Майстер-клас для вчителів "Розвиток емоційного інтелекту".

Про матеріал
« Люди забудуть,що ви говорили, люди також забудуть, що ви зробили, але вони не забудуть, які почуття ви у них викликали,"- народна мудрість. Молодший шкільний вік – найсприятливіший час для розвитку емоційної сфери, культури почуттів особистості. Допоможіть своїм учням під час уроків у школі не тільки опанувати навчальний матеріал з певного предмету, а й розвивати у собі такі важливі якості як розуміння емоцій інших, здатність до співчуття, вміння слухати та керувати своїми емоціями.
Перегляд файлу

РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Актуальні слова екс-міністра освіти Лілії Гриневич:

«Ми не можемо навчати сучасних дітей так, як 20 років тому».

Серед вмінь є такі:

  • Читати і розуміти прочитане;
  • Висловлювати думку усно й письмово;
  • Критично мислити;
  • Логічно обґрунтовувати позицію;
  • Виявляти ініціативу;
  • Творити;
  • Вирішувати проблеми, оцінювати та приймати рішення;
  • Конструктивно керувати емоціями;
  • Застосовувати емоційний інтелект;
  • Співпрацювати в команді.

То що ж таке емоційний інтелект? Народна мудрість стверджує:

« Люди забудуть,що ви говорили, люди також забудуть, що ви зробили, але  вони не забудуть, які почуття ви у них викликали»…

 

Пропоную Вам попрацювати у групах. У кожній групі своє завдання. Візьміть аркуші зеленого кольору. На виконання 3 хвилини.

Завдання груп:

І група

Вибрати поняття що таке емоції.

Емоції

відображення ситуативного ставлення людини до певних об’єктів і явищ.

стійке й узагальнене ставлення людини до об’єктів і явищ.

 

ІІ група

Вибрати поняття що таке почуття.

Почуття

відображення ситуативного ставлення людини до певних об’єктів і явищ.

стійке й узагальнене ставлення людини до об’єктів і явищ.

 

ІІІ група

Напишіть, де ми зустрічаємося з емоційної складової навчальної діяльності

Емоційна складова навчальної діяльності в НУШ

(ранкові зустрічі, портфоліо, щоденник вражень, коло вибору)

ІV група

Складіть поняття емоційного інтелекту

Емоційний інтелект – та використовувати емоції для мотивування себе, уміння керувати своїми і чужими емоціями на вирішення різноманітних життєвих завдань.

це здатність людини до точного розпізнання своїх і чужих емоцій,

Виступ груп (1 та 2 групи)

 Емоції мають ситуаційний характер, вони залежать від обставин, короткотривалі, імпульсивні, виникають як реакція людини на певні події,  явища, поведінку, вчинки інших людей.

Почуття значно триваліші, мало залежать від ситуації, а є сталими. Почуття з'являються дещо пізніше, ніж  емоції.

Молодший шкільний вік – найсприятливіший час для розвитку емоційної сфери, культури почуттів особистості. На відмінну від IQ, який можна формувати тільки до 25 років, емоційний інтелект розвивається  упродовж життя.

У НУШ приділяється значна увага емоційній складовій особистості учня.

Виступ груп ( 3 група)

 (Наведіть приклади: ранкові зустрічі (соціальні та навчальні навички,  поєднують емоційний та інтелектуальний стан учня), портфоліо, щоденник вражень. 

Людину  із розвинутим емоційним інтелектом можна відчути одразу: з нею комфортно, вона не напружує  обстановку. Енергійна та діяльна, вона вміє вибачатися за свої помилки, вибачати помилки іншим людям, знає, що не ідеальна, і знає чого можна повчитися самостійно в інших людей; в неї прекрасне почуття гумору.

Давайте спробуємо скласти означення емоційного інтелекту (деформований текст).

Емоційний інтелект – це здатність людини до точного розпізнання своїх і чужих емоцій, уміння керувати своїми і чужими емоціями та стратегічно використовувати емоції для мотивування себе на вирішення різноманітних життєвих завдань.

У 90-х роках ХХ ст. у психологічній науці з’явилось нове поняття – «емоційний інтелект».

Авторство належить американським ученим-психологам Джеку Майєру та Пітеру Саловею.

Вони виділяють 4 складові емоційного інтелекту:

  1. Точність оцінки і вираження емоцій; /важливо розуміти емоції власні та оточуючих/
  2. Використання емоцій в розумовій діяльності; /використовувати емоції і думати більше ефективно, дивитися на світ під різними кутами і розв’язувати проблеми/
  3. Розуміння емоцій; /визначати джерело емоцій, розпізнавати зв’язок між словами і емоціями/
  4. Управління емоціями. /вміння керувати власними і чужими емоціями/

Навчити  людей керувати своїм емоційним життям за допомогою інтелекту – таке завдання ставив перед собою ще Арістотель.

 

Сьогодні ми спробуємо ще краще розвинути свій емоційний інтелект.

Практична частина

  1. Робота з кольорами  тест «Кольоротерапія»

1 гр

2 гр

3 гр

4 гр

радість

щастя

Будь-які кольори

тільки один колір

Будь-які кольори

тільки один колір

 

Вам треба намалювати відповідну емоцію за допомогою кольорів.

Поділиться, будь ласка, емоціями, які Вас супроводжували під час малювання,продовжить речення:

 


  • Радість на серці, це коли .....
  • На обличчі радість, коли...
  • Щастя це коли.....
  • Я сяю від щастя, коли.....

 

Ви великі молодці, ми можемо показати свої емоції навіть однією фарбою, тому що треба навчитися бути щасливими сьогодні і зараз за будь–яких обставин.

У кожного тесту є тлумачення:

1 та 3 групи ,якщо ви вибрали:

5 – 6 кольорів – середній емоційний рівень розвитку;

Понад 6 кольорів – натура чуттєва, багата на емоції;

1 або 2 кольори – негативний емоційний стан у цю хвилину.

2 та 4 групи ,якщо ви вибрали:

Білий кольор – відкриті до спілкування;

Червоний – активні до дій, праці;

Синій – бажаєте поділитися власними думками;

Блакитний – ви спокійні, врівноважені, стримані;

Зелений – хочете бути лідером;

Жовтий – невдачі сприймайте легко, переживайте їх без суму;

Фіолетовий – дружелюбні, комунікабельні;

Коричневий – колір гармонії з друзями.

Зараз ми з вами будемо розвивати емоційний інтелект за допомогою міміки, жестів, рухів.

  1. Передача відчуттів (міміка)

1  ВПРАВА «Зіпсований телефон»

Принцип гри подібний до загальновідомої забавки «Зіпсований телефон». Ведучий загадує певну емоцію чи відчуття, далі необхідно «ланцюжком» передати цей стан за допомогою міміки, жестів, дотиків один до одного.

Запрошую по 2 представника від кожної групи

Страх

здивування

2 група ВПРАВА «Яка я ……»

Пропоную вам висловити свій емоційний стан жестами за допомогою порівнянь.

(Представник групи отримує завдання, показує його своїй групі, але не можна казати жодного слова, тільки емоції та жести).

Я весела, як …..пташка

Я грайлива, як ……зайчик

Я задоволена, як …..слон

Я усміхнена, як ……сонечко

 

 

3 група ВПРАВА «Будивники»

Уявить, що ми опинилися на будівництві.

(Представник групи отримує завдання, показує його, але не можна казати жодного слова, тільки емоції та рухи).

  • Передайте цеберко з цементом
  • Принеси маленький цвях
  • Перенесіть величезну дошку
  • Переставте крихке скло

4 група ВПРАВА « Через скло»

(Представник групи отримує завдання, показує його, але не можна казати жодного слова, тільки емоції, жести, міміка та рухи).

  • Ти забула одягти шапку;
  • Дай мені склянку води;
  • Не треба їсти морозиво;
  • На вулиці сильний вітер.

 


  1.               У нашому житті є як позитивні, так і негативні емоції. І від негативних нікуди нам не подітися, ми маємо вміти керувати ними. Але з негативних теж є користь. Якби у нас, наприклад, був відсутній страх, то ми б переходили дорогу на червоне світло світлофора.

Емоції інших людей це велика таємниця. Зараз ми спробуємо прочитати емоції наших маленьких друзів.

(Кожна група отримала два фотороботи, спробуйте відгадати емоції, пояснить при якій ситуації можливий даний емоційний стан.)

У кожній групі є людина, якій прошу вас подарувати наступну емоцію:

1 група задоволення

2 група здивування

3 група хвилювання

4 група байдужість

 

Тільки 1% людей на землі вміє приховувати свої емоції.

 

Візьміть, будь ласка, свою пір’їнку і напишіть есе за темою ……..

Есе:  «Мої емоції сьогодні….»

Хто бажає прочитати своє ЕСЕ……

EQ – основа позитивного мислення, фундамент успішного життя і особистого щастя. Тому так важливо його розвивати.

Допоможіть своїм учням під час уроків у школі не тільки опанувати навчальний матеріал з певного предмету, а й розвивати у собі такі важливі якості як розуміння емоцій інших, здатність до співчуття, вміння слухати та керувати своїми емоціями.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Холодних Инна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
20 листопада 2021
Переглядів
2095
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку