Урок природознавства. 4 клас
Тема: Материки і частини світу на географічних картах.
Мета:
уміння вчитися: працювати з з фізичною картою півкуль та використовувати під час відповіді необхідні діаграми; швидко і зосереджено знаходити головне в додатковій літературі;
комунікативної: розвивати навички толерантного спілкування, розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, увагу, збагачувати словниковий запас, вміння висловлювати свою думку, виконувати настанови вчителя.
соціальної: формувати здатність учнів взаємодіяти з іншими учасниками навчально – виховного процесу під час роботи в групах.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація класу:
Продзвенів уже дзвінок ,
Починається урок.
Ми гостей наших вітаємо,
І в групах роботу розпочинаємо.
( Відповіді дітей - по 1 балу)
ІІ. Актуалізація опорних знань..
Глобус це –
Лінії на глобусі, які з’єднують Південний і північний полюси і проведені згори вниз, називають:
Лінії, накреслені подібно до екватора через певну відстань, називають:
Паралелі та меридіани – це:
Географічна карта – це:
Сушу на карті півкуль позначають:
Карти, на яких умовно зображується земна поверхня, називаються:
Фізична карта зручніша за глобус, тому що …
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
« сонце» і отримайте тему над якою ви працювали вдома. . СМАТОЕРНЦЕИКИ
« Квітки – семицвітки» . Учнів, які будуть відповідати, прошу використовувати діаграми та фізичну карту півкуль. ( Відповіді учнів біля дошки). Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами, доповнення – 1 бал.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Підготовчий етап до створення навчального проекту.
1. Організаційний.
- Щоб розширити більше свою уяву про материки, пропоную сьогодні групам попрацювати туристичними фірмами, яким необхідно буде зацікавити гостей відвідати той чи інший материк. ( словникова робота) Для цього кожна туристична фірма обере свій материк за кольором свого прапорця і відповідного кольору на дошці.
( Вибір назви материка)
2. Пошук інформації, обговорення.
Для цієї роботи ми відведемо 2 - 3 хв. Після чого представники з кожної фірми озвучить зібрану інформацію. Можна звернутися також за допомогою до підручника.( Робота в групах) Виступаючі учні – по 1 балу.
3. Планування роботи над проектом.
- Діти, як ви думаєте, чи вся інформація про материки викладена сьогодні на уроці?
- Звичайно, кожен материк –неповторний і має свої секрети. Тому, щоб розширити свої повідомлення на цю тему, я пропоную турфірмам попрацювати з додатковою літературою вдома за таким планом: ( роздаю плани в групи).
- незвичайні рослини материка;
- цікаві тварини на материку;
- особливості клімату материка;
- найцікавіші місця для відпочинку туристів.
- Будь ласка, розподіліть в групах, хто над яким питанням буде працювати і які джерела інформації будете використовувати.
VІ. Підсумок уроку. Д.З.