" Маятник твого серця"

Про матеріал
Урок з предмету " Природничі науки (інтегрований курс)" за темою "Коливання-" є креативним, творчим процесом , який захоплює кожного учасника. Діти ознайомились з математичним маятником, з формулою Гюйгенса для періоду коливань маятника, навчитилися визначати частоту пульсу, робити розрахунки за формулою у дещо фантастичній формі. Такий урок дуже цікаво було б провести до Дня закоханих і стенд розмістити в коридорі навчального закладу.
Перегляд файлу

Міністерство культури та стратегічних комунікацій України

Управління культури та охорони культурної спадщини

Черкаської обласної військової адміністрації

Черкаський музичний фаховий коледж ім. С.С. Гулака-Артемовського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 з інтегрованого курсу «Природничі науки. Фізика»

 

за темою:

 «Маятник твого серця»

 

викладача циклової комісії

«Загальноосвітні, гуманітарні

та соціально-економічні дисципліни »                                                                 Кондес Лариси Іванівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Маятник твого серця

Мета: Ознайомити учнів з математичним маятником, з формулою Гюйгенса для періоду коливань математичного маятника,  навчитися визначати частоту пульсу, робити розрахунки за формулою, розвивати креативне мислення.                        Обладнання: заготовки  паперових сердечок, нитки, «тягарці»,ножиці.

                                    План.

1.Перевірка д/з .Фізичний диктант.                                                                        2. Новий теоретичний матеріал: математичний маятник, формула Гюйгенса, перетворення формули.                                                                                                                             3. Розрахунок довжини нитки за частотою скорочення серця та                                  виготовлення  математичного маятника твого серця .                                            5. Оформлення стенду.                                                                                              6. Підсумок уроку.                                                                                                      7. Домашнє завдання.   

                                 Хід уроку.                                                                                                                            1.  Перевірка домашнього завдання.                                                                                                                                                              Фізичний диктант.                                                                                                                 Закінчити речення.                                                                                                                -  Коливання – це будь який процес, під час якого стан тіла …..                                                                                                  -  Коливання бувають ….                                                                                     -  Гармонічні коливання- це коливання, у яких зміни …                                                                                    -  Амплітуда коливання  - це максимальне ….                                                           -  Одне повне коливання - це коли тіло проходить …                                                   -  Періодом коливання називають інтервал …..                                                     -  Частота коливань – це кількість …                                                                              -  Вільні коливання – це  коливання у яких …                                                       -  Осцилограф – це прилад для …                                                                              -  Вимушені коливання – це коливання, що відбуваються під ….                               -  Резонанс  - це явище, при якому збільшується …                                             -  Демпфер – це прилад , який ….                                                                                 

2. Формулювання теми та визначення мети уроку.

Учні записують у зошити тему  уроку. Пишеться на дошці: Математичний маятник .Маятник твого серця.

Новий матеріал складається з двох частин. Спочатку зробимо теоретичні розрахунки, а потім виготовимо модель особистого маятника. Записуємо означення.                                                                                                Математичним маятником називають тіло невеликих розмірів, підвішене на тонкій нерозтяжній нитці, масою якої можна знехтувати, тобто вона мала  в порівнянні з масою тіла. Це - ідеальна модель.                                                                                                       Маятники, які коливаються під впливом сили тяжіння  Землі – це фізичні маятники.                                                                                                          Якщо ми відхилимо від положення  рівноваги тіло, то воно почне коливатися з деяким періодом , який  описав Гюйгенс формулою

 

     

  довжина нитки, прискорення вільного падіння. Винесемо довжину нитки із рівняння: спочатку піднесемо до квадрату ліву й праву частини рівняння.

  , потім   ; замінимо період на частоту

Кінцевий результат

3. Довжину нитки для маятника коливань вашого серця визначає кожен учень індивідуально :                                                                                    - виміряти частоту свого пульсу ( кількість ударів серця за 1 хв.);         - переводимо всі одиниці виміру в систему СІ;                                                     - робимо розрахунки;                                                                                         - записуємо на всі розрахунки на зворотній стороні заготовленого сердечка;                                                                                                            - відмірюємо  нитку необхідної довжини;                                                                                    - прикріплюємо тягарець до нитки;                                                                                                                                - нитку прикріплюємо до сердечка;                                                                                       - маятник коливання твого серця ГОТОВИЙ!

3. Визначаємо  найкреативніше або найгарніше оформлене сердечко, яке посяде центральне місце на стенді .Оформляємо стенд таким чином:

4.( Вчитель)  Це є творчий підхід до вивчення фізичних процесів і ні в якому разі не є реальним. Всі ви із задоволенням виконували завдання і  було дуже цікаво на уроці. Що ви дізналися нового?                            - Математичний маятник ( означення)                                                               - Фізичний маятник  (поняття)                                                                                                          - Формула Гюйгенса ( промовляється, записується)                                            - Математичні перетворення формули                                                                       - навчилися правильно робити розрахунки ( в одній системі СІ)

Оцінювання роботи учнів на уроці.

5. Домашнє завдання.

 Виготовити аналогічну модель для члена сім’ї

Примітка: такий урок дуже цікаво було б провести до Дня закоханих і стенд розмістити в коридорі навчального закладу.

 

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку