте згадаємо деякі вислови:

ОЧАМ СТРАШНО, А РУКИ РОБЛЯТЬ

        РОБОТЯЩІ РУКИ І ГОРИ ЗВЕРНУТЬ  

ГУБОЮ ГОВОРИ, А РУКАМИ РОБИ

 ДЕ РУКИ І ОХОТА, ТАМ СКОРА РОБОТА…

Крім того багато філософів та науковців висловлювалися  про значення розвитку дрібної моторики, наприклад:

  

Ось продовжуємо гортати сторінки нашого журналу і наступна сторінка теоретична. Що ж таке моторика?

Мото́рика (лат. motus рух) — рухова активність організму або окремих органів. Під моторикою розуміють послідовність рухів, які у своїй сукупності потрібні для виконання будь-якої певної задачі. Вона поділяється на загальну й дрібну моторику, а також моторику певних органів.

Що ж таке дрібна  моторика?

Дрібна моторика — це сукупність скоординованих дій м’язової, кісткової і нервової систем людини, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних, точних рухів кистями і пальцями рук.

Вже доведено, що розвиток дрібної моторики знаходиться в тісному взаємозв’язку з розвитком мовлення, псих. процесів та інтелекту. Існує безліч понять та термінів, які стосуються поняття дрібної моторики та роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Я пропоную вам згадати  поняття, які пов’язані з темою нашого журналу. «Назви поняття»

  • Человек,  у которого одинаково хорошо развиты функции обеих рук (амбидесктр)
  • Способность одинаково хорошо владеть правой и левой рукой. Может быть врожденной или выработанной в результате тренировки (амбидесктрия)
  • нарушение способности производить целенаправленные движения в результате поражения высших отделов коры головного мозга (апраксия)
  • аномалия развития: удлинение и утончение пальцев рук и ног (арахнодактилия)
  • расстройство координации движений; весьма часто встречающееся нарушение моторики. Сила в конечностях незначительно снижена или сохранена полностью. Движения становятся неточными, неловкими, расстраивается их преемственность и последовательность (атаксия)
  • почерк человека, у которого нарушена координация движений верхних конечностей: во время письма расстраивается  соединение букв, линии выходят за пределы строки (атактический почерк)
  • общая замедленность движений (брадикинезия)
  • паралич мышц одной половины тела        (гемиплегия)
  • быстрые ритмичные непроизвольные сокращения мышц одной половины тела (гемитремор)
  • автоматические насильственные движения вследствие непроизвольного сокращения мышц (гиперкинез)
  • повышение мышечного тонуса (гипертония)
  • понижение мышечного тонуса  (гипотония)
  • целесообразные согласованные движения различных мышц, осуществляемые под регулирующей деятельностью коры больших полушарий головного мозга    (координация движений)
  • леворукость, сочетающаяся с наличием выработанных навыков выполнения некоторых действий правой рукой  (скрытая леворукость)
  • потеря двигательной функции какой – либо мышцей или группой мышц вследствие поражения ЦНС (паралич, парез)
  • способность к выполнению целенаправленных двигательных актов (праксис)
  • длительно сохраняющееся состояние упругости мышцы (тонус мышечный)  

Після того, як згадали основні терміни, переходимо до наступної сторінки: «діагностичної»

Визначення рівня дрібної моторики і координації руху рук дає можливість правильно спланувати  роботу і дізнатися ступінь просування дітей в мовному розвитку.

Як можна обстежити стан розвитку дрібної моторики у дітей молодшого дошкільного віку?

Діагностики для молодшого дошкільного віку.

Рівень розвитку дрібної моторики у дітей молодшого дошкільного віку можна визначити за допомогою наступних завдань:

Завдання № 1

Виконання за зоровим зразком:

• з'єднуй великий  і вказівний  пальці в кільце - "O-KEY"

• пальці стиснуті в кулак, вказівний  і середній пальці витягнуті - "зайчик"

• вказівний і мізинець - "коза-дереза"

Те ж лівою рукою.

Завдання №2

Виконання за тактильним зразком з виключенням зорового аналізатора:

• з закритими очима показати своєю рукою "зайчика" та "козу"

• відкрити очі - повтор рухів.

Завдання №3

Перенесення пози з виключенням зорового аналізатора:

• Дорослий робить позу на лівій руці, дитина повторює на правій і навпаки ("зайчик" і "коза").

Вчені Н.О. Озерецкий і Н.І. Гуревич в своїй книзі «Психомоторика» запропонували діагностичні методики оцінки психомоторного розвитку дошкільнят, які прості в застосуванні, інформативні за змістом і, як свідчить їх довга перевірка часом, достовірні.

Завдання для дітей 3 - 4 років:

1. Пальчик з носиком вітаються.

Після попереднього показу завдання дитині пропонується закрити очі і доторкнутися вказівним пальцем правої руки: а) кінчика носа; б) мочки лівого вуха.

Завдання повторюється в тій же послідовності іншою рукою.

Оцінка-висновок. Правильно виконане завдання - норма; якщо дитина допускає неточності (доторкається до середини або верхній частині носа, вуха), це свідчить про незрілість його координаційних механізмів і невідповідність віковій нормі.

2. Вклади монети в коробку.

На стіл ставиться картонна коробка розміром 10x10 см, перед якою

на відстані 5 см розкладаються в безладді 20 монет (жетонів, ґудзиків) діаметром 2 см. За сигналом дорослого дитина повинна  вкласти якомога швидше всі монети  по одній в коробку.

Завдання виконується по черзі лівою і правою рукою.

Оцінка-висновок. Нормою вважається правильність виконання: для ведучої руки - 15 секунд, для іншої – 20 секунд.

3. Намалюй пальцями кружечки.

Протягом 10 секунд вказівними пальцями горизонтально витягнутих вперед рук дитина повинна описувати в повітрі однакові кола будь-якого розміру (руки рухаються в протилежних напрямках).

Оцінка-висновок. Завдання не виконано, якщо дитина обертає руками одночасно в одну сторону або описує круги різної величини.

4. Давай  привітаємося (завдання на оцінку механізмів автоматизації рухів провідної руки).

Дорослий пропонує дитині простягнути: а) ліву руку для привітання – «привітаємося»  б) спочатку праву руку, потім ліву, обидві руки.

Оцінка-висновок. Якщо дитина впоралася з «привітанням» - це норма. На низький рівень корекції довільних дій вказують зайві рухи: дитина стискає кисть протилежної руки; піднімає плечі; відкриває рот і т. п. 

 Завдання для дітей 4 – 5 років.

1 блок.

Вправи на повторення фігур з пальців

  «Півник» (долоню вгору вказівний палець впирається на великий, інші пальці розчепирені і підняті вгору);

  «Зайчик» (витягнути вгору середній і вказівний пальці, при цьому безіменний палець і мізинець притиснути великим пальцем до долоні);

  «Прапорець» (чотири пальці – вказівний, середній, безіменний і мізинець – разом, а великий палець опущений вниз, тильна сторона долоні до себе);

  «Виделка» (витягнути вгору три пальці – вказівний, середній і безіменний – розставлені нарізно, великий палець утримує мізинець на долоні).

Всі вправи виконуються після показу. При виконанні складних фігурок можна допомагати дитині прийняти правильну позицію пальців. Далі дитина діє самостійно.

2 блок.

Вправи на домальовування

  Домалюй пряму лінію;

  Домалюй хвилясту лінію;

  Домалюй ламану лінію (тинок)

При виконанні цих вправ, на початку року, звертається увага на те, як дитина тримає олівець, в якій руці, як  продовжує лінію олівцем: з натиском або без натиску, лінія тонка, переривчаста, широка.

3 блок.

Робота з папером

  Вирізання ножицями (виявляємо, як у дитини сформована координація рухів рук);

  Згинання аркуша паперу навпіл (виявляємо співдружність обох рук в роботі).

4 блок.

Вправи на координацію рухів.

• «Кулак, ребро, долоня» - спочатку показуємо дітям, як виконати цю вправу разом з нами. Коли дитина запам'ятає послідовність, він виконує вправу за рахунок 1, 2, 3;

• Посолимо капусту. Посолити суп (дитина як би розтирає грудочку солі);

• Катання кульки.

низький рівень – дрібна моторика дуже відстає від вікової норми. Рухи скуті, співдружність пальців, спритність не спостерігаються. Координація рухів рук порушена. Діти можуть виконувати роботу з ножицями; зігнути аркуш навпіл; не вміють правильно тримати олівець, лінії при малюванні переривчасті, ламані. Порушена загальна координація рухів, їх цілеспрямованість, точність. Діти не можуть у наслідувальних рухах, у виконанні дій за зразком, втрачають їх елементи.

середній рівень – загальна і дрібна моторика розвинена досить добре. Але буває, що діти  відчувають великі труднощі при швидкій зміні вправ з пальчиків, при вирізуванні, конструювання з паперу.

високий рівень  загальна і дрібна моторика сформовані добре. Добре розвинена  координація рухів. Рухи пальців і кистей рук точні, спритні, з усіма завданнями справляються швидко і легко.

Ще існують такі методики,  як «Будиночок» Н. І. Гуткіной для дітей  5,5 – 10 років              

https://ds02.infourok.ru/uploads/ex/04f1/00036050-5da8cf71/hello_html_55d388c4.jpg   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест Куглера (для визначення шкільної зрілості)

http://normarechi.000webhostapp.com/wp-content/uploads/2014/04/test_kuglera.png 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика «Доріжки» по Л.А. Венгеру

«Графічні диктанти»

 

Є більш простий спосіб діагностики по руці, виявляє сформованість пальцевої координації, без якої неможливо навчання красивого письма. Візьміть одну руку дитини в свою, обов'язково загородивши її своїм тілом або екраном з отвором для кисті, і доторкайтеся до його пальців. Попросіть на другій руці витягати такий же палець, який ви чіпаєте. Якщо координація в нормі, то трирічна дитина правильно визначить великий палець, а шестирічна - великий, вказівний і мізинець. Середній та безіменний пальці визначать тільки діти з дуже хорошою координацією.

Оригінальний «пальцевий» тест був запропонований в кінці 90-х років дослідником – лікарем A. M. Мустафіним для визначення бюджету здібностей дитини. У чому його суть? Дитину старше 4-5 років просять схрестити безіменний палець з мізинцем. «Чим більше безіменний палець охоплює мізинець, тим вище «бюджет» мозку... Так як цього руху дитина не навчався, то він є елементарним творчим руховим актом», - пише A. M. Мустафін.

Особливим підрозділом діагностичної сторінки є визначення ліворукості у дітей

розрізати папір ножицями;

стерти ластиком малюнок;

нанизати намистини на нитку;

розкласти картки на столі;

перелити воду з однієї ємності в іншу;

взяти склянку в руки;

відкрити і закрити замок;

намотати нитку на котушку;

дістати книгу з полиці;

штовхнути рукою м`яч;

подзвонити в дзвіночок;

почистити зуби;

дістати невеликий предмет ложкою зі склянки;

відкрити пляшку з кришкою, що загвинчується.

 

Попросіть дитину переплести пальці в замок. Лівша залишить зверху великий палець лівої руки, а правша - правою.

Запропонуйте дитині поплескати в долоні. Провідна рука виявиться зверху.

Попросіть дитину схрестити руки перед собою. Провідна рука знову буде лежати зверху.

Тепер можемо перейти до корекційної  сторінки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сторінка співпраці з батьками

Перша команда складає план консультації для батьків ліворукої дитини

Друга команда складає план консультації для батьків дитини, яка погано бачить клітинку

Сторінка обміну досвідом : що впроваджуєте в роботі з дітьми з метою розвитку моторики, що найбільш подобається вам та дітям, що вважаєте найпродуктивнішим

 

 

 

Мото́рика (лат. motus рух) — рухова активність організму або окремих органів. Під моторикою розуміють послідовність рухів, які у своїй сукупності потрібні для виконання будь-якої певної задачі.

Дрібна моторика — це сукупність скоординованих дій м’язової, кісткової і нервової систем людини, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних, точних рухів кистями і пальцями рук.

  • Человек,  у которого одинаково хорошо развиты функции обеих рук (амбидесктр)
  • Способность одинаково хорошо владеть правой и левой рукой. Может быть врожденной или выработанной в результате тренировки (амбидесктрия)
  • нарушение способности производить целенаправленные движения в результате поражения высших отделов коры головного мозга (апраксия)
  • аномалия развития: удлинение и утончение пальцев рук и ног (арахнодактилия)
  • расстройство координации движений; весьма часто встречающееся нарушение моторики. Сила в конечностях незначительно снижена или сохранена полностью. Движения становятся неточными, неловкими, расстраивается их преемственность и последовательность (атаксия)
  • почерк человека, у которого нарушена координация движений верхних конечностей: во время письма расстраивается  соединение букв, линии выходят за пределы строки (атактический почерк)
  • общая замедленность движений (брадикинезия)
  • паралич мышц одной половины тела        (гемиплегия)
  • быстрые ритмичные непроизвольные сокращения мышц одной половины тела (гемитремор)
  • автоматические насильственные движения вследствие непроизвольного сокращения мышц (гиперкинез)
  • повышение мышечного тонуса (гипертония)
  • понижение мышечного тонуса  (гипотония)
  • целесообразные согласованные движения различных мышц, осуществляемые под регулирующей деятельностью коры больших полушарий головного мозга    (координация движений)
  • леворукость, сочетающаяся с наличием выработанных навыков выполнения некоторых действий правой рукой  (скрытая леворукость)
  • потеря двигательной функции какой – либо мышцей или группой мышц вследствие поражения ЦНС (паралич, парез)
  • способность к выполнению целенаправленных двигательных актов (праксис)
  • длительно сохраняющееся состояние упругости мышцы (тонус мышечный)  

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
2 липня 2018
Переглядів
4297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку