Майстер-клас
Вправи з ЛЕГО в концепції НУШ
І. Ранкова зустріч
1. Ранкова зустріч (діти стоять в колі)
* Привітання
Доброго ранку,
доброго дня.
Я бажаю Вам:
щастя та добра.
* Презентація класу. Гасло класу.
* Знайомство (говорить міністр естетики; представник від дівчаток)
Сила класу-хлопці.
Хлопців – 9;
Х- хоробрі;
Л- лагідні;
О- охайні;
П- працелюбні;
Ц – цілеспрямовані;
І – ініціативні (говорить міністр спорту та здоров’я ; представник від хлопців)
Краса класу – дівчата.
Дівчат -8
Д – добрі; 1
І – ідеальні;
В – ввічливі;
Ч – чарівні;
А – активні;
Т – творчі;
А – актуальні.
* Вправа «Ураган». Уподобання першокласників. (Зміна місця учнями в колі для тих хто …)
- Захоплюється футболом;
- Любить танцювати;
- Полюбляє ласувати морозивом;
- Їздить на велосипеді;
- Ліпить сніговики взимку;
- Конструює з цеглинок ЛЕГО
* Закличка (колективне промовляння)
Перший клас –це просто клас!
Приєднайтеся до нас.
ІІ. Вправи для легкого старту
- Правило легкого старту:
Шановні друзі завжди починаємо із однієї цеглинки
Обираємо 1 цеглинку будь-яку. Це цеглинка вашого настрою. Якщо сумна дитина, як змінити її настрій, що ви її порадите?
Кнопочки включили, то тепер ви у мене супер-пупер.
Сніжинка, ялинка, сніговик, хуртовина.
(Стаємо в коло називаємо зимове слово і передаємо цеглинку)
Сніжинка, сніговик, Різдво, грудень... Хто слово загубив - підстрибніть.
ІІІ. Вправи із двома цеглинками.
* Кінозілогічні вправи з цеглинками ЛЕГО (Вправи проводяться із 2 цеглинками. Вправи направлені на розвиток просторових відношень у учнів)
- Піднімаємо кубики вверх одночасно (Кубики лежать на тильній стороні долоні руки);
- Піднімаємо кубики вверх почергово (Кубики лежать на тильній стороні долоні руки);
- Піднімаємо кубики вверх почергово до різних частин тіла: носика, вушок, лоба, підборіддя (Кубики лежать на тильній стороні долоні руки, використовуємо різні варіації: праву - до правої, ліву - до лівої, почергово, навхресні почергово, навхресні одночасні );
- Гріємо долоньками цеглинки (Кубик лежить в долоньках і відбувається одночасне тертя об них).
ІІ. Вправи для знайомства із цеглинками ЛЕГО
(цеглинки у дітей і в гостей; цеглинки розміщуються на площині по одній, потім формується за змістом вірша та відповідною кольоровою гамою пірамідкою за кольорами веселки).
3
Чапля
Осінь
Жде
Завзято
Буде
Сани
Фарбувати
(Проводимо пальчиками по кожній цеглинці та вивчаємо віршик).
* Мозковий штурм
- Що нагадує спектр цих кольорів? (Веселку, що загубила фіолетовий колір
- Розділіть веселку на 2 рівні частини зверху донизу, не порушуючи послідовності. (Поняття рівні частини, порівну, пополам.)
* Вправа «Помічники вчителя. Числовий промінь»
(Дитина дня та 2 чергових виходять із цеглинками теплого кольору стають в одну лінію і практичними вправами із цеглинками ЛЕГО шукає сусідів числа 3 і презентує число 3)
Дитина дня: (3- це одноцифрове число, непарне, число першого десятку, має сусідів 2 і 4; щоб утворити попереднє число-2 потрібно забрати 1 цеглинку від 3, а щоб утворити наступне число –потрібно додати до 3, 1 цеглинку і отримаємо 4.
Отже утворили числовий промінь із цифр-сусідів: 2, 3, 4)
4
ІІІ. Динамічна пауза. Вправа «Зловіть цеглинку» (носик, животик, зелена, лікоть, червона, коліна, стегно, лівою блакитна, голова, брова; правою синя). Від простого –до складного продовжуємо Вправа «Пастка» показує вчитель одну частину тіла, а говорить іншу)
ІV. Вправа «Відтворіть» (Вчитель із 5 цеглинок, крім синьої, використовуючи 2 горизонтальні нижні і 3 вертикальних верхні цеглинки утворює букву Ш, гості та першокласники відтворюють об’єкт)
*Вправа «Мозковий штурм
- Що утворили? (Букву ш)
- Перевіримо кількість цеглинок, кольори цеглинок, просторове розміщення за кольорами.
- Буква «Ша» яка вона на вашу думку? (Друкована, велика, гарна, весела…) - Назвіть сусідів Ш.
V. Мовно-логічні вправи із ЛЕГО-СІСТЕМ на закріплення знань про звук /ш/ позначення його буквою «ша»
* Вправа «Святкуємо іменини букви ш.» Допоможемо Ш підготуватися до дня народження.
* Вправа «Вдала покупка»
Придбаємо лише ті товари, в назвах яких є звук /ш/. На малюнки покладіть деталі ЛЕГО-СІСТЕМ. (Робота в парах)
«СЕКЦІЯ ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ» : шарф, шкарпетки, піджак, пальто, сорочка, шуба, шапка.
«СЕКЦІЯ ПРОДУКТІВ»: помідори, перець, кавун, шинка, борошно, шоколад, сік, яйця, ковбаса.
«СЕКЦІЯ ПОСУДУ»: ложка, тарілка, чашка, чайник
«СЕКЦІЯ ДЛЯ ДОЗВІЛЛЯ»: шашки, шахи, машинка, черепаха.
5
* Вправи на розвиток фонематичного слуху. (Вчитель називає страви, якщо в страві є буква ш, то кладемо одну цеглинку-сістем, якщо ні – то пропускаємо).
Бутерброди, морозиво, каша, шпроти, шашлик, пампушки, пюре, салат «Шуба», компот, шоколад, торт «Шарлотка» (7)
VI. «Вправа розумна діаграма – рухаймося з користю. »
(Буква «ша» хоче відпочити – розібрати цеглинки із букви і покласти по 1 на горизонтальну площину.
Увага. Зробіть власний вибір. У саду у букви «ша» дозріли груші (вчитель показує жовту цеглинку), вишні (вчитель показує червону цеглинку) та черешні (вчитель показує оранжеву цеглинку).
Оберіть фрукт, який вам найбільше смакує і приєднайте до платформи у групи «Сили, тобто хлопчиків» своя платформа, а в групи «Краса, тобто дівчаток » своя платформа. (Гості виконують свою діаграму і роблять свій вибір.)
VII. Вправа «Уявляй та створюй»
Часто гості приходять із іменним тортом. Сконструюйте його. Презентуйте.
VII. Вправа «Час на роздуми»
На день народження завжди приходять із подарунками. Тож і ми будемо дарувати. Створіть малюнок-подарунок за допомогою цеглинки і домальованих деталей. (Наприклад, побутова техніка: магнітофон, колонка, ноутбук, мікрохвильова піч, телевізор, холодильник…; тваринку: зайчика, рибку…
Презентація.
VIIІ. Рефлексія Вправа «Салют»
6