Майстер-клас «Профілактика схильності старшокласників до ґендерного насильства засобами української літератури»

Про матеріал

Майстер-клас спрямований на ознайомлення освітян з методами й формами ґендерного виховання старшокласників, зокрема з особливостями попередження схильності до насильства засобами української літератури.

Перегляд файлу



 

Мета: ознайомити учасників майстер-класу з методами й


формами ґендерного виховання старшокласників, зокрема з

особливостями попередження

схильності до насильства засобами української літератури.

 




НАСИЛЬСТВО

           «нерівність»;

           «стереотипи»;

           «дискримінація прав»;

           «обмеження свободи»;

           «руйнування особистості»;

           «влада й контроль над людиною»; 

           «підпорядкованість – домінування»;

           «страх»;

           «страждання»;

           «маніпуляція»;

           «контроль»;

           «агресія» тощо.

«НАСИЛЬСТВО 

В   СІМ'Ї»

http://gdb.rferl.org/0EA7F24ACEEB05E181B9_w640_s.jpg-C3D6-4615                                                   -9102-             

будь-які   умисні  дії  фізичного, сексуального,  психологічного чи економічного  спрямування  одного 

члена  сім'ї  по  відношенню  до  іншого члена сім'ї, 

 якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім'ї як  людини  та громадянина  

і наносять йому моральну шкоду,  шкоду його фізичному 

чи психічному здоров'ю

ҐЕНДЕРНЕ НАСИЛЬСТВО 

суспільно-небезпечна поведінка

особи (насильника - як чоловіка так

і жінки) стосовно протилежної статі

(жертви), яка проявляється у спричиненні фізичних, сексуальних,

морально-психологічних та інших страждань, або в прогнозах їх застосування. 

Виберіть паперового чоловіка (для жінок) чи паперову

жінку (для чоловіків) та один із варіантів кольорових масок із певним виразом обличчя, невербально

передавши внутрішній стан жертви насильства.


Одягніть маску на паперового чоловіка чи жінку.

Назвіть емоцію жертви насильства, яку ви хочете передати. Прикріпіть паперові образи до дошки. 

 



 

          ЧЕРВОНИЙ – потреба активно діяти, досягати успіху, лідерство, емоційність, енергійність, імпульсивність, агресія, пристрасність, збудливість, оптимістичність, прагнення діяти по-своєму.

          ЖОВТИЙ – енергійність, оптимізм, творчість, мрійливість, потреба в перспективі, надійність, допитливість, комунікабельність, егоїстичність, недовірливість, педантизм.

          ЗЕЛЕНИЙ – спокій, рівновага, гармонія, терпіння, моральність, заздрісність, пліткарство, вольовитість, енергійність, наполегливість, цілеспрямованість, потреба в увазі оточуючих, самоствердженні, самовпевненість, відмова від ризику, нового.

          СИНІЙ – надійність, відповідальність, скромність, потреба в гармонії, спокою, задоволенні, ніжність, інтуїтивність, сконцентрованість, чутливість до зрад, розчарувань. 

          КОРИЧНЕВИЙ – упевненість, стабільність, наполегливість, почуття обов’язку, відповідальності, прагнення комфорту, гармонії, вірність, прийняття необдуманих рішень, внутрішній протест, потреба в новому.

          БІЛИЙ легкість, духовна чистота, радість, акуратність, обережність, проникливість, практичність.

          ЧОРНИЙ – депресія, пригнічення, агресія, невпевненість, консервативність, високомірність, інтелект, обдарованість, упевненість у собі.

          СІРИЙ сум, меланхолійність, апатія до всього, потреба в рівновазі, стабільності, реалістичність, компромісність, відсутність прагнення привертати до себе увагу.

          ПОМАРАНЧЕВИЙ енергійність, екстравертованість, комунікабельність, дружелюбність, мрійливість, прагнення нових відчуттів, інтуїтивність, лицемірність.

          РОЖЕВИЙ романтичність, ніжність, дружелюбність, комунікабельність, потреба любити, бути добрішим, неврівноваженість.

          ФІОЛЕТОВИЙ – інфантильність, потреба в підтримці, прагнення до досконалості, артистичність, сентиментальність, креативність, загадковість,  щедрість, спостережливість.

          БЛАКИТНИЙ – акуратність, чутливість, самовпевненість, неприродність, нарцисизм, прагнення привернути увагу інших. 

 

q  ПЕРЕСЛІДУВАННЯ НЕГАТИВНИХ СПОГАДІВ;

q  СОЦІАЛЬНА ІЗОЛЯЦІЯ;

q  СУЇЦИДАЛЬНА ПОВЕДІНКА;

q  ЗАЛЕЖНІСТЬ, БЕЗПОРАДНІСТЬ;

q  ВІДЧУТТЯ ПРОВИНИ;

q  СОРОМ; q ГНІВ;

q  ТУГА;

q  СТРАХ;

q  РОЗЧАРУВАННЯ;

q  БЕЗНАДІЯ;

q  НИЗЬКА САМООЦІНКА;

q  ПОГІРШЕННЯ ПАМ’

q  ВНУТРІШНЬОПСИХОЛОГІЧНА КРИЗА;

q  УТРАТА ВІДЧУТТЯ МЕЖІ ЗАГРОЗИ;

q  ПОРУШЕННЯ СНУ;

q  ПОКІРНІСТЬ / УНИКНЕННЯ КОНТАКТУ З АГРЕСОРОМ;

q  ФІЗИЧНІ ЗАХВОРЮВАННЯ, ТРАВМИ; q ВІДЧУДЖЕНІСТЬ ВІД СІМ’

Що потрібно зробити, щоб кардинально

змінити самопочуття жертви насилля?

ЯТІ, УВАГИ, МИСЛЕННЯ;

 

 

 

 

Ї, КОНФЛІКТНІСТЬ.

ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ  ЖЕРТВИ НАСИЛЛЯ

Одним із засобів ґендерного виховання є українська література, що безпосередньо спрямована на розвиток гармонійної

особистості, виховання в учнів кращих

людських якостей, сприяння визначенню ними свого місця в житті, пошук морально ціннісних орієнтирів для мотивації вибору поведінки в різних життєвих ситуаціях.  

ukrlitzno.com.ua


1


УТВОРЕННЯ 3-4 МІКРОГРУП

3


РОБОТА В МІКРОГРУПАХ


ЗМІНА СКЛАДУ МІКРОГРУП

                Ті, у кого на зворотній стороні картки написана цифра «1», переходять у 

групу чи залишаються в групі № 1, «2» - № 2, 

«3» - № 3, «4» - № 4

http://discussiya.com/wp-

content/uploads/2012/01/violence.jpg

РОБОТА В МІКРОГРУПАХ

УЯВІТЬ, ЩО ДО ВАС, ЯК ДО

ПСИХОЛОГА, ЗВЕРНУЛАСЯ ЖЕРТВА

ҐЕНДЕРНОГО НАСИЛЬСТВА (ОДИН ІЗ

ХУДОЖНІХ ПЕРСОНАЖІВ) З КОНКРЕТНОЮ


ПРОБЛЕМОЮ. СКЛАДІТЬ ПРОГРАМУ

ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДЛЯ ТАКОГО ХУДОЖНЬОГО ПЕРСОНАЖА,

ОБРАВШИ КОМПЛЕКС ВИДІВ ТЕРАПІЇ 

(арт- (ізо-, танц-, музико-, фото-, драма-), спорт-, інтер’єр-, шопінг-, спатерапія, терапія засобами зачіски, манікюру, педикюру тощо).


ЗМІНА СКЛАДУ МІКРОГРУП

Ті, у кого на зворотній  стороні картки написане слово «рівність»,

переходять у групу чи

залишаються в групі № 1,

«гармонія» - № 2,

«співпраця» - № 3,

«толератність» - № 4

http://discussiya.com/wp-

content/uploads/2012/01/violence.jpg

Про рівність прав і можливостей чоловіка та жінки, неприйняття дискримінації за ознакою статі, виховання й   пропаганду  культури ґендерної рівності йдеться в таких нормативних документах:

-    Загальній декларації прав людини (1948 р.);

-    Міжнародному пакті ООН про  громадянські і політичні  права (1966 р.);

-   
Міжнародному пакті ООН про економічні, соціальні і культурні права (1966 р.):

-    Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок (1979 р.);

-    Конституції України (1996);

-    Декларації тисячоліття ООН (2000 р.);

-    Законі України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіківˮ (2005 р., 2012 р., 2013 р.) тощо.    

 


Спробуємо застосувати на практиці пов’язані з ґендерним насильством статті 

Конституції України та 

Сімейного кодексу України.

 

РОБОТА В МІКРОГРУПАХ

УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ

МІЖ ПЕРСОНАЖАМИ,

СХИЛЬНИМИ ДО ҐЕНДЕРНОГО

НАСИЛЬСТВА, ТА

ЗАКОНОДАВЧИМИ АКТАМИ,  ЯКІ ВОНИ ПОРУШИЛИ.

 



Подумайте, яким чином повинні бути покарані художні персонажі, що здійснили ґендерне

РОБОТА В МІКРОГРУПАХ

насильство, відповідно до

українського законодавства, установивши відповідність між картками.

 

 

ЯКБИ ВИ БУЛИ АВТОРАМИ ЗАКОНУ, ЩО

ПЕРЕДБАЧАЄ ПОКАРАННЯ НАСИЛЬНИКІВ, ЯКИЙ

БИ ТЕРМІН УВ’ЯЗНЕННЯ ВИ Б ВИЗНАЧИЛИ ДЛЯ

ТИХ, ХТО ЗДІЙСНЮЄ ПСИХОЛОГІЧНЕ / ЕКОНОМІЧНЕ / МЕДИЧНЕ / ФІЗИЧНЕ / СЕКСУАЛЬНЕ НАСИЛЬСТВО

ВІДПОВІДЬ ВИРАЗІТЬ НЕВЕРБАЛЬНО – УСТАНЬТЕ Й ПЛЕСНІТЬ У ДОЛОНІ, ПІДНЯВШИ РУКИ ВГОРУ, ВІДПОВІДНУ КІЛЬКІСТЬ РАЗІВ.




Кожній із мікрогруп роздані ІГРОВІ ПОЛЯ – модель найбільш поширених ґендерних ситуацій, ЧОРНІ Й

БІЛІ ПАПЕРОВІ КРУЖЕЧКИ, КАРТКИ ІЗ ПАРАМИ

ХУДОЖНІХ ПЕРСОНАЖІВ,

 які перебувають у гармонійних чи дисгармонійних взаєминах. 

Кожна мікрогрупа на основі написаного на картці про таку ірреальну сім’ю визначає, чи присутні ознаки ґендерного насильства: 

якщо «ні» (гармонійні взаємини), то робить хід білою фішкою в напрямку «+», 

якщо «так»  (дисгармонійні взаємини), то робить хід чорною фішкою в напрямку «-». 

Кожен хід ґрунтується на аналізі нової картки.

 

ЩО ВИ ЗМІНИЛИ Б, ЯКИХ

ПОМИЛОК НЕ ПОВТОРИЛИ Б У

РЕАЛЬНОМУ ЖИТТІ, ЩОБ ДОСЯГТИ ҐЕНДЕРНОЇ ГАРМОНІЇ. 

Відповідь побудуйте за схемою:

«Художній персонаж зруйнував у взаєминах із особою протилежної статі

такі  ґендерні цінності, що призвело до, а я б із метою збереження  ґендерної гармонії  зробив (-ла) би (б) так…”


РЕЛАКСАЦІЯ


КОЛАЖ МЕЛОДРАМ


pdf
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку