Майстер-клас для підлітків, дорослих

Про матеріал
Наше життя – це суцільний рух, це шлях, яким ідемо, формуючи своє ставлення до світу, до життя. Кожного дня попереду незнайома життєва дорога, на якій ми маємо можливість торкатися до світів інших людей, несхожих на наш, поринати у них, щоб повернутися до себе в чомусь іншим, новим, а в чомусь незмінним. У кожному віці – своя мандрівка, свої правила навігації, духовні і творчі пошуки, потаємні смисли. У часи динамічних, радикальних змін, хочеться за щось «вчепитися» — за якісь чинники, які можуть підказати куди рухатися. Відтак стають важливими цінності,бо є дороговказами нашого життя: кличуть до нових обріїв, мають особливий статус у мотивуванні поведінки, допомагають орієнтуватися в житті і відчувати себе Творцем власного життя. Тому будемо говорити про роль цінностей у житті людини, як «виглядають» та «працюють» цінності, що взагалі означає «керуватися цінностями».
Перегляд файлу

Майстер-клас «Діамант цінностей»

  1. Вступ.

Наше життя – це суцільний рух, це шлях, яким ідемо, формуючи своє ставлення до світу, до життя. Кожного дня попереду незнайома життєва дорога, на якій ми маємо можливість  торкатися до світів інших людей, несхожих на наш, поринати у них, щоб повернутися до себе в чомусь іншим, новим, а в чомусь незмінним.

У кожному віці – своя мандрівка, свої правила навігації, духовні і творчі пошуки, потаємні смисли. У часи динамічних, радикальних змін,  хочеться за щось «вчепитися» — за якісь чинники, які можуть підказати куди рухатися. Відтак стають важливими цінності,бо є дороговказами нашого життя: кличуть до нових обріїв, мають особливий статус у мотивуванні поведінки, допомагають орієнтуватися в житті і відчувати себе Творцем власного життя. Тому будемо говорити про роль цінностей у житті людини,  як «виглядають» та «працюють» цінності, що взагалі означає «керуватися цінностями».

 

  1. Знайомство

Вправа«Я унікальний» (15 хв.)

Мета: знайомство та активізація учасників, закрiпити уявлення про свою унiкальнiсть, збагатити свiдомiсть позитивними образами особистостi.

Опис вправи

Я продовжую з вами знайомитись і пропоную вам на вибір продовжити одне з речень «Я унікальний (-на) тому, що Я прагну…», «Я унікальний (-на) тому, що Я ціную…», «Я унікальний (-на) тому, що Я сподіваюсь…».

Слова ведучого

Мені приємно було почути про унікальність вашого внутрішнього світу. В кожного з вас є свої прагнення, цінності, сподівання. І тому кожен з вас може використати свої можливості, потенціал, який робить його несхожим на інших. І в цьому – цінність кожного з вас.

 

  1. Вправа «Чарівна скриня» (5 хв.)

Інструкція: Учасникам пропонується дістати по одному папірцю з чарівної скрині, який підкаже, що чекає їх сьогодні або , що потрібно зробити.

  1. Вправа «Діамант цінностей» (40 хв.)

Мета-ознайомити учасників із розмаїттям людських цінностей, допомогти встановити  їх індивідуальну ієрархію, визначити серед них місце та взаємозв’язок здоров’я як цінності.

Обладнання: картки з цінностями, скріпки для скріплення карток.

Хід проведення.

Вправа виконується в декілька етапів.

І етап.

 Тренер роздає кожному учаснику набір карток із цінностями,

з-поміж яких є одна без надпису, що можна зробити на свій розсуд .  Протягом 5хв. Потрібно ознайомитися зі змістом карток, відібрати 9-найбільш значимих для себе цінностей та викласти їх у формі діаманта.

1-цінність із максимально важливим значенням.

2 і 3-цінність із дещо меншим, ніж перша, особистим значенням;

4, 5, 6 – помірне значення цінності;

7 та 8-менш вагома цінність, порівняно з попередніми;

9-найменш вагома цінність з-поміж  усіх відібраних.

До уваги тренера!

 Для того аби під час руху «діаманти» учасників не пошкодились, їм можна запропонувати наклеїти їх у вигляді колажа або замалювати схеми розташування карток із цінностями.

ІІ етап.

 Тренер об'єднує учасників у малі групи по 4-5 осіб. Їм надається 10-15 хв. аби (за бажанням) обговорити свій «діамант» і визначити спільні для своєї групи цінності (їх можна записати на окремому аркуші). Учасникам можна запропонувати також внести зміни до свого «діаманта», вислухавши відповіді інших.

 

ІІІ етап.

 Тренер проводить обговорення групових результатів і вправи в цілому.

Запитання для обговорення

  • Хто з присутніх хотів би поділитися своїми міркуваннями щодо власного «діаманта цінностей»?
  • Що вам вдалося з'ясувати під час визначення спільних для вашої групи цінностей? (відповідає той хто має в вашій групи коротке волосся).
  • Хто вніс зміни до свого «діаманта» після обговорення в групі?

Вправа на об'єднання в групи « Креативні рухи»

Учасники стоять у колі, тренер підходе кожного  і говорить йому  що, він повинен робити «Один-крокує, другий –танцює, третій-клацає пальцями». Далі учасникам пропонується об׳єднатися в групи по рухам».

Висновок: Можна зазначити, що під впливом різних життєвих ситуацій та спілкування з іншими людьми, наш «діамант» може обертатися, змінюючи з своєю ієрархію, набуваючи якихось нових цінностей та ознак. Проте найважливіші цінності залишаються незмінними, а набуті нові співвідносяться з існуючими, не суперечачи їм.

Рефлексія (10 хв.)

1.  Що сьогодні для мене було цікавим?

2. Які висновки я зробив для себе?

 

docx
Додав(-ла)
Нєнашева Олеся
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 березня 2020
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку