Майстер-клас «Квест як засіб розвитку самоосвітньої компетентності та пізнавальної діяльності учнів з географії »

Про матеріал
Основна мета данної розробки- розповсюдження досвіду зі створення квест-уроку на прикладі узагальнюючого уроку "Африка - улюблениця Сонця". Використання квест- технології стимулює учнів до засвоєння географічних знань, мотивує до вивчення додаткового матеріалу, дає можливість реалізувати свої здібності в більш сприятливій, психологічно позитивній атмосфері.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас на тему: «Квест як засіб розвитку самоосвітньої компетентності та пізнавальної діяльності учнів з географії »

Номер слайду 2

Що таке квест?У кожного з нас є бажання розгадати загадку, проявити свої вміння, перевірити …себе. Ми теж були дітьми, мріяли про будиночок на дереві, про скарби в саду, то чому б не спробувати…. Спочатку назва «квест» (англ. quest) використовувалася в назві комп'ютерних ігор, розроблених компанією Sierra On-Line: King's Quest, Space Quest, Police Quest. Пізніше квестом почали називати активні екстремальні та інтелектуальні ігри.

Номер слайду 3

Що таке квест?Квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками. У 1995 році модель веб-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем як метод для найбільш вдалого використання Інтернету на уроках. 

Номер слайду 4

З якою метою проводиться квест?Основна мета квесту швидке і якісне виконання певних завдань для досягнення кінцевої цілі у результаті чого гравець або команда отримує приз. На мою думку, квест – це вид інноваційного навчання з елементами традиційного виду навчання (проблемного) у якому використовуються методи стимулювання засобами рольової гри.

Номер слайду 5

У чому переваги квест-технологій ? квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку критичного мислення, здатності логічно обґрунтовувати свою позицію; допомагає долати проблеми та труднощі, конструктивно керувати емоціями, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчити мислити логічно, розвивати інтерактивні та творчі здібності; приводить до певного результату, чим заохочує учасника досягнути мети (перемоги); забезпечує вільну діяльність, що дає можливість вибору, самовираження і саморозвитку для її учасників; реалізує навчання через самостійну діяльність, що має характер особливого виду практики, у процесі якої засвоюється значно більше інформації;сприяє розвитку здатності учнів до співпраці в команді.

Номер слайду 6

Географічний квест«Африка – улюблениця сонця”» Я хочу побувати  в Африці! Де сонце пекуче, як паприка. Де пасуться зебри в піжамах, Де пальми на березі океану. Де тонуть в піску пустелі, Де леви й жирафи веселі. Моя загадкова Африко, Поглянути б на тебе хоч здалека...

Номер слайду 7

Африка - загадковий континент, материк контрастів, який вабить мандрівників своєю непередбачуваністю і красою, своєнравністю і самобутньою культурою, водоспадами і бурхливими річками, незайманими куточками дикої природи. Там буквально все наскрізь просякнуте екзотикою, екстримом, романтикою, і ще чимось дивним і захопливим, що робить Африку зовсім іншим світом, який панує тільки на цьому континенті.

Номер слайду 8

МИ ПОЧИНАЄМО МАНДРУВАТИ СТЕЖКАМИ АФРИКИ ВЖЕ ПРОЙДЕНИМИ ДОСЛІДНИКАМИ, РОБИТИ ЗУПИНКИ, ЩОБ ПОВТОРИТИ ВІДОМЕ Й ПІЗНАТИ НОВЕ. ПОДОРОЖ БУДЕ СКЛАДАТИСЯ З ЗУПИНОК НА СТАНЦІЯХ ДЕ НА ВАС ЧЕКАТИМУТЬ ЗАВДАННЯ. ТОЖ РОЗПОЧНЕМО!

Номер слайду 9

Станція «Історична»«Географічне доміно»  Завдання:   Установіть відповідність з іменами "підкорювачів Африки" до відкриттів здійсненими ними. Давід Лівінгстон. Досліджував центральну та східну Африку в кінці ХІХ ст. Зібрав цікаві відовості про природу та населення цього регіону. АфригіїУ 1487 – 1488 рр. дістався мису Доброї НадіїВаско да Гама. Український вчений, досліджував природу північної та східної Африки. Генрі СтенліУ 1498 році, завершуючи відкриття морського шляху до Індії, обігнув Південну Африку, пройшов вздовж східного узбережжя материка, першим із європейців досягнув узбережжя Індії. Бартоломео Діаш. Здійснив плавання по Замбезі, відкрив водоспад Вікторія, визначив вододіл озер Ньяса та Танганьїка, першим перетнув КалахаріЮнкер Василь Васильович. Досліджував внутрішні райони Центральної Африки. Відкрив річку Конго, гірський масив Рувензорі, розгадав загадку витоків Білого Нілу Егор Ковалевський. В честь якого племені названий материк Давід Лівінгстон. Здійснив плавання по Замбезі, відкрив водоспад Вікторія, визначив вододіл озер Ньяса та Танганьїка, першим перетнув КалахаріАфригіїВ честь якого племені названий материк. Васко да Гама. У 1498 році, завершуючи відкриття морського шляху до Індії, обігнув Південну Африку, пройшов вздовж східного узбережжя материка, першим із європейців досягнув узбережжя ІндіїГенрі СтенліДосліджував внутрішні райони Центральної Африки. Відкрив річку Конго, гірський масив Рувензорі, розгадав загадку витоків Білого Нілу. Бартоломео Діаш. У 1487 – 1488 рр. дістався мису Доброї НадіїЮнкер Василь Васильович. Досліджував центральну та східну Африку в кінці ХІХ ст. Зібрав цікаві відовості про природу та населення цього регіону. Егор Ковалевський. Український вчений, досліджував природу північної та східної Африки

Номер слайду 10

Станція «Кліматична»Завдання   Перегляньте карту Африки. Мітками помічені об’єкти, що характеризують деякі риси клімату. Поясніть їх. місто Тріполі - зареєстровано найвищу температуру на Землі, що становить +58 градусів. Найбільша пустеля на Землі – Сахара - Простягається від Атлантики до Червоного моря на 5000 км, а з півночі на південь - на 2000 км. Західні схили масива Камерун - це найвологіше місце Африки - 10000 мм на рік. Наміб - унікальна пустеля, бо виникла на узбережжі океану, вона отримує лише 10-13 мм опадів на рік. На формування пустелі вплинула холодна Бенгальська  течія Пустеля Калахарі. Калахарі не така сувора як Сахара, місцями нагадує степ.

Номер слайду 11

Станція «Гідрологічна»Завдання:   Розгадайте кросворд «Води суходолу Африки»                 1   2        4  3   5            6         7       910  8                     11                      По горизонталі: 2. Річка, що є початком Нілу. 3. Найбільше за площею озеро Африки. 6. Озеро, що утворилось у Великому Африканському розломі.7. Річка, яка впадає до Гвінейської затоки. 8. Найглибше озеро Африки. 11. Річка зі всесвітньо відомим водоспадом Вікторія. По вертикалі: 1. Річка, що живить озеро Чад. 4. Найдовша річка світу. 5. Річка на півдні Африки. 9. Місто, біля якого Білий Ніл приймає води Голубого Нілу. 10. Озеро, що є залишком прадавнього озера-моря.                Ш  К А Г Е Р А   РН  В І К ТО Р І Я   Р Л   А  Н Ь Я С А  Ж  Н І Г Е Р   ВХЧ  Т А Н Г А Н Ь Ї К А   Р Д   Т   У  З АМ Б Е З І                

Номер слайду 12

Станція «Природнича»Завдання:   Розмістіть тварин по природних зонах Африки Вологі екваторіальні ліси. Савани та рідколісся Тропічні пустелі та напівпустелі

Номер слайду 13

Станція «Рекордна»Завдання:   Пригадайте та назвіть «рекорди» материка. Найбільший півострів... Найбільша пустеля... Найглибше озеро... Найбільший острів... Найповноводніша річка. Найбільша затока. Найсолоніше море. Найвищий вулкан... Найдовша річка... Найбільший водоспад... Найбільша країна... Найбільше озеро. Найвища тварина. Найстаріше дерево. Найнищі народи. Найбільший півострів... СомаліНайбільша пустеля... Сахара. Найглибше озеро... Танганьїка. Найбільший острів... Мадагаскар. Найповноводніша річка. Конго. Найбільша затока. Гвінейська. Найсолоніше море. Червоне. Найвищий вулкан... Кіліманджаро. Найдовша річка... Ніл. Найбільший водоспад... Вікторія. Найбільша країна... Судан. Найбільше озеро. Вікторія. Найвища тварина. Жираф. Найстаріше дерево. Баобаб. Найнищі народи. Пігмеї

Номер слайду 14

Станція «Туристична»Завдання :  Розгадавши ребуси, визначте назви деяких країн Африки. А,,,,,,,,,,,+К,,ТУ,,,,,Ангола. Марокко. Кенія. Конго. Туніс. Судан

Номер слайду 15

«Чорна скринька»(вгадай що тут?) Його батьківщина - Ефіопське нагір’я, але вирощують цю рослину більше в Південній Америці. Білі пахучі квіти, плоди червоного кольору та містять два насіння. Їх промивають, сушать та підсмажують. Експортують в більшість країн світу.

Номер слайду 16

Місцеве населення вирощує його в зоні саван. Боби містять до 60 % олії. Ця олія використовується в харчовій промисловості. А називають його – «земляний горіх». «Чорна скринька»(вгадай що тут?)

Номер слайду 17

« Чорна скринька»(вгадай що тут?) Важко перерахувати , що значить воно для мешканців Африки! Це і тінь, і їжа, і будівельний матеріал. Стовбур висотою 20 м, не має додаткових гілок. На верхівках розташовані листя довжиною до 3 м. Під листками висять плоди. Їх називають «хлібом пустелі» та вживають їх сирими, вареними, смаженими.

Номер слайду 18

«Чорна скринька»(вгадай що тут?) Священий символ Африки. Живе до 4-5 тис. р. Не горить у вогні, але боїться слонів. Це одна із найбільших рослин: висота – 25 м, в діаметрі до 30 м. Плоди, схожі на огірки, містять соковиту м’якоть - «мавп’ячий хліб». Із скаралупи виготовляють музичні інструменти , насіння є ліками.

Номер слайду 19

Африка – улюблениця сонця

Номер слайду 20

До нових зустрічей …

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотухіна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
879
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку