Майстер-клас«Створення ситуацій успіху шляхом проведення дидактичних ігор на уроках основ здоров’я»

Про матеріал

Майстер-клас для вчителів міста.

Майстер-клас був проведений у формі дидактичної гри, яка складалась із чотирьох етапів: «Головна дорога», «Небезпека», «Зупинку заборонено», «Зона обмеженої стоянки». Перерва між етапами була організована у вигляді відеохвилинок «Пункт довідкової служби».

Перед початком майстер-класу учасники були об'єднані у три команди, які відрізнялись назвами та емблемами. Кожен член команди отримав розпізнавальний бейджик-емблему та зайняв відповідне місце у одній із трьох команд - «Пішоходів», «Пасажирів», Водіїв».

Під час заняття учасникам майстер-класу необхідно було виконати ряд завдань: створити фотоколаж із запропонованих матеріалів, де повторити права та обов'язки різних учасників дорожнього руху; скласти власне продовження дорожньої ситуації; розпізнати небезпеки, які можуть виникнути на дорозі; проаналізувати поведінку порушників правил дорожнього руху та сумлінних пішоходів, пасажирів та водіїв.

Під час демонстрації відеохвилинок учасники заняття могли ознайомитись із історією створення велосипеда, автомобіля та світлофора. А по завершенню заняття всі учасники майстер-класу отримали заохочувальні призи.

Перегляд файлу

 

Методична розробка майстер-класу «Я роблю так»

Тема:  «Створення ситуацій успіху шляхом проведення дидактичних  ігор на уроках основ здоров’я»

Розробник: учитель основ здоровя комунального закладу  «Навчально-виховний  комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради» Палькевич Ю.О.

Дата проведення: 20.02.2017.  Час проведення 45 хвилин.

Аудиторія слухачів: вчителі основ здоровя шкіл міста.

Тип відкритого заходу: майстер-клас в рамках атестації.

Місце проведення: комунальний заклад «Навчально-виховний  комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради»

Мета майстер-класу: ознайомити колег із дидактичними іграми, що сприяють створенню ситуацій успіху на уроках та показати можливості їх застосування на практиці.

Завдання  майстер- класу:  

  1. Розібратись, що таке ситуація успіху та як досягти її за допомогою дидактичних ігор.
  2. Ознайомити колег із дидактичними іграми, що сприяють створенню ситуацій успіху на уроках основ здоров’я та показати можливості їх застосування на практиці.
  3. Формувати уміння командної взаємодії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід майстер-класу:

 

  • Доброго дня шановні колеги, учасники майстер-класу. Тема, з якою я пропоную нам  познайомитись,  це «Створення ситуацій успіху шляхом проведення дидактичних  ігор на уроках основ здоров’я».
  • А розпочати нашу зустріч я хотіла б повчальною історією.

 

Показ відео фрагменту ______________________________

 

  • Чи відомо Вам, яким він є  сучасний вчитель?

 

  •  Це професіонал, який знаходиться у постійному творчому пошуку, адже суспільство ставить перед ним завдання виховувати дитину, яка вміє спочатку самостійно вчитись, а потім самостійно та творчо працювати і жити. В школі учень повинен навчитися, в першу чергу, самостійно формувати мету та шляхи її досягнення.
  • Щоб досягти результатів під час виконання даного завдання сучасному вчителю необхідно систематично створювати ситуації успіху через організацію дидактичних ігор.
  • Сьогодні ми познайомимось, як за допомогою дидактичних ігор створювати ситуації успіху на уроках основ здоровя,  та покажемо можливості їх застосування на практиці.
  •  Хотілося б, щоб все, що Ви сьогодні побачите, збагатило Вас новими ідеями та творчими пошуками.

 

 

 

 

  • Один американський письменник сказав: «Малі розуми цікавляться незвичайним,  великі – самим звичним». Я запрошую вас до своєї методичної майстерні подивитися по-новому  на звичні речі.

     

 





 

 

  • Отже, почнемо.  Що ж таке ситуація успіху та дидактична гра?
  • Для того щоб зробити кожен урок особливим, цікавим, пізнавальним я використовую дидактичні ігри, які покликані зацікавити учня, створити ситуацію успіху, яка допоможе мені як вчителю організувати дітей на уроці.
  • Ситуація успіху — це суб'єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напру­ги виконавця справи, творця явища.
  • Це поняття суб’єктивне та індивідуальне. Його переживає як учень слабкої успішності, так і учень високої продуктивної діяльності.  Фактично - це результат продуманої та підготовленої стратегії і тактики вчителя.
  • Одним із способів створити на уроці   ситуацію успіху - це організувати та провести  дидактичну гру.
  • Мені дуже подобається, коли мої маленькі вихованці, зустрічають мене в коридорі перед уроками із запитаннями: «А ми будемо сьогодні гратись?», «А що у нас буде сьогодні на уроці?». Але найбільше приносить задоволення мені коли учні 8-9 класів, вдома, додатково, самостійно,  створюють власні сценарії дидактичних ігор і проводять їх у власному колективі та серед учнів початкової школи.
  • Тут варто пригадати слова  видатного педагога  Василя Олександровича Сухомлинський, який ніби закликав: «Навчайте  граючись, а граючись навчайте».
  • Розлядаючи поняття « дидактична гра»  варто нагадати  про обовязкову її структуру  -  це:

1. Ігрове завдання.

          2. Ігрові правила.

          3. Ігрові дії.

          4. Результат гри.

       - Найчастіше у своїй роботі використовую такі дидактичні ігри:

         1. Ігри-подорожі.Вони покликані посилити враження, надати пізнавального змісту, казкової незвичайності, звернути увагу учнів на те, що існує поряд, але вони цього не помічають.

         2. Ігри-доручення. Ігрове завдання та ігрові дії в них ґрунтуються на пропозиції що-небудь зробити.

         3.  Ігри-припущення. Вони спонукають учнів до осмислення наступної дії, що потребує вміння зіставляти знання з обставинами або запропонованими умовами, встановлювати причинні зв'язки, активної роботи уяви.

        4.  Ігри-загадки. Розвивають здатність до аналізу, узагальнення, формують уміння розмірковувати, робити висновки.

        5.  Ігри-бесіди. Цінність таких ігор полягає в активізації емоційно-розумових процесів, у вихованні вміння слухати і чути питання вчителя, питання і відповіді учнів, уміння зосереджувати увагу на змісті розмови, висловлювати судження.

 

      -   Мені подобається висловлювання педагога Олега Семеновича Газмана:  «З одного боку,  гра  дарує миттєву радість, служить задоволенню реальних потреб дитини, з іншого – завжди направлена в майбутнє, оскільки в ній або моделюються які-небудь життєві ситуації, або закріплюються властивості, якості, стани, уміння, навички, здібності, необхідні особистості дитини для виконання нею соціальних, професійних, творчих функцій, а також фізичного загартовування організму, що розвивається» .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Отже, я пропоную нам також подарувати один одному миттєву радість та  взяти участь у дидактичній грі «Безпека руху – це просто!»
  • Чому саме виникають потреби систематично нагадувати правила поведінки на дорозі, я пропоную переконатись, переглянувши відео фрагмент.

Перегляд відео фрагменту _________________________________

 

  • Метою даної гри є: визначити обізнаність учасників гри із темою «Безпека дорожнього руху»; розвивати навички креативності та творчості;  виховувати  уміння  працювати в команді.
  • Для участі у даній грі, ми  обєднались у три команди, які відрізняються емблемами та назвами. Як правило, своїм учням я даю можливість самим вигадати назву, створити емблему для майбутньої дидактичної гри. Школярі можуть отримати це завдання як домашнє, але учням важливо повідомити загальну тему наступного уроку, під час якого буде проведена гра.
  • Перед тим, як ми розпочнемо нашу гру, я пропоную нам визначитись із очікуваннями, щодо нашої гри і заняття в цілому.

Хід  вправи:

У ході вправи  учасники  на стікерах фіксують свої думки-очікування та розміщують  на малюнках.

Команда «Пішоходи» озвучує та розташовує стікери перед пішохідним переходом.

Команда «Пасажири»  озвучує та розташовує стікери на зупинці.

Команда «Водії»  озвучує та розташовує свої стікери у салоні автобуса.

  • В свою чергу я очікую від нашої гри активності, проявів креативності та доброзичливої атмосфери.

 

Відбувається оформлення малюнків-очікувань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Наша гра буде складатись із чотирьох турів. Кожен тур може бути окремою дидактичною грою або одним із етапів навчальної гри.
  • Отже, запрошую Вас до першого туру, який має назву «Головна дорога».
  • Мета: пригадати основні права та обовязки учасників дорожнього руху (пішоходів, пасажирів, водіїв).

Хід гри:

1. Уважно ознайомтесь з малюнками та правилами, які є на робочих столах у кожної групи.

2. Доберіть до поданих прав та обов’язків відповідні малюнки.

3. Створіть фотоколаж-пам’ятку із прав, обов’язків та малюнків на запропоновану тему.

    Команді «Пішоходи»  потрібно нагадати нам про права та обов’язки пішоходів.

    Команді «Пасажири»  потрібно нагадати нам про права та обов’язки пасажирів.

    Команді «Водії»  потрібно нагадати нам про права та обов’язки водіїв, як учасників  

     дорожнього руху.

4. Підготуйте усну презентацію своєї роботи.

 

  • Я пропоную командам представити свої фотоколажі і розташувати їх на дошці.

 

  • Дякую командам за роботу і пропоную трошки перепочити та  переглянути  відеохвилинку «Пункт довідкової служби».

 

Перегляд відео фрагменту______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Наступний тур нашої гри, до якого я Вас запрошую -  це «Небезпека».

Мета: навчатись аналізувати  поведінку героїв та передбачати наслідки їхніх  необачних дій.

Хід гри:

1. Уважно прочитайте запропоновану ситуацію.

     Кожна команда  отримала одну і ту ж дорожню ситуацію, але зупинену на різних її стадіях.    

2. Враховуючи особливості поведінки героїв, передбачте наслідки їхніх дій на дорозі та складіть правильний алгоритм дій у даній ситуації

3.  Командам необхідно передбачити наслідки дій героїв та скласти правильний алгоритм дій у даній ситуації.

4. Зачитайте ситуацію та представте результати своєї роботи.

 

  • Дякую кожній команді за роботу і пропоную познайомитись із матеріалами  відеохвилинки «Пункт довідкової служби».

 

Перегляд відео фрагменту______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Наступний тур нашої гри має назву «Зупинку заборонено».

Мета: розвивати вміння розрізняти безпечні та небезпечні ситуації, що можуть виникати на проїзній частині через поведінку учасників дорожнього руху.

Хід гри:

1. У грі беруть участь лідери команд, яким необхідно встати з місця, взяти зі столу смайлики червоного та зеленого кольорів та вийти у центр кімнати.

2. Уважно переглядаючи запропонований фотоколаж,  Вам необхідно оцінити рівень безпеки та небезпеки  для різних учасників дорожнього руху.

3. Підняти догори червоний смайлик, якщо дана дорожня ситуація є небезпечною для всіх учасників дорожнього руху.

4. Підняти догори зелений смайлик, якщо дана дорожня ситуація є безпечною для всіх учасників дорожнього руху. 

 

Перегляд відео фрагменту______________________________

 

  • Дякую лідерам команд за роботу і пропоную трохи перепочити та  долучитись до перегляду  відеохвилинки «Пункт довідкової служби».

 

Перегляд відео фрагменту______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Четвертий тур нашої гри має назву  «Зона обмеженої  стоянки»
  • Мета: навчитись розпізнавати безпечну та небезпечну поведінку на проїзній частини та пригадати  правила  дорожнього руху для пішоходів, пасажирів, водіїв.
  • Хід гри:
  • 1. Учасникам команд необхідно розглянути запропоновані малюнки дорожніх ситуацій.
  • 2. Знайти порушників правил дорожнього руху та відзначити тих пішоходів, пасажирів та водіїв, які діють правильно.
  • 3. Повідомити результат своєї колективної роботи, назвавши тільки сумлінних пішоходів, пасажирів та водіїв.

 

  • Дякую всім командам за гарну плідну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






 

 

 

  • Я запрошую Вас на останній етап майстер-класу – це

«Кінець усіх  заборон та обмежень»

  • Мета: підвести підсумки майстер-класу, проаналізувати очікування учасників заходу.
  • Гра – одна з найважливіших сфер у життєдіяльності дитини, разом з працею, навчанням, мистецтвом, спортом вона забезпечує необхідні емоційні умови для всебічного, гармонійного розвитку особистості.  Коли вчитель використовує на уроці дидактичні ігри, то в класі створюються доброзичлива обстановка, бадьорий настрій, бажання вчитися.
  • Пропоную кожному із нас підійти до дошки із очікуваннями та, якщо очікування справдились, розташувати фігурки пішоходів на іншій стороні  вулиці, фігурки пасажирів займуть місця у транспорті, а фігурки водії пройдуть у кабіну автобуса.
  • А на завершення я пропоную нам з вами переглянути  повчальну історію.

Перегляд відеофрагменту ____________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Отже, створюючи ситуації успіху на уроках, Ви зможете стати учителем-майстром та відкрити секрет успішного уроку, який є надзвичайно  простим -  це:

1.Зібраність.

2. Доброзичливість.

3. Уміння слухати.

4. Уміння вести діалог.

5. Увага.

6. Пунктуальність.

7. Реалізація.

8. Оптимальний темп мовлення.

9. Заохочення.

       

  • Я дякую  вам за роботу і на згадку про нашу плідну співпрацю дарую вам невеликий приз-подарунок.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Высочина Жанна
    Дякую, дуже цікава інформація
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Плісак Лілія Ярославівна
    Вкладено багато праці вчителя. Дякую за чудовий майстер - клас.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2850
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку