Майстер - клас " Петанк. Правила та особливості гри"

Про матеріал
Майстер-клас на тему " Петанк. Правила та особливості гри" з використанням дихальної гімнастики, вправ йоги та ігор для розминки.
Перегляд файлу

Конотопський ліцей №5 Конотопської міської ради Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

Майстер  клас

 з фізичної культури на тему :

 Петанк. Правила та особливості гри.

 

 

 

 

 

 

Розробила: вчитель фізичної культури

Набієва Олена Вікторівна,

вчитель І категорії,

 стаж роботи 20 років

 

 

 

 

2022

Тема: Петанк. Правила та особливості гри.

Завдання: Активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури, виховання правильного ставлення до свого здоров’я, сприяти підвищенню фізичної та інтелектуальної працездатності учнів

Мета: Ознайомити дітей з новим видом спорту, сприяти зміцненню здоров’я учнів, вироблення свідомого ставлення до уроків фізичної культури.

Інвентар: м’ячі, фішки, гантелі, скакалка, гімнастична палиця, свисток, кошонет, кулі для петанку, карімати 

 

Зміст майстер-класу

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Вступна частина – І  (2 хв)

1

Дихальна гімнастика

 

 

2 хв

Звернути увагу на правильність виконання вправ

 

 

1.1

Глибокий вдих через ніс-повільний видих через рот

 

40сек

Плечі опущені, міміка природна

 

1.2

« Водолаз»

40 сек

Дитина уявляє себе на морському дні, шукає скарби і затримує дихання на стільки, скільки зможе

1.3

« Носоріг »

40 сек

Уявляємо себе носорогом, який дихає по черзі через одну ніздрю

Підготовча частина – ІІ (13хв)

 

2.1

Шикування, привітання. Повідомлення теми,мети та завдань уроку.

1 хв

Звернути увагу на наявності спортивного одягу і самопочуття учнів

2.2

Інструктаж з безпеки та правила поведінки під час уроку

1 хв

Дотримуватись правил безпеки. Виконувати вправи по команді вчителя чітко і правильно

2.3

ЧСС за 15 сек

30 сек

Готовність організму учнів до уроку. Результат помножити на 4.

2.4

Історія розвитку петанку

 90сек

Коротенька доповідь

2.5

Загально розвиваючі вправи через гру         « Камінь, ножиці, папір»

 

Діти діляться на пари, стають обличчям один напроти одного. Між ними на фішці лежить м’яч. По команді вчителя  діти починають гру

 « Камінь, ножиці, папір». Програвший має взяти м’яч та вибити переможця. Той, в свою чергу, має ухилитись від м’яча.

2,5-3хв

Звернути увагу на дотримання правил

2.6

Загально розвиваючі вправи через гру

« Колективний вибивний».

 

Клас поділяється на дві команди. Задача однієї команди вибити іншу.  Вибивати можна лише торканням м’яча до гравця, а не кидком. Між собою гравці, які вибивають можуть перекидати м’яч один одному. При цьому, з м’ячем в руках можна зробити не більше двох кроків.

Гравець, якого вибили має підійти до дошки  з завданнями, які знаходяться в конвертах, витягнути лише одне і виконати його.

Завдання 1: комплекс вправ з гантелями

Кількість повторень однієї вправи – 10.

1.Вихідне положення — основна стійка, гантелі в опущених руках. Встаючи на носки, підніміть прямі руки через боки нагору — вдих. Опускаючи руки, поверніться у вихідне положення — видих. Вправа розвиває м’язи плечового поясу та м’язи литок.

 

2. Візьміть гантелі, опустіть їх униз, долоні поверніть уперед (хват знизу). Поперемінно згинайте й розгинайте руки в ліктьових суглобах. Дихання довільне, рівномірне. Виконуючи вправу, тримайте лікті нерухомо, дивіться прямо перед собою. Вправа розвиває двоголові м’язи плеча (біцепси).

 

3. Підніміть гантелі вгору. Опустіть їх за голову долонями до шиї, згинаючи руки в ліктьових суглобах. Поверніться у вихідне положення. Виконуючи вправу, не опускайте лікті. Розгинаючи руки, робіть вдих, згинаючи, — видих. Вправа розвиває триглаві м’язи плеча(трицепси).

 

4. Гантелі в опущених уздовж тіла руках. Піднімайте плечі якнайвище — вдих, опускайте — видих. Потім робіть плечима кругові рухи вперед та назад. Вправа розвиває трапецієподібні м’язи.

 

5. Ноги на ширині плечей, руки з гантелями уздовж тулуба долонями усередину. Розведіть прямі руки в боки — вдих, опустіть у вихідне положення — видих. Вправа розвиває дельтоподібні м’язи.

 

6. Встаньте прямо і злегка відведіть ліву ногу назад, гантелі опустіть вниз перед собою. Вдихніть і на видиху почніть нахилятися вперед, спираючись на злегка зігнуту в коліні праву ногу. При цьому ліва нога відводиться назад, підіймається вгору і повністю випрямляється, утворюючи так звану «ластівку». Тобто голова, корпус і ліва нога стають паралельними підлозі. Затримайтеся в кінцевій точці на 1-2 рахунки та потім на вдиху поверніться у вихідне положення. Теж саме виконайте на другу ногу.

 

7. Поставте ноги на ширину плечей. Гантелі підніміть до плечей . Зробіть глибокий вдих і присядьте — видих. Поверніться у вихідне положення. Виконуючи вправу, тримайте тулуб прямо. Вправа розвиває чотириглаві м’язи стегна.

 

8. Ноги на ширині печей, руки опущені вздовж тулуба. На вдиху зробіть випад правою ногою вперед, залишаючи опорну ногу сзаду. Вони мають утворити кут 90 градусів. На видиху, відштовхнувшись п’ятою правої ноги, поверніться у вихідне положення і повторіть рух на ліву

 

Завдання 2: комплекс вправ з гімнастичною палицею.

Кількість повторень однієї вправи – 10.

 

1.В. п. - стійка ноги нарізно, палиця внизу спереду

 1 - нахил головою вперед; 2 - нахил головою назад;

3 - нахил головою вправо; 4 - нахил головою вліво

 

2.В. п. - стійка ноги нарізно, палиця на витягнутих руках на рівні грудей.

1 – 2 - руки вгору, випад правою ногою вперед; 3 – 4 - в. П

  1. - 8 – те ж лівою ногою

  

3.В. п. - стійка ноги разом, палиця внизу спереді.                          

1 - палиця вперед; 2 - палиця вгору; 3 - палиця вперед; 4 - В. п.

 

4.В. п. - стійка ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях палиця перед грудьми.

1 - палиця вгору; 2 - палиця за голову; 3 - палиця вгору; 4 - В. п.

 

5.В. п. - стійка ноги нарізно, палиця внизу спереду.

1- палиця вгору, ліва нога назад; 2 - в. п.;

3- палиця вгору, права нога назад; 4 - в. п.

 

6.В. п. - стійка ноги нарізно, палиця за спиною на рівні поясу.

 1 - поворот тулуба вправо; 2 - в п.; 3 - поворот тулуба вліво; 4 - в. п.

 

7.В. п. - стійка ноги нарізно, палиця вгорі.

1 - нахил вправо; 2 - в. п.; 3 - нахил вліво; 4 - в. п.

 

8.В. п. - стійка ноги нарізно, палиця за спиною в опущених руках.

1 - 3 - пружні нахили тулуба вперед, руки з гімнастичною палицею відводимо назад; 4 - в. п.

 

9. В. п. -   стійка ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях. палиця сзаду .

1-3 –присід. 2- 4в.п.

 

Завдання 3: комплекс загально розвиваючих вправ.

Час виконання кожної вправи – 20-30сек

 

1. В. п – стійка ноги нарізно, руки на поясі.

1 – нахил голови вперед, 2 – назад, 3 – вліво, 4 – вправо.

 

2.  В. п – стійка ноги нарізно, руки до плечей.

1-2-3-4 кругові оберти в плечових суглобах вперед, 1-2-3-4 – назад.

 

3. В. п – стійка ноги нарізно, ліва рука вгорі, права внизу.

1-2 відведення рук назад, 3-4 зі зміною положення рук.

 

4. В. п – стійка ноги нарізно, руки зігнуті перед грудьми.

1-2 відведення зігнутих рук назад,

3-4 відведення прямих рук з поворотом тулуба вліво, 5-6 назад, 7-8 – вправо.

 

5. В. п – стійка ноги нарізно, руки на поясі. Нахили тулуба

1-вперед  2- назад 3 – вліво  4- вправо

 

6.  В. п – стійка ноги нарізно, руки на пояс.

1 – нахил до лівої ноги, 2 – до землі, 3 – до правої, 4 – в. п.

 

7. В. п – стійка ноги разом, руки на поясі.

1 – випад вперед правою ногою, 2 – в. п., 3 – лівою ногою, 4 – в. п.

 

8. В. п – основна стійка.

1 – нахил вперед, руками торкнутися підлоги, 2 – присід, руки вперед,

3 – нахил, 4– в. п.

 

9. В. п – стійка ноги нарізно, руки в сторони,

1 - мах лівою ногою до правої руки 2 - в.п.

3- мах правою ногою до лівої руки 4- в.п.

 

10. В. п – основна стійка. Стрибки

1 –ноги нарізно, руки в сторони, 2 –ноги разом, хлопок над головою,

 3 –ноги нарізно, руки в сторони, 4 – в. п.

Завдання 4: комплекс спеціальних бігових та стрибкових  вправ.

Дистанція виконання вправи – 10-15* метрів

1. Біг з приставними кроками ( 2 рази лівою, 2 рази правою стороною)

2. Біг з високим підніманням стегна

3. Біг із закиданням п’яток на зад

4. Біг на прямих ногах руки на пояс

5. Оленячий біг

6. Біг з вистрибуванням вгору

7. Випади вперед

8. Біг спиною вперед, дивимося через ліве плече

9. Біг з прискоренням

 

Завдання 5:стрибки на скакалці.

Кожен  вид стрибків по 30 разів.

1.Стрибки на двох ногах

2.Стрибки на лівій нозі.

3.Стрибки на правій нозі.

4.Стрибки на двох ногах, обертаючі скакалку назад.

5.Стрибки на двох ногах, обертаючі скакалку навхрест.

6.Стрибки на скакалці біг з високим підніманням стегна.

 

Завдання 6: Згадайте гру, в яку, ви напевно грали в дитинстві – п’ятнашки.

Ваша задача розставити кольорові кола так, щоб кожен колір утворив  один ряд.

3 кольори по 4 кола і 1 колір має три кола.

 Передвигати можна тільки вперед, вбік  або назад, при цьому в одній клітинці не може бути одразу декількох кіл.

 Ви не можете заступати ногами на ігрове поле.

Бажаю успіхів!

 

 

Завдання 7: розгадайте кросворд.

 

 

 

 

 

Потім команди міняються задачами.

6 хв

Звернути увагу на дотримання правил

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на техніку виконання вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на техніку виконання вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на техніку виконання вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на техніку виконання вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на техніку виконання вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На підлозі намальовано квадрат розділений на 16 маленьких квадратиків. В 15 знаходиться кольорове коло ( можна використати фішки). Всього чотири кольори, розставлені в хаотичному порядку

 

Кросворд на різні теми, пов’язані зі спортом.

 Звернути увагу на правильні відповіді.

 

2.7

ЧСС за 15 сек

30 сек

Контроль за станом організму. Результат помножити на 4.

Основна частина- ІІІ (27- 28 хв)

 

3.1

Знайомство з кулями,площадкою метою гри та видами кидків.

4,5 хв

Презентація

3.2

Виконання кидків для поінтерів (підкочування, низька парабола та висока парабола)  з різних відстаней

5,5-6 хв

Звернути увагу на техніку виконання кидків

3.3

Виконання кидків для стрільців (точне попадання, короткий удар та вибивання з підкатом) на влучність з різних відстаней

5,5-6 хв

Звернути увагу на техніку виконання кидків

3.4

Знайомство з правилами гри

3 хв

Пояснення правил гри

3.5

Навчальна гра

8 хв

Звернути увагу на дотримання правил гри

3.6

ЧСС за 15 сек

30 сек

Контроль за станом організму. Результат помножити на 4.

Заключна частина - ІV ( 5-6 хв)

 

4

Учні сідають в коло на підлозі.

Виконують вправи йоги для розслаблення та відновлення

 

На підлозі знаходяться карімати

4.1

«Поза дитини»

1хв

Встати на коліна, розставивши їх на ширині плечей, нагнути тулуб так, щоб  чолом торкатися підлоги, а руки опустити та притулитися долонями до землі

4.2

« Скручування вбік»

1 хв

Поставити праву руку на ліве коліно, ліву руку зафіксувати позаду тулуба та повільно повертатися вліво. Голову повертати з тілом також ліворуч. Дихати якомога глибше. Повільно повернутися у вихідне положення і зробити те саме в іншу сторону.

4.3

« Поза богині»

1 хв

Лягти на спину, зігнувши ноги в колінах в сторони та з’єднати стопи ніг разом. Руки розкласти у боки.

4.4

ЧСС за 15 сек

30 сек

Контроль за станом організму. Результат помножити на 4.

4.5

Підбиття підсумків майстер класу

1-1,5 хв

Діти можуть поділитися своїми враженнями

4.6

Діти отримують в подарунок смайлики з передбаченнями

1 хв

Діти витягують з конверта смайлик з передбаченням, яке зачитують вголос

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Набієва Олена
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку