Майстер- клас " Родинне гніздо"

Про матеріал
У даній методичній розробці запропоновані вправи для розвитку естетичного смаку учнів молодшого шкільного віку, розвитку мілкої моторики, зорового запам’ятовування, логіко- аналітичних та комунікативних умінь, розширення знань про сімейні традиції. Міститься інформацію для батьків щодо особливостей сімейної психодіагностики.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №130

 

 

 

 

Майстер – клас

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 130

Шолом  Юлія  Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шолом Ю. В.

Майстер-клас   «Родинне гніздо» в рамках проведення акції «Впевненими кроками до взаєморозуміння: педагоги – батьки - діти».

У даній методичній розробці запропоновані вправи для  розвитку естетичного смаку учнів молодшого шкільного віку, розвитку мілкої моторики, зорового запам’ятовування, логіко- аналітичних  та комунікативних умінь,  розширення знань про сімейні традиції. Міститься інформацію  для батьків щодо особливостей сімейної психодіагностики.

 

 

 

 

 

 

 Майстер- клас   рекомендований для практичних психологів , соціальних педагогів, педагогів – класних керівників.

E:\студия 7 мая\готовое\DSC_2848.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні колеги!

 

 

Запропонований майстер – клас, спрямований на підвищення освітнього рівня батьків, залучення до спільної творчої діяльності учасників різних категорій – педагогів, батьків та учнів. Майстер-клас включає ряд вправ , направлених на взаємодію учасників, вправ, які сприятимуть творчому саморозвитку, активній співпраці батьків, дітей та педагогів.

  Майстер-клас   рекомендований для практичних психологів,  соціальних педагогів, педагогів – класних керівників. Використання запропонованого майстер-класу  допоможе зробити навчальний процес ефективнішим та налагодити контакт між педагогом, батьками та  дитиною.


Майстер-клас   «Родинне гніздо»

 

 

Мета :  розвивати  естетичні смаки учнів молодшого шкільного віку, розвивати  мілку моторику, зорове  запам’ятовування, логіко- аналітичні  та комунікативні уміння,  розширювати знання про сімейні традиції; надати  інформацію  для батьків щодо особливостей сімейної психодіагностики; залучити до спільної діяльності педагогів , батьків та дітей.

 

План проведення

 

  1. Гра – опитування «Мене вдома називають…»
  2. Вправа «Хто де живе?»
  3. Інтерактивна гра « Пташенята»
  4. Вправа « Моя сім’я»
  5. Інформаційне повідомлення  для батьків «Психологічне діагностика «Кола взаємовідносин»
  6. Майстер – клас « Родинне гніздо»
  7. Вправа «Долонька підтримки»
  8. Створення спільних композицій

 

 


Гра – опитування «Мене вдома називають…»

 

Діти та дорослі по черзі  завершують речення « Вдома мене називають…».

Після завершення вправи обговорюється:

  • Чи всіх  учасників вдома називають однаково?
  • Які емоції викликала ця вправа?
  • А чи здогадувався хтось про те, як називають вдома улюблену  вчительку?

 

Вправа «Хто де живе?»

Діти обирають малюнок тварини та отримують завдання назвати , де ця тваринка живе.

Кішка -  у будинку

Собака – у будці

Білка – у дуплі

Лисиця – у норі

Жабка -  у воді, у болоті

Ведмідь -  у лісі , а зимує у берлозі

Мишка -  у норці

Кінь -  у конюшні

Свинка – у свинарнику

Рибка – у воді

Пташка – у гнізді

Після завершення вправи обговорюється:

  • Чим схоже житло тваринок з житлом людини? А чим різниться?
  • Навіщо тварини створюють різноманітні будиночки?
  • Які тваринки будиночок завжди мають при собі?

 

 

Інтерактивна гра « Пташенята»

Всі учасники сідають у коло, обирається один ведучий -  «мама - пташка» або  «тата - птах». Ведучий відвертається, а тим часом серед учасників визначається, хто буде «маленьким пташеням», яке буде кликати своїх батьків ( тихенько пищати).  Ведучому треба за голосом визначити, хто його гукає та погладити по голівці «маленьке пташеня», яке пищить. Якщо учасник визначає правильно, « пташеня» замовкає.

Вправа « Моя сім’я»

Діти по черзі називають всіх, хто є  членами їх родини. Отримають відповідну кількість яєць та завдання їх розмалювати таким чином, щоб вони були схожі на членів сім’ї.

Інформаційне повідомлення  для батьків «Психологічне діагностика «Кола взаємовідносин»

ТЕСТ «Кола  взаємовідносин»

Батькам пропонується зобразити власні взаємовідносини з чоловіком (дружиною) у вигляді кіл. Далі проводиться спільний аналіз відповідно до наведеної інтерпретації.

Вихідні положення інтерпретації та показники змістовного аналізу

Загальні відомості. Автор методики — Т. В. Румянцева. Тест «Кола  взаємовідносин» являє собою графічний спосіб вираження людиною своїх взаємин з іншою людиною. Методика розроблена для з'ясування рівня близькості—відчуженості (злиття—окремо) у взаєминах і відображає особливості партнерських відносин, їх динаміку. Методика відноситься до розряду проективних тестів і може використовуватися в практиці сімейного, подружнього або індивідуального консультування. Вона дозволяє здійснити прогноз задоволеності відносинами в парі (подружньої або дошлюбної) і сумісність партнерів. Обробка та інтерпретація результатів методики «Кола взаємин» тісно пов'язані з поняттями диференціації «Я», динамікою розвитку взаємин у парі, рівнем сумісності.

Що Важливо враховувати при обробці методики «Кола взаємовідносин»?
Вихідні положення інтерпретації

1. Коло є символом, графічною моделлю особистісного простору людини, відображенням його уявлення про власну значущість, самооцінці.
2. Два кола роблять можливим графічно представити людські відносини. Відмінність кіл за величиною і їх взаємне розташування відображають внутрішній психологічний простір спілкування партнерів.
3. При графічному представленні своїх взаємин з близькими людьми у вигляді кіл проявляється ступінь диференційованості «Я» (рівень злиття—окремо), яка знаходить своє відображення в мірі поєднання кіл (в наявності або відсутності відстані між ними).
4. Кожна людина має свою певну комфортну для себе дистанцію в спілкуванні з іншими людьми — свій рівень близькості—відчуженості, що задає індивідуальну межу психологічного зближення з партнером. При порушенні даної дистанції спілкування стає важким, тяжким, дискомфортним.
5. Зміни у відносинах з плином взаємодії партнерів знаходять відображення у зміні відстані (ступеня перетину) між колами та їх величини. При відчуженні партнерів дистанція між колами збільшується, при посиленні залежності, злиття має місце наростання області перетину кіл. Зростання впевненості в собі, набуття адекватної самооцінки веде до того, що партнер сприймається як рівний собі (однаковий розмір кіл) і  має право на самореалізацію (кола дотикаються, не перетинаючись).
6. Різниця у відстані між колами, в ступені поєднання кіл у партнерів говорить про різницю психологічної дистанції у них (різному рівні близькості— відчуженості), що є чинником, який посилює незадоволеність відносинами і утруднює сумісність партнерів.

Ключовими показниками змістовного аналізу результатів виконання тесту є наступні:
1) відстань між колами;
2) величина кіл;
3) зміна кіл за величиною і їх взаємному розташуванню на різних етапах методики;
4) подібність або відмінність виконання методики партнерами, виявлені в ході зіставлення результатів.

Відзначимо, що даний список показників відображає послідовність та хід обробки результатів виконання тесту «Кола взаємовідносин». Таким чином, порядковий номер зазначених показників відображає відповідну стадію аналізу результатів.

Розглянемо докладніше деякі показники.

Відстань між колами
Кола можуть бути розташовані далеко один від одного, близько, перекриватися, повністю поєднуватися . Таким чином, відстань між колами, ступінь поєднання кіл говорять про особливості психологічної дистанції між партнерами, виявляють потребу у злитті, симбіозі.

Типи дистанцій між колами взаємовідносин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чим менше рівень сумісності партнерів щодо основних сфер сімейного життя, тим більшою мірою зростає ризик конфліктності взаємовідносин при збільшенні області перетину кіл. Це можна пояснити наступним чином: симбіотичний тип ставлення до партнера характеризується підвищеною вимогливістю до нього, очікуванням від нього виконання своїх бажань і уявлень (адже партнер сприймається як частина самого себе — особистісний простір сильно перекривається). Якщо рівень сумісності високий, то сильного протиріччя в уявленнях і бажаннях у партнерів не виникає і тим самим вдається уникнути конфліктів. Якщо ж рівень сумісності невисокий, то вимоги і очікування одного партнера будуть вступати в протиріччя з уявленнями іншого — звідси конфлікт. Найкращий прогноз задоволеності взаєминами робиться щодо тих людей, які мають високий рівень сумісності щодо основних сфер сімейного життя і малюють свої бажані відносини з партнером у вигляді дотичних кіл.
 

Величина кіл
У розмірах кіл відображаються уявлення як про власну значимість, самооцінці, так і про значущість, самооцінці свого партнера. Кола може бути різною або однаковою величини. При різній величині кіл, великим колом зображується людина, що має велику значимість і більш високу самооцінку з точки зору автора малюнка. Відповідно, меншим колом зображується людина, що представляє для автора меншу значимість має більш низьку самооцінку. Круги малюються однакового розміру, коли підкреслюється рівноправність у відносинах з партнером.

Зміна кіл за величиною і їх взаємному розташуванню
Зміна кіл за величиною і їх взаємному розташуванню на різних етапах методики дає уявлення про те, як сприймається динаміка взаємовідносин самим партнером (або партнерами). Співвіднесення даних обробки кіл з інформацією, отриманою щодо того, на якому етапі розвитку партнерських відносин знаходиться людина. Так, якщо свої відносини при знайомстві з партнером людина малює у вигляді пересічних кіл, на даний момент часу — кола з дистанцією, а бажані відносини — у вигляді повністю збігаються кіл, то можна припускати, що він переживає етап диференціації.

Схожість—відмінність результатів виконання партнерами завдань
Також важливо враховувати, що якщо схожість—відмінність результатів виконання партнерами завдань першого етапу дає інформацію про подібність — відмінність їх оцінки динаміки взаємин, то аналіз виконання завдань другого етапу методики дозволяє зробити висновок про те, наскільки партнери знають і розуміють індивідуальні особливості один одного. Так, якщо результати виконання другого етапу методики одним партнером дуже схожі з результатами виконання першого етапу іншим партнером, то це говорить про те, що перший партнер добре знає свого партнера: він передбачив, як його партнер виконає перший етап методики. Якщо ж виявляється, що результати виконання другого етапу методики першим партнером мають більшу схожість з його власним результатом виконання першого етапу, ніж з виконанням цих завдань партнером, то можна говорити про те, що перший партнер недостатньо знає свого партнера і проектує на нього свої особливості сприйняття взаємин. Це в свою чергу може призводити до конфліктів та непорозуміння між партнерами.Тест наведено з навчального посібника Т. В. Румянцевої «Психологічне консультування: Діагностика відносин в парі», Мова, 2006, стор 127-131

Майстер – клас « Родинне гніздо»

Оздоблення батьками «гнізда» -  створення комфортних умов для розміщення «родини».

Вправа «Долонька підтримки»

Педагоги на долоньках записують рекомендації – побажання, які отримує кожна родина.

Створення спільних композицій

Діти, батьки та педагоги об’єднують елементи та створюють спільну композицію «Родинне гніздо»

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Інкл
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку