Кожний сучасний учитель щоб учні опанували знаннями, використовує різні методи навчання. У своїй роботі на уроках математики використовую методику та посібники С.О.Скворцової . У цій методиці влучно поєднані традиційна технологія вивчення математики з розвивальною, укрупненням дидактичних одиниць,поетапне формування знань і т.д.
Майстер – клас
Кожний сучасний учитель щоб учні опанували знаннями, використовує різні методи навчання. У своїй роботі на уроках математики використовую методику та посібники С.О.Скворцової . У цій методиці влучно поєднані традиційна технологія вивчення математики з розвивальною, укрупненням дидактичних одиниць,поетапне формування знань і т.д. Порівнюючи традиційні підручники з комплектом С. О. Скворцової та О.В.Онопрієнко, можна сказати що новий підручник не є складнішим за змістом. Відмінність полягає у реалізації методичних систем. Зрозуміло, що з плином часу з’явилися нові інноваційні підходи. Так сьогодні немає жодного вчителя, який би не чув про розвивальне навчання математики , або укрупнення дидактичних одиниць на уроках математики. Автори нового підручника С.Скворцова і О.Онопрієнко спробували реалізувати інноваційні методичні підходи у своєму доробку. Вони взяли все позитивне, що було досягнуто дидактикою і методикою навчання математики.
У цьому підручнику розвинути ідеї, які ще багато років запровадив Михайло Васильович Богданович.
І в той же час учитель, який захоплюється розвивальним навчанням, знайде елементи розвивального навчання.
Той, хто переконаний , що математичні матеріали Марії Монтессорі є дуже корисними для математичного розвитку молодших школярів, отримає можливість реалізувати це.
Кого цікавить укрупнення дидактичних одиниць за теорією Ерднієвих зможе впровадити ці ідеї у навчанні.
Прихильники теорії поетапного формування понять і дій мають можливість здійснювати навчання відповідно психологічних умов засвоєння.
Я пропоную вам на 20 хвилин стати учнями 1 класу.
Тема уроку: Додавання та віднімання числа 5
Мета:ознайомити учнів зі способами додавання та віднімання числа 5 частинами, закріплювати розуміння взаємозв’язку між умовою та запитанням задачі, формувати вміння розв’язувати задачі.
Хід уроку
I Організаційна частина ( 1 хв.)
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Стали всі рівненько. Посміхнулися один одному, подарували мені свої добрі посмішки . Починаємо урок.
I I Мотивація
Більшість із вас вже навчилися додавати та віднімати число 4 різними способами. Скількома способами можна додати та відняти число 4? Чому?(у складі числа 4 три випадки)Сьогодні ми будемо вивчати прийом додавання і віднімання наступного числа .Яке це число? Як ви вважаєте , скількома способами ми будемо додавати та віднимати число 5? Ось про це ми дізнаємося сьогодні.
На цей урок завдання нам приготував наш друг Їжачок
III Актуалізація опорних знань( 5 хв.)
І ось 1 завдання: дайте відповідь на питання:
11.Якими способами можна додати число 2? Відняти 2?
12. З яких чисел складається число 3?
13. З яких чисел складається число 4?
2. 2 завдання Їжачка: у зошиті с.74 завд. №1 знайти значення виразів.
1,2 стовп. – колективно
3 стовп. – 1варіант.
4 стовп. – 2 варіант
ПЕРЕВІРКА
IVФормування нових знань.( 15 хв.)
С.74 завдання№ 5
ПЕРЕВІРКА
Знайти значення 1 виразу.
Яким буде значення 2 виразу.
Що цікавого ви помітили, розв’язуючи ці вирази?
В обох виразах до певного числа додають та віднімають число 5. Тільки це роблять по – різному: в першому випадку – частинами, а в другому – відразу все число.
Давайте пригадаємо склад числа 5 , назвемо ті способи, які можна застосувати при обчисленні.
5 складається з 4 і1, 3 і 2, 2 і 2 ,1 і 4
Висновок: Як ви гадаєте скількома способами можна + та – число 5
( 4 способи, тому що в складі числа 5 є чотири випадки)
А ось і прилетіла до нас Сорока. Щоб ми не забули якими способами ми будемо + та – число 5, вона принесла нам блокнот з підказкою.
Наш Їпропанує вам цікаве завдання с.75 №4 Виконаємо з коментованим письмом.
VI Закріплення (10хв.)
Висновок: після обчислення прикладів чотирма способами в усіх випадках однаковий результат. Це значить , що значення виразу обчислено правильно.
Давайте пригадаємо яких частин складається задача?
Задача с.74 №7
Розгляньте малюнок. Прочитайте задачу.
Чого не вистачає у задачі?
Доповніть умову. Перекажіть її.
Які числа дані в умові?
Обведіть числові дані в кружок.
Запишіть числові дані у рядок.
Назвіть запитання задачі.
Яке число є шуканим?
Позначте його знаком питання.
Виконайте схему.
Треба об’єднати чи вилучити?
Усього мишенят більше чи менше, ніж окремо білих чи сірих?
Якою арифметичною дією будемо знаходити більше число?
Запишемо.
Задача С.74 №8 (усно)
Прочитайте задачу. Перекажіть 1 речення, 2 речення.
Що незвичайного у формулюванні задачі?(частина умови міститься у запитанні).
Переформулюйте задачу так, щоб спочатку йшла умова, а потім питання.
Що означає число 10?
Число 4 ?
Подумайте, яка схема підходить до задачі.Чому?
Доведіть.(відрізок, позначений дужкою з числом 4 – це 1 доданок, відрізок. Позначений знаком питання – 2 доданок,А цілий відрізок з числом 10 – це сума.)
?
Що ви можете сказати про цю геометричну фігуру?
VII Рефлексія(1 хв.)
На сьогодні наша подорож по країні Математика закінчується. Я і Їжачок задоволені вами.