Творчі завдання, спрямовані на формування наскрізних умінь учня-читача Нової української школи.

Про матеріал
Формування наскрізних умінь учнів початкових класів відбувається як під час сприймання ними художніх творів (і літературних зокрема), так і в процесі власної літературно-творчої діяльності. Зазначені види діяльності пов’язані між собою: сприймання найкращих зразків літературного мовлення пробуджує яскраві художні образи, викликає емоційні переживання, глибокі почуття і спонукає до активної самостійної творчості.
Перегляд файлу

          Творчі завдання, спрямовані  на формування наскрізних умінь учня-читача             Нової української школи.

Новим законом про освіту та державним стандартом початкової освіти разом із фокусом на 10 ключових компетентностях передбачено розвиток наскрізних вмінь. Вони є спільними для всіх компетентностей. Із них 1) читання з розумінням; 2) уміння висловлювати власну думку усно й письмово; 3) критичне та системне мислення; 4) творчість ‒ формуються безпосередньо на заняттях літературного читання, інші – здебільшого через міжпредметні зв’язки та інтегроване навчання.

Формування наскрізних умінь учнів початкових класів відбувається як під час сприймання ними художніх творів (і літературних зокрема), так і в процесі власної літературно-творчої діяльності. Зазначені види діяльності пов’язані між собою: сприймання найкращих зразків літературного мовлення пробуджує яскраві художні образи, викликає емоційні переживання, глибокі почуття і спонукає до активної самостійної творчості. Відповідно до етапів формування наскрізних умінь молодших школярів визначені два блоки у змісті творчих завдань: І – підготовчий та ІІ – основний. Система завдань повною мірою активізує репродуктивну, репродуктивно-творчу та творчу діяльність, оскільки охоплює завдання на посилення впливу художніх творів (літературних, образотворчих, музичних) на учнів, а також завдання, які організовують творчу діяльність на основі прочитаного, на основі життєвих вражень, сприйняття оточуючого світу тощо.

 Завдання І блоку: 1. Завдання з розвитку емоційно-чуттєвого сприймання. 2. Завдання з розвитку мовлення. 3. Завдання з розвитку уяви. 4. Завдання з розвитку мислення.

Завдання ІI блоку: 1. Завдання на завершення творчого продукту. 2. Завдання на створення творчого продукту. 3. Завдання на вдосконалення творчого продукту

 

Творчі завдання . 2 клас.  Урок №15 з літературного читання за О. Савченко Колискові пісеньки – перлини української мови О. Кротюк «Ходить сон», колискові пісні «Котику сіренький», «Ой люлі, ой люлі…»

Завдання з розвитку емоційно-чуттєвого сприймання:

Завдання з розвитку слухового сприймання

-Послухайте  українську пісеньку у виконанні співачки Ніни Матвієнко, можете приспівувати.  /https://www.youtube.com/watch?v=pUyZi0snypc/

-Як ви думаєте, кому і з якою метою співають такі пісні? Як вони називаються?

-Яке почуття, настрій викликає спів? Як співачка передала вам такий настрій?

-Які колисанки вам наспівували ваші матусі? Хто може напам’ять прочитати чи заспівати колисанку?

-Чи виникли у вас нові враження про котика, коли ви прослухали колискову та прочитали текст «Ходить сон»?

Завдання з розвитку образного мовлення

Завдання на активізацію та збагачення словникового запасу:

-Знайдіть у тексті слова, близькі за значенням (синоніми).

-Оберіть слова, які передають характер колисанки:

Колисанка -  ( бадьора, лагідна, дзвінка, гучна, ніжна, тиха, повільна, заспокійлива,

                           ритмічна, зворушлива).                                              

Завдання на оволодіння засобами художньої виразності:

-Якими  «перлинками» усної народної творчості   ви можете збагатити своє мовлення? Знайдіть у тексті образні вислови.

Завдання з розвитку творчої уяви ( технологія « Входження в картину»)

C:\Users\pc\Desktop\unnamed.jpg

Дітям пропонується розглянути картину В. Ковальчук «Колискова» на сторінці підручника як подію та відчути її як те, що відбувається тут і зараз. Ніби зробити крок за рамку картини і одночасно – за рамки стереотипів, створених дорослими, до особистого переживання.

Вправа « Перетворення».

« Перетворені» діти розповідають від особи свого об’єкту:

«Я котик…»                «Я матуся…»

«Я цуценя…»                 «Я квітка…»

«Я голуб…»                     «Я малеча…»

 

Гра «Наші чарівники».

Вибір чарівника  (певного органу чуттів), який допомагає подорожувати картиною:     «Я слухаю», «Я відчуваю на дотик», «Я відчуваю на смак».

-Що на картині можна відчути на дотик?

-Які звуки можна почути?

-Що можна «понюхати»?

-Прочитайте колисанку «Ой люлі, ой люлі…» та спробуйте уявити, який сон ви побачите.

Завдання з розвитку мислення

Складання  «асоціативного куща» до слова «колисанка»:

 

                                                         Мамина ласка

 

        Світ добра                             КОЛИСАНКА                   Оберіг

         

  Любов                                                                                           Здоров’я

                                                       Спокій                     

 

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку