Творча гра-реклама «Розвиток мотивації до вивчення англійської мови в початкових класах»
Автор: Чистікова О.П.
Місце проведення: Дмитрівська ЗОШ І – ІІІ ст.
Мета: удосконалення професійної підготовки педагогічних кадрів, збагачення технологічного потенціалу слухачів майстер-класу; визначення шляхів діяльності вчителя щодо розвитку мотивації учнів до вивчення англійської мови в початкових класах, формування творчих здібностей, розумової активності учнів; розгляд та опрацювання методів формування мотивації до вивчення англійської мови в початкових класах.
Завдання:
Прогнозований результат: залучення вчителів у інтерактивну діяльність та ефективне використання новітніх технологій на уроках англійської мови.
Хід гри-реклами
І. Підготовчо-організаційний етап
1. Вітання
Доброго ранку, шановні колеги. Я – Чистікова Ольга Петрівна, учитель англійської мови Коробківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, вітаю вас на творчій грі-рекламі «Розвиток мотивації до вивчення англійської мови в початкових класах».
2. Психологічна настанова щодо співпраці
2.1“Hello Song”
2.2 Вправа «Смайлик-Комплімент»
Для позитивного, психологічного, емоційного налаштування на роботу на уроці практикую дану вправу, а також вправи «Долоньки», «Усмішка».
3. Повідомлення теми і мети заняття
Чому корабель перемагає хвилі, хоча їх багато, а він – один?
Тому, що у корабля є мета, а у хвиль – ні.
Якщо ми маємо мету, то завжди прийдемо, куди хочемо.
Вінстон Черчіль
- Сьогодні реклама стала невід’ємною частиною нашого світу. Двадцять перше століття характеризується помітним зростанням найменувань і тиражів різних публікацій із проблем рекламної теорії і практики. Дуже актуальним напрямом дослідження стає рекламна діяльність. Можна говорити про зародження різних рекламних шкіл - .
Метою нашого засідання є удосконалення професійної компетентності учителів щодо розвитку мотивації до вивчення англійської мови в початкових класах через рекламу методів, прийомів, вправ та лексичних ігор. І поговоримо ми з вами саме про розвиток мотивації до вивчення англійської мови в початкових класах. Зупинимося на збагаченні нашого технологічного потенціалу; визначимо шляхи діяльності вчителя щодо розвитку мотивації учнів до вивчення англійської мови в початкових класах, формування творчих здібностей, розумової активності учнів; розглянемо та опрацюємо методи формування мотивації до вивчення англійської мови в початкових класах.
4. Вправа «Очікування».
Прошу вас поставити перед собою мету. На початку нашої зустрічі ви об'єдналися у 2 групи. Подумайте і запишіть на листочках свої очікування від заняття таким чином, щоб кожна фраза починалася першою буквою Вашого імені. Наприклад:
«Від цього заняття я, Ольга, очікую... О – оригінальних ідей»
Проговоріть і прикріпіть до деревця на столі.
(Учасники записують свої очікування та прикріпляють їх на дерево).
5. Вправа «Народ скаже…».
1. You are never too old to learn.
2. Be swift to hear, slow to speak.
3. Nobody is perfect.
4. Laughter is the best medicine.
5. Time is money.
6. A friend in need is a friend indeed.
7. Speak little, but do much.
- Нашим прислів’ям відповідають правила роботи.
1. Будь відкритим до нових знань, ідей.
2. Не перебивай іншого, говори по черзі.
3. Не критикуй.
4. Зберігай веселий настрій.
5. Цінуй свій час і час кожного.
6. Сам потопай, а друга виручай! (Готовність прийти на допомогу один одному. Толерантне ставлення до всіх думок).
7. Більше діла, менше слів (Висловлюємо думку, не відступаючи від теми обговорення.)
- Молодці, дуже гарно зорієнтувались. Протягом зустрічі не забувайте про правила.
ІІ. Практичний етап
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учень – діяльна істота. Але для успішного навчання він має вдосконалювати не будь-які, а певні дії.
Учитель керує навчальною діяльністю учнів і формує в них потрібну мотивацію. Адже, як зазначав В. Сухомлинський, "усі наші задуми, усі пошуки і побажання перетворюються на порох, якщо немає в учнів бажання вчитися".
Мотивація навчальної діяльності складається із сукупності певних мотивів. Мотив навчання (від фр. motif – рухаю) – внутрішня спонукальна сила, яка забезпечує залучення особистості до пізнавальної діяльності, стимулює розумову активність. Мотив навчально-пізнавальної діяльності – це потреба учня досягти високого результату в навчанні. Ця потреба викликає певне переживання, інтерес, спонукання, тому необхідно, аби зміст і мета навчання набули для учня особистісного сенсу, викликали позитивні переживання й прагнення ефективних дій.
За ставленням до навчальної діяльності мотиваційні явища (мотиви) можна поділити на дві групи: зовнішні та внутрішні.
Мотивацію як етап уроку виділяють умовно, бо вона здійснюється протягом всього заняття, на кожному з його етапів, різними способами залежно від дидактичної мети, логіки процесу засвоєння знань, типу уроку.
Одним із шляхів підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови я вважаю є використання навчальних ігор.
На своїх уроках я використовую різні види дидактичних ігор: ігри-подорожі, ігри-доручення, ігри-бесіди, рольові ігри.
У процесі роботи я часто використовую ігри-загадки для перевірки знань, винахідливості, зацікавлення. Головною особливістю загадок є логічне завдання. Дітям подобаються ігри-загадки. Необхідність порівнювати, пригадувати, думати, здогадуватися — це радість розумової праці. Розгадування загадок розвиває здатність до аналізу, узагальнення, формує вміння міркувати, робити висновки.
Наприклад:
When I am outside, you stay at home and watch TV. (rain)
You are happy to see me because you can play snowballs. (snow)
Вчасно проведена мотивація сприяє профорієнтації дитини – 10 моїх учнів пов'язали своє життя саме з англійською мовою.
Перейдемо до практичних вправ, які підтвердять мою думку.
2.1. «Хрестики-нулики» ( Noughts and Crosses.)
(Щоб поставити хрестик або нулик, потрібно правильно перекласти слово)
хмарний дощовий туманний
сухий небо градус
жарко тепло вологий
На якому етапі уроку доцільно використовувати таку вправу?
February, rainy, windy, autumn, summer, June, hot, warm, July, winter, foggy, wet, August, January, snowy.
Давайте перевіримо, що у вас вийшло. (самоперевірка)
Що дає виконання такого завдання?
2.3. Хвилинка відпочинку.
1. Підніміть праву руку вгору ті, хто використовує мотивацію на початку уроку.
2. Підніміть ліву руку вгору ті, хто вважає мотивацію перехідним етапом до вивчення нової теми .
3. Покрутіть головою ті, хто впевнений, що мотивація підвищує пізнавальний інтерес учнів.
4. Потріть руки ті, хто використовує різноманітні форми мотивації своїх учнів.
5. Помахайте рукою ті, хто використовує гру як мотивацію навчальної діяльності.
Ми трохи відпочили, тож рухаймося далі.
2.4. Міні-проект
Підсумком вивченої теми є складання міні-проекту, і ваше завдання – порівняти погоду в Англії та в Україні влітку. Перед вами лежать малюнки та слова, пов’язані з погодою. Ваше завдання – порівняти погоду в обох країнах. Вам необхідно співвіднести малюнки і слова до країни, для якої вони більш характерні, скласти речення і зобразити у міні-проектах. На роботу у вас 5 хвилин, після чого ви презентуєте свою роботу. Не забувайте використовувати ступені порівняння прикметників, описуючи погоду в країнах.
(little rain, much rain, hot, warm, cloudy, 22 degrees above zero, 35 degrees above zero, foggy, sunny, windy)
(Команди створюють міні-проекти та порівнюють погоду в обох країнах.)
- Ми порівняли погоду в Англії та в Україні взимку та влітку і з'ясували, що погода в Англії м’якша , ніж в Україні
2.5. Вправа «Слово — речення — запитання — відповідь»
Учитель вказує на учня та говорить: «Слово». Учень вимовляє будь-яке слово на задану тему. Наприклад, «осінь».
Учитель вказує на іншого учня та говорить: «Речення». Цей учень називає речення, яке містить попереднє слово: «Моя улюблена пора року – осінь»
Далі за вказівкою вчителя третій учень складає запитання до речення попереднього учня — не формально, а за змістом. Можливий варіант запитання може бути наступним: «Які осінні місяці?». Не підходить такий варіант — «Твоя улюблена пора року – осінь?»
Коли вчитель вказує на четвертого учня, той відповідає на запитання: «Вересень, жовтень, листопад – осінні місяці».
(Більш складний варіант, коли учнів, які працюють зі словом, п`ять: перший називає слово, другий пояснює його значення, третій складає речення... Замість значення можливо дати синонім, антонім, речення можливо складати і з ними, а не з основним словом, можливо в загаданому часі (минулий чи майбутній, наприклад). Така робота цікава, залучає весь клас та підходить для учнів різного рівня знань.
Виконання такого завдання сприяє активізації діяльності всіх учнів
Виступ Зіновік Інги Миколаївни та Діденка Романа Володимировича)
Вправа «Коло думок»
4.1 Висновки
На мою думку, мету нашої сьогоднішньої зустрічі досягнуто.
Підсумовуючи, хотілося б підкреслити ще раз важливість розвитку позитивної мотивації в навчанні у дітей. Саме вона дозволяє придбати дітям через навчальну працю ті навики співпраці, які можуть стати для них необхідними в подальшому житті. Прагнення дітей до колективних досягнень важливе для гармонійного виховання особи.
Вважаю, що формування позитивної мотивації в учнів в процесі навчання англійській мові є в даний час перспективним і актуальним. І приведе до позитивних результатів.
- Повернемося до наших очікувань. Літо я асоціюю не тільки з зеленим листям, але з смачними плодами. Незабаром літо – пора відпусток та відпочинку. Створімо собі гарний настрій, прикрасивши дерево яблучками. Візьміть яблуко, напишіть, чи справдилися ваші очікування, і прикріпіть до дерева.
Як говорить англійська приказка «You can lead a horse to water but you can't make it drink». Отже, як бачимо, мотивувати дитину до вивчення англійської, як і до будь-якого іншого предмета, досить складно, але ж мати справу з мотивованим учнем набагато легше та цікавіше. Бажаю успіхів, шановні колеги, у вирішенні цього питання.
Нашу зустріч хочу закінчити притчею.
Мандрівник запитав пастуха:
- Яка сьогодні буде погода?
Той відповів:
- Така, яка мені подобається.
- Звідки ти знаєш, що погода буде саме такою, яка тобі подобається?
- Усвідомивши, що неможливо завжди отримувати те, що тобі подобається, я навчився любити те, що буде. Тому я абсолютно впевнений, що погода буде саме такою, яка мені подобається ...
Тож пам'ятайте - тільки ми відповідаємо за погоду в нашій душі.