Конспект уроку "Розрізняю іменники назви істот і неістот"

Про матеріал
Уроки української мови спонукають учнів до активної мовленнєвої діяльності, розвивають чуття мови, інтерес до слова, забезпечують безпосередній зв’язок у вивченні мови і літератури, підвищують загальну культуру мовлення й мислення.
Перегляд файлу

ТЕМА. Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви (впр.1-8; с.33-34)

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати уміння учнів знаходити і розпізнавати іменники серед даних слів, ставити питання до іменників, розрізняти іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви , робити висновки, узагальнення; збагачувати словниковий запас; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; опрацьовувати теоретичний матеріал підручника,  виховувати любов до рідної мови;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння самоорганізовуватися до навчальної діяльності , вміннядотримувати правильної постави під час письма, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, правильно,повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;

інформаційної: формувати  вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Обладнання:  мультимедійне обладнання, презентація до уроку, картки для роботи в групах.

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування

Наша мова дуже гарна,
Як веселка різнобарвна,
Барвінкова, волошкова,
Материнська рідна мова.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Методика «Мозкова атака»

- З якими частинами мови ми ознайомилися в 3 класі?.

-  Що означають іменники, прикметники, дієслова, числівники .

- На які питання відповідають іменники, прикметники, дієслова, числівники

- Назвіть декілька іменників, прикметників, дієслів, числівників.

3. Хвилинка каліграфії

а) відгадайте загадку.

- Він узяв собі на плечі

Велике діло – визначати речі, -

Ім’я, найменування і наймення:

Робота. Біль. І радість. І натхнення (Іменник)

б) Написання букви Іі, складів Іі  І і  Ім Ін Ік ім ен ник

в)Звуко-буквенний аналіз: 7 б., 6зв., 3 скл.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку

  1. - Придумайте  п`ять іменників, запишіть каліграфічно у зошит.

IVПовідомлення теми і мети уроку.

-На які питання відповідають записані слова?

-Сьогодні ми з вами відправимось до країни «Іменник», повторимо і закріпимо те, що вивчали про іменник у третьому класі.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Повторення правила про іменник с.33
  2. Робота з підручником.
  3. Вправа 1 (Розподілити іменники за назвами істот і неістот та записати у зошит.

Хто?      Що?

-З якої букви ми записали ці слова? (з малої) Чому? (Бо це загальні назви)

-Назвіть приклади власних назв. З якої букви пишуться власні назви?

4.Вправа 3. Склади слово з перших букв слів, поданих у першому завданні.

 Відгадайте, до якої країни ми сьогодні будемо подорожувати?

                        ШВЕЙЦАРІЯ

  1. Ознайомлення з географічним положенням Швейцарії

https://fs02.vseosvita.ua/02017764-c563/001.gif

Інформація про Швейцарію

Офіційна назва

Швейцарія

Столиця

Місто Берн

Прапор, герб

квадратне полотнище з білим прямим хрестом в центрі

Державна мова

німецька, французька, італійська, ретороманська

Валюта

швейцарський франк

Кількість населення

приблизно 9 мільйонів

 

5. Вправа 4 (прочитайте інформацію про Швейцарію, поясніть чому виділені іменники записані з великої букви.

-З якими країнами межує Швейцарія? Запишіть у зошит назви країн.

-З якої букви писатимете? Чому? (бо власні назви)

Франція, Німеччина, Австрія, Італія, Ліхтенштейн

6. Ознайомлення з правилом с.34

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА (відео)

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота в парах.

а) скласти за світлинами речення, використавши власні назви, записати і підкреслити назви істот. (за вправо.5, с.34)

https://fs02.vseosvita.ua/02017764-c563/002.jpghttps://fs02.vseosvita.ua/02017764-c563/003.jpghttps://fs02.vseosvita.ua/02017764-c563/004.gif

б)перевірка робіт, самооцінювання

2. Самостійна робота.

Списати текст, розкривши дужки. Підкреслити іменники – власні назви (за вправою 6, с.34)

VІ. Підсумок уроку.

  1. Кубик Блума

- Що таке..іменник ?

-Що означає..?

 -Які іменники називають назви істот?, неістот?

-Які іменники означають загальні назви?, власні?

-Як пишуться загальні назви?, власні?

Висновок: іменники називають предмет, означають назви істот і неістот, бувають власними і загальними назвами.

2. Вправа «Плесни- тупни»

- Якщо моє твердження правильне – плесни в долоні, помилкове – тупніть ногами.

* Іменники називають  предмет.

* Іменники відповідають на питання Яка? або Який?

* Іменники означають ознаку.

* Іменники бувають істоти і неістоти.

* Іменники власні пишуться з маленької букви, а загальні – з великої.

* Іменник Дніпро пишемо з малої букви.

VII Пояснення домашнього завдання

Вправа 8. Спиши слова, розкривши дужки. Підкресли власні назви. Випиши їх в алфавітному порядку. З виділеними словами склади одне речення про Україну й одне про Швейцарію  і  запиши.

VIII  Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

  - Найбільне мені сподобалось…

 -Найбільше мені вдалось…

 -Сьогодні на уроці я навчився (навчилася)…

 - На уроці я запам`ятав (запам`ятала)…

 -Урок завершую з настроєм…

                                                                

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
3 червня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку