Материки. Частини світу

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства у 4 класі. Підготовчий етап до створення навчально - інформаційного проєкту
Перегляд файлу

Урок природознавства. 4 клас

Тема:  Материки   і частини світу  на географічних картах.

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: розвивати вміння учнів спостерігати за природою; продовжувати формувати уявлення про глобус як модель Землі, про материки, їх природні ознаки, просторові уявлення, про
  • Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:  працювати з з фізичною картою півкуль та використовувати під час відповіді необхідні діаграми; швидко  і зосереджено знаходити головне в додатковій літературі;

комунікативної:  розвивати навички толерантного спілкування, розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, увагу, збагачувати словниковий запас, вміння висловлювати свою думку, виконувати  настанови  вчителя.

соціальної:  формувати здатність учнів взаємодіяти з іншими учасниками навчально – виховного процесу під час роботи в групах.

Тип уроку:  комбінований

Хід уроку:

І.  Організація класу:

Продзвенів уже дзвінок ,

Починається урок.

Ми гостей наших вітаємо,

І в групах роботу розпочинаємо.

  •  А зараз я надаю слово нашим синоптикам в групах . Прошу всіх відкрити календарі спостереження .  Дякую.

 

  • На минулому уроці ви  вже розділилися  на групи для цікавої співпраці. Нагадайте, за яким правилом  був поділ?  
  • Д. ( ми обирали листочки  своїх  улюблених дерев.)
  • Діти, чи  підготували ви цікавинки про рослини, листочки яких ви вибрали?

( Відповіді дітей - по 1 балу)

  • У  кожної групи  є картки для самооцінювання своєї роботи на уроці. Прошу кожного ставити відповідні бали за участь і знання. Оцініть себе ті , хто підготував цікавинки по 1 балу.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань..

  • Пригадаємо питання з вивчених  вже  нами тем. Я пропоную бліц – опитування.  Закінчіть речення:

Глобус це –

  • модель Землі;

Лінії на глобусі, які з’єднують Південний і північний полюси і проведені згори вниз, називають:

  • меридіанами;

Лінії, накреслені подібно до екватора через певну відстань, називають:

  •  паралелями;

Паралелі та меридіани – це:

  • уявні лінії;

Географічна карта – це:

  • зменшене у багато разів зображення всієї земної кулі або окремих її частин;

Сушу на карті півкуль позначають:

  • різними кольорами;

Карти, на яких умовно зображується земна поверхня, називаються:

  • фізичними.

 

Фізична карта зручніша за глобус, тому що

  •  Глобус обємний і незручний у дорозі, а карту можна скласти, скрутити.
  • Оцініть  себе:  правильні  відповіді – 8 балів, хто помилявся – мінус кількість неправильних відповідей.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  •  Перед вами зашифроване слово . Вилучіть з набору букв літери слова 

« сонце» і отримайте  тему над якою ви працювали вдома. .  СМАТОЕРНЦЕИКИ

 

  • Отже, ми з вами повертаємося до фізичної карти півкуль у наших атласах, до підручників ,  щоб  пригадати , що ми вже знаємо з даної теми за допомогою

 « Квітки – семицвітки» . Учнів, які будуть відповідати, прошу використовувати  діаграми та фізичну карту півкуль.      ( Відповіді учнів біля дошки).                 Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами, доповнення – 1 бал.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо вивчати материки  і розпочнемо підготовчу роботу до створення навчального інформаційного проекту з теми « Материки»
  •  

V.  Підготовчий  етап  до  створення  навчального проекту.

1. Організаційний.

- Щоб розширити  більше свою уяву про материки,   пропоную сьогодні  групам попрацювати туристичними фірмами, яким необхідно буде  зацікавити гостей  відвідати той чи інший материк.  ( словникова робота)  Для цього кожна  туристична фірма  обере свій материк за кольором свого прапорця  і  відповідного кольору на дошці.

( Вибір назви материка)

 

2. Пошук інформації, обговорення.

  • Я  всім роздаю інформацію однакового змісту про материки, а вам необхідно буде вибрати інформацію тільки  ту, що стосується  конкретного  материка.

Для цієї роботи ми відведемо  2 - 3 хв. Після чого представники  з кожної фірми озвучить зібрану інформацію. Можна звернутися також  за допомогою до підручника.( Робота  в групах) Виступаючі учні – по 1 балу.

 

3. Планування роботи над проектом.

- Діти, як ви думаєте, чи вся інформація про материки викладена сьогодні на уроці?

- Звичайно, кожен материк –неповторний  і має свої секрети. Тому, щоб  розширити свої повідомлення на цю тему, я пропоную турфірмам   попрацювати з додатковою літературою вдома  за таким планом: ( роздаю плани в групи).

- незвичайні рослини  материка;

- цікаві тварини на материку;

- особливості клімату материка;

-  найцікавіші місця для відпочинку туристів.

 

-  Будь ласка, розподіліть в групах, хто над  яким  питанням  буде  працювати і  які джерела інформації будете використовувати.

 

VІ. Підсумок уроку. Д.З.

  • Отже, яку  велика тему  ми розпочали вивчати?
  • На наступних уроках ми з вами будемо   знайомитися з кожним материком окремо. А як підсумок по всій темі буде презентація  кожної туристичної фірми  про обраний материк,  і  зясуємо  в якому куточку світу буде  цікаво відпочивати. Всю інформацію, опрацьовану на сьогоднішньому уроці і на наступних  ми систематизуємо у навчально – інформаційний проект « Материки світу».

 

  • А зараз прошу підрахувати свої бали  і  загальні бали груп. Представників прошу записати на дошці  результати.

 

  • - Дякую всім за роботу.  Всі учні, які відповідали на уроці прошу подати щоденники на оцінку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку