Майстер-клас "Розвиток практичних умінь учнів НУШ в умовах інтеграції предметів початкової школи"

Про матеріал
Майстер-клас, який можна провести на семінарі з учителями початкової школи, мета якого – сформувати в учителя впевненість у правильному виборі методів навчання, вчити формувати цілісну картину світу й підвищення пізнавального інтересу учнів, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистісно зорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Перегляд файлу

Розвиток практичних умінь учнів НУШ в умовах інтеграції предметів початкової школи

Заняття з учителями початкової школи з елементами тренінгу

І. Вступна частина.

1. Привітання учасників. На дверях прикріплені: Картинки по запросу червоне сердечко картинки  ÐšÐ°Ñ€Ñ‚Ð¸Ð½ÐºÐ¸ по запросу долоньки картинки   ) Картинки по запросу ноти картинки

2. Вправа «Доброго ранку, друзі!»

Мета: налаштування тренінгу на роботу.

-         Запрошую вас утворити коло. Після того, як я вам побажаю: «Доброго ранку!», ви разом маєте відповісти: «Доброго ранку!» та назвати кожен своє ім’я. (Виконання завдання.)

-         Дякую. А тепер відгадайте загадку.

  • Звечора вмирає,

Вранці оживає.

-         Що це? (Сонце.)

-         Якби ви були дітьми, як ви показали б сонце? Продемонструйте. (Учасники виконують завдання.)

-         Сьогодні про Сонце я згадала недаремно. Уявіть Сонячну систему – планетну систему, що містить центральну зірку – Сонце і всі природні космічні об’єкти, що обертаються навколо неї (планети, астероїди, метеори тощо). Можна розглядати кожен окремий елемент системи (наприклад планету Земля) та його властивості, взаємодію цього елемента з іншими (тобто внутрішню інтеграцію в межах системи), але всі ці ознаки і взаємодії не властиві всій Сонячній системі як цілісному утворенню.

Сонячна система виявляє свої ознаки порівняно з іншими зоряними системами, що існують у Всесвіті. Якщо припустити, що дві чи більше зоряні системи почнуть взаємодіяти і створять нову систему з новими характеристиками, то можна говорити про інтеграцію (між двома системами, що сприяла появі нової цілісності).

-         Щоб зрозуміти, що ж ми знаємо про інтеграцію, запрошую до участі у вправі «Коло асоціацій».

ІІ. Основна частина

  1. Вправа «Коло асоціацій»

Мета: з’ясувати, наскільки учасники обізнані з темою «Інтеграція».

На аркуші паперу – малюнок Сонця, у центрі якого написано слово «інтеграція». На променях учасники прикріплюють стікери, на яких записано асоціацію з цим словом. (Вибіркове обговорення деяких асоціацій.)

ВИСНОВОК. Однією з найважливіших проблем сучасної освіти є помітне зниження зацікавленості учнів до навчання. На сьогодні головним завданням освіти є підготовка молоді до сучасного життя, тобто формування в неї необхідних компетентностей, а одним із засобів їхнього формування є інтеграція навчальних дисциплін.

Ще Ян Амос Коменський акцентував увагу на необхідності «завжди і всюди брати разом те, що пов’язане одне з одним». Він писав, що «всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв’язки, а тому повинні вивчатися у зв’язках».

  1. Міні-лекція «Інтеграція, тематичний та діяльнісний підходи»

Мета: ознайомити учасників з тематичним і діяльнісним підходами до організації інтегрованого навчання в початковій школі.

-         У Великому тлумачному словнику слово «інтеграція» розглядають як «доцільне об’єднання та координація дій різних частин цілісної системи».

За системного підходу інтеграцію називають як процес взаємодії двох або більше систем з метою створення нової, що набуває нових властивостей завдяки зміні властивостей та зв’язків її елементів.

Інтеграція – це процес взаємодії, об’єднання, взаємовпливу, взаємопроникнення, взаємозближення, відновлення єдності тощо двох або більше систем, результатом чого є утворення нової цілісної системи, що набуває між оновленими елементами системи.

У сучасній школі узвичаїлася міжпредметна інтеграція, що здійснюється різними шляхами:

  • створення інтегрованих курсів – навчальних предметів, що адаптують для вивчення та інтегрують знання декількох наук або видів мистецтв;
  • розроблення нових форм уроків;
  • упровадження навчальних проектів;
  • організація тематичних днів та тижнів.

 

Діяльнісний підхід в освіті – спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості; застосування теоретичних знань на практиці; формування здатності самоосвіти і командної роботи; успішна інтеграція в соціум і професійна самореалізація.

  1. Дискусія «Традиційне предметне навчання та інтегроване навчання»

Мета: обговорити сторони традиційного та інтегрованого навчання.

 

На дошці – таблиця: ліворуч написано «Традиційне предметне навчання», праворуч – «Інтегроване навчання»

 

  1.     Уявіть себе дитиною. Візьміть стікери жовтого кольору, напишіть своє ім’я. Оберіть позицію «Традиційне предметне навчання» чи «Інтегроване навчання» з точки зору дитини.

-         Де, на вашу думку, комфортніше і цікавіше знаходитись дитині.

  1.     Уявіть себе вчителем. Беріть стікери червоного кольору, пишіть своє ім’я. Оберіть позицію «Традиційне предметне навчання» чи «Інтегроване навчання» з точки зору вчителя.
  2.     Беріть стікери синього кольору, пишіть своє ім’я. Оберіть позицію «Традиційне предметне навчання» чи «Інтегроване навчання» з точки зору батьків.
  3.     Оберіть стікери зеленого кольору, пишіть своє ім’я. Оберіть позицію «Традиційне предметне навчання» чи «Інтегроване навчання» з точки зору Держави.

 

Проведення дискусії. Обговорення результатів. Учасники відповідають, обґрунтовують свій вибір.

ВИСНОВОК

-         Шановні колеги! Як бачимо, інтегроване навчання для дитини є цікавим, природнім, таким, що розкриває взаємозв’язки між об’єктами навколишнього світу.

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку