МайМайстер-клас «Шляхи подолання освітніх втрат на уроках української мови»

Про матеріал
Мета майстер-класу: презентувати продуктивний педагогічний досвід подолання освітніх втрат на уроках української мови; розвивати креативність, творче мислення. Завдання майстер-класу: сприяння розвитку педагогічної творчості, обміну досвідом; залучення педагогів до використання ШІ, інтерактивних технологій, використання формувального оцінювання, методів візуалізації, диференційованого та індивідуального підходів з метою знаходження оптимальних шляхів подолання освітніх втрат на уроках української мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас«Шляхи подолання освітніх втрат на уроках української мови»Підготувала вчитель української мови та літератури Гладжикурка Л. Д.2024 рік

Номер слайду 2

«Шляхи подолання освітніх втрат на уроках української мови»Мета майстер-класу:презентувати продуктивний педагогічний досвід подолання освітніх втрат на уроках української мови;розвивати креативність, творче мислення. Завдання майстер-класу:сприяння розвитку педагогічної творчості, обміну досвідом;залучення педагогів до використання ШІ, інтерактивних технологій, використання формувального оцінювання, методів візуалізації, диференційованого та індивідуального підходів з метою знаходження оптимальних шляхів подолання освітніх втрат на уроках української мови.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Освітні втрати означають втрату можливостей для всебічного розвитку учнів: інтелектуального, соціального, емоційного, психологічного

Номер слайду 5

“Ідеального інструменту подолання освітніх втрат не існує, але можна комплексно використовувати найкращий досвід”, – Т. Вакуленко, директорка УЦОЯО

Номер слайду 6

План подолання освітніх втрат з української мови в умовах війни1. Коригування календарних планів, постійна їх адаптація за наслідками діагностики, гнучкість.2. Під час організації навчальної діяльності 2.1 Активне впровадження прийомів візуалізації.2.2 Впровадження ефективних способів мотивації учнів до навчання.2.3 Запровадження інтерактивних форм роботи на уроці2.4 Ефективне повторення навчального матеріалу, інтеграція матеріалу, якийпотрібно надолужити з новим навчальним матеріалом, впровадженнясамостійного опрацювання матеріалу з подальшим контролем, використання з цією метою цифрових ресурсів.2.5 Використання пошуково-дослідницьких завдань.2.6 Створення базового навчального контенту з відкритим доступом дляздобувачів освіти.2.7 Мотивація дітей до навчання через показ, як знання допоможуть у житті.

Номер слайду 7

План подолання освітніх втрат з української мови в умовах війни3.Індивідуальна робота з учнями3.1 Проведення додаткових занять та консультацій для подолання освітніх втрат упродовж навчального року (у тому числі і під час канікул).3.2 . Впровадження диференційованого підходу до навчання3.3 Ефективне використання годин варіативної складової3.4 Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, яка сприятиме попередженню появи посттравматичного стресового розладу, тривожних розладів та депресій4. Партнерство з батькам

Номер слайду 8

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Теоретичні матеріали«Лайфхаки з української мови». Онлайн-курс Ed. Era та ГС «Освіторії». Онлайн-лекції з поясненням, відеорозбором типових завдань та онлайн-тестуванням із демонстрацією результатуhttps://ilearn.org.ua/courses/preview/1 Супроводжувальний онлайн-конспект до курсу «Лайфхаки з української мови» (для друку матеріалів або самостійного опрацювання онлайн)https://ukr-lifehacks.ed-era.com/

Номер слайду 9

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент«Лайфхаки з української літератури». Онлайн-курс. Ed. Era та ГС «Освіторії». Онлайн-лекції з поясненням, відеорозбором типових завдань та онлайн-тестуванням із демонстрацією результатуhttps://courses.ed-era.com/courses/course-v1: Osvitoria_ and _Ed. Era+lifehacks201+lifehacks201/about Супроводжувальний онлайн-конспект до курсу «Лайфхаки з української літератури» (для друку матеріалів або самостійного опрацювання онлайн) https://edera.gitbook.io/lit-lifehacks/

Номер слайду 10

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Практична частина. Вправи онлайн. Платформа іLearn https://ilearn.org.ua/ Львівський центр оцінювання якості освіти (тести з усіх тем мови та літератури; тестування відбувається за обмежений час із демонстрацією результатів) http://lv.testportal.gov.ua:8080/ Онлайн-тести зовнішнього незалежного оцінювання (згруповано за темами) https://zno.osvita.ua/ Classtime . Покликання для створення власного акаунта та реєстрації учнів на тест. До кожної теми в посібнику запропоновано покликання на окремий тестhttps://www.classtime.com/auth/login Edpuzzle . Ця програма пропонує тести за навчальним відео; її можна використати для самостійного опанування матеріалу. До окремих тем у посібнику запропоновано завдання у цій програмі https://edpuzzle.com/

Номер слайду 11

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Quizizz . Гейміфікована платформа для створення відкритих і закритих запитань, які можна виконувати онлайн як самостійно, так і в командах https://quizizz.com/ Quizlet . Платформа, яка допомагає запам’ятовувати визначення, образи, значення за допомогою онлайн-карток. На основі цієї платформи пропонуємо низку карток з української мови та літератури, які можна роздрукувати https://quizlet.com/olga_pytur Дошка Padlet . Віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли, нотатки тощо. За QR-кодом можна переглянути матеріали до кожного правила орфографії та організувати роботу як онлайн, та і офлайн https://padlet.com/ Сервіс для створення ментальних карт Google .

Номер слайду 12

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Онлайн-інструмент для узагальнення інформації з можливістю додати зображення та покликання. Готову ментальну карту можна завантажити в різних форматах https://coggle.it/ https://learning.ua/mova/piatyi-klas/znakhodymo-nepravylne-slovo https://learning.ua/mova/piatyi-klas/ https://learning.ua/mova/piatyi-klas/hra-slova-perevertni https://ivanna-site.in.ua/tsikavi-vpravy-5-klas/946-rozvytok-zviaznoho-movlennia-vprava-2-5-klas

Номер слайду 13

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Ресурси для розвитку комунікативних навичок. Скетч-шоу «Лайфхак українською» https://tv.suspilne.media/programs/lifehack_ua Теле- й аудіоуроки Олександра Авраменка https://www.youtube.com/playlist?list=PLpj. P6nb03 Z4k5 W dj8q. Oj3s_o49a0f9qx. X Тікток-канал Андрія Шимановського (наголоси, лексичні й орфоепічні помилки, чистомовки) https://www.tiktok.com/@shymanovski

Номер слайду 14

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Ресурси для пошуку медійних текстів. Платформа Ukrainer https://ukrainer.net/ Журнал «Куншт» https://kunsht.com.ua/ Сайт «Читомо» https://chytomo.com/ Сайт «Друг Читача» https://vsiknygy.net.ua/ Сайт «Слух» https://slukh.media/

Номер слайду 15

Ресурси, за допомогою яких можна розробляти навчальний контент. Каталог українських музичних виконавцівhttps://notatky.com.ua/ua-muzyka/ Список створений за матеріалами посібника Ольги Питюр «Бомбезна українська», у якому можна знайти конкретні приклади застосування зазначених ресурсів.

Номер слайду 16

Передбачення https://wordwall.net/uk/resource/42187366https://wordwall.net/uk/resource/42187366/%d0%bf%d0%b5%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b1%d0%b0%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f

Номер слайду 17

Структура уроку, проведеного в інтерактивному режимі, містить етапи: Організація класу. Мотивація. Цілепокладання. Подання нової інформації. Організація групової діяльності учнів. Презентація групових робіт, висновків. Рефлексія. Оцінювання. Домашнє завдання.

Номер слайду 18

Подолання освітніх втрат на різних етапах уроку

Номер слайду 19

Подолання освітніх втрат на різних етапах уроку

Номер слайду 20

Подолання освітніх втрат на різних етапах уроку

Номер слайду 21

Правильне визначення мети уроку —передумова його ефективності. Найголовніше — підпорядкувати досягненню поставленої мети зміст, структуру, обрані методи і прийоми, забезпечити активність кожного учня. О. Савченко

Номер слайду 22

Мета уроку (за О. Савченко) — це запрограмований кінцевий результат, що необхідно досягти вчителеві та учнями наприкінці уроку, і вона містить передбачення можливих результатів та програму дій учителя і учнів, що спрямовано на досягнення бажаного результату. Цілепокладання має пронизувати весь процес навчання на уроці та виконувати функції мотивації діяльності учнів. В основу цілепокладання слід проектувати ключові, предметні та міжпредметні компетентності. Досягнення освітньої мети, що формулює вчитель до уроку, залежить від учнівської мети.

Номер слайду 23

О. Савченко пропонує такі орієнтовні формулювання учнівських очікувань залежно від вимог до загальноосвітньої підготовки школярів. Вимоги до загальноосвітньої підготовкиІндивідуальні досягнення учня. Знання. Я хочу дізнатися... Я знаю, що... Діяльність. Я зможу пояснити... Я розумію... Я навчуся як це зробити... Я зумію це зробити... Я зроблю... Я перевірю... Творчість. Я створю... Я вигадаю... Я зміню... Я знайду... Емоційно-ціннісна сфера. Я прагну до... Я хочу досягти... Я прагну оцінити... Я відчуваю, що мені потрібно... Я буду наслідувати...

Номер слайду 24

Впровадження ефективних способів мотивації учнів до навчання (Метод кубика з формувального оцінювання)

Номер слайду 25

Тест для визначення освітніх втрат в гул-формі Кроки вчителя для діагностики навчальних втрат учнів:1. Визначити результати навчання, які підлягатимуть діагностиці.2. Розробити (або підібрати) діагностичний інструментарій.3. Провести діагностичну роботу. 4. Перевірити роботи та надати зворотний зв’язок учням щодо їхніх результатів.5. Узагальнити результати щодо успішності виконання діагностичних робіт, визначити навчальні прогалини, утворити групи учнів, які мають схожі навчальні втрати.6. Спланувати та провести роботу щодо компенсації навчальних втрат.7. Провести повторну діагностику, проаналізувати динаміку результатів.8. Коригування календарних планів, постійна їх адаптація за наслідками діагностики, гнучкість

Номер слайду 26

Активне впровадження прийомів візуалізаціїМоє проблемне питання «Формування компетентностей учнів на уроках української мови та літератури засобами ейдетики» Ейдетика – це вчення про пам’ять, засноване на образних враженнях, дозволяє утримувати і відтворювати запам’ятовані образи або явища. Основна формула, що відображає суть методів ейдетики:уява+позитивні емоції = засвоєна інформація. Пропоную вам, використовуючи метод піктографування створити картку-схему частини мови «Вигук».

Номер слайду 27

Ефективне повторення навчального матеріалу, інтеграція матеріалу, який потрібно надолужити з новим навчальним матеріалом, впровадження самостійного опрацювання матеріалу з подальшим контролем, використання з цією метою цифрових ресурсів. Організація пошуково-дослідницьких завдань за допомогою штучного інтелектуhttps://chatgpt.com/c/8daa96ca-f2c2-4906-93b7-4f130ef1d6a5 Я роблю це так. 1 хвилина – і ШІ згенерував 7 пошуково-дослідницьких завдань з теми «Морфологія».

Номер слайду 28

Мотивація дітей до навчання через показ, як знання допоможуть у житті

Номер слайду 29

Впровадження диференційованого підходу до навчання Технологія диференційованого навчання дозволяє створювати сприятливі умови для того, щоб кожен учень міг оволодіти навчальним матеріалом відповідно до рівня своїх навчальних можливостей. Я роблю це так (завдання для учасників майстер-класу)

Номер слайду 30

Формувальне оцінювання. Рефлексія. Самооцінювання за допомогою кубика з формувального оцінювання

Номер слайду 31

Моя супер силаhttps://wordwall.net/uk/resource/42181396/%d0%bc%d0%be%d1%8f-%d1%81%d1%83%d0%bf%d0%b5%d1%80%d1%81%d0%b8%d0%bb%d0%b0

Номер слайду 32

«На жаль, поки триває війна жоднеосвітнє дослідження не дасть змогиохопити все учнівство країни. Іншимисловами, жодна вибірка за нинішніхумов не може бути репрезентативною,адже частина учнів залишиться позамежами доступності дослідників. Мова, зокрема, про учнів, які перебувають у зоні активних бойових дій, на тимчасово окупованих територіях, а також тих учнів, які виїхали за кордон»

Номер слайду 33

Бажаю успіхів у подоланні освітніх втрат!

Номер слайду 34

Список використаної літератури. Навчальне видання «Проектування та проведення уроку в початкових класах на засадах компетентнісного (діяльнісного) підходу» / Упоряд. Дрожжина Т. В., Гезей О. М. – Х. : Вид. Група «Основа», 2014. – 127, [1] с. – (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 8 (128)). Діагностика та компенсація освітніх втрат у загальній середній освіті України. – Національна академія педагогічних наук України. Інститут педагогіки НАПН України. file:///C:/Users/H0 ME/Desktop/%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%84%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/Osvitni_vtraty.pdf file:///C:/Users/H0 ME/Desktop/%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%84%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/%D1%88%D0%BB%D1%8 F%D1%85%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8 F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D0%B2%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%2.pdf Диференційований підхід до викладання навчальних предметів (українська мова) https://naurok.com.ua/diferenciyovaniy-pidhid-do-vikladannya-navchalnih-predmetiv-ukra-nska-mova-ta-literatura-5-9-klasi-16296.html Кубики для формувального оцінювання https://www.schools-for-democracy.org/biblioteka/inshi-navchalni-materialy/kubiki-dlya-formuvalnogo-otsinyuvannya Методи та форми організації інтерактивної навчальної діяльності учнів Нової української школи. https://naurok.com.ua/metodi-ta-formi-organizaci-interaktivno-navchalno-diyalnosti-uchniv-novo-ukra-nsko-shkoli-250140.html

pptx
Додано
14 липня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку