Сучасні інформаційні технології навчання забезпечують високий темп уроку, наочність подання матеріалу, можливість оперативного повернення до раніше вивченого. Розвиток навчання у віртуальному середовищі, брак уваги до цієї проблеми призвів до того, що учні користуються глобальною мережею на власний розсуд. Вони взаємодіють в мережі, спілкуються, створюють товариства за інтересами, але не знайомі з усіма можливостями мережевих сервісів. Комп'ютерна підтримка уроків англійської мови має позитивні наслідки тому, що реалізується особистісно-зорієнтований підхід до навчання; формуються уміння учнів самостійно здобувати знання, обирати необхідний матеріал, аналізувати, співставляти, обирати головне; розвиваються навички комп'ютерної грамотності. Ця технологія розвиває не тільки учнів, а й учителя, робить його роботу приємною, успішною, результативною, полегшує працю, забезпечує професійне зростання. Завданням сучасного вчителя є навчити учнів виявляти та використовувати можливості соціальних освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності.
Вчитель англійської мови
І кваліфікаційної категорії
Гайворонського НВО №2
«ЗШ – гімназія І-ІІІ ст.» Бабчук Ольга Анатоліївна
Що таке LearningApps.org?
LearningApps.org є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створення загальнодоступної бібліотеки незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Це конструктор для розробки інтерактивних завдань за різними предметними дисциплінами для застосування на уроках і в позакласній роботі. Вправи можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні завдання для учнів.
Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті (залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів). Дуже важливо, що користуватися створеними продуктами може кожний. Є можливість співпрацювати з колегами не тільки свого навчального закладу, але і всього світу, використовуючи Інтернет. Вчитель може працювати з групами учнів, швидко створювати вправи на уроці, задавати домашнє завдання, отримувати гіперпосилання від учнів та перевіряти виконання завдань. Також є можливість вбудовувати завдання на html‑ сторінку.
Створені завдання образні, барвисті і легко запам’ятовуються. Автори завжди мають можливість використовувати функцію «повернутись та виправити». Є можливість виправлення помилок. Інтерактивні вправи на порталі [http://learningapps.org/] тренують пам’ять учнів, розширюють кругозір. Це доброзичливий ресурс, він створює ситуацію успіху, підвищує самооцінку учнів, які успішно виконують завдання.
Як застосувати LearningApps в шкільному курсі англійської мови?
Використовувати додаток просто і доступно. Адреса сайту - http://learningapps.org/ - співпадає з назвою сервісу LearningApps.org.
Користувач може одразу переглянути довідку про сервіс LearningApps.org та його розробників. Сайт мультирегіональний, тому відкриється російською мовою, якщо необхідно обрати іншу мову, потрібно вибрати її із запропонованих у програмі.
Даний ресурс можна спробувати без реєстрації, але для збереження результатів та їх публікації потрібно зареєструватися. Заповнивши відповідні поля, натискаємо «Створити обліковий запис».
Розпочинати роботу з сервісом я рекомендую з ознайомлення із закладкою «Показати довідку».
Закладка «підкаже» алгоритм роботи з сервісом. Після реєстрації на сайті, користувачеві стають доступні наступні закладки:
Налаштування аккаунта (додавання або зміна інформації про себе). На цій сторінці також можна переглянути листи, які надходять вам особисто.
Пошук (для знаходження категорії за назвою)
Перегляд вправ (каталог всіх вправ на сайті, розбитих на категорії).
Створити вправу (можливість вибрати вид створюваної вправи зі списку).
Щоб виконати одну з вправ з каталогу створених на сайті, оберіть опцію «Перегляд вправ» та натисніть категорію «Англійська мова»
Оберіть потрібну тему та відкоригуйте рівень складності ( від дошкільної до післядипломної освіти )
Перегляньте доступні типи вправ відповідної категорії навівши вказівник миші на сітку зображень («Знайти пару», «Класифікація», «Фрагменти зображень», «Пазл», «Кросворд», «Вгадай слово», «Знайди слово», «Перший мільйон», «Аудіо- та відео- контент» тощо) та оберіть ту, що вас зацікавила. Виконайте вправу.
Щоб створити власну вправу оберіть опцію «Створити вправу». Тут розміщено шаблони для створення нових вправ шляхом заповнення простих веб - форм. Усі вправи поділено на категорії: «Вибір», «Розподіл», «Послідовність», «Заповнення», «Онлайн-ігри» та «Інструменти».
Зразок створення вправи:
Вибираємо в категорії «Розподіл» вид вправи «Знайти пару». Нам пропонується переглянути приклад такого завдання із бібліотеки вправ або одразу можна перейти до опції «Створити». У технології створення в додатку LearningApps.org інтерактивних завдань різних рівнів складності - вікторин, кросвордів, пазлів чи ігор - використовується майже однаковий алгоритм дій, які потрібно виконати:
1. Вводимо назву вправи.
2. Пишемо опис завдання цієї вправи, який показуватиметься при її запуску.
3. Створюємо пари: потрібно вказати два об'єкти, які відповідають одне одному - це може бути поєднання текстів, зображень, аудіо та відео роликів. За допомогою елементів шаблону копіюємо заздалегідь підготовлений текст. Зображення завантажуємо з комп’ютера або із запропонованої бібліотеки Wikipedia та Flickеr, можна скопіювати і вставити у поле завантаження й веб-адресу зображення. Також пропонуються опції для редагування зображень і відео безпосередньо у додатку. Кожна нова пара об’єктів додається опцією «Додати ще один елемент».
4. Для того, щоб ускладнити завдання, можна «Додати зайві елементи», які не належать до рішення.
5. Ставимо галочку біля опції «Складені пари зникають». Складені пари автоматично зникають, інакше потрібно складати пари до того моменту, поки не знайдено всі правильні відповіді.
6. Пишемо текст зворотнього зв'язку, який з'явиться, коли правильне рішення буде знайдено. Наприклад, «Це правильна відповідь!».
7. Якщо потрібно, пишемо підказки про виконання вправи. Їх можна буде переглянути, клацнувши невеличкий значок у верхньому лівому куті. Це поле можна залишити порожнім.
8. Завершальний етап. Попередній перегляд. Для зручності можна перейти в повноекранний режим (кнопка в правому верхньому куті). Щоб вийти з повноекранного режиму, натискаємо на клавіатурі клавішу Esc.
9.Після перегляду вправи, можемо повернутися до редагування або зберегти вікторину. Тепер ресурс створено і автоматично він має приватний доступ. Результат своєї роботи можна запропонувати іншим користувачам за допомогою опції «Публічні вправи». Потрібно заповнити запропоновану форму та, після відправки вправи, дочекатися відповіді розробника сервісу (15-20 хв.). Після перевірки прийде відповідь про можливість публікації, наприклад така: «Вашу вправу «Holidays» успішно опубліковано! Вона стане доступною в каталозі для всіх користувачів, починаючи із завтрашнього дня».
Крім того, кожний ресурс, створений за допомогою сервісу LearningApps.org, має наступні атрибути:
- Про вправу (ім'я автора, категорія, оцінка Інтренет - користувачів, кількість переглядів)
- Використати вправу (пряме посилання на ресурс, посилання на повноекранний перегляд, HTML-код для інтеграції на веб- сторінку, QR код)
- Можливість зберегти виконану роботу для подальшого автономного користування (посилання «SCORM»). Використовувати інтерактивний ресурс можна декількома способами. Для створення посилання потрібно скопіювати адресу ресурсу в рядку «Веб - посилання» чи «Повноекранний перегляд». При необхідності вставити інтерактивний модуль на веб-сайт користувача, потрібно скопіювати HTML - код, який знаходиться поряд з опцією «Вбудувати» та просто вставити його на сторінку в редакторі сайту, якщо сайт має функцію додавання HTML-коду, або через HTML-додаток. Потрібно буде скорегувати розмір картинки відповідно до сторінки сайту, змінивши у коді значення 100% на інше, наприклад 75%.