Майстер клас "Чарівна мандала на тарілочці"

Про матеріал
ТІСТОПЛАСТИКА в роботі з обдарованими дітьми «Чарівна мандала з солоного тіста на тарілочці» Мета: підвищення творчого потенціалу обдарованих учнів, розвиток навичок і вмінь висловлювати свій настрій і свої емоції, використовуючи різнокольорову сіль та солоне тісто в роботі над мандолою, формування образної уяви, фантазії, емоційно-естетичного сприйняття краси, нестандартного мислення, створення нових художніх образів, розвиток креативних якостей, навичок і вмінь працювати із солоним тістом.
Перегляд файлу

Управління освіти

Бахмутської міської ради Донецької області

 

Іванівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів


 

 

 

ТІСТОПЛАСТИКА
в роботі з обдарованими дітьми 
«Чарівна мандала з солоного тіста на тарілочці»

 

D:\Мои фотографии\фото 2020 г\изображение_viber_2021-05-14_12-45-28.jpg

 

                                                                                                                       Підготувала

практичний психолог

Грешнякова Вікторія Миколаївна

 

2021рік

Мета: підвищення творчого потенціалу обдарованих учнів, розвиток навичок і вмінь висловлювати свій настрій і свої емоції, використовуючи різнокольорову сіль та солоне тісто в роботі над мандолою, формування образної уяви, фантазії, емоційно-естетичного сприйняття краси, нестандартного мислення, створення нових художніх образів, розвиток креативних якостей, навичок і вмінь працювати із солоним тістом.

Контингент учасників: діти 6-10 років

Тривалість занять: 45 хвилин

          Обладнання: ємність для замісу тіста, борошно, сіль, вода; дощечки, пластиковий посуд, стаканчики, пляшки, скалки для тіста, серветки, склянки з водою, зразки готових виробів, муляжі, ілюстрації, із зображенням мандали (шаблон); стеки для декорування, насіння різного виду, морські мушлі, акварельні фарби, кольорова крейда, пензлі, серветки; проектор; музичний фон; відеоролик про мандали.

 

Основні завдання:

  1. Вчити учнів мислити образно і створювати чарівну мандалу на тарілочці, використовуючи різнокольорову сіль, та солоне тісто;
  2. Сприяти вихованню естетичного смаку, інтересів, нахилів, здібностей обдарованих учнів, шляхом виготовлення виробів із солоного тіста, різнокольорової солі;
  3. Розвивати творче мислення, художню уяву, фантазію, креативність, спонтанне самовираження;
  4. Гармонізація емоційного стану, зняття напруги.

 

  Очікувані результати:

  1.     Залучення до тістопластики  обдарованих учнів;
  2.     Виявлення дитячої ініціативи, креативності під час створення виробів із солоного тіста;
  3.     Підвищення рівня творчої активності.

Хід майстер-класу:

 

І. Підготовчо-організаційний етап

Добрий день діти! Сьогодні у нас парти розставлені у коло не просто так. Ми спробуємо створити символічну мандалу. Особливість мандали полягає в тому, що вона робиться на колі, або на диску, який означає всесвіт. Наші мандали із солоного тіста, та різнокольорової солі на одноразових тарілочках. Стародавні індіанці виготовляли їх з паличок, переплетених нитками. Вони виходили дуже красивими як ці (приклад).

 Пропоную зробити свою мандалу з солоного тіста та різнокольорової солі на тарілочці. Вони не будуть плетені, а зовні будуть нагадувати мандалу. Подивіться які вони яскраві, різнокольорові (приклад). Але у них є одна закономірність. Мандали плетуться від центру кола по променям, що розходяться з центру. Мандали кожен робить сам, вкладаючи свої знання, вміння, бажання, настрій і душу.

      Спочатку приготуємо солоне тісто. Нам знадобиться:

  •        сіль  – 300 г;
  •        борошно пшеничне – 300 г;
  •        вода – 1 гранований стакан (200 мл).

 Далі замішуємо:

  •        висипаємо сіль у ємкість, вливаємо велику частину води, але не всю відразу;
  •        після повного розчинення солі просіяне борошно додається в рідину порціями, замішується грудка тіста;
  •        продовжується робота з готовою грудкою на робочій поверхні;
  •        якщо тісто не занадто податливе, додається вода, при зайвій м'якості – сіль з борошном в пропорціях за рецептом.

      Готуємо кольорову сіль. Для цього знадобляться:

  •      6 стаканів сілі;
  •      акварельні фарби;
  •      кольорова крейда;
  •      окремі баночки для фарби;
  •      окремі баночки для кожного кольору солі.

       Потрібну кількість солі пересипаємо в целофановий пакет. Підготуємо фарби: якщо у вас акварель або нова гуаш, візьміть окрему ємність. Змішайте в ній фарби і воду. Врахуйте: чим більше рідини, тим менш яскравою вийде сіль. Найзручніше працювати з підсохлою, майже витраченої гуашшю. Додайте трохи води в баночку з фарбою і розмішайте до повного розчинення. Пігментовану рідину перелийте в пакет з сіллю. Щоб фарба рівномірно розподілилася, використовуйте пензлик або чайну ложечку. Пакет зав'яжіть і гарненько пам'яти, щоб кольорова вода охопила всі частинки. Кольорові кристалики пересипте в іншу ємність. Отриману суміш тепер потрібно висушити. Для цього покладіть сіль на батарею і залиште до повного висихання. Розімчіть грудки в тій же ємності виделкою або пересипте сіль в пакет і кілька разів пройдіться по ньому качалкою. Останній штрих – просійте кольорові кристали через сито.

Можна пофарбувати сіль кольоровою крейдою. Для цього є декілька способів:

невелику кількість солі насипаємо на аркуш паперу. Далі розфарбовуємо білі кристалики розкачуючими рухами кольоровою крейдою до бажаного результату. За цією ж схемою фарбуємо наступну партію. Крейда м'яка і швидко розкришиться. Можна спочатку подрібнити крейду, скориставшись теркою, а потім змішати з сіллю. Можна розламати крейду, покласти в целофановий пакет і подрібнити за допомогою качалки. Тепер кольоровий пил пересипаємо до солі і ретельно перемішуємо. Суміш можна використовувати відразу, без просушування.

Спочатку зробимо мандалу з тіста. Виліпити коло, знайти візуально центр,  викласти промені. Ліпимо усередині по формі блюдечка коло. Потім пропоную почати прикрашати візерунками від центру до променів. Візьмемо для прикрас різне насіння гарбуза, кавуна, кукурудзи, червоної та білої квасолі, червону сочевицю, зеленого і жовтого гороху, можна брати за бажанням і рис і гречку, різні макаронні вироби, морські мушлі, бусинки, пофарбовану сіль тощо. Все залежить від фантазії! Ці елементи будемо викладати на тісто і злегка притискати.

Починаємо викладати круговий, симетричний візерунок. Під музику діти працюють (індивідуальна допомога з боку психолога). Візерунок у кожного повинен вийти свій. Потім розфарбовувати акварельними фарбами. Можна притрусити пофарбованою сіллю.

 

Підведення підсумків

Відповіді на запитання: Що ліпили? Для чого? Які елементи використовували?  Як поєднували кольори?

 

 А тепер зробимо мандалу з кольорової солі (приклад). Висипаємо сіль по формі блюдечка, знаходимо візуально центр, формуємо промені. Потім  прикрашаємо візерунками від центру до променів. Прикрашаємо насипну мандалу насінням гарбуза, кавуна, кукурудзи, червоної та білої квасолі, червоної сочевиці, зеленого і жовтого гороху, можна брати рис і гречку, різнимі макаронні вироби, морські мушлі, бусинками тощо. Ці елементи викладаємо на візерунок з пофарбованої солі.

 Насипаємо круговий, симетричний візерунок. Під музику діти працюють (індивідуальна допомога).

 

Підведення підсумків

Відповіді на запитання: Що робили? Для чого? Які елементи використовували? Як поєднували кольори?

 

 ВИСНОВОК

 Які чудові мандали  виготовили з солоного тіста та різнокольорової солі!

  Всі робили однакову роботу, з одного і того ж матеріалу,  але мандали вийшли різні. Це говорить про те, що всі різні зі своїм характером, звичками, особливостями, і кожен у роботу вкладає частинку своєї душі. Цим і гарні мандали, зроблені своїми руками…(додатки)

 Молодці! Дякую за роботу.

 

 

 

Список використаних джерел

 

1.​ Диагностика в арт-терапии. Метод «Мандала»./ Под ред. А.И.Копытина.-СПб.: Речь, 2002.-144с.

2. О.Деркач  Використання методики малювання в колі у роботі з учнями початкової школи «Учитель початкової школи», 2018, № 6, с 26-29.

3.​ Коновалова Н.Л., Матвеева Н.Ю. статья «Адаптация гиперактивных детей дошкольного возраста к групповой работе при помощи  арт-терапии».- В кн.: «Научная дискуссия: вопросы педагогики и психологии». Часть 3.-М.: Изд. «Международный центр науки и образования», 2012.-198с.  

4​. Оклендер В. Окна в мир ребенка: Руководство по детской психотерапии. — М.:Теревинф,1997.-341.

 5.​ Осипчук Э. Психодиагностическая и психокорекционная работа с детьми с использованием мандалы. Газета «Школьный психолог» №4,2007,С.18-19.  

6.​ Понятовская-Замышляева Д. Медитативные игры с мандалой. Газета Школьный психолог. №4, 2007, С.29-31.  

7.​ Юнг К. Г. О символизме мандалы./М.: Рефл- бук; К.: Ваклер,2002.-С.95-182.

8. Грин Шиа. Практический курс медитации для начинающих: 60 мандал для рисования и раскрашивания.– М.: АСТ; Астрель, 2007

9. Киселева М.В. Арт-терапия в работе с детьми. СПБ: Речь.2006г.

10 Цайри А. «Мандала» альбомы. 1-я ч. для малышей, 2-я ч. от 8 лет. – Германия, Равенсбург, 2004

11.Вознесенская В.Н. Женские мандалы. Магические круги на все случаи жизни АСТ, Кладезь; Москва; 2014г.  

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

C:\Users\Виктория\Desktop\вайбер\IMG-0a8edd9331879ab8fd0213ddef241039-V.jpg

 
 

                                     D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_113337.jpg

 

 

                                                                   D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_114206.jpg

C:\Users\Виктория\Desktop\вайбер\IMG-7305ff575d8aac754a25b5a8d04e00cf-V.jpg

 

                                                                              

                                                        D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_113314.jpg

 

 

D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_113337.jpg

D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_113946.jpg

 

 

                                D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_113247.jpg

 

 

                                                                  D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_113205.jpg

D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_114118.jpg

 

                               D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_115917.jpg

 

                                                               D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_120317.jpg

 

D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_120346.jpg

 

                                 D:\Конкурсы\тістопластика\фото\IMG_20210514_114238.jpg

 

                                                               

                                                              D:\Конкурсы\Насипна мандала з пофарбованої солі\IMG_20210514_084506.jpg

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
17 липня 2021
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку