На сучасному етапі розвитку школи для досягнення учнями глибоких і міцних знань, наприклад, з математики необхідно правильно організувати навчальний процес. Тому вчитель математики постійно має вдосконалювати методи роботи, шукати засоби, які сприяли б глибокому засвоєнню програмового матеріалу.
Необхідною загальною інновацією, що стосується педагогічної системи в цілому, є оптимізація навчально-виховного процесу.
Майстер-клас
«Прийоми оптимізації сучасного уроку математики»
Вчитель математики: Сидоренко Маргарита Михайлівна
Запорізький навчально-виховний комплекс №70
Запорізької міської ради Запорізької області
Сьогодні я проведу для вас майстер-клас з теми: «Прийоми оптимізації сучасного уроку математики» на прикладі уроку з математики для 5 класу.
Сучасний шкільний урок - це ефективний робочий процес, під час якого активізується розумова діяльність і формуються ключові компетенції в учнів. На сучасному етапі розвитку школи для досягнення учнями глибоких і міцних знань, наприклад, з математики необхідно правильно організувати навчальний процес. Тому вчитель математики постійно має вдосконалювати методи роботи, шукати засоби, які сприяли б глибокому засвоєнню програмового матеріалу.
Збільшення розумового навантаження на уроках математики змушує замислитися над тим, як підтримувати в учнів зацікавленість до того матеріалу, який вони вивчають протягом всього уроку. А тому постійно потрібно проводити пошуки нових ефективних методів навчання і таких методичних прийомів, які активізували б мислення школярів, стимулювали б їх до самостійного придбання знань.
Необхідною загальною інновацією, що стосується педагогічної системи в цілому, є оптимізація навчально-виховного процесу.
Оптимізація (від.лат. optimum – найкраще) – процес вибору найкращого варіанту з безлічі можливих. У такій складній, динамічній, багаторівневій системі, як педагогічна, існує багато можливих варіантів побудови, перебігу й організації навчально-виховної діяльності, досягнення наміченої мети. І лише один з них буде найкращим у наявних конкретних умовах. Відшукати його – головне завдання оптимізації.
Плануючи урок, я ставлю перед собою наступні задачі:
засвоєння навчального матеріалу;
На організаційному етапі уроку потрібно налаштувати учнів на продуктивну діяльність, мотивувати до активного пізнання нового.
Важливо організувати і спрямувати пізнавальну діяльність учнів, підготувати їх до засвоєння нового матеріалу. Один із шляхів оптимізації уроку – це змішане навчання, синтез класно-урочної системи та дистанційного навчання. Для цього підійде така модель, як «перевернутий клас», або «перевернуте навчання». Ідея «перевернутого навчання» полягає в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом за підручником чи відео-аудіо-матеріалом, а на уроці — короткий розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок. Наприклад, перед вивченням у 5 класі теми «Трикутник. Види трикутників» я пропоную учням вдома переглянути відео-урок, який записала самостійно, або використала відео з мережі Internet, попередньо пристосувавши для свого класу.
Шановні колеги, пропоную Вам переглянути два відеофрагменти початку уроку для порівняння. Один – із застосуванням моделі «перевернутого навчання», інший – ні. (Перегляд відео)
Які переваги навчання за моделлю «Перевернути клас» ви можете визначити?
Ця модель навчання має наступні переваги:
Ще одним із ефективних прийомів оптимізації основної частини уроку математики вважаю організацію роботи учнів у міні-зошитах, які розробляються вчителем самостійно. В ці зошити можна включити практичні завдання, різнорівневі задачі, головоломки, кросворди, тестові та самостійні завдання, рефлексію.
На етапі перевірки набутих знань і навичок для оптимізації процесу пропоную проходження онлайн-тестів, але в реальному часі. Вчителю достатньо, або показати код для тестування на екрані монітору, або записати його на дошці. Учні вводять лише код і можуть розпочинати виконувати тест. Пропоную зараз вам, шановні колеги, взяти участь в онлайн-тестуванні з теми «Трикутники» на платформі «На урок» в ролі учнів 5 класу.
У вчителя є можливість спостерігати виконання завдань, бачити рівень засвоєння матеріалу. Тестування в реальному часі нам дає високу швидкість та універсальність, можливість за короткий час перевірити знання з урахуванням великого обсягу вивченого матеріалу, об'єктивність, точність, автоматизацію, зрозумілість та передбачуваність.
Завдяки застосуванню прийомів оптимізації на уроках, у тому числі математики, ми досягаємо певних результатів: