Урок розроблено відповідно до вимог особистісно зорієнтованого навчання. Передбачено опрацювання вступної теми із запланованих чотирьох по цьому художньому твору.
Конспект
уроку української літератури
в 7-В класі
ТЕМА. «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
ІМ’Я уроку: Ти знаєш, що ти – людина?
(Людина завжди повинна залишатися ЛЮДИНОЮ!)
МЕТА:
вчити переказувати й коментувати епізоди повісті, характеризувати образи, аналізувати їхні вчинки, висловлювати власні роздуми про суть людського життя, істинну красу, моральний вибір кожного; удосконалювати навички роботи над прозовим твором;
розвивати уяву та образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів, логічне мислення, зв'язне мовлення;
виховувати почуття товариськості, відповідальності за свої вчинки.
Цілі:
учні знатимуть: зміст твору (частково), види читання, визначення поняття повість;
учні вмітимуть: переказувати текст, характеризувати героїв та аналізувати їхні вчинки, висловлювати власну думку, будуть вчитися відповідально ставитись до своїх вчинків.
ТИП уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.
ВИПЕРЕДЖАЮЧЕ ЗАВДАННЯ: прочитати повість, уміти переказувати, характеризувати героїв.
МЕТОДИ, ПРИЙОМИ: «Очікування», «Передбачення», проблемне питання, «Асоціація», «Мозковий штурм», «Поміркуй, обґрунтуй», «Упізнай героя», «Ланцюжок», «Розв’яжи ситуацію», «Продовж речення», сенкан.
ОБЛАДНАННЯ, НАОЧНІСТЬ:, підручник, презентація, оцінювальні картки (для самооцінювання), наочність (портрет М.Павленко, «сонечко» та смайлики-побажання для емоційного налаштування).
ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: пригодницька повість, види читання.
ЕПІГРАФ: «Життя окремої людини має сенс лише тоді, коли вона допомагає зробити життя інших людей красивішим і шляхетнішим». Ейнштейн А.
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: У чому полягає істинна краса людини?
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: українська мова, мистецтво
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Бажаю всім хорошого настрою. Нехай це усміхнене сонечко і веселі «смайлики-побажаннячка» на ваших партах навіюють лише радість і душевний спокій.
Запрошую вас до співпраці. Будьте активними й наполегливими, не бійтеся висловлювати власні думки, і тоді, безперечно, ми досягнемо поставлених цілей.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ. ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ
учні знатимуть: зміст твору (частково), визначення поняття повість;
учні вмітимуть:переказувати текст, характеризувати героїв та аналізувати їхні вчинки, висловлювати власну думку, будуть вчитися відповідально ставитись до своїх вчинків.
ІV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель зачитує фрагменти з життєпису, а учні визначають. (М.Павленко: розумна, освічена, творча, письменниця, начитана).
а) після закінчення школи М.Павленко здобула вищу освіту в Уманському педагогічному інституті;
б) автор збірок поезій та прозових творів;
в) рано почала писати, малювала;
г) у родині батьків СЛОВО було на почесному місці, тому Марина дуже часто у вільний час читала й писала.
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий враз нам нагадав,
Що час братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки ваші вже рівненькі.
Книги ми гортаємо –
Знання всі здобуваємо!
Хто з героїв є повною протилежністю цих персонажів?
Який візуальний її портрет ви могли б змалювати?
Для Софійки головним у житті є
Міні-висновок: «Красивою людину роблять її вчинки, а не її зовнішність».
ЛЮДИНА
Гуманна, вихована.
Допомагає, співчуває, підтримує.
Ти знаєш, що ти – людина.
Альтруїст.
V. РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
|
Оціни свої вміння і здібності |
0-2 бали |
1 |
Я активно працювала (працював) |
|
2 |
Я висловлював (висловлювала) власні думки |
|
3 |
Я давав (давала) повні відповіді на питання |
|
4 |
Я знав (знала) зміст прочитаного |
|
5 |
Я вмію описати героя |
|
6 |
Я задоволений (задоволена) своєю роботою |
|
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
2.Виписати 5 фразеологізмів із твору.
М А Р И Н А П А В Л Е Н К О