Майстер клас «Особиста інформація – конфіденційна»
Виховний захід, проведений зі здобувачами освіти 9 класу
Класний керівник: Кошевець Н. Ю.
Мета: розповісти учням про ризики, які виникають після розголошення персональної інформації, наслідки публікацій фотографій та персональної інформації у соціальних мережах, як і навіщо вебсайти та програми збирають особисту інформацію; навчити учнів аналізувати, де можна залишати приватну інформацію у соціальних мережах; розуміти принципи Політик приватності; приймати рішення щодо розголошення даних; виховувати відповідальність за власні вчинки, культуру поведінки під час користування Інтернетом.
Обладнання: ножиці, ноутбук, проєктор, картки Політики приватності, ключові картки із запитаннями.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Словник
Приватність – те, що ви повинні залишати при собі.
Особиста інформація – це інформація про людину, яку можна ідентифікувати. Ця інформація може включати ваше ім'я, дату народження, адресу електронної пошти та номер телефону, а також ваші думки чип ости у соціальних мережах, ваші звички та хобі, фотографії та іншу цифрову інформацію, наприклад, текстові повідомлення.
Політика приватності (Політика використання) – це пояснення того, як компанія (наприклад соціальна мережа, Інтернет-компанія чи супермаркет) збирає, зберігає та використовує вашу особисту інформацію.
- Що вам спадає на думку, коли ви чуєте слово «приватність»?
Перегляд короткого відео з фільму «Соціальна дилема» / The Social Dilemma https://www.youtube.com/watch?v=LQHpmd6IOGs
https://www.tiktok.com/safety/uk-ua/privacy-and-security-on-tiktok/
https://www.facebook.com/help/instagram/155833707900388
https://www.facebook.com/privacy/explanation
- Перейдіть за посиланням https://adssettings.google.com/authenticated?hl=ru та давайте опрацюємо статтю «Що знає про людину Google, щоб пропонувати рекламу?».
Діти об'єднуються у чотири групи, кожна з яких отримує аркуш карток з Політикою приватності (додаток 2) та аркуш карток з ключовими запитаннями (додаток 3). Учні вирізають картки Політики приватності та ключові запитання і зберігають картки Політики приватності окремо від карток із ключовими запитаннями.По черзі підбирають картки з фрагментами з Політик приватності з Ключовими питаннями. Щойно учень чи учениця знаходить відповідність, то читає уривок Політики приватності для групи та просить своїх однокласників відповісти на ключове питання.
- Яка інформація про політики приватності була для вас новою?
- Чи слід, на вашу думку, дозволити компаніям збирати ваші персональні дані? Чому так або чому ні? ( Відповіді закріплюються на фліпчарті «за» та «проти» окремо).
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Безпека дітей в Інтернеті. https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti
2. Моя приватність. Урок для 5-8 класу. https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/protydia-torgivli-luydmy/2021/10/19/Pryvatnist.5-8.pdf
3. Моя приватність. Урок для учнів 9-11 класу. https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/protydia-torgivli-luydmy/2021/10/19/Pryvatnist.9-11.pdf
4. Онлайн – курс «Приватність дітей в Інтернеті». https://www.youtube.com/playlist?list=PLo7hrBBCFl6MMNYe5poI7ut_a6jfEh8sg