МЕТА майстер-класу:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Навчальна. Розвивальна. Виховна. Розвантажувальна. Передати учням свій досвід у виготовленні ляльки - круп’янички, майстерність шляхом прямого і колонтованого показу методів і прийомів; вчити змістовно проводити позаурочний час. Розвивати творчі та художні здібності методом створення проекту, навички самостійного наукового пізнання, пізнавальний інтерес школярів, інтерес до творчої діяльності, критичне та творче мислення, моторику пальців, уяву; формувати активну особистість. Виховувати потребу поетапної реалізації творчого задуму, бажання розвивати власні художні задуми, любов до свого народу, його звичаїв та традицій, віру в свої сили та здібності, уміння помічати красу рідної природи, любити та берегти її, дбати про екологічну культуру учнів. Попереджувати психологічну та фізичну втомлюваність учнів.style.colorfillcolorfill.typestyle.font. Size
Тип за складом учасників: груповий. Тип за мірою реалізації міжпредметних зв’зків: міжпредметний. Тип за тривалістю виконання: середньостроковий. Тип за результатом діяльності: інформаційно – дослідницький. Тип за характером контактів: внутрішкільний. Результат проекту: лялька – круп’яничка. Провідна діяльність учнів: дослідницько-пошукова. Девіз проекту: «Роби невтомно, вміло хоч мале, та добре діло». style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Мета та завдання проекту:узагальнити і розширити знання учнів про звичаї та традиції свого народу ( значення та виготовлення оберегів );поповнити знання школярів новими знаннями про різновиди лялечок – оберегів, застосування екологічно чистих матеріалів для їх виготовлення;розвивати творчі, художні здібності та можливості, вміння проводити спостереження (як спосіб реалізації дослідницького підходу);залучати школярів до пошукової та дослідницької роботи;удосконалювати учнівські навички самостійного виготовлення ляльки-круп’янички, естетичного смаку при її виготовленні та оздобленні;сприяти формуванню гармонійно розвиненої особистості; виховувати потребу поетапної реалізації творчого задуму, бажання розвивати власні художні задуми, уміння помічати красу рідної природи , любити та берегти її;дбати про екологічну культуру учнів.
ОБОВ’ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ПРОЕКТУ:дотримуватися правил роботи над проектом;у пошуковій роботі використовувати матеріали (літературу) зі шкільної та сільської бібліотек, класної та домашньої бібліотечок, комп’ютера;естетично оформляти вироби, не відмовляти в допомозі однокласникам. МАТЕРІАЛИ ТА РЕСУРСИ: - телевізор;- комп’ютер;- засоби для зв’язку з Інтернетом. НАВЧАЛЬНІ ПРЕДМЕТИ (предмети, з якими пов’язаний навчальний проект): українська мова; читання; математика; трудове навчання; образотворче мистецтво; Я і Україна (громадянська освіта). ДРУКОВАНІ МАТЕРІАЛИ:енциклопедії;довідники;підручники;дитячі газети та журнали.
ДОДАТКОВІ ПРИЛАДДЯ ТА ВИТРАТНІ МАТЕРІАЛИ: лляне полотно (можна взяти мішковину або цупку тканину) для мішечка, що буде тілом ляльки-25х20 см; зерно або крупа (екологічно чисті) для наповнення- 600 гр.; яскрава тканина для спіднички-10х20 см; світла тканина для сорочки-10х25 см; світла тканина для рукавів-10х40 см; яскрава (червона) тканина для хустини-30х30 см; стрічка або тасьма під хустину-10 см; біле мереживо під хустину-10 см; мереживо або вишита тканина для фартуха-7х10 см; тасьма для пояса-40 см; стрічки, тасьма та бісер для оздоблення (по бажанню); міцні нитки червоного та білого кольорів; голка; ножиці.
ЯК РОБИТИ ЛЯЛЬКУ-КРУП’ЯНИЧКУ?Шиємо мішечок: складаємо квадратик тканини вдвоє і прошиваємо з припуском 0,5 см. Пропускаємо ниточку на 0,5-1 см від краю. Затягуємо ниточку. Прошиваємо, закріплюємо. Вивертаємо мішечок швами всередину та засипаємо в нього зерно (крупу). Він має бути тугеньким. Зашиваємо мішечок. Мішечок з зерном (крупою) готовий і тепер ми маємо його вдягнути. По черзі прив’язуємо до нашого мішечка деталі одягу: спочатку нижню спідничку, далі верхню спідничку. Прив’язуємо рукавчики. А потім і фартушок. Пов’язуємо нижню хустинку (або тасьму, або ж смужку тканини). Вдягаємо верхню хустину (щоб її легше було зав’язати. Можна її викласти та закріпити ниткою). І наша лялечка готова. style.colorfillcolorfill.type
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУУ нашому класі є талановиті, активні, самостійні діти, які люблять займатися проектами. Метод проекту завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів, що реалізуються як в індивідуальній, так і в парній, груповій діяльності та завжди передбачає розв’язання проблем. Цей досвід активізує міжпредметні зв’язки, пізнавальну активність, уміння узагальнювати, робити висновки, висловлювати свої думки. Під час виконання проекту вчитель спрямовує свою роботу на формування в учнів пізнавальних потреб, сприяє розвитку пізнавальної активності, наполегливості у виконанні самостійних завдань, використовує ефективні засоби керування пошуковою діяльністю молодших школярів. Правильна поетапна організація вчителя проектної діяльності дозволяє успішно формувати такі особисті якості дитини: уміння працювати в колективі, співпрацювати в режимі діалогу, уміння розв’язувати творчі суперечки, допомагати іншим, навчати своїх товаришів, оцінювати свої та чужі дії. Велика роль приділяється міжпредметним зв’язкам. Адже спочатку на уроках з Я і Україна (громадянська освіта), читання , в бібліотеках школярі відшукували матеріали про обереги, різновиди ляльок, їх значення для українського народу. На уроках природознавства більше дізналися про зернові культури , які використовують при виготовленні лялечки-круп’янички; розвивали творчу уяву; виховували любов та дбайливе ставлення до природи, навколишнього світу. На уроках мови записували зібраний матеріал. На уроках образотворчого мистецтва розглядали та аналізували зображення оберегових ляльок, самі малювали ці лялечки, розвивали художні здібності, вчилися естетично оформлювати свої проекти. На уроках музики слухали українські народні пісні.
ВИСНОВОК: Працюючи протягом тривалого часу над проектом «лялька – круп’яничка», учні дізналися багато цікавого про виникнення та значення для українського народу ляльок-оберегів, навчилися власноруч їх виготовляти. Важливість цього проекту пояснюється тим фактором, що кожна справа була доведена до кінця, а в учнів виникло відчуття завершеності. Мені, як керівнику проекту, було цікаво спостерігати , як працюють діти, як кожен з них реалізує свої можливості, якою мірою виявляє свою самостійність, яких нових умінь, досвіду і знань набули. Для учнів цей етап демонстрував зростання їх компетентності.