Майстер-клас для вчителів міста.
Майстер-клас був проведений у формі дидактичної гри, яка складалась із чотирьох етапів: «Головна дорога», «Небезпека», «Зупинку заборонено», «Зона обмеженої стоянки». Перерва між етапами була організована у вигляді відеохвилинок «Пункт довідкової служби».
Перед початком майстер-класу учасники були об'єднані у три команди, які відрізнялись назвами та емблемами. Кожен член команди отримав розпізнавальний бейджик-емблему та зайняв відповідне місце у одній із трьох команд - «Пішоходів», «Пасажирів», Водіїв».
Під час заняття учасникам майстер-класу необхідно було виконати ряд завдань: створити фотоколаж із запропонованих матеріалів, де повторити права та обов'язки різних учасників дорожнього руху; скласти власне продовження дорожньої ситуації; розпізнати небезпеки, які можуть виникнути на дорозі; проаналізувати поведінку порушників правил дорожнього руху та сумлінних пішоходів, пасажирів та водіїв.
Під час демонстрації відеохвилинок учасники заняття могли ознайомитись із історією створення велосипеда, автомобіля та світлофора. А по завершенню заняття всі учасники майстер-класу отримали заохочувальні призи.
Методична розробка майстер-класу «Я роблю так»
Тема: «Створення ситуацій успіху шляхом проведення дидактичних ігор на уроках основ здоров’я»
Розробник: учитель основ здоров’я комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради» Палькевич Ю.О.
Дата проведення: 20.02.2017. Час проведення 45 хвилин.
Аудиторія слухачів: вчителі основ здоров’я шкіл міста.
Тип відкритого заходу: майстер-клас в рамках атестації.
Місце проведення: комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради»
Мета майстер-класу: ознайомити колег із дидактичними іграми, що сприяють створенню ситуацій успіху на уроках та показати можливості їх застосування на практиці.
Завдання майстер- класу:
Хід майстер-класу:
|
Показ відео фрагменту ______________________________
|
|
|
|
|
|
1. Ігрове завдання. 2. Ігрові правила. 3. Ігрові дії. 4. Результат гри. - Найчастіше у своїй роботі використовую такі дидактичні ігри: 1. Ігри-подорожі.Вони покликані посилити враження, надати пізнавального змісту, казкової незвичайності, звернути увагу учнів на те, що існує поряд, але вони цього не помічають. 2. Ігри-доручення. Ігрове завдання та ігрові дії в них ґрунтуються на пропозиції що-небудь зробити. 3. Ігри-припущення. Вони спонукають учнів до осмислення наступної дії, що потребує вміння зіставляти знання з обставинами або запропонованими умовами, встановлювати причинні зв'язки, активної роботи уяви. 4. Ігри-загадки. Розвивають здатність до аналізу, узагальнення, формують уміння розмірковувати, робити висновки. 5. Ігри-бесіди. Цінність таких ігор полягає в активізації емоційно-розумових процесів, у вихованні вміння слухати і чути питання вчителя, питання і відповіді учнів, уміння зосереджувати увагу на змісті розмови, висловлювати судження.
- Мені подобається висловлювання педагога Олега Семеновича Газмана: «З одного боку, гра дарує миттєву радість, служить задоволенню реальних потреб дитини, з іншого – завжди направлена в майбутнє, оскільки в ній або моделюються які-небудь життєві ситуації, або закріплюються властивості, якості, стани, уміння, навички, здібності, необхідні особистості дитини для виконання нею соціальних, професійних, творчих функцій, а також фізичного загартовування організму, що розвивається» . |
|
Перегляд відео фрагменту _________________________________
Хід вправи: У ході вправи учасники на стікерах фіксують свої думки-очікування та розміщують на малюнках. Команда «Пішоходи» озвучує та розташовує стікери перед пішохідним переходом. Команда «Пасажири» озвучує та розташовує стікери на зупинці. Команда «Водії» озвучує та розташовує свої стікери у салоні автобуса.
Відбувається оформлення малюнків-очікувань.
Хід гри: 1. Уважно ознайомтесь з малюнками та правилами, які є на робочих столах у кожної групи. 2. Доберіть до поданих прав та обов’язків відповідні малюнки. 3. Створіть фотоколаж-пам’ятку із прав, обов’язків та малюнків на запропоновану тему. Команді «Пішоходи» потрібно нагадати нам про права та обов’язки пішоходів. Команді «Пасажири» потрібно нагадати нам про права та обов’язки пасажирів. Команді «Водії» потрібно нагадати нам про права та обов’язки водіїв, як учасників дорожнього руху. 4. Підготуйте усну презентацію своєї роботи.
Перегляд відео фрагменту______________________________
Мета: навчатись аналізувати поведінку героїв та передбачати наслідки їхніх необачних дій. Хід гри: 1. Уважно прочитайте запропоновану ситуацію. Кожна команда отримала одну і ту ж дорожню ситуацію, але зупинену на різних її стадіях. 2. Враховуючи особливості поведінки героїв, передбачте наслідки їхніх дій на дорозі та складіть правильний алгоритм дій у даній ситуації 3. Командам необхідно передбачити наслідки дій героїв та скласти правильний алгоритм дій у даній ситуації. 4. Зачитайте ситуацію та представте результати своєї роботи.
Перегляд відео фрагменту______________________________
Мета: розвивати вміння розрізняти безпечні та небезпечні ситуації, що можуть виникати на проїзній частині через поведінку учасників дорожнього руху. Хід гри: 1. У грі беруть участь лідери команд, яким необхідно встати з місця, взяти зі столу смайлики червоного та зеленого кольорів та вийти у центр кімнати. 2. Уважно переглядаючи запропонований фотоколаж, Вам необхідно оцінити рівень безпеки та небезпеки для різних учасників дорожнього руху. 3. Підняти догори червоний смайлик, якщо дана дорожня ситуація є небезпечною для всіх учасників дорожнього руху. 4. Підняти догори зелений смайлик, якщо дана дорожня ситуація є безпечною для всіх учасників дорожнього руху.
Перегляд відео фрагменту______________________________
Перегляд відео фрагменту______________________________
|
|
«Кінець усіх заборон та обмежень»
Перегляд відеофрагменту ____________________________
1.Зібраність. 2. Доброзичливість. 3. Уміння слухати. 4. Уміння вести діалог. 5. Увага. 6. Пунктуальність. 7. Реалізація. 8. Оптимальний темп мовлення. 9. Заохочення.
|