Майстер-клас. Ліна Костенко "Крила". Ідеал духовно багатої людини.

Про матеріал

Майстер-клас. Ліна Костенко"Крила". Ідеал духовно багатої людини.

Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художнє багатство поезій, їх зв'язок із реальним життям кожної людини; розвивати критичне мислення, навички висловлення та обґрунтування власних думок, толерантного ведення дискусії; виховувати прагнення духовного збагачення, цікавого, наповненого життя гуманістичного спрямування, «крилатості».

Обладнаня: презентація,роздатковий матеріал,портрет Ліни Костенко.

Перегляд файлу

Майстер-клас.  Ліна Костенко"Крила". Ідеал духовно багатої людини.

 Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художнє багатство поезій, їх зв'язок із реальним життям кожної людини; розвивати критичне мислення, навички висловлення та обґрунтування власних думок, толерантного ведення дискусії; виховувати прагнення духовного збагачення, цікавого, наповненого життя гуманістичного спрямування, «крилатості».

Обладнаня: презентція,картки, роздатковий  матеріал.

                                                        Хід заняття.

І.  Організаційний момент.

-Шановні  колеги! Зараз я  тримаю у своїх долонях важливу складову життя!

Як ви думаєте,що саме?(Краса, здоров'я, робота, яка приносить користь і задоволення, відпочинок, сім'я,любов...)

-Так. Всі ваші відповіді правильні!Адже я тримаю-ЩАСТЯ!І сьогодні хочу поділитися ним з вами і позитивними емоціями :радістю, добротою, щирістю....

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

1.Вступне слово.

-А зараз я пропоную вам перевтілитися в моїх учнів і попрацювати під гаслом:      Зібратися разом-це початок!

                  Триматися разом - це прогрес,

                 а працювати разом -це вже успіх!

2.Повідомлення теми та мети .

-Я вважаю,що  головне завдання вчителя - навчити дитину творчо працювати.  Творчість в поєднанні з працею обов'язково дасть бажані результати.

Саме тому обрала проблему,над якою працюю"Розвиток творчих здібностей на  уроках мови та літератури". Найефективнішими методами  досягнення мети - вважаю ІКТ.

ДО ВАШОЇ УВАГИ  ПРОПОНУЮ МАЙСТЕР- КЛАС ---фрагмент уроку української літератури в 7 класі . Отже,Ліна Костенко."Крила". Ідеал духовно багатої людини.

 

2.Інструктаж роботи.

Під час майстер - класу  ми з вами спробуємо створити  "модель духовно багатої людини".Створювати модель будемо за ключовими словами:" ІНТЕЛЕКТ" (РОЗУМ),    "СЕРЦЕ"  і  "ВНУТРІШНІЙ СВІТ". 
Саме за цими словами ми об'єднаємося в групи.

1-ГРУПА -"Інтелект", 
2 група-"Серце"  
3 група- "Внутрішній світ".

Завдання:протягом роботи у майстер- класу вам потрібно буде скласти асоціативний ряд до вашого ключового слова.

Отже, 1-група до слова " Інтелект",2- до слова "Серце",3- до  "Внутрішній світ".

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу. 

1. Проблематизація.  Слайд 4.  "Чудовий сад зі співом  пташок".

-Духовно багата людина дбає про своє здоров'я,тому я пропоную вам зайняти зручне положення, заплющити очі,розслабити своє тіло.

Уявіть сонячний день і прекрасний сад. Озирніться навкруги,подивіться, що вас оточує.

-Які кольори,звуки,запахи?Відчуйте безмежний простір. Почуйте особистий зв'язок із прекрасним. Стежка веде нас через чудовий сад до джерела. Яка краса навколо. Сядьмо,відпочиньмо. Відчуваєте,як теплий вітерець нашіптує нам історію кохання. Послухаймо її. Польське містечко Щеціна....На березі річки Одра стоїть молода українка - Ліна Костенко,родом із Придніпров'я. Перед її зором відкривається море з  кораблями біля причалів. Вона слухає тишу,вдивляється,як кораблі прихилилися до причалів. А ось там,на обрії крижина. На ній самотня чайка. В її серці живе  справжнє і чисте кохання, але поряд живе відчуття неможливості розриву з рідною землею ... І потрібно вирішити  наболіле : переїжджати до Польщі  чи залишитися в Україні. Вони розійдуться,але залишаться щемливі рядки  "Чайка на крижині" ,яка увійде до збірки"Мандрівка серця",що вийде друком 1958 року. Вітер замовк і полетів до зграї птахів,що сидять неподалік,на дереві . Подивіться на цих птахів. Який вам сподобався найбільше?-Доторкніться до нього. Подивіться ,які крила у вашого птаха? Крила-це символ незалежності і здатність до величезного духовного піднесення . Отож оберіть символ для свого птаха!Зафіксуйте це. А тепер відпустіть птаха. Він має бути на волі. А тепер,не розплющуючи очей,прощальним поглядом   огляньте цей благословенний куточок світу. Подякуйте йому за цей спокій. Ви завжди зможете повернутись сюди,коли вам буде потрібно. Адже це місце знаходиться в середині вас. А тепер повільно повертаємося в аудиторію. Розплющуємо очі,потягніться. Посміхніться своєму сусідові  праворуч,ліворуч і поділімося враженнями. 

3."МОЗКОВИЙ  ШТУРМ"

- Чи вдалося вам побачити місце спокою? -А яке воно було - реальне чи фантастичне? -А вам вдалося побачити птахів?Які  крила  були у вашого птаха? 

-А символ обрали для птаха?Який він? (МІЙ ПТАХ БУВ ПАВИЧЕМ,З РОЖЕВИМ ПІР'ЯМ -СИМВОЛ НЕЙМОВІРНОСТІ,КРАСИ,НЕПЕРЕВЕРШЕННОСТІ.

 -А якого птаха ви обрали?(Рожевого,з великими крилами,адже крила-це надія.

 - Дякую,у вас чудові птахи і гарне місце спокою.

4.Створення ислеобразу".

-А зараз я пропоную намалювати  мислеобраз . Це такий образ -малюнок, який створила ваша уява під час релаксації. Але він був ще наповнений інформацією. Тому я вас прошу :     у вас в кожного є  листочки,на котрих вам треба  намалювати  мислеобраз,тобто те,що створила ваша уява і наповніть його інформацією,котру ви почули під час релаксації. 

- Прошу  всіх до роботи  .....                                  

  Добре,завершуємо.

-А тепер ,будь ласка,порівняйте свій мислеобраз із моїм.  Тож ,яку інформацію ви отримували під час релаксації? (1958 - поезія "Чайка на крижині " увійшла до  збірки "Мандрівка серця") -А яку ще інформацію ви отримали під час релаксації?(Я дізналася про особисте життя Ліни Костенко,про її переживання стосовно того, що їй потрібно зробити вибір -  чи залишитися з коханим чи повернутися на Батьківщину?

-Я вам дякую. Погоджуюсь. А яку ми ще отримали інформацію?(отримали інформацію про символ крил і кожен обирав собі свої крила).

Усі ми чули звуки природи,але перебували у різних емоційних станах,бо кожна людина - це неповторна особистість.

- Які ми знаємо стани емоційного збудження?(Щастя  або смуток.)

- Отже ,що таке Щастя?(Це не обов'язково багатства,це внутрішні відчуття,це те ,що почуває людина,якщо вона окрилена. 

-Щастя кожен розуміє по-своєму. ДУХОВНО БАГАТА ЛЮДИНА напевно знає , що їй потрібно для того, щоб вона почувалася  щасливою.

 

Завдання 4.    Прослуховуваня аудіозапису Б.Ступка"Крила".
-Ми продовжуємо створювати наш образ духовно багатої людини,складовою якої,є ще і внутрішній світ,тому пропоную вам послухати поезію"Крила" у виконанні Б.Ступки. -Після прослуховування вам треба буде назвати слово чи словосполучення,котре зустрічається найчастіше! ЗАПИС вірша.   -Отже,які слова вживались найчастіше?( Крила, людина).

-Так .

5.Читання поезії "Крила".

6. Метод "Мікрофон".

1)Для чого людині потрібні крила, вона ж не літає? В якому значенні  вжито цей образ у творі?    (Образ крил ужитий не в прямому, а в метафоричному значенні як символ мрії, натхнення, піднесення, творчої праці.)

2) У яких випадках говорять, що в людини виросли крила за плечима?

(У випадках, коли хтось перебуває в стані піднесення, відчуває приплив сил, енергії, на-тхнення для великих звершень.)

3) Чим людські крила відрізняються від пташиних? Як про це говориться в поезії? (Вони, ті крила, не з пуху-пір'я, а з правди, чесноти і довір'я..

У кого — з вірності у коханні. У кого — з вічного поривання. У кого — з щирості до роботи. У кого — з щедрості на турботи. У кого — з пісні, або з надії, Або з поезії, або з мрії.)

4)Які люди мають крила на думку поетеси?(Крила, на думку поетеси, має духовно багата людина. Вони зроблені не з пуху, як у птахів, а з правди, чесності, довір'я, з пісні, з надії, з поезії і мрії. В цьому смисл життя людини. Крила для кожного є глибоким духовним наповненням, що проявляється індивідуально. Людина повинна прагнути  до подолання життєвих випробувань,  до самовдосконалення.)

 

ІV.  Робота в групах.

1група  “Асоціативний кущ”

 Завдання: виписати з тексту вірша “Крила” асоціації  до вислову  “Людські крила”.

2 Група Створення реклами твору.

 Завдання:уявити себе режисерами і  створити рекламу  поезії  ”Крила” за поданими афоризмами у вигляді    колажу чи буклета.

3 група     Сенкан

 Завдання:Скласти  сенкан  до слова “крила”.

1    група.  Очікуваний результат роботи.

3 група .Сенкан до слова "крила"

Чаечкааа

Крила.

Дужі, міцні.

Звеличують, підносять, удосконалюють.

Усі люди мріють їх мати.

Натхнення.


Завдання 4.Створення " Моделі  духовно багатої людини"-.
- На початку майстер -класу ви отримали завдання  ому я пропоную вам протягом   2-3  хвилин дописати  асоціативний  ряд до вашого ключового слова.

"ІНТЕЛЕКТ"---  ОБДАРОВАНІСТЬ ,ТАЛАНТ,ЗНАННЯ,РОЗУМ І САМОСТІЙНІСТЬ.
 

"ВНУТРІШНІЙ СВІТ"-ЦЕ насамперед серце людини,це враження від прочитаних книг,це турбота про інших,це релігійні цінності,світосприйняття,добро,духовність,любов і кохання.
СЕРЦЕ- чуйне,  щире,  вірне,  небайдуже,  любляче, милосердя,  підтримка,  турбота,  співчуття.

 

Отже ,дивіться, будуючи модель духовно багатої людини,у якої є  розвинений  інтелект, добре і чуйне серце і  високі внутрішні моральні цінності, у такої людини обов'язково "виростуть крила".
 

V.Рефлексія.

-Шановні колеги!Місія вчителя - виховувати духовно багату і творчу особистість,яка має міцний грунт під ногами  і  наділена даром "злітати на крилах" любові,радості і натхнення. Отже, міцного грунту вам під ногами та мирного неба над головою.

Вправа 1. Незакінчені речення.

Вправа 2"Віночок побажань".
-Давайте сплетемо з вами "віночок побажань" ,використовуючи іменники в Родовому відмінку.


Підсумок.

Використані технології ,дають можливість підвищувати результативність і ефективність навчання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куріцина Тетяна Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
5924
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку