Майстер-клас "Прийоми оптимізації сучасного уроку математики"

Про матеріал

На сучасному етапі розвитку школи для досягнення учнями глибоких і міцних знань, наприклад, з математики необхідно правильно організувати навчальний процес. Тому вчитель математики постійно має вдосконалювати методи роботи, шукати засоби, які сприяли б глибокому засвоєнню програмового матеріалу.

Необхідною загальною інновацією, що стосується педагогічної системи в цілому, є оптимізація навчально-виховного процесу.

Перегляд файлу

Майстер-клас

«Прийоми оптимізації сучасного уроку математики»

 

Вчитель математики: Сидоренко Маргарита Михайлівна

Запорізький навчально-виховний комплекс №70
Запорізької міської ради Запорізької області

 

Сьогодні я проведу для вас майстер-клас з теми: «Прийоми оптимізації сучасного уроку математики» на прикладі уроку з математики для 5 класу.

Сучасний шкільний урок - це ефективний робочий процес, під час якого активізується розумова діяльність і формуються ключові компетенції в учнів. На сучасному етапі розвитку школи для досягнення учнями глибоких і міцних знань, наприклад, з математики необхідно правильно організувати навчальний процес. Тому вчитель математики постійно має вдосконалювати методи роботи, шукати засоби, які сприяли б глибокому засвоєнню програмового матеріалу.

Збільшення розумового навантаження на уроках математики змушує замислитися над тим, як підтримувати в учнів зацікавленість до того матеріалу, який вони вивчають протягом всього уроку. А тому постійно потрібно проводити пошуки нових ефективних методів навчання і таких методичних прийомів, які активізували б мислення школярів, стимулювали б їх до самостійного придбання знань.

Необхідною загальною інновацією, що стосується педагогічної системи в цілому, є оптимізація навчально-виховного процесу.

Оптимізація (від.лат. optimum – найкраще) – процес вибору найкращого варіанту з безлічі можливих. У такій складній, динамічній, багаторівневій системі, як педагогічна, існує багато можливих варіантів побудови, перебігу й організації навчально-виховної діяльності, досягнення наміченої мети. І лише один з них буде найкращим у наявних конкретних умовах. Відшукати його – головне завдання оптимізації.

Плануючи урок, я ставлю перед собою наступні задачі:

  •                   ставити перед учнями вимоги у відповідності з рівнем навченості та природних можливостей учнів;
  •                   вчити учнів концентруватися та максимально реалізовувати свої здібності в обмежений час;
  •                   дати можливість усім учням отримати високу оцінку;
  •                   створювати умови для свідомого і самостійного вибору учнями рівня

засвоєння навчального матеріалу;

  •                   дати можливість обдарованим учням проявити свої творчі здібності.

На організаційному етапі уроку потрібно налаштувати учнів на продуктивну діяльність, мотивувати до активного пізнання нового.

Важливо організувати і спрямувати пізнавальну діяльність учнів, підготувати їх до засвоєння нового матеріалу. Один із шляхів оптимізації уроку – це змішане навчання, синтез класно-урочної системи та дистанційного навчання. Для цього підійде така модель, як «перевернутий клас», або «перевернуте навчання». Ідея «перевернутого навчання» полягає в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом за підручником чи відео-аудіо-матеріалом, а на уроці — короткий розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок. Наприклад, перед вивченням у 5 класі теми «Трикутник. Види трикутників» я пропоную учням вдома переглянути відео-урок, який записала самостійно, або використала відео з мережі Internet, попередньо пристосувавши для свого класу.

Шановні колеги, пропоную Вам переглянути два відеофрагменти початку уроку для порівняння. Один – із застосуванням моделі «перевернутого навчання», інший – ні. (Перегляд відео)

Які переваги навчання за моделлю «Перевернути клас» ви можете визначити?

Ця модель навчання має наступні переваги:

  •                   на урок діти приходять підготовленими;
  •                   в учнів є можливість вивчати відеоматеріали в тому темпі, який їм підходить;
  •                   в учнів є можливість зупинятися на найбільш складних для сприйняття місцях;
  •                   підвищується мотивація учнів;
  •                   вчителю легше контролювати прогрес учнів;
  •                   з’являються розширені засоби діагностики.

Ще одним із ефективних прийомів оптимізації основної частини уроку математики вважаю організацію роботи учнів у міні-зошитах, які розробляються вчителем самостійно. В ці зошити можна включити практичні завдання, різнорівневі задачі, головоломки, кросворди, тестові та самостійні завдання, рефлексію.

  

    

На етапі перевірки набутих знань і навичок для оптимізації процесу пропоную проходження онлайн-тестів, але в реальному часі. Вчителю достатньо, або показати код для тестування на екрані монітору, або записати його на дошці. Учні вводять лише код і можуть розпочинати виконувати тест. Пропоную зараз вам, шановні колеги, взяти участь в онлайн-тестуванні з теми «Трикутники» на платформі «На урок» в ролі учнів 5 класу.

                    

У вчителя є можливість спостерігати виконання завдань, бачити рівень засвоєння матеріалу. Тестування в реальному часі нам дає високу швидкість та універсальність, можливість за короткий час перевірити знання з урахуванням великого обсягу вивченого матеріалу, об'єктивність, точність, автоматизацію, зрозумілість та передбачуваність.

Завдяки застосуванню прийомів оптимізації на уроках, у тому числі математики, ми досягаємо певних результатів:

  •                   забезпечуємо оптимальний темп уроку;
  •                   створюємо умови для успішного навчання;
  •                   ефективно  використовуємо час;
  •                   спрямовуємо зусилля учнів на продуктивну та результативну працю;
  •                   відкриваємо простір для розвитку творчості.
doc
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку