Урок "М.Павленко. "Русалонька із 7-В...""

Про матеріал

Урок розроблено відповідно до вимог особистісно зорієнтованого навчання. Передбачено опрацювання вступної теми із запланованих чотирьох по цьому художньому твору.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Конспект

 уроку української  літератури

в 7-В класі

ТЕМА. «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

ІМ’Я уроку: Ти знаєш, що ти – людина?

                      (Людина завжди повинна залишатися ЛЮДИНОЮ!)

МЕТА:

вчити переказувати й коментувати епізоди повісті,  характеризувати образи, аналізувати їхні  вчинки, висловлювати власні роздуми про суть людського життя, істинну красу, моральний вибір кожного; удосконалювати навички роботи над прозовим твором;

розвивати уяву та образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів, логічне мислення, зв'язне мовлення;

виховувати  почуття товариськості, відповідальності за свої вчинки.

Цілі:

учні знатимуть: зміст твору (частково), види читання, визначення поняття повість;

учні вмітимуть: переказувати текст, характеризувати героїв та аналізувати їхні вчинки,  висловлювати власну думку, будуть вчитися відповідально ставитись до своїх вчинків.

ТИП уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

ВИПЕРЕДЖАЮЧЕ ЗАВДАННЯ: прочитати повість, уміти переказувати, характеризувати героїв.

 

МЕТОДИ, ПРИЙОМИ: «Очікування», «Передбачення», проблемне питання,  «Асоціація», «Мозковий штурм», «Поміркуй, обґрунтуй», «Упізнай героя», «Ланцюжок», «Розв’яжи ситуацію», «Продовж речення», сенкан.

ОБЛАДНАННЯ, НАОЧНІСТЬ:, підручник, презентація, оцінювальні картки (для самооцінювання), наочність (портрет М.Павленко, «сонечко» та смайлики-побажання для емоційного налаштування).

 

ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: пригодницька повість, види читання.

ЕПІГРАФ: «Життя окремої людини має сенс лише тоді, коли вона допомагає зробити життя інших людей красивішим і шляхетнішим». Ейнштейн А.                                                                                           

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: У чому полягає істинна краса людини?

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: українська мова, мистецтво

ПЕРЕБІГ     УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

  1. Емоційне налаштування   (під спокійну мелодію)

   Бажаю всім хорошого настрою. Нехай це усміхнене сонечко і веселі «смайлики-побажаннячка» на ваших партах навіюють лише радість і душевний спокій.

    Запрошую вас до співпраці. Будьте активними й наполегливими, не бійтеся висловлювати власні думки, і тоді, безперечно, ми досягнемо поставлених цілей.

 

  1. Прийом «Очікування» (на дошці)
  • Чого я очікую від сьогоднішнього уроку?
  • Думаю, що робота буде…

ІІ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Метод «Передбачення»
  • Діти, що ви передбачали, коли тільки починали читати повість?
  • Чи здійснилися повністю ваші передбачення?
  • Чи може цей твір бути повчальним?
  1. Проблемне питання:
  • Чи розповідає авторка про істинну красу людини?

 ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ.   ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ

  1. Тема (на слайді)
  • Діти, зачитайте тему сьогоднішнього уроку.
  • Як ви думаєте, можна уроку дати ім’я?
  • Оберіть із поданих варіантів, який, на вашу думку, підходить найбільше.
  • Ти знаєш, що ти – людина?
  • Людина завжди повинна залишатися ЛЮДИНОЮ!
  1. Цілевизначення 

учні знатимуть: зміст твору (частково), визначення поняття повість;

учні вмітимуть:переказувати текст, характеризувати героїв та аналізувати їхні вчинки,  висловлювати власну думку, будуть вчитися відповідально ставитись до своїх вчинків.

ІV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Знайомство з автором твору (портрет)
  • Хто ця жінка?
  • Ким вона є для нас зараз?
  • Що про неї можна сказати, дивлячись на портрет?
  1. Прийом «Асоціація»

Учитель зачитує фрагменти з життєпису, а учні визначають. (М.Павленко: розумна, освічена, творча, письменниця, начитана).

а)   після закінчення школи М.Павленко здобула вищу освіту в Уманському педагогічному інституті;

б)   автор збірок поезій та прозових творів;

в)   рано почала писати, малювала;

г)   у родині батьків СЛОВО було на почесному місці, тому Марина дуже часто у вільний час читала й писала.

  1. Актуалізація суб’єктного досвіду «Мозковий штурм» (2 форзац)
  • Діти, кожен із вас читав текст уважно, перечитуючи певні епізоди.
  • Які види читання ви знаєте?
  • А який вид використали ви, щоб сьогодні попрацювати плідно?
  • Як ви думаєте, до якого жанру належить твір «Русалонька із 7-В»?
  • Чому?
  • А якого типу це повість? Чому?
  • А що означає слово «пригода»? е, що трапилось; часто непередбачуване, несподіване)
  • А які твори пригодницького характеру вже ви знаєте? («Тореадори з Васюківки», «Химера лісового озера»…)
  1. Рубрика «Поміркуй, обґрунтуй»
  • Чому повість є пригодницькою? Доведіть. Можна коротко процитувати. (Які пригоди відбувалися з героями?)
  • Кого з героїв ви вважаєте головними? Чому?
  • А хто, на вашу думку, другорядними персонажами?
  • *До якого головного героя можна звернутися із закликом: «Ти знаєш, що ти людина?» Доведіть.
  1. Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий враз нам нагадав,

Що час братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки ваші вже рівненькі.

Книги ми гортаємо –

Знання всі здобуваємо!

  1.  «Упізнай героя» (на слайді). Назви риси обличчя. Вислови власне ставлення до героїв.
  2. «Ланцюжок»

Хто з героїв є повною протилежністю цих персонажів?

Який візуальний її портрет ви могли б змалювати?

Для Софійки головним у житті є

  • робити добро;
  • надання безкорисливої допомоги;
  • шанобливе ставлення до матері,
  • щирість,
  • правда,
  • ініціативність,
  • альтруїзм (дати пояснення, якщо діти не знають).

 

  1. «Розв’яжи ситуацію»
  • Двоє учнів вважають, що красивою є Софійка, а також Ірина Завадчук.
  • А як вважаєте ви? Доведіть.

Міні-висновок: «Красивою людину роблять її вчинки, а не її зовнішність».

  1. Сенкан

ЛЮДИНА

Гуманна, вихована.

Допомагає, співчуває, підтримує.

Ти знаєш, що ти – людина.

Альтруїст.

V. РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП

  1. «Продовж речення» (на слайді)
  • Протягом уроку я зрозумів (зрозуміла), …
  • Сьогодні я зміг (змогла)…
  1. Результати очікування та відгуки (на слайді)
  • Я очікував (очікувала) і було …
  • Робота на уроці була… 
  1. Вправа «Стікер» (свій відгук написати на стікері-наліпці й розмістити на «сонечку»)
  2. Підсумок
  3. Самооцінювання
  • картки

 

Оціни свої вміння і здібності

0-2 бали

1

Я активно працювала (працював)

 

2

Я висловлював (висловлювала) власні думки

 

3

Я давав (давала) повні відповіді на питання

 

4

Я знав (знала) зміст прочитаного

 

5

Я вмію описати героя

 

6

Я задоволений (задоволена) своєю роботою

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

  • Обов’язкове: дочитати повість до ст.204.
  • На вибір: 1.Записати 3-4 вислови про сенс життя.

                 2.Виписати 5 фразеологізмів із твору.

  • За бажанням: Лист герою.
  • НА ВСЕ ЖИТТЯ:  БУДЬТЕ ЛЮДЯНИМИ!

Похожее изображение

М А Р И Н А     П А В Л Е Н К О

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Номер слайду 2

ІМ’Я Ти знаєш, що ти – людина? Людина завжди повинна залишатися ЛЮДИНОЮ!

Номер слайду 3

Марина Павленко

Номер слайду 4

Вадим Кулаківський

Номер слайду 5

Гордій Кулаківський

Номер слайду 6

Данило Міщенко

Номер слайду 7

«ПРОДОВЖ РЕЧЕННЯ»Протягом уроку я зрозумів (зрозуміла), …Сьогодні я зміг (змогла)…

Номер слайду 8

РЕЗУЛЬТАТИ ОЧІКУВАННЯ Я очікував (очікувала) і було …Робота на уроці була…

Номер слайду 9

 Оціни свої знання та вміння0-2 бали1 Я активно працювала (працював) 2 Я висловлював (висловлювала) власні думки 3 Я давав (давала) повні відповіді на питання 4 Я знав (знала) зміст прочитаного 5 Я вмію описати героя 6 Я задоволений (задоволена) своєю роботою САМООЦІНЮВАННЯ

Номер слайду 10

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Обов’язкове: дочитати повість до ст.204. На вибір: 1. Записати 3-4 вислови про сенс життя. 2. Виписати 5 фразеологізмів із твору. За бажанням: Лист герою. НА ВСЕ ЖИТТЯ: БУДЬТЕ ЛЮДЯНИМИ!

zip
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
9352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку