Майстер – клас "Додавання та віднімання числа 5"

Про матеріал

Кожний сучасний учитель щоб учні опанували знаннями, використовує різні методи навчання. У своїй роботі на уроках математики використовую методику та посібники С.О.Скворцової . У цій методиці влучно поєднані традиційна технологія вивчення математики з розвивальною, укрупненням дидактичних одиниць,поетапне формування знань і т.д.

Перегляд файлу

Майстер – клас

 Кожний сучасний учитель щоб учні опанували знаннями, використовує різні методи навчання. У своїй роботі на уроках математики використовую методику та посібники С.О.Скворцової . У цій методиці влучно поєднані традиційна технологія вивчення математики з розвивальною, укрупненням дидактичних одиниць,поетапне формування знань і т.д. Порівнюючи  традиційні підручники з комплектом   С. О. Скворцової та О.В.Онопрієнко, можна сказати що новий підручник не є складнішим за змістом. Відмінність полягає у реалізації методичних систем. Зрозуміло, що з плином часу з’явилися нові інноваційні підходи. Так сьогодні немає жодного вчителя, який би не чув про розвивальне навчання математики , або укрупнення дидактичних одиниць на уроках математики.  Автори нового підручника С.Скворцова і О.Онопрієнко спробували реалізувати інноваційні методичні підходи у своєму доробку. Вони взяли все позитивне, що було досягнуто дидактикою і методикою навчання математики.

У цьому підручнику розвинути ідеї, які ще багато років запровадив Михайло Васильович Богданович.

 І  в той же час учитель, який захоплюється розвивальним навчанням, знайде елементи розвивального навчання.

Той, хто переконаний , що математичні матеріали Марії Монтессорі є дуже корисними для математичного розвитку молодших школярів, отримає можливість реалізувати це.

Кого цікавить укрупнення дидактичних одиниць за теорією Ерднієвих зможе впровадити ці ідеї у навчанні.

Прихильники теорії поетапного формування понять і дій мають можливість здійснювати навчання відповідно психологічних умов засвоєння.

Я пропоную вам на 20 хвилин стати учнями 1 класу.

      Тема уроку: Додавання та віднімання числа 5

Мета:ознайомити учнів зі способами додавання та віднімання числа 5 частинами, закріплювати розуміння взаємозв’язку між умовою та запитанням задачі, формувати вміння розв’язувати задачі.

Хід уроку

I  Організаційна частина ( 1 хв.)

Вже дзвінок нам дав сигнал:

        Працювати час настав.

Стали  всі  рівненько. Посміхнулися  один  одному,  подарували  мені  свої  добрі   посмішки . Починаємо  урок.

I I Мотивація

Більшість із вас вже навчилися додавати та віднімати число 4 різними способами. Скількома способами можна додати та відняти число 4? Чому?(у складі числа 4 три випадки)Сьогодні ми будемо вивчати прийом додавання і віднімання наступного числа .Яке це число? Як ви вважаєте , скількома способами ми будемо додавати та віднимати число 5? Ось про це ми дізнаємося сьогодні.

На цей урок завдання нам приготував  наш друг  Їжачок

  III Актуалізація опорних знань( 5 хв.)

І ось 1 завдання: дайте відповідь на питання:

  1. Які арифметичні дії ви знаєте?
  2. Що означає додати?
  3. Що означає відняти?
  4. Як називаються числа при додаванні?
  5. Як знайти невідомий доданок?
  6. Як називаються числа при відніманні?
  7. Яке число при відніманні найбільше?Як називається результат дії віднімання?
  8. Що означає до числа додати 1? Відняти 1?
  9. З яких чисел складається число 2?

11.Якими способами можна додати число 2? Відняти 2?

12. З яких чисел складається число 3?

13. З яких чисел складається число 4?

2. 2 завдання Їжачка: у зошиті с.74 завд. №1 знайти значення виразів.

1,2 стовп. – колективно

3 стовп. – 1варіант.

4 стовп. – 2 варіант

ПЕРЕВІРКА

IVФормування нових знань.( 15 хв.)

  1. . І ось 3 завдання нашого Їжачка: пригадаємо склад числа 5. А допоможуть нам в цьому квіточки. Але хтось відірвав їм пелюстки. Чи можна так робити? Пригадайте як треба поводитися у природі.  Домалюйте стільки пелюстків, щоб їх було по 5.    

С.74 завдання№ 5

ПЕРЕВІРКА

  1.               С.74 № 3Працюємо 3 1 стовпчиком

Знайти значення 1 виразу.

Яким буде значення 2 виразу.

Що цікавого ви помітили, розв’язуючи ці вирази?

В обох виразах до певного числа додають та віднімають число 5. Тільки це роблять по – різному: в першому випадку – частинами, а в другому – відразу все число.

Давайте пригадаємо склад числа 5 , назвемо ті способи, які можна застосувати при обчисленні.

5 складається з 4 і1, 3 і 2, 2 і 2 ,1 і 4

Висновок: Як ви гадаєте скількома способами можна + та – число 5

( 4 способи, тому що в складі числа 5 є чотири випадки)

А ось і прилетіла до нас Сорока. Щоб ми не забули якими способами ми будемо + та – число 5, вона принесла нам блокнот з підказкою.

Наш Їпропанує вам цікаве   завдання с.75 №4 Виконаємо з коментованим письмом.

 VI  Закріплення  (10хв.)

  1.   С. 75 №5 – знайти значення виразів різними способами.

Висновок: після обчислення прикладів чотирма способами в усіх випадках однаковий результат. Це значить , що значення виразу обчислено правильно.

  1. Мудра Сова приготувала вам задачі

Давайте пригадаємо яких частин складається задача?

Задача с.74 №7

Розгляньте малюнок. Прочитайте задачу.

Чого не вистачає у задачі?

Доповніть умову. Перекажіть її.

Які числа дані в умові?

Обведіть числові дані в кружок.

Запишіть числові дані у рядок.

Назвіть запитання задачі.

Яке число є шуканим?

Позначте його знаком питання.

Виконайте схему.

Треба об’єднати чи вилучити?

Усього мишенят більше чи менше, ніж окремо білих чи сірих?

Якою арифметичною дією будемо знаходити більше число?

Запишемо.

Задача  С.74 №8 (усно)

Прочитайте задачу. Перекажіть 1 речення, 2 речення.

Що незвичайного у формулюванні задачі?(частина умови міститься у запитанні).

Переформулюйте задачу так, щоб спочатку йшла умова, а потім питання.

Що означає число 10?

Число 4 ?

Подумайте, яка схема підходить до задачі.Чому?

Доведіть.(відрізок, позначений дужкою з числом 4 – це 1 доданок, відрізок. Позначений знаком питання – 2 доданок,А цілий відрізок з числом 10 – це сума.)

 

  1. Геометрична хвилинка

 

 ?

Що ви можете сказати про цю геометричну фігуру?

  • Скільки відрізків – сторін має фігура?
  • Скільки точок – вершин?
  • Скільки кутів?

VII Рефлексія(1 хв.)

На сьогодні наша подорож по країні Математика закінчується. Я і Їжачок задоволені  вами.

  • Над якою темою ми працювали сьогодні?
  • Кількома способами можна + та  - число 5?
  • Яке завдання видалося складним? Чому?
  • А на наступному уроці ми закріпимо з вами додавати та віднімати число 5 різними способами.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку