Завдання майстер - класу 1. Показати свій практичний досвід шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності на уроці з мовно - літературної галузі; 2. Показати на практиці ефективність використання прийомів за допомогою мнемотехніки, інтерактивних технологій, технологій розвитку критичного мислення. Спільно відпрацювати застосування методичних підходів і прийомів в діяльнісно - імітаційному режимі.
Актуальність теми Відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови та літературного читання є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал.
Сенкан Сенкан – це технологія розвитку критичного мислення на стадії синтезу та рефлексії. Цей метод подобається всім учням. Його можна використовувати на всіх етапах уроку. На початку заняття сенкан (синквейн) можна використати для мотивації класу або для з’ясування, наскільки учні обізнані з даною темою. На завершення уроку сенкан можна використати для підбиття підсумків, перевірки рівня сприймання матеріалу, уміння характеризувати поняття і явища.
Кубування Одним з найпопулярніших прийомів для розвитку критичного мислення на моїх уроках є «Кубик Блума», що був створений відомим американським вченим та психологом-педагогом Бенджаміном Блумом. Головна мета використання прийому полягає у закріплені матеріалу, вмінні аналізувати отриманні знання та використовувати їх на практиці. За допомогою такого методу учні вчаться самостійно розв’язувати питанні, спираючись на здобутті знання та розвивати логічне і творче мислення.