План місячника правових знань

Про матеріал

Традиційно у лютому проводиться місячник правових знань , метою якого є виховання свідомого, добросовісного і законослухняного громадянина і патріота даржави.

Перегляд файлу

 

План проведення місячника правових знань

 

з/п

Назва заходу

Клас

Дата

Відповідальний

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

7

 

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

12

 

 

 

13

 

 

 

 

 

14

 

15

 

 

16

 

 

17

 

18

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 – 11

 

 

 

 

 

5 – 7

 

1 – 4

 

9 – 11

 

7 – 8

 

1 - 11

09. 02

 

 

 

 

 

12. 02

 

17. 02

 

23. 02

 

26. 02

 

29. 02

 

Класні керівники,

Кошудько О. В.

 

 

Кошудько О. В.

 

Кошудько О. В.

 

Кошудько О. В.

 

Кошудько О. В.

 

Кошудько О. В.

Виставка літератури у бібліотеці

З правової скарбнички

 

Інформаційний бюлетень

Закон про тебе і для тебе

 

Засідання Ради профілактики щодо здійснення роботи з правового виховання

 

Лекція за участю представників правоохо-ронних органів  з розяснення чинного законодавства щодо правової відпові-дальності неповнолітніх

 

Зустріч з представниками місцевого самоврядування Сьогодні ми діти, а завтра – громадяни України

 

Моніторингове дослідження Проблеми підліткового насилля в школі

 

Засідання шкільного парламенту Ідея щодо забезпечення прав та виконання обовязків учнів

 

Батьківський  всеобуч Права, свободи та відповідальність

 

Тренінг Захист прав людини

 

 

Колективна творча справа :

  • Казка на правову тематику
  • Малюнки Права очима дітей
  • БуклетНасильству – НІ !

 

 

Години спілкування, виховні години, бесіди на правову тематику

 

 

 

Заочна подорож  гілками влади України

Органи судової влади. Правоохоронні органи

 

День безпечного інтернету

-Бесіда Поговоримо про культуру спілкування по мобільному телефону

-Розповсюдження памяток Я – корис-тувач  інтернету

 

Гра Права та обовязки дитини

 

Віртуальний телеміст “ Уроки євромайдану. Гібридна війна ”

 

Казка про ключове слово

 

Усний журнал “Взаємні права та обов’язки батьків та дітей”

 

Юридичний аукціон

 

Правознавча вікторина

 

Лінійка - підсумок

1 – 11

 

 

1 – 11

 

 

 

 

 

8 – 11

 

 

 

 

8 – 11

 

 

 

6 – 9

 

 

Предс-тавники

5 – 11кл

 

1 – 11

 

 

1 – 4

 

 

 

1 – 4

5 – 7

8 – 11

 

 

1 - 11

 

 

 

 

 

10

 

 

1 – 11

 

 

 

 

 

5 – 7

 

8 - 11

 

 

1 – 4

 

9

 

 

9 – 11

 

7 – 8

 

1 - 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.doz.te.gov.ua/XML/261120141.files/image001.jpg

 

http://optima-osvita.org.ua/images/prava-ditej/buklet_prava_ditej_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Щоб керувати державою, потрібно трохи менше говорити і більше слухати. (Кардинал Ришельє)

Говори правду, і тоді не доведеться нічого запам'ятовувати. (Марк Твен)

Ганьбити свою вітчизну – значить зраджувати її. (Віктор Гюго)

Держава існує не для того, щоб перетворити земне життя в рай, а для того, щоб перешкодити їй остаточно перетворитися в пекло. (Микола Бердяєв)

Коли державою правлять кухарки, може заваритися будь-яка каша. (Микола Левицький)

Коли свобода зникла, залишається ще країна, та вітчизни вже немає. (Франсуа Рене де Шатобріан)

Порядність - це здатність чинити свідомо і справедливо там, де не передбачена дія закону. (Арістотель)

Чиста совість - найкраще снодійне. (А. Конан Дойль)

Трудно вірити, щоб погану одіж могла носить якась ідея гарна. (Леся Українка)

Кошелева Ганна Валентинівна,

учениця 10-В класу

Енергодарського навчально-виховного комплексу №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ДИТИНИ

Мета. Вчити називати права дитини, формувати вміння доводити свою думку, сприяти вихованню ціннісного ставлення до суспільства і держави.

Форма проведення . Гра

  Добрий  день,  усім  тим  хто  прийшов  до  нас.  Ми  ради  вас вітати  на  нашому  святі  Правознавства.  Діти  ви  знаєте,  що  таке правознавство?  (якщо  пролунала  відповідь,  то  ведучий  дає  невеликий подарунок, а якщо якщо вони мовчать, то другий відповідає).  Правознавство –  це наука, предметом вивчення якої  є право. Право нерозривним чином пов'язане з державою, це універсальний регулятор суспільних відносин. Сподіваюся тепер вам зрозумілий цей термін. А тепер почнемо наше свято.

  Почекай. Давай, почнемо з історії. Ви знаєте, що  довгі  роки найрозумніші  і  найдобріші  люди  боролися  за  права  дітей  самотужки,  і нарешті,  у  1924  році,  вони  зібралися  у  місті  Женеві,  де  прийняли  перший

документ про потреби дітей - Декларацію прав дитини.   О,  так  це  дійсно  цікаво.  А  хочеш  я  тобі  розповім  про  деякіправові документи? Послухайте,  скільки  правових  документів  було  прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

1924 р. - перша Декларація прав дитини

1959 р. - Декларація прав дитини

1982 р. - Конвенція ООН про права дитини.

Зазначимо,  що  права,  викладені  в  Конвенції  ООН,  набувають  сили  лишев  тих  державах,  які  підписали  цю  Конвенцію  і  зобов'язалися  її  виконувати.На жаль, сьогодні є країни, в яких права дитини порушуються.

Наша  ж  держава  прагне,  щоб  у  її  юних  громадян  було  щасливе дитинство.

1991  р.  -  Україна  підписала  Конвенцію  ООН  про  права  дитини  і зобов'язалася її виконувати

1991 р. - прийнято Закон України про освіту

1996 р. - прийнято Конституцію України

2001 р. - прийнято Закон України «про охорону дитинства».

Ці  документи  можна  помістити правовому  куточку «Дорослі  і  діти: особлива відповідальність», або «Я дитина – я людина!», «Право від А до Я»,«Право на право».

  Ого,  скільки  різних  документів  існує.  Сподіваємося  ви запам‘ятали,  бо  зараз  починається  гра. Вона  називається

 «Останній –  герой!»

(на  сцені  стоять  4  стільці,  а  потрібно  запросити  5  бажаючих). 

Слухайте уважно правила. Зараз ми запрошуємо п‘ять найрішучіших та найрозумніших  дітей.  Ви  бачите,  що  на  сцені  стоять  чотири  стільці,  доки  гратиме  музика,  ви будете  ходити  колом  і  як  тільки  вона  перестане  лунати,  ви  займаєте  вільне місце,  а  хто  не  встиг    отримує  питання,  якщо  відповідає  вірно,  його  чекає подаруночок,  сподіваємося  ви  вразите  нас  своїми  знаннями.  Музика    грай!

(коли вона зупинилась ведучий задає питання)

Запитання до гри:

1.  В якому документі зафіксовано основні принципи прав дитини?

2.  В  якому  році  наша  держава  підписала  Конвенцію  про  права

дитини?

3.  Який важливий закон прийняла Україна у 2001 році?

4.  Які права дитини ви запам'ятали?

  Діти,  вам  сподобалося?  Гадаю,  що  тепер  усі  запам‘ятали  цідати. Почнемо другу гру, яка має назву…

З’являється листоноша та перебиває з криком ведучого.

Листоноша:  Стійте,  стійте,  зачекайте!  Тут  термінова  пошта  для  дітей.Країні потрібна їхня допомога.

-Ну  що  ж,  якщо  це  так  терміново,  то  ми,  звичайно,  вас вислухаємо.

Листоноша:  На  адресу  нашої  школи  надійшли  якісь  незвичні  листи.  З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого вони(зачитує листа).  «Я  Зайчисько,  я  маленький,  хатку  мав  собі  гарненьку,  та  прийшла коза  рогата,  і  нема  у  мене  хати.  Ой,  хутчіш  допоможіть,  мої  права  ви підкажіть».  Діти  допоможіть  зайчику. 

  якої  казки  цей  лист?  («Коза-дереза»)

  чиї  та  які  права  були  порушені?  (Право  на  родинну  оселю) 

О,  які  тут розумні  діти,  недаремно  завітав  саме  до  вашої  школи.  Щиро  дякую.  До побачення.

Листоноша йде.

  Ти  подивись,  які  кмітливі  діти  прийшли  сьогодні  до  нас.  Яхочу ще з нами пограти. А ви?

В  мене  тут  є  одна  цікава  гра.  Сподіваюся  вам  сподобається

(запрошується  5  дітей,  ведучі  по  черзі  описують  негативні  ситуації,  у  які  потрапив  той  чи  інший  казковий  герой,  учасники  мають  визначити,  яке  право,  визначене  Конвенцією  про  права  дитини,  було  порушено  стосовно цього героя)

Ситуація 1

Мачуха  з  ранку  до  вечора  примушує  Попелюшку  працювати.  Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право  дитини  па  відпочинок  і  розваги,  право  брати  участь  у розважальних заходах, що відповідають її віку.)

Ситуація 2

За  часи  письменника  Марка  Твена  в  Америці  дружба  дітей  із  різних соціальних  пластів  не схвалювалась  і  навіть  іноді  вважалась  порушенням суспільної  моралі.  Чи  має  право  Том  Сойєр  товаришувати  з  таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?

(Так,  адже  Конвенція  про  права  дитини  визнає  право  на  свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)

Ситуація З

Мауглі  майже  з  народження  жив  серед  тварин.  Чи  можна  вважати,  що він має рівні права зі звичайною дитиною?

(Так,  Конвенція  визначає,  що  дитиною  вважається  кожна  людська істота, котра не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4

Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі для  людей  звірячі  звуки.  Чи  мають  право  люди,  що  знайшли  Мауглі  в  лісі, замкнути  його  у  клітці  та  поводитися  з  ним,  як  із  твариною?  Які  права хлопчика порушено?

(Ні  в  якому  разі.  Мауглі  може  бути  визнаний  неповноцінною  дитиною,  і в  цьому  випадку  згідно  з  Конвенцією  йому  мають  забезпечити  гідні  умови зростання  і  виховання.  Крім  того,  Конвенцією  суворо  заборонене  будь-яке жорстоке  поводження  з  дитиною,  поводження,  що  принижує  її  гідність  та

шкодить фізичному й психічному здоров'ю)

Ситуація 5

Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?

(Право  на  приватне  життя,  недоторканність  житла  й  таємницю кореспонденції.)

  Як приємно грати з такими дітьми. Тепер ми впевнені, що ви дійсно  зрозуміли,  що  таке  правознавство  і  яке  воно  важливе  для  нашого життя.  Сподіваємося,  що  ми  допомогли  вам  розібратися  у  головному,  а  ви  це все  запам‘ятали.  Бажаємо  вам  тільки  найкращого.   Тож  ми  бажаємо  вам  того  ж  самого,  бо  розум    це головне у нашому теперішньому житті. Успіхів вам, любі діти. До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Казка про ключове слово

Мета:  збагатити  знання  учнів  з  курсів  морально-правового спрямування;  сприяти  формуванню  правової  свідомості  і  поведінки; виховувати відповідальності за свої вчинки, доброзичливість, людяність

Форма проведення; інсценована казка

Вітаємо  всіх,  хто  зібрався  сьогодні  в  цьому  залі  подивитися  нашу казкову історію, яка сталася невідомо де і коли і невідомо з ким. «То навіщо ви  нам  її  показуєте???»    запитаєте  ви...  А  ви  дивіться  уважно  і  спробуйте здогадатись самі... А ми починаємо...

Сцена №1. Біля школи

На  сцену  вибігає  хлопчик,  кидає  портфеля  і  кричить,  сердито розмахуючи руками:

-  Боже ти мій! Оце так-так! Ну скільки ж можна?! Ну що це за життя?! А???  Хоч  кричи...  Всі  неначе  змовились!  Мама,  батько,  вчителі,  тренер...  І всім я щось винен! «Андрій зроби те... Андрій зроби се...». І ніхто не розуміє, як я від усіх втомився... Тим я маю зробити те, іншим інше... Ну чому так?.. Ні! Все! Досить! Дістали!!! Відчепіться! Чуєте?! Всі!.. Від-че-піть-ся!!!

З іншого боку сцени з'являється дівчинка:

-  Ну і чого ти репетуєш?.. Привіт. Ти – Андрій, я чула?

-  Так...  А  ти  звідки  мене  знаєш?..  Ти  хто  така?? І  взагалі,  чого  ти  до мене прив' язалась???

-  Мене звати Дізайя... І я хочу...

-  (Андрій  перебиває  дівчину)  Хто-хто?  Діза...  Оце  так  ім'я...  Ти  що туркеня?

-  Ні. Я – Дізайя. Але не в тім річ. Я хочу...

-  Мені  все  одно  як  тебе  звати.  Чого  ти  причепилась  до  мене?..  Ще скажи, що я і тобі щось винен... Відчепись!

-  Послухай, ти мене не так зрозумів!..

-  І слухати не хочу!!!

-  Але я можу тобі допомогти!

- Ти?! Мені?! Ха-ха-ха! Ви чули її?! І як ти мені можеш допомогти?! Ти – мале дівчисько!!!

-  Але ти ж мене зовсім не знаєш! Я дійсно можу тобі допомогти!

-  Оце так-так! І ця мала вискочка пропонує мені допомогу!!! Йшла б ти краще своєю дорогою...  (потім говорить у відчаї)  А мені вже ніхто не може допомогти... Я просто пропав... І цього вже ніхто, ніхто не виправить...

-  Чому ти так думаєш? Я виправлю!

-  Ну  годі,  це  вже  не  смішно,  йди  куди  йшла  і  залиш  мене  в  спокої... Куди б мені сховатися від усіх? (озирається)

- А ти не дивись на мене, що я така мала. Я багато чого можу зробити для тебе. Ти тільки повір.

-  Я тобі сказав: від-че-пись! Бр-р-р, яка «причепа»!

- Андрійчику...  Ну  що  тобі  стоїть?!  Ти  тільки  спробуй!  От  загадай бажання...

-  Ха-ха!  Ти  ще  скажи,  що  ти  золота  рибка  і  можеш  виконати  три бажання...

-  Ну  не  три,  а  тільки  одне...  І  щоб  ти  повірив,  я  даю  тобі  пробне бажання.

- Слухай!  (хлопець  підходить  і  гнівно  кричить  до  дівчинки)  Що  ти собі  думаєш,  а?  Чарівниця  знайшлася...  Набридла!..  Щезни,  кажу!  (потім просить) Не до тебе зараз...

-  А  ти  скажи,  що  мені  потрібно  зробити  і,  якщо  я  не  справлюсь    я щезну...

-  Обіцяєш?

-  Обіцяю!

-  Ну добре. Я хочу шоб...  (оглядається)  щоб… щоб... О! Я хочу, щоб наша  математичка  поставила  мені  з  самостійної  12  балів.  Я,  чесно  кажучи, написав її дуже погано... Ну що… Облом?

Дівчинка щось шепоче собі в долоні… На сцену виходить вчителька:

-  А... Андрій. Щось я хотіла тобі сказати... Тільки от не згадаю... Ах, да! Ти мене приємно здивував! Навіть Сергій написав контрольну роботу лише на 6 балів,  інші й цього не отримали! А ти!!! 12 балів! І жодної помилочки, жодної помарочки! Скажи, в кого ти списав? Хм, але в кого ти міг списати? Хіба що в мене... Не розумію... (іде зі сцени)

-  (Андрій)  Оце  так!..  Це  що,  правда?  Не  може  бути…  може  ще спробувати?

-  Нагадую, залишилось лише одне бажання.

-  Але...

-  Ніяких але... Або ти загадуєш бажання, або я йду!

-  (Андрій поспіхом) Стій!!! (хапає Дізайю заруку).  Як там тебе звати?... Да...

-  Дізайя.

-  Цікаве  ім'я    Дізайя.  Ну  добре.  Хай  буде,  що  буде...  Все  одно  це  не правда... (задумується).

-  Тільки ти повинен знати, що ...

-  (Андрій  перебиває  дівчинку)  Добре-добре.  Я  хочу,  щоб  я  нікому нічого не був забов'язаний, і взагалі всі обов'язки щезли! Так! Так! Хай враз щезнуть  всі  обов'язки!  У  всіх  і  перед  всіма!!!  (кричить,  розмахує  руками, підстрибує...)

-  Але я хочу тобі сказати...

-  Не хочу нічого чути... То обіцяє, то тепер зупиняє...

-  Ну  добре.  Тільки  дивись,  потім  не  пожалкуй...  (щось  знову  шепче  в долоні) Ну от і все...

-  Все?  Оце  і  все?  Брехуха!!  Геть  звідси!..  І  чому  мені  так  не  везе  із знайомими?!

Дівчинка йде зі сцени. На сцену виходять хлопці – чоловік 5-6.

-(Андрій) А, хлопці, привіт (здороваються). Куди це ви ходили?

-  (Один  із  хлопців)  Та  от  нічого  не  розуміємо.  Щось  коїться  таке,  що пояснити не можна…

-  А що, що сталося?

-  Та от прийшли на стадіон... Ти ж знаєш, що ми недавно записалися в секцію по футболу. А сьогодні там щось дивне робиться. Тренера немає... Він кудись зник...

-  (Інший хлопець) Але ж він сам призначив нам тренування...

-  Ну то треба було взяти м'яча і пограти самим.

-  (Один  із  хлопців)  А  нам  його  не  дали.  Просто  сказали,  що  ніхто нікому нічого більше не зобов'язаний робити... От і тренер тепер робить що хоче: хоче – тренує нас, а не хоче – не тренує... То ми й пішли собі...

-  (Андрій) Ну що ж... Тоді ходімо погуляємо.

-  Ходімо.

Сцена №2. Біля перехрестя.

Доходять  до  перехрестя.  На  дорозі  аварійна  ситуація  --  машини  і пішоходи їдуть і йдуть як кому заманеться. Шум. Галас. Хтось викликає «швидку»,  але  лікарі  і  медсестри  пороз’їзджалися  по  домівках.  Ніхто нікого не слухає. Хлопці з тротуару дивляться і дивуються.

-  (Один з хлопців)  Дивись-дивись!.. Це ж просто якийсь хаос! Хіба так повинні  їздити  машини  і  ходити  пішоходи?!  Та  вони  ж  повбивають  один одного!!!

-  (Інший  хлопець)  Так,  правда!  Є  ж  правила  дорожнього  руху.  Вони що, їх враз всі забули?

-  (Андрій  тихо)  Щось  мені  стає  страшно...    вже  голосніше, звертаючись до хлопців) Друзі, ви вже написали шпаргалки?

-  Які шпаргалки?

-  Ви що, забули?.. В нас же завтра контрольна з історії!

-  Яка контрольна? Ти що, з дуба впав? Немає ніякої контрольної...

-  Як це???

-  А  так. Ти, мабуть  забув,  що  ми  ще  вчора  проголосували  в класі,  що писати  контрольну  не  будемо.  Хай  її  сама  Марія  Петрівна  пише.  А  ми  не збираємося!

-  (Інший хлопець)  І взагалі  ми  більше  в  школу  ходити  не  будемо    її закрили... А ти що, не чув?!

-  Ні, не чув. А чого?

-  А хто його знає?.. Правда «кльово»?! Але знаєш, це зовсім не погано: гуляй – скільки хочеш, ніхто від тебе нічого не вимагає... Вічні канікули!!!

-  Так... (Андрій задумується) Може й дійсно «кльово»...

На сцені з 'являються старші хлопці.

-  (Один з них) Ей, пацани, а ну стій! Ходіть но сюди!

-  Що, що вам потрібно? (боязко підходять)

-  Ану вивертайте кишені! Нам потрібні гроші на особисті потреби!

-  (Один  з  менших  хлопців)  А  чого  це  ми  повинні  вам  віддавати  свої гроші? Вони не ваші, а наші...

-  Були ваші – стали наші... І то швидко! Досить базікати!

-  А якщо ми не віддамо?

-  А якщо ми вам дамо!!! (погрожують і потирають кулаки)

-  (Андрій)  Та  ви  ж  з  нашої  школи!  Ви  ж  повинні  нас  захищати  від хуліганів з інших шкіл!..

-  Ми вам нічого не повинні! А от ви!..  (один із старших хлопців бере Андрія за «барки» і трясе) Ану, жени зараз же «бабки» і то швидко, бо гірше буде!!!

-  (Андрій  до  друзів)  Хлопці,  спасайте!!!  (Молодші  хлопці розбігаються)

Закривається  завіса.  Знов  на  сцену  виходить  Андрій.  В  нього подертий, брудний одяг, підбите око і скуйовджене волосся.

-  Ну от!.. Побили... А хлопці, хлопці!.. Ще казали: «Один за всіх і всі за одного!»... Правда    за всіх получив...  (витирає очі... почім перевіряє свої  кишені) Ех, нічого не залишилося... А було рівно на морозиво...

-  (Голос) Сам винен!..

-  А?! (Андрій перелякався) Хто це сказав?!, (оглядається) Ні, нікого... Здалося... Ну що ж ... Прийдеться йти додому. Там хоч мама покормить...

Сцена №3. В квартирі Андрія

-  (Андрій)  Мамо!  Ма-ам!  Ти  де?  Я  прийшов...  Я  їсти  хочу.  (Мамалежить на дивані і дивиться телевізор. Вона не відповідає)  Мам! Ти що, не чуєш?!

-  А що?

-  Як що?! Я голодний!!!

-  Ну і що?

-  Я їсти хочу!!!

-  То йди і їж.

-  Так там нічого немає!!!

-  А ти приготов.

-  Що?!! А ти для чого? Ти маєш мене кормити, глядіти за мною!

-  Хто? Я? Ти що! Нічого я не повинна. Бач що видумав! 

-  То ж є такий закон...

-  Ніякого закону я не знаю і робитиму що захочу, ясно?

-  Мам,  але  я  ж  не  вмію  готувати,  а  їсти  хочу  дуже-дуже!...  (ледь  не плаче)

-  Нічого не хочу знати. Ти сам собі хазяїн. Іди і роби, що хочеш...

-  (Андрій  зовсім  засмучений)  Що  це  таке  робиться?!!  Нічого  не розумію...

-  (Голос) Сам винен!..

-  Ой! (Андрій аж підстрибнув) Хто це???

-  (Голос) Твоє бажання!

-  Яке бажання?!!

-  А ти згадай...

-  Але цього не може бути!

-  Чому ж, може – сам бачиш!

-  Але...

-  Ніяких але... Сам винний!

-  Я не винен!!! Це все вона... та дівчина.

-  Яка дівчина?

-  А  та…  Як  же  її  звали?..  (задумується)  Да    ...  ні,  Де    ні,  Дізайя! (радісно) Так, Дізайя!

Сцена №4. Біля школи

На сцену виходить дівчинка.

-  Ти мене звав?

-  Так!

-  І чого ти хочеш від мене?

-  А ну зараз же поверни все назад!

-  Що  повернути?  (прикидається,  що  нічого  не  розуміє)  Нічого  не розумію...

-  Все ти розумієш! Ну будь ласка!

-  Не можу.

-  Як це?!

-  А так. Я тебе попереджала...

-  Про що?

-  А про те, що можу виконати лише два бажання: одне  пробне, а друге – справжнє, і воно – останнє.

-  (Андрій дуже засмучений) І що мені тепер робити?

-  Я спробувала тебе попередити, але ти мене не слухав...

-  Щось пригадую...

-  Так... Але ти...

-  Я ж не знав, що таке буде...

-  Нічого  не  буває  просто  так...  (дивиться  на  Андрія  і  їй  стає  його жаль)  Ну  добре.  Я  підкажу  тобі,  що  ти  маєш  зробити.  Але  ти  повинен зробити все сам. Зрозумів?

-  Так! Так! Я все зроблю! Кажи, що потрібно?

-  По-перше, ти повинен знайти і пояснити всім їхні помилки; по-друге, ти  повинен  знайти  свою  помилку  і,  нарешті,  ти  повинен  знайти  ключове слово – тобто причину всього того, що сталося.

-  Да... задача не з простих!

-  Але ж і зроблено багато того, що не просто виправити!

-  Так!  Тож  спробую... Перше:  спортивні  секції  повинні працювати, і з дітьми  повинні  працювати  тренери,  тоді  діти  будуть  займатися,  а  не вештатися без діла по вулиці.

-  Так... Далі.

-  Друге: на перехресті і водії і пішоходи повинні дотримуватися правил дорожнього руху, поважати один одного. Тоді і  на самому складному місці буде порядок.

-  Правильно. Що ще?

-  Школа має працювати під час навчального року. Учні мають ходити на  уроки  і  виконувати  домашні  завдання,  вчитися.  (Далі  тихіше,  сам  про себе) Тоді їм в голову не полізуть дурні бажання...

-  Це ти дуже правильно сказав!

-  Ще  старші  хлопці  не  мають  права  знущатися  над  молодшими  і вимагати в них гроші – це хуліганство і, здається, карається законом.

-  Так. Бачу ти на вірному шляху!

- А наші батьки повинні піклуватися про нас    їхніх дітей, доглядати, годувати  і  дивитися,  щоб  ми  не  влізли  в  якусь  халепу,  одним  словом  –виховувати.

-  Так.  З  першим  завданням  ти  справився.  Тепер  друге.  Ти  повинен знайти свою помилку, а це набагато складніше!

-  Так  хіба  ж  тільки  я  винен?!.  Я  ось  (показує  на  себе)  найбільше постраждав!..

-  От бачиш! Легко вказувати іншим на їхні прорахунки, а от знайти і, головне  ,  визнати  свою,  хоча  б  одну  помилочку...  Ех  ти!..  Я  думала,  що  ти став справжнім мужчиною, а ти все такий самий хлопчисько!.. Ну я пішла!..

-  Стій, стій, Дізайє...  Я  спробую... Тільки, будь  ласка,  допоможи  мені, добре?

-  Добре.

-  Так...  (Андрій  ходить  із  сторони  в  сторону)  Треба  поміркувати... (сам до  себе)  Ну думай, Андрій, думай!  (зупиняється і б'є долонею себе по лобі)  Зрозумів! В усьому тому, що сталося винен... винен...

-  Ну?

-  Не  підганяй  мене...  Це  так  складно...  (зібрався  з  духом)  В  тому,  що сьогодні  скоїлось,  винен  тільки...  один...  я.  Фу-у.  Сказав...  (витирає  з  лоба піт)

-  (Дізайя посміхається) Так в чому ти винен, щось я не зрозуміла?

-  Та в усьому...

-  Ну, сміливіше. В чому ж твої помилки?

-  Та  це  ж  я  не  хотів  мати  ніяких  зобов'язань  ні  перед  ким,  і  тому побажав, щоб всі зобов'язання щезли. От вони і пропали...

-  Молодець!  (дівчинка  підходить  і  бере  хлопця  за  руку)  Це  було найскладніше завдання! Залишився лише один крок, і все знову стане на свої місця. Давай... Ще потрібно...

-  Знаю, ще потрібно знайти «ключове» слово    слово-відгадку, слово  –причину всього того, що тут сьогодні сталося... Тільки от як це зробити?

-  Добре,  я  тобі  підкажу...  Скажи,  про  що  всі  забули,  порушуючи правила  поведінки,  дисципліну,  трудовий  розпорядок,  закони?..  Про  що забули тренер, вчителі, твої друзі і навіть мама?.. Про що ти сам так дуже-дуже захотів забути, коли вперше ми зустрілись?

-  Так-так... Здається я зрозумів! Це    обов'язок! Ми всі    діти і дорослі забули про свої обов'язки!!!

-  Ну от і все...

-  Як все?! І ти зовсім нічого не будеш шепотіти собі в долоні?

-  Ні. Ти ж згадав «ключове» слово! А якщо ти згадав, то і всі згадали  –всі, хто на один день його забули. І тепер саме головне, щоб ніхто і ніколи його більше не забував!

-  Не хвилюйся, Дізайє! Я тобі обіцяю, що і я, і мої друзі, завжди будемо пам'ятати не тільки про свої права, але й про свої обов'язки!

-  Ну що ж, тоді бувай!

-  Бувай...  Не  забувай  мене...  Хоч  інколи  згадуй...  А  давай  будемо  з тобою дружити?!

-  Добре! Я дуже  рада цьому! Бо чим більше друзів, тим краще життя, веселіше і світліше стає на душі.

-  І тоді дійсно в голову ніколи не полізуть такі дурні бажання! Слухай, а як в тебе з математикою?..

На сцену знов виходить вчителька математики

-  А... Андрій, щось я хотіла тобі сказати... Тільки от не згадаю... Ах, да! Ти мене зовсім не здивував. Як завжди, по контрольній трійка..,

-  (Андрій) Ну от... Тепер вже точно все стало на свої місця!

Заключне слово ведучого:

Ну от і дійсно все. Казка скінчилася... але ми –  і я, і всі  юні актори дуже надіємось, що ви зрозуміли, чому ми показали вам цю неймовірну історію... А з вами такого ніколи не траплялося?!..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правознавча вікторина

Мета. Вчити називати права дитини, формувати вміння доводити свою думку, сприяти вихованню ціннісного ставлення до суспільства і держави, допомогти  дітям  усвідомити  свою  значимість  і  бажаність  у  школі  і вдома;сформувати людяність та гідність в оточуючому середовищі;ввести в словниковий запас такі слова як права та обов‘язки школяра та навчити їх правильно застосовувати у повсякденному житті; виховувати повноцінну і толерантну особистість дитини.

Форма проведення . Вікторина

Клас. 7 – 8

Ситуація 1

Мауглі  майже  з народження  жив  серед  тварин.  Чи  можна  вважати,  що він має рівні права зі звичайною дитиною?(Так,  Конвенція  визначає,  що  дитиною  вважається  кожна  людська істота, котра не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 2

Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі  для  людей  звірячі  звуки. Чи  мають  право  люди, що  знайшли  Мауглі  в  лісі, замкнути  його  у  клітці  та  поводитися  з  ним,  як  із  твариною?  Які  права хлопчика порушено?(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в  цьому  випадку  згідно  з  Конвенцією  йому  мають  забезпечити  гідні  умови зростання  і  виховання.  Крім  того,  Конвенцією  суворо  заборонене  будь-яке жорстоке  поводження  з  дитиною,  поводження,  що  принижує  її  гідність  та шкодить фізичному й психічному здоров'ю)

Ситуація 3

Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?(Право  на  приватне  життя,  недоторканність  житла  й  таємницю кореспонденції.)

Хто більше?

Які  права  Попелюшки  були  порушені  в  однойменній  казці?  (Право  на шанування  її  гідності,  свободу  й  особисту  недоторканість,  невтручання  в особисте  життя,  свободу  думки  й  слова,  володіння  й  ко-ристування  своєю власністю,  відпочинок,  вільний  вибір  праці  й  отримання  зарплати,  рівні можливості,  право  на  батьківське  піклування  та  утримання  ,  право  на свободу пересування)

Хто швидше ?

1. Основний міжнародний документ, що захищає права людини? (Загальна декларація прав людини).

2. Основний міжнародний документ із прав дитини? (Конвенція про права дитини).

3. Людина, віком до 18 років (Дитина).

4.Особливо небезпечний вид правопорушення.(Злочин).

5.Особа, що вчинила правопорушення.(Правопорушник).

6.Нормативно-правовий акт вищого законодавчого органу влади, що приймається в особливому прядку.(Закон).

7.Особа, що має стійкий правовий зв’язок з певною державою. (Громадянин).

8.Злочин  проти  довколишнього  середовища,  незаконне  полювання. (Бракон’єрство)

9.Повне  або  часткове  звільнення  від  покарання  та  його  правових наслідків. (Амністія)

10.Який злочин учинили окремі персонажі проти Дюймовочки в казці Г.Х Андерсена? (Викрадення)

11.Які правопорушення вчинила Лисичка в казці «Котик і Півник»?(Убивство)

13. Як називається основний документ громадянина ? /паспорт/

14. Який закон вважається головним законом країни ? /Конституція/

15. Що являє собою добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами ? /партія/

16. Як називають осіб, які не досягли 18-річного віку ? /неповнолітні/

17. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним, що це ? /кодекс/

18. Як називають захисника у суді ? /адвокат/

19. Як називають людину, що бачила злочин ? /свідок/

20. Якого птаха бояться злочинці України ? /"Беркут"/

21. Який документ потрібний для проведення арешту чи обшуку ? /ордер/

22. Як називається примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб ? /арешт/

23. Як називається державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров"я і права громадян ? /міліція/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій вікторини

«Права казкових героїв»

Мета правової вікторини:

-  через  казкотерапію  допомогти  дітям  усвідомити  порушення  власних

прав на відповідних прикладах;

-  допомогти  дітям  усвідомити  свою  значимість  і  бажаність  у  школі  і

вдома;

-сформувати людяність та гідність в оточуючому середовищі;

- ввести в словниковий запас такі слова як права та обов‘язки школяра та

навчити їх правильно застосовувати у повсякденному житті;

-виховувати повноцінну і толерантну особистість дитини.

-  формувати зацікавленість учнів у вивченні Конвенції ООН про права

дитини; вміння використовувати свої знання на практиці;

- виховувати в учнів почуття патріотизму, свідомої громадської позиції.

Вступне слово.

Сьогодні  наша  зустріч  присвячена  правам  і  обов‘язкам  кожної  дитини

нашої країни. Ми не лише дізнаємося про права і обов‘язки, а й зрозуміємо

значущість  таких  важливих  документів,  як  Декларація  прав  дитини  та

Конвенція  про  права  дитини.  Дізнаємося  про  те,  як  закони

захищають і охороняють дітей у нашій країні.

Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе,

відчуття  своєї  необхідності.  Ці  чинники  впливають  на  здоровий  розвиток

дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм.

Організаційна частина.

Таємнича хвилина.

-  У мене в руках чарівна скринька, у ній    найцінніший скарб планети

Земля.  Хто  з  вас  хоче  його  побачити,  може  зазирнути,  але  поки  що  не

розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та

найсміливіші  не  зазирнуть  на  дно  скриньки.(Діти  по  черзі  заглядають  у

скриньку).

-  То кого ви побачили у чарівній скриньці?(Діти називають себе, бо на

дні скриньки – дзеркало).

-  Так,  ви  побачили  в  чарівному  дзеркалі  кожен  себе.  Людина 

найцінніший скарб.

Робота в групах з документами

-  Потреба  у  такому  особистому  захисті  дитини  була  проголошена  у

Декларації,  у  Конвенції,  у  Законі  про  охорону  дитинства  і  у  Конституції.

Зараз ми перевіримо чи знаєте ви права людини!

Казкова правова вікторина

« Права казкових героїв»

Хід  вікторини:  на  екрані  з‘являються  кадри  з  мультфільмів  і  діти  по

черзі  описують  негативні  ситуації,  у  які  потрапив  той  чи  інший  казковий

герой.  Учні  мають  визначити,  яке  право,  визначене  Конвенцією  про  права

дитини, було порушено стосовно цього героя.

Ситуація 1

Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній

дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право  дитини  па  відпочинок  і  розваги,  право  брати  участь  у

розважальних заходах, що відповідають її віку.)

Ситуація 2

За  часи  письменника  Марка  Твена  в  Америці  дружба  дітей  із  різних

соціальних  пластів  не  схвалювалась  і  навіть  іноді  вважалась  порушенням

суспільної  моралі.  Чи  має  право  Том  Сойєр  товаришувати  з  таким

хлопчиком, як Гекльберрі Фін?

(Так,  адже  Конвенція  про  права  дитини  визнає  пр аво  на  свободу

асоціацій та свободу мирних зібрань.)

Ситуація З

Мауглі  майже  з народження  жив  серед  тварин.  Чи  можна  вважати,  що

він має рівні права зі звичайною дитиною?

(Так,  Конвенція  визначає,  що  дитиною  вважається  кожна  людська

істота, котра не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4

Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі

для  людей  звірячі  звуки. Чи  мають  право  люди, що  знайшли  Мауглі  в  лісі,

замкнути  його  у  клітці  та  поводитися  з  ним,  як  із  твариною?  Які  права

хлопчика порушено?

(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і

в  цьому  випадку  згідно  з  Конвенцією  йому  мають  забезпечити  гідні  умови

зростання  і  виховання.  Крім  того,  Конвенцією  суворо  заборонене  будь-яке

жорстоке  поводження  з  дитиною,  поводження,  що  принижує  її  гідність  та

шкодить фізичному й психічному здоров'ю)

Ситуація 5

Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику

зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?

(Право  на  приватне  життя,  недоторканність  житла  й  таємницю

кореспонденції.)

Ситуація 6.

Ш.Перро «Попелюшка або Кришталевий черевичок»

«  -  А  що,  Попелюшко,  хотілося  б  тобі  поїхати  на  бал?    запитували

сестри, поки вона розчісувала їх перед дзеркалом.

- Ой, що ви, сестрички! Ви смієтеся з мене!

- Авжеж. Хот ж тебе таку нечепуру пустить…

І  ось  нарешті  очікуваний  день  настав.  Мачуха  та  сестри  поїхали.

Попелюшка довго дивилася їм услід, а коли їхня карета зникла за поворотом,

вона затулила обличчя руками і гірко заплакала.»

(Мачуха  порушила  право  Попелюшки  на  відпочинок.  Ст.  31  Конвенції

ООН  про  права  дитини  зазначає,  що  дитина  має  право  на  відпочинок  і

дозвілля, право брати участь в іграх і розважальних заходах, які відповідають

її вікові.)

Вчитель.  Молодці!  Ви  гарно  розібралися  з  правовими  ситуаціями!  А

зараз я пропоную вам гру.

Гра «Вільний мікрофон»

Учні  розповідають  випадки  з  власного  досвіду,  коли  порушувалося

право  дитини  на  свободу  думки  та  слова,  після  чого  відбувається

обговорення п'яти-шести розповідей.

Підсумок.

Навіщо дітям  знати  зміст  Конвенції  про права дитини? Щоб  захистити

себе в скрутному становищі, а коли стануть дорослими, вони мають знати, як

ставитися до своїх дітей, якими принципами керуватися. У різних країнах і

регіонах  світу  Конвенція  прав  дитини  використовується  по-різному,  з  ура-хуванням  особливостей  кожної  держави.  Але  всі  країни  об'єднує  ставлення

до дітей, повага до них та їхніх прав.

Проект учнів 4 класу

Веселянського НВК Запорізького

району

 

 

Урок-суд

За казкою « Вовк і семеро козенят» \

Адвокат: Встати! Суд іде!

( Входять представники суду )

-  Сідайте!  Слухається  справа  із  звинувачення  Вовка  у  ряді  скоєних

злочинів, а саме: Вовк з,їв семеро козенят.

-  Ввести звинуваченого!

-  ( Вводять Вовка у наручниках. )

-  Слово для звинувачення надається прокурору.

Прокурор:  Згідно  з  документами,  доказами,  Вовк  неодноразово  був

викритий  у  своїх  злочинах,  крадіжках,  підступності.  Так  ним  було  з‗їдено

шестеро козенят: маленьких, невинних, довірливих.

Суддя: Чи є у вас свідки з цього пункту?

Прокурор: Це свідчить сама мати і її діти.

Свідок:  Я-Коза.  Я-мати-героїня!  (  Плаче,мекає.)  В  мене  було  семеро

дітей ( цілує всіх ). Я їх всіх ростила, годувала, любила. А Вовк ( дивиться на

нього  сердито  ),  цей  несусвітній  ненажера  безжалісно  їх  з‗їв.  Якби  не  моя

найменшенька ( обнімає її ), то не бачити б мені більше своїх діточок ( мекає,

плаче ).

Суддя:  Суду все зрозуміло, прошу зайняти свої місця в залі. Шановний

адвокате, чи хочете Ви виступити на захист підсудного?

Адвокат:  Шановний  суде,  я  буду  говорити  правду  і  тільки  правду.  Я

протестую, що Вовк-ненажера. Він ласкавий, добрий.

Суддя: Підсудний, поясніть суду, навіщо ви вкрали козенят?

Вовк:  Я  готував  концертну  програму  для  мешканців  лісу.  А  козенята

мають гарні голоси і добре танцюють. Нам було дуже весело разом.

Прокурор:  І  все-таки,  пане  Суддя,  я  вважаю,  що  суд  повинен

розібратися  до  кінця.  Згадаймо  «  Червону  Шапочку»  Тут  Вовк-підступний

ошуканець. На вигляд ласкавий та ввічливий, а насправді хотів всіх поїсти.

Адвокат:  Пане Суддя! Більшість неприємностей з Вовком трапляються

через його довірливість та  неосвіченість. Адже він хотів просто повеселити

народ. Їсти їх він не хотів.

Прокурор:  Матеріали  адвокатів,  свідків  вичерпано.  Суд  іде  радитись.

Встати! Суд іде!

Суддя:  (читає  вирок  суду  )  За  недостатністю  доказів  із  звинувачення

Вовка,  Вовк  звільняється  з-під  арешту  і  оголошується  невинним.  Але,  щоб

надалі  з  ним  подібних  неприємностей  не  траплялося,  відправити  його  до

лісової школи на навчання.

(Присутнім роздають листівки «Лісові новини»)

-  Читайте газети! Вовка звільнено!

-  Вовк невинний!

-  Вовка відпустили до лісу!

-  Читайте всі!

 

Сценарій виховного заходу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Юридичний аукціон

  Мета:  подати  учням  нові  й  поглибити  вже  існуючі  в  них знання та навички у сфері правового виховання та юридичної освіченості, розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та  навички,  яких  вони  набули  на  уроках  правознавства  та  в  процесі позакласного правового виховання сприяти вихованню  в  учнів  потяг  до  поглиблення  своїх  правових знань,  сприяти  поширенню  правової  культури  та  освіченості  в  учнівському середовищі.

Клас. 9-11

  Через  кілька  хвилин  ми  розпочнемо  наш юридичний  аукціон. Він проводиться з метою подання учням нових знань із правознавства  та  поглиблення  вже  існуючих,  допомогти  навчитися застосовувати ці свої знання та навички на практиці.Отже, уперед – до перемоги!

 

 І раунд – Інтелектуальний штурм.( Питання по черзі командам, якщо незнають відповідь, то суперник  який відповідає отримує 2б.)

1. Основний міжнародний документ, що захищає права людини? (Загальна декларація прав людини).

2. Основний міжнародний документ із прав дитини? (Конвенція про права дитини).

3. Найвища соціальна цінність у державі (Людина).

4. Складова культури, яка забезпечує дитині належний рівень знань (Освіта).

5. Людина, віком до 18 років (Дитина).

6. Спільність людей, що пов’язані між собою кровними, родинними або шлюбними зв’язками (Сім’я).

7.  Здатність особи, яка досягла 18 років, мати майнові права та обов’язки (Дієздатність).

8.Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?(Фізичною).

 

1.   Певні спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років існування й досягнення зрілості (Права).

2.  Соціальна спільнота, де зберігають і примножують традиції роду (Родина).

3. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського  піклування (опіка).

4. З якого віку людина може вибирати своє громадянство (з 18 років).

5. З якого віку наступає кримінальна відповідальність? (з 18 років).

6.Здатність особи своїми вчинками та діями здійснювати права та обов’язки(Правоздатність).

7.Гімназія та школа – це юридична чи фізична особа?(Юридична).

8.Особливо небезпечний вид правопорушення.(Злочин).

 

1.Адміністративне правопорушення- це проступок чи злочин?(Проступок).

2.Стихійне лихо – це юридична дія чи подія?(Подія).

3.Соціальні відносини, що регулюються нормами права.(Правовідносини).

4.Правила поведінки. Що встановлює церква для віруючих(Релігійні норми).

5.Особа, що вчинила правопорушення.(Правопорушник).

6.Держава, в якій забезпечена охорона та захист основних прав людини.(Правова).

7.Нормативно-правовий акт вищого законодавчого органу влади, що приймається в особливому прядку.(Закон).

8.Особа, що має стійкий правовий зв’язок з певною державою. (Громадянин).

 

 

 

 

 

ІІ раунд – Командна справа 1 б.

Командам пропонується номер картки з завданням.

1.Назвіть три гілки влади в Україні. (Законодавча, виконавча, судова)

2.У Радянському Союзі    КДБ, у США –  ФБР, у Росії –  ФСБ, в Україні -… (СБУ)

3.Як називається основний міжнародний документ з захисту прав дитини?(Конвенція про права дитини).

 

1.Біпатриди- це(особи з подвійним громадянством).

2.Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків?(Матеріальна).

3.Привласнення  чужого  майна  за  допомогою  хитрощів,  обману, махінацій? (Шахрайство)

 

1.Злочин  проти  довколишнього  середовища,  незаконне  полювання. (Бракон’єрство)

2.Повне  або  часткове  звільнення  від  покарання  та  його  правових наслідків. (Амністія)

3.Кваліфікація  злочинця,  якого  за  злочинному  жаргоні  називають «ведмежатником»? (Грабіжник сейфів)

 

ІІІ раунд - Хто більше?( за кожне 1б.)

Які  права  Попелюшки  були  порушені  в  однойменній  казці?  (Право  на шанування  її  гідності,  свободу  й  особисту  недоторканість,  невтручання  в особисте  життя,  свободу  думки  й  слова,  володіння  й  ко-ристування  своєю власністю,  відпочинок,  вільний  вибір  праці  й  отримання  зарплати,  рівні можливості,  право  на  батьківське  піклування  та  утримання  ,  право  на свободу пересування)

 

ІV раунд «Юридичний рахунок» 1б.

1.Мінімальний вік участі громадян у виборах + Вік отримання паспорта громадянином    Вік повної дієздатності  – Вік мінімальної дієздатності = (18 + 16 – 18 – 15  = 1 )

 

V раунд  «Види юридичної відповідальності». ( Піднімають букву, на яку починається вид відповідальності )

1.Керування автомобілем у нетверезому стані(А).

2.Невчасна доставка хліба у магазин(Ц).

3.Несплата комунальних послуг(А).

4.Поява на роботі у нетверезому стані(Д).

5.Пошкодження бібліотечної книги(М).

6.Крадіжка державного майна(К).

7.Продаж наркотичних засобів(К).

8.Безкоштовний проїзд у транспорті(А).

9.Запізнення на урок(Д).

10.Пошкодження шкільного майна(М).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назвіть три гілки влади в Україні. 

2.У Радянському Союзі    КДБ, у США –  ФБР, у Росії –  ФСБ, в Україні -… 

3.Як називається основний міжнародний документ з захисту прав дитини

 

1.Біпатриди- це

2.Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків ?

3.Привласнення  чужого  майна  за  допомогою  хитрощів,  обману, махінацій? 

 

1.Злочин  проти  довколишнього  середовища,  незаконне  полювання.  

2.Повне  або  часткове  звільнення  від  покарання  та  його  правових наслідків. 

3.Кваліфікація  злочинця,  якого  за  злочинному  жаргоні  називають «ведмежатником»?

 

 

А  Ц   Д   М    К

 

 

А  Ц   Д   М    К

 

 

 

А  Ц   Д   М    К

 

Мінімальний вік участі громадян у виборах + Вік отримання паспорта громадянином    Вік повної дієздатності  – Вік мінімальної дієздатності

 

Мінімальний вік участі громадян у виборах + Вік отримання паспорта громадянином    Вік повної дієздатності  – Вік мінімальної дієздатності

 

Мінімальний вік участі громадян у виборах + Вік отримання паспорта громадянином    Вік повної дієздатності  – Вік мінімальної дієздатності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV тур називається «Школа юних правознавців»

(відповіді за сигналами)

1.Пригадайте народну казку «Колобок». Хто в ній учинив злочин? Чому ви так уважаєте? (Лисиця, яка заманила Колобка та з’їла його, таким чином, відібравши  в  нього  одне  з  найдорожчих  прав    право  на  життя,  яке закріплене ст. 3 Загальної Декларації прав людини.)

2.Буратіно  сидить  в  автобусі  біля  вікна  і  з  цікавістю  дивиться  на будинки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що має зробити Буратіно? ( Треба встати й доброзичливо запропонувати їм сісти.)

3.Незнайко  зустрів  на  вулиці  дівчину-однокласницю.  Вона  йшла  з магазину й несла важку торбу. Що має зробити Незнайко?  ( Треба сказати: «Дозволь тобі допомогти. Мені це зовсім не важко».)

4. Яке правило порушила Лисичка в казці Лисичка й Журавель»?(Правило гостинності.)

5.Який злочин учинили окремі персонажі проти Дюймовочки в казці Г.Х Андерсена? (Викрадення)

6.Які правопорушення вчинила Лисичка в казці «Котик і Півник»?(Убивство)

V тур «Мультиманія»

Ведучий:  На  екрані  ви  побачите  уривки  з  мультфільму  «Маша  та Ведмідь».  Ваше  завдання  побачити  право  або  порушення  когось  із  героїв  і назвати те, що ви побачили.

VІ тур «Осмислення вивченого»

У мене в руках чарівна скринька, у ній    найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не  розповідати,  що  він  там  побачив,  аж  доти,  доки  всі  найцікавіші  й

найсміливіші  не  зазирнуть  на  дно  скриньки.  (Діти  по  черзі  заглядають  у скриньку. Потім відкривається скринька.)

-Кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, оскільки на дні скриньки лежало дзеркало.)

Так, кожен побачив у чарівному дзеркалі себе. Людина    найцінніший скарб. Кожен із вас    особистість, і саме такої людини, як ви, більше немає і не буде на цій Землі.

Відомий поет України В.Симоненко написав про неповторність кожної людини, якій батьки подарували життя.

Ти знаєш, що ти – людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя - єдина

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина, І хочеш цього чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя - єдина

Очі твої – одні

Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, і пройде не  одне  тисячоліття,  поки  людство,  нарешті,  прийме  закони,  які оберігатимуть  дитину    наше  найбільше  багатство.  На  цьому  наш  захід

закінчено. До нових зустрічей.

 

 

 

 

4.Спосіб систематизації законодавства, внаслідок чого створюються кодекси?(Кодифікація).

7.Учинення правопорушення у стані алкогольного сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину?(Обтяжує).

8.Монархія належить до форми правління чи форми політичного режиму?(До форми правління).

9.Основний Закон держави(Конституція).

 

 

Учасники команд за одну хвилину, на листочку записують права дитини, які вони знають. Виграє команда, що назвала більше вправ. Кожне право дає команді  1бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід: «Державний захист сім’ї і дитинства»

(9-11 кл.)

 

Мета: Розкриття міжнародних стандартів у галузі охорони сім’ї й дитинства; формування поняття «шлюб», «сім’я», законодавства в цій сфері; виховання поваги до батьків, відповідального ставлення до своїх обов’язків.

Форма заходу: брейн – ринг.

Клас ділиться на 5 команд. Кожна команда обирає назву і капітана. Соціальний педагог (або вчитель) є ведучим, організатором і арбітром гри.

Хід заходу:

Щоб визначити, яка команда розпочинає гру, проводиться жеребкування. Гра йде до трьох балів. Команда, що програла, вибуває і позбавляється права брати в подальшому участь у грі. Лідери обирають собі супротивника із команд, що залишилися.

Запитання для брейн – рингу.

1. Чи однакові права чоловіка та жінки в шлюбі? Відповідь обґрунтуйте.

2. Який порядок укладання шлюбу в Україні?

3. Мінімальний шлюбний вік за українським законодавством.

4. Як визначається прізвище дитини?

5. Майно батьків і дітей спільне. Чи мають право діти на особисте майно?

6. Які органи здійснюють державний захист сімейних прав?

7. Які права є суто правами дітей?

8. До якого віку, згідно з правовими документами, особа вважається дитиною?

9. Які елементарні обов’язки батьків та дітей?

10. Коли було створено Дитячий фонд ООН і в якій країні знаходиться його штаб – квартира?

11. «Кожна людська істота до досягнення 18-річного віку – дитина». В якому документі це зазначено?

12. Хто має право управляти майном дитини до її повноліття?

13. Яке значення має реєстрація шлюбу7

14. Чим відрізняється роздільне та спільне майно подружжя?

15. Чи можливе укладання шлюбу між 17-річним хлопцем та 16-річною дівчиною7

16. Чи існують прешкоди до укладання шлюбу?

17. Які умови розірвання шлюбу?

18. Коли чоловік не має прва без згоди дружини порушувати справу про розірвання шлюбу?

19. Як забезпечуються прва дитини, що втратила батьків?

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Наприкінці гри підбиття підсумків результатів та оголошення переможця.

Виховний захід: «Універсальні міжнародні

 

механізми захисту прав дитини»

 

(для 9-11 кл.)

 

 

 

 

Мета: Ознайомлення учнів із сучасними міжнародними правовими стандартами, механізмами захисту прав дитини; виховання поваги до прав людини.

 

Форма заходу: презентація.

 

Обладнання: Загальна декларація прав дитини, схеми, таблиці, запитання, завдання.

 

Хід заняття

 

Поняття: механізм міжнародного захисту прав людини.

 

Запитання на повторення:

 

1. З яких документів складається міжнародний білль з прав людини?

 

2. На які види можна поділити міжнародні документи з прав людини?

 

3. Які цілі загальної декларації прав людини?

 

4. В яких документах розвиваються основні положення загальної декларації прав людини?

 

5. Як ви розумієте принцип «рівності і недискримінації»?

 

6. Що означає, на ваш погляд, «перебувати під юрисдикцією»

 

Завдання на картках (кільком учням, поки інші відповідають):

 

1. Як ви можете пояснити вислів Загальної Декларації прав людини про те, що люди повинні діяти стосовно одне одного в дусі братерства?

 

2. Чому 10 грудня відзначається в усьому світі як День прав людини?

 

Соціальний педагог зображує на дошці схему:

 

Виховний захід: «Універсальні міжнародні

механізми захисту прав дитини»

(для 9-11 кл.)

 

Мета: Ознайомлення учнів із сучасними міжнародними правовими стандартами, механізмами захисту прав дитини; виховання поваги до прав людини.

Форма заходу: презентація.

Обладнання: Загальна декларація прав дитини, схеми, таблиці, запитання, завдання.

Хід заняття

Поняття: механізм міжнародного захисту прав людини.

Запитання на повторення:

1. З яких документів складається міжнародний білль з прав людини?

2. На які види можна поділити міжнародні документи з прав людини?

3. Які цілі загальної декларації прав людини?

4. В яких документах розвиваються основні положення загальної декларації прав людини?

5. Як ви розумієте принцип «рівності і недискримінації»?

6. Що означає, на ваш погляд, «перебувати під юрисдикцією»

Завдання на картках (кільком учням, поки інші відповідають):

1. Як ви можете пояснити вислів Загальної Декларації прав людини про те, що люди повинні діяти стосовно одне одного в дусі братерства?

2. Чому 10 грудня відзначається в усьому світі як День прав людини?

Соціальний педагог зображує на дошці схему:

oon
 

Учням пропонується на основі тексту документів скласти таблицю про постійні виконавчі органи в ООН.

Назва органу

Характеристика діяльності органу

1.Секретаріат

-Центр прав людини

-надає допомогу Генеральній Асамблеї ООН та ін. підрозділам у вирішенні питань з прав людини;

-проведення власних досліджень у галузі прав людини на прохання зацікавлених органів;

-стежить за здійсненням міжнародних стандартів з прав людини.

2. Верховний Комісар ООН має свій апарат – Управління Верховного комісаріату ООН у справах біженців

-захист і допомога біженцям від імені ООН;

-від імені ООН укладає угоди з державами, координуючи їхні дії щодо біженців.

 

Запитання для закріплення:

1. Як ви розумієте поняття «міжнародний механізм захисту прав людини»? Що є правовою основою цього захисту?

2. З яких елементів складається міжнародна універсальна система Захисту прав людини?

3. Чим займається Комісія з прав людини ООН?

4. Які органи створюються за міжнародними договорами з прав людини? У чому полягають їхні призначення та функції?

5. Змоделюйте найбільш доцільну, на ваш погляд, структуру міжнародних організацій захисту прав людини.

 

 

 

 

Учням пропонується на основі тексту документів скласти таблицю про постійні виконавчі органи в ООН.

 

Назва органу

 Характеристика діяльності органу

 

1.Секретаріат

 

-Центр прав людини

 -надає допомогу Генеральній Асамблеї ООН та ін. підрозділам у вирішенні питань з прав людини;

 

-проведення власних досліджень у галузі прав людини на прохання зацікавлених органів;

 

-стежить за здійсненням міжнародних стандартів з прав людини.

 

2. Верховний Комісар ООН має свій апарат – Управління Верховного комісаріату ООН у справах біженців

 -захист і допомога біженцям від імені ООН;

 

-від імені ООН укладає угоди з державами, координуючи їхні дії щодо біженців.

 

 

 

Запитання для закріплення:

 

1. Як ви розумієте поняття «міжнародний механізм захисту прав людини»? Що є правовою основою цього захисту?

 

2. З яких елементів складається міжнародна універсальна система Захисту прав людини?

 

3. Чим займається Комісія з прав людини ООН?

 

4. Які органи створюються за міжнародними договорами з прав людини? У чому полягають їхні призначення та функції?

 

5. Змоделюйте найбільш доцільну, на ваш погляд, структуру міжнародних організацій захисту прав людини.

 

 

Виховний захід: «Знай свої права»

(для учнів середньої ланки)

Мета заходу:

  ознайомити дітей з їх правами;

  навчити їх аналізувати надані їм права;

  виховати повагу до прав інших людей;

  залишати розуміння того, що права і обов’язки ідуть поряд.

Обладнання:

  плакати зі змістом основних прав дітей ;

  альбоми і листівки „Наші права”.

Клас поділений на творчі групи.

Вступне слово

«З першим криком дитини з першим її подихом, в життя до неї приходять права. Перше з цих  прав –  це  право  на  життя.  Для  кожної  сім’ї  найцікавіше  має  бути  дитина.  Недаремно   народна мудрість дає  нам велику кількість приказок та прислів’їв, присвячених вихованню і любові дитини . Які прислів’я ви знаєте?»

  Діти плачуть, а в матері серце болить;

  Малі діти – малі клопоти, великі діти – великі клопоти;

  Як не навчиш дитину в пелюшках, то не  новим і в подушках;

Але є, діти, й такі прислів’я:

  Сирітська сльоза не капає дарма;

  З хати по нитці – сироті свитина;

  Ніхто не бачить і не чує, де сирота плаче й горює

Чому ж народ складав прислів’я про сиріт?

Кого ми називаємо сиротами?

(Діти відповідають)

Подивіться навколо себе, чи всі діти щасливі, а чому? (Діти аналізують: бідні сім’ї, дитина  не знає любові; багато дітей не щасливі у сім’ях де батьки п’ють, багато дітей на вулицях живуть.)

Соціальний педагог  роздає на стіл кожній групі Конвенцію про права дитини:

А тепер давайте подивимося як Конвенція визначає поняття „дитини”.

Діти в Конвенції  знаходять відповідь: „Кожна людська  істота до досягнення 18 – річного віку – дитина”.

Далі перед дітьми ставиться актуальне питання – чи важлива мені охорона прав дитини.

Кожна група обговорює це питання і дає свою відповідь.

Кожна з груп отримує індивідуальні завдання: прокоментувати права дітей:

  право на освіту;

  право на достатній рівень життя;

  право на здоров’я;

  право на спілкування;

  право на харчування;

  право на дозвілля.

Під час обговорення кожна з груп може доповнювати своїх однокласників, а бо ж задавати додаткові  питання.

Соціальний педагог звертає увагу дітей на ваги, що стоять у нього на столі.

«Якщо уявити собі, що кожне право, яким ми володіємо, це кольорова кулька (складаються кульки на одну із чаш вагів), то що ми з вами бачимо?»

Діти відповідають, що чаша вагів переважена.

Соціальний педагог:

«Так  і  наше життя  влаштоване.  Якщо  ми  з  вами  будемо  мати  лише  права,  то життя  буде перевернуте. Це означає, що поряд з правами йдуть і обов’язки. (На другу чашу складається відповідна кількість кульок, що уявно відіграють роль обов’язків). Що тепер ми бачимо?»  Діти відповідають, що ваги вирівнялися.

Кожна з груп отримує завдання. До одного з прав дитини визначити обов’язки.

На кінець заходу соціальний педагог ставить проблемне питання.

«Ми з’ясували, що права для нас дуже важливі. Але чи завжди потрібно вимагати виконання своїх власних прав?»

Перед тим як діти дадуть відповідь,  їх увазі пропонується рольова гра, в якій беруть участь троє дітей. Один хоче читати книжку, другий у цей час хоче грати в м’яча, а третій вчиться співати.

Діти роблять висновок,  що  потрібно рахуватися не лише зі своїми  правами, а й бути уважним, щоб не порушити права інших людей.

 

Виховний захід: «Права дитини»

(на основі Декларації про права дитини)

Для учнів7-9 кл.

 

Вступ

ООН - міжнародна організація, до якої входить більше, ніж 150 країн світу. Вона утворена в 1945 році. Це організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни.

Подивіться уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

1924 р. - перша Декларація прав дитини

1959 р. - Декларація прав дитини

1982 р. - Конвенція ООН про права дитини.

Зазначимо, що права, викладені в Конвенції ООН, набувають сили лише в тих державах, які підписали цю Конвенцію і зобов'язалися її виконувати. На жаль, сьогодні є країни, в яких права дитини порушуються.

Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство:

1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини і зобов'язалася її виконувати

1991 р. - прийнято Закон України про освіту

1996 р. - прийнято Конституцію України

2001 р. - прийнято Закон України «про охорону дитинства».

Звернення:

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять

Порадь і друзям почитать.

С. Виклюк

Наша держава дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо, частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

І частина

гра «Веселий м'ячик»

Гру розпочинаємо лічилкою:

«Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права»

Запитання до гри:

В якому документі зафіксовано основні принципи прав дитини?

В якому році наша держава підписала Конвенцію про права дитини?

Який важливий закон прийняла Україна у 2001 році?

Які права дитини ви запам'ятали?

 

" Чи знаєте ви... "

(вікторина для учнів)

1. Як називається основний документ громадянина ? /паспорт/

2. Який закон вважається головним законом країни ? /Конституція/

3. Що являє собою добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами ? /партія/

4. Як називають осіб, які не досягли 18-річного віку ? /неповнолітні/

5. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним, що це ? /кодекс/

6. Як називають захисника у суді ? /адвокат/

7. Як називають людину, що бачила злочин ? /свідок/

8. Якого птаха бояться злочинці України ? /"Беркут"/

9. Який документ потрібний для проведення арешту чи обшуку ? /ордер/

10. Як називається примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб ? /арешт/

11. Як називається державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров"я і права громадян ? /міліція/

ІІ частина Подорож до Країни Права

Вступне слово: 20 листопада 2012 року виповнюється 23 роки з дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН Конвенції про права дитини. Це найдосконаліший документ, що захищає права дітей.

Сьогодні ми поговоримо про те, які саме права дітей закріплені в Конвенції про права дитини і здійснимо подорож до країни Права разом з відомими казковими героями. Але, сперш ніж ми подорожуватимемо, давайте по словнику знайдемо, що означають слова «декларація» , «конвенція», «асамблея»

Декларація – це латинське слово, що у перекладі означає заява, оголошення.

Конвенція – теж латинське слово. Це угода, міжнародний договір з певних питань.

Асамблея – загальні збори членів якої – не будь міжнародної організації. [5]

ІІІ частина

Зупинка перша «Знаємо свої права»

(тестові запитання. З трьох запропонованих відповідей обрати вірну. Запитання за Конвенцією ООН про права дитини).

1. Згідно ст.1 Конвенції ООН про права дитини, до якого віку ми вважаємося дітьми?

- до 16;

- до 21;

- до 18 (якщо за законом, застосованим до цієї дитини, вона не досягає повноліття раніше)

2. Згідно ст. 8 Конвенції ООН про права дитини, хто несе основну відповідальність за розвиток дитини, за створення умов для її всебічного розвитку?

- школа;

- батьки;

- вулиця

3. Згідно ст. 7 Конвенції ООН про права дитини, кожна дитина після народження і з моменту народження має право на:

- окреме житло;

- ім’я;

- свідоцтво про народження

4. Ст. 13 Конвенції ООН про права дитини декларує, що кожна дитина має право вільно висловлювати свою думку; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати

- чутки;

- плітки;

- інформацію

5. Ст. 6 Конвенції ООН про права дитини декларує право на

- життя;

- воду;

- повітря

6. Ст. 28 Конвенції ООН про права дитини декларує право на

- безкоштовне лікування;

- отримування домашніх тварин;

- освіту

7. Яка стаття Конвенції ООН про права дитини декларує право на відпочинок і дозвілля?

- 33;

- 32;

- 31

8. Яка стаття Конвенції ООН про права дитини декларує, права на особисте життя, сімейне життя, недоторканість житла, або таємницю кореспонденції?

- 16;

- 15;

- 14.

Зупинка друга «Виконуємо свої обов’язки»

(зачитуються уривки з казок, у яких герої не виконують своїх обов’язків. Потрібно назвати які)

Основні обов’язки :

1. Систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками (учитися).

2. Дотримуватися вимог законодавства України (не порушувати закону).

3. Дотримуватися моральних та етичних норм (слухатися старших, чемно себе поводити, допомагати слабшим тощо).

4. Виконувати вимоги статуту школи.

5. Берегти природу, пам’ятки історії та культури.

Підведення підсумків заходу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кучерова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковальова Анастасія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2018
Переглядів
6528
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку