майстер - клас учителя зарубіжної літератури

Про матеріал
Майстер-клас показує, як підвищити мотивацію до навчання як учнів , так і учителів.
Перегляд файлу

                        Майстер-клас учителя зарубіжної літератури

                                    БАРТОШИК Світлани Григорівни

  Доброго дня всім. Рада вітати Вас у нашому далекому, але для нас такому рідному і прекрасному Любешові.

  Звати мене  Світлана Григорівна, працюю вчителем зарубіжної літератури у загальноосвітній школі І-ІІ ступеня с.Угриничі (до речі, це єдина школа, у якій я працюю після закінчення вишу, а тут є і недоліки, і переваги). Оскільки працюю з контингентом учнів середніх класів, вправи також підходять для роботи саме з дітьми середніх класів.

  Ми входимо в епоху змін, яку несе нам нова українська школа. Саме вчитель  повинен бути агентом змін в освіті, має бути мобільним.

   Давайте ми зараз складемо вислів, який, на мою думку, влучно характеризує  учителя, якого потребує сучасне суспільство.

  • робота у групах «Склади висловлювання» (з поданих слів скласти вислів):   2 хв.

Вміє вчити той, хто вчить цікаво, хто викладає свій предмет так, щоб у душі учня зазвучали струни у відповідь і ні на хвилину не засинала його допитливість.

                                                      А.Ейнштейн

(вивішується на дошці правильний вислів)

   Ні для кого не новинка, що у більшості учнів, особливо середніх класів, (старші все таки більш- менш визначаються зі своїм майбутнім) відсутня мотивація до навчання, тому стараюсь зацікавити предметом, привернути увагу до важливості проблем, піднятих у тому чи іншому творі, бо вважаю, що саме від учителя залежить і любов до предмета у школярів, і сформованість у них певних умінь та навиків. І саме на уроках зарубіжної літератури формуються найважливіші соціально-моральні учнівські компетентності.

  Вправа «Моделюю мотивацію»:  10 хв.

групи складають мотивацію уроку  за поданим класом і темою (Ідея радості життя й відкриття світу у повісті Е.Портер «Полліанна», 5 клас).  – 3 хв.

1 група – учитель,  який проводить мотивацію на високому рівні,

2 група – методи мотивації,

3 група – учень, перелік негативних емоцій, які  не варто допустити,

 4 група –  учень, перелік позитивних емоцій, які варто розвинути.

Під час  презентації роботи формується плакат-колаж. – 7 хв.

Висновок: творчість учителя, застосування різних методик безперечно працюватиме на формування позитивної мотивації, що в свою чергу зробить урок не лише цікавим,  змістовним, а, головне, потрібним.

   Кредо моєї учительської діяльності: «Любити те, що викладаю, любити тих, кому викладаю», бо головне, без чого не може бути хорошого уроку - це любов до дітей. А любов, як сказав мудрець, «це не камінь, який поклали перед тобою, а хліб, який мусимо випікати кожен день». Тому часто розпочинаю свій урок, особливо коли він далеко не перший і діти стомлені, із вправи

  • «Долоньки»:

Подивіться мені в очі. Простягніть одну долоньку вперед. Покладіть на неї свою увагу, старанність, ініціативу. Простягніть другу долоньку. На неї я покладу свою любов, знання, вміння. Будемо вважати це подарунками один для одного. А оскільки подарунками прийнято обмінюватись, давайте потремо долонька об долоньку. Потепліло у долоньках? А у мене від такої кількості подарунків потепліло навіть біля серця, тому я впевнена, що на уроці кожен отримає якусь користь для себе.

  Є на світі чимало книжок, що наповнюють душу по вінця…  Літературу недаремно називають храмом людської душі, адже аналізуючи вчинки героїв, даючи їм оцінку, ми так чи інакше формуємо учнівські компетентності.  У літературних творах втілені певні гуманістичні цінності, які так потрібні теперішнім дітям, адже  усіх нас оточує багато жорстокості та байдужості.  Зараз ми поговоримо про громадянську та соціальну компетентності, які за Державними стандартами базової середньої школи ми зобов’язані формувати у школярів та які можна формувати на уроках зарубіжної літератури у межах змістової лінії   «Громадянська відповідальність».

Вправа «Система цінностей»:  6 хв.

групи отримують картки із однаковими цінностями (успіх, кохання, слухняність, безпека, мир, порядність, любов, гідність, рівність, чесність, родина, відповідальність, справедливість, толерантність, здоров’я, милосердя, патріотизм, повага до себе, конкуренція, повага до інших)

 і розділяють їх на три групи: 1 – найважливіші, 2 – менш важливі, 3 – ті, які не можна класифікувати. – 2 хв.

  • Чому обрали цінність як найважливішу?
  • Як вона може проявитись у поведінці?
  • Які є перешкоди для її реалізації?

 Підсумок. Жодна класифікація не є пріорітетнішою за інші. Повага до інших є тим правилом, що робить можливим прийняття або відхилення певних дій відповідно до власних цінностей. Якою б не була у вас ієрархія, саме гуманістичні цінності спонукають нас сприймати людину як найбільшу соціальну  цінність, тому важливим є створення умов для її повноцінного духовного і фізичного розвитку.

  Вправа «Квітка бажань». Уявіть, що у ваших руках чарівна квітка, квітка бажань. У думках перенесіть усе добре, прекрасне з цієї квітки у своє серце. Відчуйте, як воно входить у Вас, як зігріває душу, наповнює її радістю. Напишіть на пелюстці у родовому відмінку, те, що ви хочете побажати один одному на закінчення нашої зустрічі (бажано одним словом) і загорніть пелюстку. Кожна пелюстка має бути загорнута.

 (Квітка ставиться у тарілку з водою і починає розкриватися.)

   Ви бачите, як побажання повертаються до кожного із Вас. Хай ваші душі і серця будуть щирими і відкритими і тоді все добре сторицею повернеться до Вас.

   Я дякую Вам за роботу.  Якщо у Вас сьогодні активно працювала думка, не дрімала уява, озивалось сумління і малесенькі зернинки мого досвіду потрапили до вашої душі, то бодай одне з них проросте.  Бажаю Вам творчого натхнення на кожен день, бажаю побачити себе у свої учнях. Любові, миру і добра.  До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку