Майстер - клас для вихователів

Про матеріал
Психологічна підготовка дітей до шкільного навчання. Кінезеологічні вправи, як засіб розвитку інтелектуальних здібностей дошкільників.
Перегляд файлу

Майстер – клас для вихователів

Вік 5 - 6 років це старший дошкільний вік. Він є дуже важливим віком у розвитку пізнавальної, інтелектуальної та особистісної сфери. Його можна назвати базовим віком, коли в дитині зіставляються багато особистісних аспектів, проробляються всі моменти становлення «Я» позиції. Важливим показником цього віку (5 -6)  є оцінне становлення дитини до себе та інших. Діти можуть критично ставитися до деяких своїх недоліків, можуть давати особистісні характеристики своїм одноліткам, помічати відносини між дорослими і дорослим або дорослим і дитиною.   У віці 5 – 6 років дитина  вже майже доросла – через рік вона піде до школи. Сюжетно – рольова гра в цьому віці залишається її провідною  діяльністю, саме в цьому віці в дитину можна закласти дуже багато пізнавальної інформації і вона її буде вбирати в себе , як губка.  Науково доведено, що дитина в цьому віці запам’ятовує стільки  матеріалу, скільки вона не запам’ятає потім ніколи в житті.Саме в цьому віці  в дітей формується здатність до оцінки й само оцінювання, розвиваються  різні форми спілкування з однолітками  й дорослими, орієнтується в проявах і назвах основних емоцій,  формується здатність до самоконтролю й саморегуляції.Саме на цьому етапі розвитку 5 – 6 річних  дітей йде велика і активна підготовка до шкільного навчання, тому що готовність дитини  до шкільного навчання включає в себе багато компонентів, про які важливо знати.  Складові готовності дитини до шкільного життя:

  • Фізична;
  • Соціальна;
  • Психологічна;

Фізична готовність  визначається рівнем розвитку головних функціональних систем організму та станом здоров’я дитини, вважають, що дитина фізично зріла, якщо в неї змінилися два передніх зуби ( з молочних на постійні), достатній розвиток культурно – гігієнічних навичок, достатній рівень розвитку рухової сфери, моторики. Крім того, показником цього є і така вправа: треба правою рукою через голову дотягнутися до лівого вуха, якщо дитина зуміла це зробити, то вона фізично готова до школи, якщо ні – це означає, що кістки і мозок ще не достатньо сформовані. Такій дитині буде важко витримати шкільне навантаження.

Соціальна готовність - це готовність дитини до нових форм спілкування, її нове ставлення до довкілля та самої себе, встановлювати взаємини з дітьми та дорослими, вміти встановлювати з однолітками партнерські стосунки, опанування правил поведінки. Якщо дитина володіє цими якостями, то процес  адаптації до нового шкільного середовища пройде легко й безболісно.

Психологічна готовність -це достатній рівень мотиваційного розвитку дитини,  наявність у дитини бажання вчитися у школі, постійно подавати лише позитивну  інформацію про школу. Емоційно - вольовий  розвиток, щоб дитина мала здатність тривалий час виконувати  не дуже привабливе завдання, здатність до довільної регуляції поведінки (посидючість),  виконувати роботу за зразком або за інструкцією,  здатність розпізнавати і розуміти свої емоції та інших людей, щоб дитина вміла (співчувати, бути відповідальною, і т.д.)якщо у дитини буде недостатній вольовий розвиток, то їй буде важко дотримуватися вимог шкільного життя, опановувати свої емоції та почуття. Дитина повинна мати адекватну самооцінку.

Інтелектуальний розвиток  - це розвиток всіх психічних процесів  сприймання, увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення, моторика.

 І щоб ці всі навички добре формувалися та  розвивалися слід використовувати здоров´язберігаючі технології , одна з яких є кінезеологія.  Кінезеологія – це  гімнастика для мозку та наука про розвиток розумових здібностей і досягнення фізичного здоров’я через рухові вправи. За допомогою прийомів кінезеологіїзміцнюється здоров’я, оптимізуються основні психічні процеси (пам'ять, увага, мислення, мова, слух, уява, сприйняття) підвищується розумова працездатність, покращується психоемоційний стан, кінезеологічні  вправи можуть зупинити розвиток  дисграфії та дислексії у дітей, ці вправи готують дитину до школи, поступово привчають її витримувати навантаження, проявляти волю. Наука кінезеологія  існує вже 200 років і використовується у всьому світі.

 Як проводити вправи?

 Вправи можна проводити в будь який час як динамічні паузи або як частину заняття. Час проведення 3 – 5 хв, діти мають точно виконувати рухи і прийоми. Вправи проводять у доброзичливій обстановці стоячи  або сидячи за столом.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку