Майстер-клас "Проектні технології на уроках зарубіжної літератури"

Про матеріал

Проектно-дослідницька діяльність – це ідеальний засіб для навчання дітей.

По-перше, - це інтегроване поєднання різних видів роботи.

По-друге, діти виконують різні види діяльностей, які націлені на створення кінцевого продукту.

По-третє, бачачи результати своєї праці, вони пишаються своїми досягненнями. Успішне завершення проекту дає змогу учням і вчителеві ґрунтовно опрацювати тему, а учні же й можуть показати здобутки своєї праці батькам, друзям, що є показником їх досягнень.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2018

Мета:

  • актуалізація знань про застосування проектного методу навчання для розвитку творчої активності учнів на уроках зарубіжної літератури;
  • показати впровадження активних методів навчання на уроках зарубіжної літератури на основі педагогічної технології проектного навчання.

Завдання:

  • особливостями, призначенням і місцем проектного методу, а також можливими варіантами висвітлити його застосування на уроках зарубіжної літератури;
  • вказати на значимість проектного методу для організації роботи на уроках зарубіжної літератури;
  • стимулювати інформаційно-пошукову діяльність, а також сприяти розвитку навичок покрокового проектування.

Прогнозований результат майстер-класу:

  • залучення вчителів до проектної діяльності та її використання на уроках зарубіжної літератури.

Використовувані засоби та обладнання:

  • PowerPoint;
  • заготовки для проекту;
  • схема алгоритму, шаблон;
  • клей;
  • ножиці;
  • олівці;
  • фломастери;
  • аркуші формату А4;
  • скринька.

Форма проведення:

  • практичне заняття.

 

Хід заняття

  1. Організаційний початок

Звучить заманливо дзвінок.

Милі колеги! Прошу уваги:

Починаємо методичний урок.

  1. Мотиваційний початок

 Шановні колеги! Я рада вітати Вас у себе на уроці. Сьогодні я хочу поділитись з Вами своїм досвідом роботи щодо впровадження проектно-дослідницької діяльності на уроках зарубіжної літератури. Я впевнена, що Ви знайомі з цією формою роботи і використовуєте її; я ж працюю за цією технологією вже другий рік, і тому хочу звернути увагу на деякі особливі, на мій погляд, моменти. Але яка практика може бути без теорії?

 Проектно-дослідницька діяльність – це ідеальний засіб для навчання дітей.

 По-перше, - це інтегроване поєднання різних видів роботи.

 По-друге, діти виконують різні види діяльностей, які націлені на створення кінцевого продукту.

 По-третє, бачачи результати своєї праці, вони пишаються своїми досягненнями. Успішне завершення проекту дає змогу учням і вчителеві ґрунтовно опрацювати тему, а учні же й можуть показати здобутки своєї праці батькам, друзям, що є показником їх досягнень.

 Досягнути кінцевого результату проекту допоможе алгоритм, який включає 4 етапи:

І етап. Підготовчий.

 На цьому етапі дуже важливим є мотивація діяльності учнів, визначення теми, проблеми і мети.

ІІ етап. Організаційний.

 На цьому етапі організовується діяльність учнів, визначаються джерела інформації та завдання.

ІІІ етап. Дослідницька та творча діяльність.

 Відбувається самостійна робота учасників по реалізації поставлених завдань.

IV етап. Презентація результатів.

 Цей етап необхідний для завершення роботи, для самооцінки і колективного обговорення.

 Тепер переходимо до практики. Ми починаємо.

І ЕТАП ПІДГОТОВЧИЙ

(звучить легка французька мелодія)

Гра «Вгадай країну»

(пропонуються декілька фактів жартівливого характеру про країну-батьківщину митця, поезія якого розглядатиметься на уроці)

  • Керівництво цієї держави активно виступає за збереження чистоти своєї мови, зокрема від впливу англіцизмів.
  • У столицю цієї країни їдуть з єдиною метою: побачити її красу і померти від захвату.
  • Жителі цієї країни мають особливе задоволення від смакування жабками.
  • Жителька цієї країни «одягнула» усіх жінок світу у маленьку чорну сукню.
  • Жителька цієї країни «допомогла» своєю піснею потонути «Титаніку».

КРАЇНА: ФРАНЦІЯ.

Відео-загадка «Вустами дитини»

(пропонуються пояснення дітей, хто такий митець, ім’я і прізвище якого потрібно відгадати)

КЛЮЧ: АРТЮР РЕМБО

Гра «Вгадай літеру за її характеристиками та назву поезії»

(у скриньці заховані літери; хто перший відгадає – стає керівником міні-групи)

А – з неї починається чи не кожен алфавіт у світі.

Е – її часто використовує учень, коли не може дати відповідь на запитання.

І – функція цієї літери чи не найважливіша: вона поєднує небо і землю, батька і матір.

У – ця літера живе у кожному вовкові.

О – цю літеру діти початкових класів часто плутають з нулем.

 Усі відгадані літери за своєю звуковою природою є … (голосними).

КЛЮЧ: ГОЛОСНІ, АБО «ГОЛОСІВКИ» (у перекладі Г. Кочура)

 Отож, ви познайомилися з об’єктом нашого дослідження.

 Тему проекту можете запропонувати свою, або є використати мій варіант

(«Артюр Рембо. «Сугестивність» як важливий засіб символістської поезії «Голосівки»).

 В чому полягає актуальність обраної теми?

 Усі ми щодень стикаємося із символами. Але як нам не заблукати у «лісах символів» (В. Вітмен) і правильно їх тлумачити, нам допоможе поезія Артюра Рембо «Голосівки».

Мета роботи: дослідити художні можливості сугестії у символістській поезії, зняти інформаційно-розповідну функцію поетичної мови.

ІІ ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ

Завдання:

  • дослідити індивідуальний поетичний стиль А. Рембо;
  • опрацювати поезію «Голосівки»;
  • окремі завдання дослідницько-творчого характеру для роботи міні-груп.

Об’єкт дослідження: «Голосівки» А. Рембо.

Предмет дослідження: сугестивна природа голосних звуків (літер) у поезії А. Рембо «Голосівки».

Методи: спостереження, опис, аналіз.

(Остаточне об’єднання у дослідницько-творчі групи)

ІІІ ЕТАП ДОСЛІДНИЦЬКА ТА ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ

 На столах ви маєте увесь необхідний матеріал для створення міні-проекту з визначеної теми. Кожна група повинна пам’ятати: ви маєте розкрити кожне поставлене питання (зазначене на заготовках) і оформити його. В кінці вашої роботи обов’язково мають бути висновки. Отож, до праці.

(середня тривалість етапу – 15-20 хвилин)

IV ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

 Автори проектів діляться результатами своєї роботи і представляють свої проекти. Виступають представники груп.

  1. Узагальнююче слово

 Шановні колеги, нехай Ваш проект поки ще на папері, але Ви збагатили свої знання. Сподіваюсь, що подібні проекти Ви обов’язково доповнюватимете, трансформовуватимете і реалізовуватимете зі своїми учнями.

 А мені згадалась одна притча:

 Мандрівник побачив трьох робочих, які штовхали важко навантажені візки, і запитав кожного, що він робить.

 Перший відповів: «Штовхаю цей важкий візок, будь він неладний!»

 Другий сказав: «Заробляю на хліб для своєї родини».

 А третій вимовив: «Я будую прекрасний храм!»

 Троє робітників робили одне і те ж, але відчували себе по-різному. Для першого робота була каторгою, і він був нещасним. Другий відчував себе опорою і годувальником родини. Третій служив прекрасній меті. Він був гордий і щасливий.

 Я думаю, що ми з вами, кожен у свій час, розпочали будівництво свого храму – і наш храм – це «Школа».

  1. Підбиття підсумків

 Методичний урок наближається до завершення. Але будь-який урок вимагає підсумків.

Рефлексія

Пропоную вам зіграти і просту гру, яка не вимагає від вас багатослів’я.

Гра «Так/Ні»

Пропонуються такі запитання:

  • Чи були труднощі в процесі розробки проекту?
  • Чи зрозуміла вам була ідея проекту?
  • Чи вважаєте ви проектну технологію перспективною у роботі з учнями?
  1. Заключне слово

Удачі Вам, шановні вчителі!

Удачі! Особливо вранці,

Коли заходите в приміщення шкільні,

Одні – як в клітку, інші – як у храм.

Спасибі за увагу й за співпрацю Вам!

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
4397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку