Майстер-клас "Органічні речовини"

Про матеріал
Майстер-клас у вигляді презентації з використанням методів технології розвитку критичного мислення для учнів 9,10 класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Модель використання методів розвитку критичного мислення на уроках хімії Фази уроку Фаза актуалізації Фаза побудови знань Фаза консолідації Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися М-схема, “Впізнай мене” Редагування тексту Редагування тексту Займи позицію Семантична карта Кола Вена Критичне читання Критичне слухання Спрямоване читання тексту Твір – п’ятихвилинка Що дізналися?

Номер слайду 2

Фаза актуалізації Тема: Органічні сполуки. Спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук. 9 клас Метод “Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися”. Знаємо Хочемо дізнатися Дізналися

Номер слайду 3

Фаза актуалізації Тема: Органічні сполуки. Спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук. 9 клас Метод “Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися”. Знаємо Хочемо дізнатися Дізналися Сполуки – речовини. Органічні сполуки утворені органогенними елементами (С, О, Н, N) Чим відрізняються органічні та неорганічні речовини.

Номер слайду 4

Хімічна розминка

Номер слайду 5

Обговорення за допомогою методу «Критична дискусія» та «критичне читання» Фаза побудови знань. - один з методів, в якому формується підхід учнів до тексту з позиції скептицизму, ідентифікації аргументів і залучення до дослідження. Коли обговорюємо статтю з підручника чи з додаткового джерела інформації, то акцентуємо увагу учнів на стандартні запитання: З Яке запитання автор ставить? В Яка відповідь пропонується? П Які причини наводяться? Д Які докази наведено? Ф Яким фактам ми маємо повірити? Б Якої інформації бракує? С Які вагомі слова використані?

Номер слайду 6

Орієнтовно: Запитання: Які спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук? Відповіді – подано ознаки. Причини відмінностей: зв’язок, валентність атома Карбону, горіння. Причини подібності: підпорядкування загальним законам природи. Докази: велика різноманітність органічних сполук. Факти: їхні фізичні та хімічні властивості. Бракує інформації: Слова вагомі:органічна хімія, ковалентний зв’язок, горіння органічних сполук. На основі цього обговорення складаємо Кола Вена (підручники закриті)

Номер слайду 7

Фаза побудови знань “Кола Вена” СПОЛУКИ Органічні Неорганічні Підпорядко-вані загальним законам природи. Взаємопере-творюються. Побудовані з С, Н, О, N. Зв’язок ковалентний. Валентність Карбону ІV. Молекулярна будова, температури кипіння та плавлення низькі. Горять усі. Реакції повільні, відбуваються у кількох напрямках. Побудовані з усіх елементів. Зв’язки ковалентні, йонні, металічні. Більшість мають не-молекулярну будову, високі температури плавлення та кипіння. Горять не всі. Реакції миттєво (осад, газ, зміна кольору).

Номер слайду 8

Фаза консолідації “Впізнай мене” нанічорга імяхі нінічгаро кулиспо теман леннивактой нярінго

Номер слайду 9

Фаза консолідації “Впізнай мене” органічна хімія органічні сполуки метан ковалентний горіння

Номер слайду 10

Фаза консолідації Робота з М-схемою (з’єднай тріо) У реакціях виділяються осад, газ, зміна кольору. Органічні сполуки Низька температура кипіння Висока температура плавлення Неорганічні сполуки Горять усі

Номер слайду 11

Фаза консолідації Робота з М-схемою (з’єднай тріо) У реакціях виділяються осад, газ, зміна кольору. Органічні сполуки Низька температура кипіння Висока температура плавлення Неорганічні сполуки Горять усі

Номер слайду 12

Фаза консолідації Редагування тексту “Лист Незнайки” Неорганічні та органічні речовини вступають в однакові типи реакцій. Ці реакції, як з органічними, так і з неорганічними сполуками відбуваються миттєво та в різних напрямках. Продуктами таких реакцій є осад або газ, або вода.

Номер слайду 13

Фаза консолідації Редагування тесту “Лист Незнайки” Неорганічні та органічні речовини вступають в однакові типи реакцій. Ці реакції з органічними речовинами відбуваються повільно та в різних напрямках. Реакції з неорганічними проходять миттєво і продуктами таких реакцій є осад або газ, або вода.

Номер слайду 14

Практичне розв’язування вправ і задач. Фаза консолідації. №1. Обчисліть кількість речовини кисню, що вступить у взаємодію з метаном (СН4): а) кількістю речовини 7 моль; б) масою 112 г. №2. Обчисліть масу СО2, що виділиться під час згоряння метану об’ємом 20 куб. м. №3. Розрахуйте масу води, що виділиться під час згоряння метану (СН4) масою 8 г.

Номер слайду 15

За отриманими відповідями із задач складіть кольорову стрічку, яка б вказувала на визначну дату, яку святкує український народ цього року. Фаза консолідації. Відповіді: №1 а). 14 моль №1 б). 14 моль №2. 20 куб.м. №3. 18 г.

Номер слайду 16

Кольорова стрічка 200 – річчя з дня народження Т.Г. Шевченка 18 14 20 - 14

Номер слайду 17

Фаза консолідації Метод “Лінія цінностей”: Я знаю, що … Знаю як … Знаю навіщо … Твір-п’ятихвилинка на тему “Що мені відомо про органічні речовини?”

Номер слайду 18

Фаза консолідації Тема: Органічні сполуки. Спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук. 9 клас Метод “Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися”. Знаємо Хочемо дізнатися Дізналися Сполуки – речовини. Органічні сполуки утворені органогенними елементами (С, О, Н, N) Чим відрізняються органічні та неорганічні речовини. Органічних сполук є більше, вони утворені переважно ковалентним зв’язком. Всі органічні речовини горять з утворенням вуглекислого газу і води. Валентність Карбону – ІV.

Номер слайду 19

Лист самооцінки Прізвище, ім’я учня ______________________ Завдання Кількість балів Завдання виконане вірно – 3 бали, З незначними помилками – 2 бали, Помилок багато – 1 бал, Не виконане зовсім - 0 балів. Вправа 1 Вправа 2 Вправа 3 Вправа 4 Разом

ppt
Пов’язані теми
Хімія, Майстер-класи
Додано
11 січня 2020
Переглядів
2367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку