Майстер-клас "Формування критичного мислення" (Обмін досвідом)

Про матеріал
Майстер-клас по впровадженню елементів технології критичного мислення дозволяє: – створювати в класі атмосферу відкритості та відповідальної співпраці; – можливість використати інші моделі та методики навчання, що сприяють розвитку навичок критичного мислення й самостійності у навчанні; – стати практиком, який вміє аналізувати свою діяльність; – стати джерелом цінної та професійної інформації для інших учителів. При використанні ТКМ учні не просто запам’ятовують навчальний матеріал, а досліджують, аналізують, передбачають , пропонують свої шляхи розв’язання проблеми. На мою думку таке навчання сьогодні відповідає вимогам закону України "Про освіту" і є для учнів найкращою практикою і підготовкою до дорослого життя. Тільки на активних заняттях учні засвоюють навчальний матеріал найбільш повно і з користю для себе, тобто це означає, що вони думають про те, що вивчають, застосовують це в ситуаціях реального життя та можуть продовжувати вчитися самостійно в майбутньому Активізує критичне мислення учнів технологія « перевернутого класу » , що дає можливість змінити навчальний підхід від пасивного до активного сприйняття.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас. Критичне мислення«Навчання через досвід»

Номер слайду 2

План. Що таке критичне мислення?Як вчителю розвивати критичне мислення?Прийоми і стратегії критичного мислення. Практична робота

Номер слайду 3

Критичне мислення – розумна оцінка розмаїтих підходів з метою висловлення обґрунтованих суджень і прийняття осмислених рішень Критичне мислення є майстерним, відповідальним, яке сприяє його розвиткові, яке сприяє доброму судженню, ґрунтується на критеріях є таким, що самокорегується та є чутливим до контексту. Метью Ліпман Критичне мислення – це мислення про мислення, коли ви мислите задля вдосконалення свого мислення

Номер слайду 4

чобіт. Критичне мислення

Номер слайду 5

Основні дії при критичному мисленніАналіз Синтез Класифікація Оцінка Рішення

Номер слайду 6

Ознаки критичного мислення: Усвідомленість. Цілеспрямованість. Самостійність. Організованість. Постановка проблеми. Аргументованість. Соціальність. Зацікавленість. Практичність. Творчість Спланованість Самоконтроль Аналітичність Гнучкість Сумнівність

Номер слайду 7

Основні ключики: Що я думаю про це?Навіщо це учням?

Номер слайду 8

Якщо учень у школі сам не навчився щось творити, то в житті він завжди буде тільки наслідувати і копіювати

Номер слайду 9

Етапи уроку КМ:

Номер слайду 10

Ступінь актуалізації: Оживити наявні знання. Оцінити рівень знань. Визначити мету навчання. Зосередити увагу учнів на темі

Номер слайду 11

Продовжити фразу. Організм людини, як єдине ціле, подібний на …, тому що …

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Ступінь усвідомлення: Порівняти очікування учнів з тим, що вивчається. Виявити ключові моменти. Зробити узагальнення. Поєднати зміст матеріалу з особистим досвідом учня. Поставити проблемне питання

Номер слайду 14

Стратегія «Двобій»

Номер слайду 15

Стратегія «Експеримент»

Номер слайду 16

Стратегія «Кубик Блума»

Номер слайду 17

Ступінь рефлексії: Узагальнення основних ідей. Обмін думками. Учень виявляє особисте ставлення. Перевірка цих ідей на практиціОцінити процес навчання. Додаткові запитання

Номер слайду 18

Метод “Кросенс”Алгоритм складання кросенса:1) визначити тематику, загальну ідею;2) пошук і підбір зображень, що ілюструють елементи;3) виділити 9 елементів - зображень, що мають відношення до ідеї, теми;4) знайти зв'язок між елементами, визначити послідовність;5) сконцентрувати сенс в одному елементі (5 - й квадрат);6) виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.

Номер слайду 19

Розвиток людини

Номер слайду 20

Стратегія «Кросенс»

Номер слайду 21

Стратегія «Діаграма Вена. Стратегія «Мініпроект»Стратегія «Гроно»

Номер слайду 22

Критичне мислення. Звичайне мислення. Діаграма Вена

Номер слайду 23

іПДВідношення. ССенкан

Номер слайду 24

Практична робота. Складіть діаграму Вена: критичне мислення і звичайне (3 хв)Літачком відправте проблему іншій групі (2 хв)Складіть сенкан на тему Мислення або Вчитель чи Школа (3 хв)Доведіть наявність крейди у виданих зразках меду (підказка під вами)(4 хв)Складіть кластер: Що дає учневі критичне мислення? (центральне слово кластера – учень)(3 хв)Спростуйте або аргументуйте вислів: Найгірший ворог для учнів – вчитель (3 хв)

Номер слайду 25

Мені буде легко …Я впевнений, що …Коли я …, тоді …Я спробую …Я зможу …Якщо я …, то …Я вважаю…Тому, що…Наприклад…Отже…

Номер слайду 26

Результативність Аналізуючи впровадження технології можна прослідкувати, що учні стають переможцями районних, обласних олімпіад частіше. За атестаційний період мої учні стали переможцями районних олімпіад з хімії та біології, зайнявши 20 призових місць, в 2015 році на обласній олімпіаді з біології моя учениця Кузьмак Мар’яна зайняла III місце. Системне використання ТКМ дає можливість ефективно організовувати процес навчання і отримувати високі результати на олімпіадах та при складанні ЗНО. Смиш Соломія. Кузьмак Мар’яна

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

pptx
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку