20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Майстер-клас "Використання інтерактивної дошки як одна з вимог сучасного освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства"

Про матеріал
Майстер-клас "Використання інтерактивної дошки як одна з вимог сучасного освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства" для педагогів
Зміст архіву
Перегляд файлу

Майстер-клас "Використання інтерактивної дошки як одна з вимог сучасного освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства" 

Мета:

  • ознайомити педагогів з основами та принципами роботи інтерактивної дошки;
  • познайомити присутніх з основними способами використання інтерактивної дошки на уроках.
  • підвищити компетенцію учителіа у максимально ефективному використанні нових інформаційних, комунікаційних та інтерактивних технологій;
  • стимулювати активну пізнавальну діяльність.

 

Хід майстер-класу:

 

Глобалізація інформаційного простору, широке оволодіння комп'ютерними технологіями, зростання рівня інформатизації закладів освіти є позитивним проявом сучасності. Сучасну школу  вже неможливо уявити без комп’ютерної техніки та комп’ютерних технологій. Вони так міцно увійшли в наше життя, так закріпилися в ньому, що  неможливо увити  людину, яка б  не розуміла про що йдеться.

Так, навіть у рекомендаціях концепції Нової української школи однією з основних ключових компетентностей є інформаційно-цифрова компетентність, яка передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій.

Сучасні діти живуть в оточенні яскравого світу комп’ютерних ігор та анімації. Вони дуже швидко опановують мобільні пристрої і комп’ютер. Щоб постійно володіти увагою таких дітей і зробити навчання цікавим для них, учитель повинен мати у своєму розпорядженні яскраві інтерактивні матеріали та залучити сучасні цифрові технології. Одним із технологічних засобів, що довів свою ефективність, є інтерактивна дошка. Отже, застосування їх на уроці не є сьогодні екзотикою, і, напевно, уперше технічне обладнання закладів освіти, здійснюється швидше, ніж дидактичний супровід цього процесу. Мова йде не про недостачу готових дисків у магазинах, а про готовність учителя застосувати всі наявні можливості для навчання на уроці.

Отже, сьогодні я пропоную вам ознайомитися з основами та принципами роботи інтерактивної дошки, та трішки підвищити свою компетенцію у використанні нових інформаційних технологій.

 

Що таке інтерактивна дошка та мультимедійний комплекс?

Інтерактивна (мультимедійна) дошка - це сенсорний екран, приєднаний до комп'ютера, зображення з якого передає на дошку проектор.

Інтерактивна дошка працює як частина системи, в яку крім неї входять комп'ютер і проектор. Така система називається мультимедійним комплексом.

Схема роботи системи така: проектор, приймаючи сигнал від комп'ютера, проектує зображення на інтерактивну дошку. Інтерактивна дошка працює одночасно як екран і пристрій введення даних: комп'ютером можна керувати, торкаючись до поверхні дошки.

 

Як підключити інтерактивну дошку?

Картинки по запросу мультимедійний комплексМультимедійний комплекс, що працює, зазвичай включає
4 компоненти:   комп’ютер, мультимедійний проектор,  відповідне програмне забезпечення, спеціальна панель, яка, власне, і є дошкою.

Мультимедійний проектор і мультимедійна дошка підключаються до комп'ютера. Зображення з монітора комп'ютера передається через проектор на мультимедійну дошку. Дотики до поверхні мультимедійної дошки здійснюються спеціальними маркерами або пальцями і передаються на комп'ютер за допомогою кабелю або через інфрачервоний зв'язок. Подані імпульси зчитуються та інтерпретуються спеціальним програмним забезпеченням, установленим на комп'ютері. 

У разі, якщо проектор, дошка або весь комплекс міняли своє місцерозташування, необхідно провести калібрування екрану, скориставшись програмою Optical Touch Device.

 

Які можливості має мультимедійна дошка?

Мультимедійна дошка  це універсальний технічний засіб візуальної комунікації і навчання, в якому поєднуються характеристики звичайної дошки і новітніх комп’ютерних технологій. З її допомогою не просто відображається те, що відбувається  на комп'ютері, а здійснюється двосторонній взаємозв’язок між учителем і комп’ютером, за певних умов це може бути і тристороння взаємодія – учитель, учень і комп’ютер.

Основні способи використання інтерактивної дошки це:

  • управління комп'ютером без використання самого комп'ютера;
  • можливість робити позначки й записи поверх виведених на екран зображень;
  • створення малюнків, схем і карт під час проведення уроку;
  • спільна робота над документами, таблицями або зображеннями;
  • робота з інтерактивною дошкою як зі  звичайною, але з можливістю зберегти результат, роздрукувати зображення на дошці на принтері;
  • наочне моделювання об’єктів усіх типів і форматів на полі дошки;
  • редагування інформації в реальному часі;
  • демонстрація роботи одного учня всім іншим учням класу;
  • демонстрація навчальних відеороликів;
  • створення малюнків на інтерактивній дошці без використання комп'ютерної миші.

Кожна мультимедійна дошка постачається разом з ПЗ, що використовується для роботи з нею. Наприклад, це такі програми:

  1. DrawView.

  1. TouchBoard.

 

  1. Intboard Easy Start.

 

4. Intboard Простір v1.7.

 

Використання ресурсу LearningApps

LearningApps.org – онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів.

http://3.bp.blogspot.com/-P6x4XVhbD1c/U109SvizxAI/AAAAAAAAAr4/4T86Nlp7NUs/s1600/laukr.png

Донедавна на сайті http://learningapps.org/ не було доступної української версії інтерфейсу. Зараз українську мову додано до переліку мов інтерфейсу сервісу: перекладені загальні текстові рядки та всі рядки, що стосуються різноманітних вправ.

На сайті доступна велика база завдань, розроблених учителями з різних країн для усіх предметів шкільної програми. Кожен із ресурсів можна використати на своєму уроці, змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль.

Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті (залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів).

Клацнувши на зображенні значка вправи, відбувається перехід у режим її виконання. На передньому плані видно завдання, сформульоване вчителем, яке закривається після клацання кнопки ОК, що дозволяє перейти до безпосередньої роботи із вправою.

Виконання вправи полягає в інтерактивній роботі з об’єктами, розміщеними на екрані.

Після виконання вправи потрібно клацнути напис Перевірити рішення: відповіді буде перевірено і вказано на можливі помилки. Далі можна внести виправлення і знову перевірити рішення.

Усі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням:

    вибір;

    розподіл;

    послідовність;

    заповнення;

    онлайн-ігри;

    інструменти.

У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглядати перед тим, як створити власний навчальний ресурс.

 

Робота в оффлайн

Для використання вправ в режимі оффлайні треба скористатись кнопкою:

https://3.bp.blogspot.com/-r2OZ-8w5EWg/Vko6VIfkg8I/AAAAAAAAmy0/PV4JQ2nWdZo/s640/26.png

Дана опція дає можливість завантажити вихідний код цього додатка, як ZIP файл (до вмісту не включені тільки джерела). Більшість завдань можна використовувати в режимі оффлайн після вилучення з архіву. Для запуску програми використовується файл index.html

 

 

 

Перегляд файлу

Програми для інтерактивної дошки

  1. DrawView

  1. TouchBoard

 

  1. Intboard Easy Start

 

4. Intboard Простір v1.7

 

5. Інтерактивні вправи
http://3.bp.blogspot.com/-P6x4XVhbD1c/U109SvizxAI/AAAAAAAAAr4/4T86Nlp7NUs/s1600/laukr.png

 

zip
Додано
22 липня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку