Майстер-клас «Чи є межі у мережі?»

Про матеріал
Медіаграмотність — сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати, як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають. Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, й визначити, наскільки надійною є ця інформація. Бути медіаграмотним означає бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно, й ділитися нею з іншими. Майстер-клас «Чи є межі у мережі?» для педагогічних працівників закладів освіти по медіа грамотності, спрямований на поширення медіаграмотності серед колег. Матеріали допоможуть навчитися відрізнити якісну та правдиву інформацію, виявляти маніпулятивні спроби впливу на громадську думку та не піддаватись їм, довідатись про інформаційні права та можливості їх використання.
Перегляд файлу

Майстер-клас «Чи є межі у мережі? »

( для педагогічних працівників закладів освіти

по медіаграмотності ).

( учасники займають у кабінеті 3 столи)

 

Ресурси: фліпчарт, лист, маркери- 2, Плакати:«За», « Проти» « Не визначився», 2 плакати «Перерваги» і «Недоліки», Чек- ліс - (15шт)

 

Заступник №1–Доброго дня шановні колеги. Дякую, що обрали наш майстер-клас « Чи є межі у мережі?»

Ми живемо у потужному інформаційному потоці. Щодня, щогодини та щохвилини ми опрацьовуємо безліч різноманітної інформації. Кількість повідомлень зростає щодня. Рух інформаційного потоку не спинити. Наше завдання – не потонути у щоденному вирі. Ми маємо усвідомити та підкорити цей потік. Чи все, що ми бачимо та чуємо відповідає дійсності?

Про що буде наша розмова?(відео)

Саме тому медіаосвіта освітянської спільноти надзвичайно важлива.

Ми маємо не тільки знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на нас впливає інформаційний тиск. Надзвичайно важливо вміти захищатися від цих небезпек і користуватися можливостями, які надають медіа.

Заступник №2 Шановні колеги.  Добираючись до нашої школи ви піддавалися впливу різноманітної інформації. Спробуйте пригадати які  інформаційні джерела на вас впливали?

(відповіді учасників занотовуються на листку ).

Заступник №1 Оцініть у відсотках наскільки ця інформація була для вас корисною?

Заступник №2  Якщо 30 % інформації була для вас корисною, то 70 %  - це інформаційний шум, який має негативний вплив на психологічний стан людини.

Кажуть, «Хто керує інформацією – той керує світом». А ми стверджуємо «Хто володіє медіаграмотністю, той керує своїм життям і своїм вибором.»

“Хто керує інформацією – керує світом”, – кажуть на курсах комунікацій, а я кажу вам, що хто володіє медіа гігієною, той керує своїм життям і своїм вибором.

 

Заступник №1 Що ж таке медіаграмотність?

Ме́діагра́мотність (медійна грамотність) — сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив.

В основі медіаграмотності — модель, яка заохочує людей замислюватися над тим, що вони дивляться, бачать, читають. Медіаграмотність дозволяє споживачам критично аналізувати медіаповідомлення, помічати там пропаганду, цензуру або однобокість в новинах і програмах суспільного інтересу, а також розуміти, як особа власника медіа та модель фінансування впливають на інформацію і кут її подачі.

Сьогодні ми будемо підвищувати нашу медіаграмотність та говорити про медіа гігієну роботи із шкільними сайтами.

Заступник №2. Для початку ми пропонуємо вам стати учасниками експерименту. Просимо найбільшого авантюриста вийти за двері на кілька хвилин. ( учасник виходить за двері).

Заступник №1Скажіть будь ласка, чи знаєте ви пісню  «Два кольори»?

 

Зараз я вам роздам по одному рядку цієї пісні.( роздаються слова кожному учаснику свої).

Ваше завдання полягатиме в тому, що за моєю командою ви повинні голосно, одночасно, прочитати свій рядок із пісні.

 

Заступник №2 заводить добровольця.

Заступник №1 Шановний ______ Ваше завдання  відгадати пісню за озвученими рядками.

За командою 1,2.3 -  учасники зачитують свої рядки.

  • Чи вдалося вам виконати завдання?,
  • Чи легко вам це було зробити?
  • Що заважало найбільше?

Заступник №2.Продовжимо наш експеримент. Вправа «Головна кнопка». Шановний доброволець. Полегшуємо вам завдання. Ви маєте право обрати лише одне джерело інформації. Вкажіть на ту людину, яку ви хочете заслухати.  ( обираємо 1  учасника який озвучує свій рядок).

  • Чи вдалося вам виконати завдання?,
  • Чи легко вам це було зробити?
  • Чому?

Заступник №1.Отже, подача інформації, як кількісно так і якісно, впливає на її загальне сприйняття. Тому на сьогодні актуальним питанням для кожного користувача соцмережі є поняття медіаграмотності та медіагігієни.

Заступник №2. Враховуючи той факт, що кожна школа на власний розсуд створює інтерфейс у соцмережі і задає формат взаємодії між учасниками освітнього процесу, ми будемо акцентувати увагу на медіагігієні  шкільного сайту.

Заступник №1  Вправа «Дискусійна панель»

  • На вашу думку, «Чи потрібен шкільний сайт директору школи ?».

Займи позицію «За», « Проти» «Не визначився»

(Аргументація від кожної групи.)

«Які переваги і недоліки існування шкільного сайту?(записуємо думки на фліпчарті)

 Отже, узагальнюємо інформацію, доповнюємо її на основі рекомендацій фахівців.

ПЕРЕВАГИ

Оповіщати  в мережі — легко та швидко.

Спілкуватися в мережі комфортно — і психологічно, і фізично.

Часові обмеження відсутні.

Всі мають змогу знайти однодумців з усього світу за спільними інтересами.

Людина може позбавитися комплексів.

Неактивні люди мають змогу «розкритися» на власній сторінці.

Спілкування добровільне, завершити розмову можна в будь-який момент.

Змога стати таким, яким хочеться бути, висловити те, що не наважився б сказати віч-на-віч.

Зменшення «дистанції спілкування» між учасниками освітнього процесу. Можливість виправляти помилки в письмовому спілкуванні.

Конструктивне спілкування.

НЕДОЛІКИ

Користувачі поволі втрачають навички реального спілкування.

Є ризик формування неадекватної самооцінки через соцмережі.

Змінюється свідомість, спрощується мовлення і взаємодія з оточуючими.

Спотворення духовно-моральних цінностей.

Інтернет-комунікація є легкою і невимушеною, тому будь-який учасник освітнього процесу може стати як «розлюченим батьком», так і «милим


керівником» і провокувати інших.

Відсутність моральних обмежень.

Розвиток інтернет-залежності та самоусунення від реального життя.


Заступник №2.

Як же правильно публікувати пост про діяльність закладу освіти у соцмережі?


Рекомендації до роботи з шкільними сайтами :

  1. Робота сайту не обмежується самою публікацією посту.
  2. Перевіряйте правдивість інформації, що публікується.
  3. Влучно добирайте заголовок.
  4. Уникайте емоційного забарвлення.
  5. Не допускайте шаблонів і  мемів.(одиниця культурної інформації, поширювана від однієї людини до іншої за допомогою імітації, навчання).
  6. Постійно слідкуйте за коментарями, оперативно реагуйте на запитання, пропозиції, негативні відгуки.
  7. Не ігноруйте негативні коментарі та повідомлення, реагуйте на них оперативно, коментуйте фахово.
  8. Якщо опонент висловлює об’єктивне невдоволення, домовляйтеся про особисту зустріч.
  9. Не вдавайтесь до флеймів (обмін повідомленнями в інтернет-форумах і чатах: словесна війна, яка не має жодного стосунку до початкової теми). Повідомлення флейму містять особисті образи, і часто направлені на подальше розпалювання суперечки, сварки. Іноді застосовується в контексті тролінгу, але частіше флейм спалахує просто через образу на віртуального співрозмовника.
  10.  Не видаляйте негативні коментарі.
  11. Постійно інформуйте в соцмережі, що конкретно заклад освіти робить для розв’язання проблеми, яких вжито оперативних дій.
  12. Повідомляйте  про результат.

Заступник №1

Переходимо до практичної частини. «Висвітлення діяльності закладу освіти у соцмережі».

Інструкція до роботи.

  1. Вашій увазі пропонується пост із шкільного сайту.
  2. Ваше завдання – проаналізувати інформацію посту та визначити, наскільки вона відповідає вимогам медіагігієни.
  3. На допомогу вам пропонуємо чек –ліст «Висвітлюємо діяльність закладу освіти у соцмережі»
  4. Час роботи – 5 хв.

 

Додаток

Висвітлюємо діяльність закладу освіти у соцмережі
Чек-ліст

  •                          Оберіть подію,  опишіть її.
  •                          Перечитайте пост, аби переконатися, що в ньому користь чи розвага, — користувачі соціальних мереж віддають перевагу такому контенту.
  •                          Перевірте орфографію та пунктуацію: пост підпаде під пильну увагу інших учасників освітнього процесу, а отже, його слід ретельно вивірити.
  •                          Стежте за обсягом тексту. У невеликі повідомлення залучені на чверть більше користувачів, ніж у довгі тексти. Тож більше уваги до нагальної проблеми закладу освіти приверне короткий пост.
  •                          Переконайтеся, що пост не був написаний під дією негативних емоцій, оскільки таке повідомлення не розв’язує проблему, а лише поглиблює її.
  •                          Ілюструйте пост лише якісними картинками чи фото: понад 65% людей сприймають інформацію візуально.
  •                          Стежте за дотриманням авторського права.
  •                          Пам’ятайте, що в соціальних мережах можна згадувати інших користувачів за допомогою міток. Це дає змогу залучити до повідомлення більше учасників освітнього процесу.
  •                          Візьміть за правило писати пости у соціальній мережі з певною періодичністю і дотримуйтеся цього правила. Наприклад, пишіть кілька постів на тиждень чи на день, щоб систематично висвітлювати діяльність закладу освіти та підтримувати постійну увагу до освітнього процесу.
  •                          Підтверджуйте інформацію фактичними та статистичними даними.

 

Захист груп. Підведення підсумків.

 

Заступник №2 : Ми завершуємо наш майстер клас і сподіваємося, що кожен із вас, буде використовувати надбаний сьогодні досвід. Але пам’ятайте «Ми дали  вам лише вудки, але рибу ви маєте виловити самі».

Заступник №1 :  Памʼятайте, ЯК ЗАХИСТИТИ СЕБЕ ВІД ШКІДЛИВИХ БАЦИЛ ЧУЖОЇ ІСТЕРИКИ І ЗРОБИТИ ЩЕПЛЕННЯ ВІТАМІНІЗОВАНИМ КОМПЛЕКСОМ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

Будьте спокійні, будьте поінформовані, будьте логічні, і будьте круті! Адже сьогодні людина з головою на плечах – це дуже навіть Супермен і Супервумен!

 

Додаток 1

 

Як я малим збирався навесні

Піти у світ незнаними шляхами,

Сорочку мати вишила мені

Червоними і чорними нитками.

Два кольори мої, два кольори,

Оба на полотні, в душі моїй оба,

Два кольори мої, два кольори:

Червоне — то любов, а чорне — то журба.

Мене водило в безвісті життя,

Та я вертався на свої пороги,

Переплелись, як мамине шиття,

Мої сумні і радісні дороги.

Два кольори мої, два кольори,

Оба на полотні, в душі моїй оба,

Два кольори мої, два кольори:

Червоне — то любов, а чорне — то журба.

Мені війнула в очі сивина,

Та я нічого не везу додому,

Лиш горточок старого полотна

І вишите моє життя на ньому.

Два кольори мої, два кольори,

Оба на полотні, в душі моїй оба,

Два кольори мої, два кольори:

Червоне — то любов, а чорне — то журба.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 


 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
21 січня 2023
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку