Майстер - клас " Використання інтерактивних технологій та методів на уроках української мови та літератури"

Про матеріал
Використання інтерактивних технологій та методів на уроках української мови та літератури
Перегляд файлу

 

Майстер-клас

вчителя української мови та літератури

Приймак Юлії Павлівни

Тема: Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури.

     Вступне слово: Доброго дня, шановні учасники майстер-класу. Я, Приймак Юлія Павлівна, вчитель української мови та літератури Корсунського НВК. Моє педагогічне кредо:  «Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом». Робота вчителя приносить мені надзвичайно велике щастя, адже найбільша насолода у житті – це спілкування з дітьми, а діти – наше майбутнє. Саме від нас, учителів, залежить яким воно буде, тому що наші уроки формують  та розвивають у дитячій свідомості цінності гуманізму, вказують  на життєві істини.

     Сьогодні до вашої уваги  пропоную  майстер–клас на тему «Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури».

         Інтерактивні технології сприяють розвитку творчих та розумових здібностей; дають можливість виявити себе, створюють ситуацію успіху; допомагають вдосконалити уміння спілкуватися; вдосконалюють самоуправління поведінкою.

        І перш ніж розпочати роботу, я хотіла б  трішечки дізнатися про вас чогось більшого. Тому пропоную вам вправу – знайомство  « Я люблю…»

( Учасники по черзі називають своє ім'я та своє захоплення. Наприклад, « Я – Юлія, люблю читати казки», а інші учасники у відповідь на кожну фразу вигукують : « І це – здорово!»)

(Кожен із учасників висловлюється.)

   Давайте визначимо, з яким настроєм ви сьогодні завітали на майстер – клас! Оберіть, будь ласка, смайлик, який відповідаю  вашому настрою. На зворотній стороні напишіть – « Перед майстер – класом».

         Отже, до вашої уваги кілька інтерактивних  форм роботи на уроках мови та літератури, які ви зможете переглянути, ставши активними учасниками нашого майстер-класу, та з’ясувати  для себе, яким повинен  бути вчитель і його урок, щоб відповідати потребам і запитам сучасного учня.

   Перед тим, як почати працювати, я хотіла б розділити вас на групи.

( Принцип поділу – Автор + Назви творів)

    Пропоную розпочати із вправи, яку дуже полюбляють мої учні та із  задоволенням її виконують.  Називається вона – « Розгадай ключ».(1)

   Учням пропонується знайти з-поміж слів прикметники, підкреслити у них другу букву від початку, прочитати та записати фразу.

1. «Розгадай ключ»

Космодром, стислий, дивний, змалку, мить, сніжний, весняний, стіл, поважний, високо, однаковий, астронавти, милий, де-не-де, працювати, здалеку, послання, індивідуальний.

 (Учасники працюють над вправою.)

     Ще, однією із улюблених вправ моїх учнів є вправа “Розмальовка».(2)

Наприклад, розмальовки "Розряди займенників" , « Види речень за метою висловлювання»  стануть  цікавим доповненням до відповідних тем.

   Сектори малюнка заповнені різними прикладами займенників або речень.  Унизу вказано колір, який належить тому чи іншому сектору. Діти спершу мають визначити розряд займенника, вид речення, а тоді розфарбовувати сектор. І картинки, і малюнки пожвавлюють урок, активізують розумову діяльність учнів, зацікавлюють їх.

          На своїх уроках я також користуюсь методом ейдетики, який  дозволяє утримати, зберегти в пам’яті й відтворити яскравий наочний образ через деякий час.
          Ейдетизм не тільки допомагає людині легко запам’ятовувати тексти, дати, номери, формули, а й взагалі полегшує засвоєння будь-якого матеріалу, що є важливим у процесі навчання або роботи, підвищує успішність, скорочує час виконання завдань.

В 5 класі при вивченні теми «Співвідношення букв та звуків», після засвоєння нових знань, запропонувала учням загадку, яка заінтригувала дітей: що це за буква?

Має два ока,

Ховає два звуки,

Вона пречудова,

Що це за буква?

Відгадка підкріплена  опорною схемою, із зображенням букви Ї, яка ожила за допомогою очей-крапок  та викрила сховані два звуки [й],[і].

Таке навчання за допомогою акровербальноно методу ейдетики, на мою  думку,  викликає приємні емоції, учні легше сприймають новий матеріал.

               Відомо, що діти в школах з російською мовою навчання найчастіше плутаються в написанні префікса С-. При вивченні відповідної теми, на етапі засвоєння нових знань, запропонувала учням примовку, де префікс с- називається  «вередливим» і використовується  уже відомий всім вираз «кафе «Птах», підкріпила опорною схемою – ось, що отримала:

          В нашій мові префікс с-

Вередливий дуже:

 Його знають в КаФе «ПТаХ»

Й ти знайомся, друже.

 

У 9 класі при вивченні теми « Складнопідрядні речення» використовую, наприклад, таку вправу, як « Побудуй речення».

 

         На уроках української літератури, під час вивчення життя і творчості письменника, ми разом з учнями створюємо фейсбук – сторінку автора. Пропоную вам на якийсь час стати учнями 9 класу.       Переглянути невеличкий відеоролик про життя та творчість Т. Г.  Шевченка та заповнити фейсбук – сторінку.     (Перегляд відеоролика)

 

 

Безымянный

 

 

На цьому етапі хочу вам щиро подякувати за те, що завітали на мій майстер – клас та пропоную повернутися до наших смайликів.

      Оберіть, будь ласка, смайлик, який буде відповідати   вашому настрою після перегляду майстер – класу. На зворотній стороні напишіть – « Після майстер – класу».

 

  Дякую за увагу!

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку