Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів

Про матеріал

Мета майстер-класу:

 презентувати продуктивний педагогічний досвід;

 розкрити поетапне формування мовленнєвої компетентності молодших школярів;

 розвивати креативність, творче мислення.

Завдання майстер-класу:

 сприяння розвитку педагогічної творчості,обміну досвідом;

 залучення педагогів до використання сучасних технологій з метою формування мовленнєвої компетентності молодших школярів.

Перегляд файлу

Глазунова С.В., учитель початкових класів

Романовобалківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Майстер-клас  «Я роблюце так»

Тема. Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів.

Автор майстер-класу: Глазунова Світлана  Володимирівна,  вчитель початкових класів  вищої кваліфікаційної категорії  Романовобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Дата проведення: 01.03.2019р.

Категорія учасників:учителі початкових класів Полтавського НВК,Степківської, Кінецьпільської, Мигіївської, Романовобалківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,  Жовтневої ЗОШ І-ІІ ступенів.

Обладнання:

  • комп’ютер, мультимедійна презентація;
  • демонстраційний матеріал;    
  • роздавальний матеріал для всіх учасників майстер-класу.  

Мета майстер-класу:

  • презентувати  продуктивний педагогічний досвід;
  • розкрити поетапне формування мовленнєвої компетентності молодших школярів;
  • розвивати креативність, творче мислення.

Завдання майстер-класу:

  • сприяння розвитку педагогічної творчості,обміну досвідом;
  • залучення   педагогів  до  використання  сучасних технологій  з    метою формування мовленнєвої компетентності молодших школярів.

 

 

 

 

 

Перебіг майстер-класу

І.Організаційний блок

1.Привітання.Вправа «Стрічка знайомств».

- Добрий день, шановні учасники майстер-класу. Я дуже рада вас бачити в перший день весни і сподіваюсь на вашу допомогу, підтримку і плідну співпрацю.

- Станьмо в коло.  Передаючи стрічку, по черзі назвемо себе, і нехай кожен скаже, чим він пишається. (Мене звуть Світлана,я пишаюся тим, що займаюсь улюбленою справою – навчаю і виховую дітей)

           -Подивіться, яке чудове вийшло у нас мереживо. Кожний із нас неповторний, має свої індивідуальні риси, якості, а отже, формує власний підхід у навчанні і вихованні учнів.

2.Вправа«Очікування»
- А зараз оберіть, будь ласка,  квітку, яка вам подобається. Об’єднайтеся в групи за кольорами квітки.

  Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій; жовтий колір – пізнання істини; синій колір – душевний підйом. З таким настроєм ви сьогодні прийшли до мене.

Прошу на пелюстках квітки записати та озвучити ваші очікування від майстер-класу.

Дякую вам. Хай вам сонечко сміється, і наука хай дається.

ІІ. Презентаційний блок.

Самопрезентація

Я,Глазунова Світлана Володимирівна, вчитель початкових класів Романовобалківської  загальноосвітньої школи. Педагогічний стаж –  23 роки.  Освіта вища, категорія вища. Закінчила  Новобузьке педагогічне училище та Миколаївський педагогічний інститут за спеціальністю «Початкова освіта».

Педагогічне кредо: «Зумій запалити іскорку творчості, бажання, навчи працювати точно й акуратно – пожнеш подвійний успіх, щастя творчої співпраці».

Розкриття сутності власного досвіду

Тема, над якою я працюю: «Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів».

  Тему майстер-класу я вважаю актуальною. Адже сучасний світ потребує людину, яка вміє орієнтуватися у навколишньому середовищі, може знайти себе в суспільстві. Сформувати таку людину неможливо без оволодіння мовою як засобом спілкування, пізнання, самоствердження в житті, творчого самовираження, тому одним із завдань сучасної початкової школи є формування комунікативної компетентності молодшого школяра.

Комунікативна компетентність – це здатність вступати в комунікацію, бути зрозумілим,невимушено спілкуватися.

Володіння цією компе­тентністю є об’єктивною необхідністю, продиктованою потребами сучас­ного суспільства, і виявляється у здатності успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу,  вирішення життєво важливих завдань.

Одним із основних складників ключової комуніка­тивної компетентності є мовленнєва. Вона передбачає набуття учнями елементарних знань про мовлення: усне і писемне,діалогічне і монологічне. Однак основну увагу в навчанні слід приділяти розвитку вмінь здійснювати всі види мовленнєвої діяльності: слухання-розуміння (аудіювання),говоріння, читання та письмо. У навчальній програмі зазначено,що аудіювання та читання доцільніше організовувати на уроках літературного читання, а говоріння і письмо – на уроках української мови.

 Формуючи навички говоріння, які передбачають побудову діалогічних і монологічних висловлювань,  на кожному уроці створюю ситуації і використовую вправи, які змушують дитину говорити, спонукають до висловлення думки:

  • відповіді на поставлені запитання;
  • побудова діалогів за зразком, малюнком, словесно описаною ситуацією;
  • обговорення життєвих ситуацій, висловлення своєї думки;
  • складання текстів-описів, розповідей, міркувань;
  • усний переказ прочитаного;
  • імпровізація казок, словесне малювання.

 Для розвитку діалогічного мовлення використовую такі вправи:«Слухай уважно – відповідай», «Пропозиція – згода», «Прохання –  незгода».

Наприклад:

Українська мова. 2 клас

Тема: Складання діалогу за малюнками.

Вправа «Пропозиція-згода»

Пропоную дітям розглянути сюжетний малюнок і з'ясувати, хто на ньому зображений.

- Що роблять дівчатка? Придумайте їм імена.

- Які слова могла сказати одна дівчинка? Що відповіла їй подруга?

- Олю, візьми яблуко, пригощайся!

- Дякую, Віро. Воно дуже велике. З'їмо його разом.

- Добре.

Українська мова. 3 клас

Тема:Складання діалогу за поданим початком.

• — Привіт, ходімо у кіно.

— З радістю. Зачекай, я...

• — Доброго вечора, Тарасик удома?

— Так. Зачекай...

• — Чого ти сумуєш, дівчинко?

— Я загубила...

Українська мова.  4 клас

Тема: Складання діалогу за опорними словами. «Спортивна секція»

- Уяви, що твій друг займається  в спортивній секції і тобі хочеться дізнатися, що  це за секція, як вона працює, що треба, щоб записатися до секції.

Опорні слова: футбол, теніс, плавання, тиждень, тренер,  тренування,  заняття.

Скласти діалог, використовуючи опорні  слова.

Для обговорення життєвих ситуацій, висловлення своєї думки,складання текстів-описів, розповідей, міркувань використовую вправи «Інтерв’ю», «Пригадай!», «Визнач тему».

До прикладу:

Українська мова. 3 клас

Тема: Ознаки художнього та наукового текстів. Опис калини.

  • Відгадати загадку:

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

- Назвати слова, які допомогли  відгадати загадку.

- Розглянути малюнок калини і дати відповіді на запитання,використовуючи слова-підказки.

Слова-підказки: як дівчина-чарівниця; як наречена у вінку; тонке,зелене, розгалужене; темно-зелене, смарагдове;білий,запашний, квіточка,ніби дівчина в білій хустині;червоні, соковиті, дають цілющий сік.

Українська мова. 4 клас

Тема: Текст міркування:твердження,докази та висновки. Складання тексту- міркування.

- Прочитати  твердження: «У народі кажуть, що бджілка – домашній  лікар».

Скласти текст-міркування, початком якого є це твердження.

Для імпровізації казок, словесного малювання, усного переказу прочитаного ,діти з задоволенням виконують  вправи: заміна особи оповідача, переказ від імені одного з персонажів, заміна прямої мови на непряму, інсценізації, драматизації.

Літературне читання. 3 клас

Тема:Не гостри зубів на чуже. О.Олесь « Бабусина пригода».

Інсценізація п’єси.

Учні одягають маски, «бабуся»зав’язує хустку. Діти,не задіяні в інсценізації, виступають у ролі критика.

Літературне читання. 4 клас

Тема: Олександр Олесь. Степ.

Словесне малювання

-Які картини до вірша намалювали би ви? Які кольори використали б? Чому?

 

Розвиваючи писемне мовлення молодших школярів, я заохочую учнів занотовувати свої думки, враження, писати про те,що їх справді хвилює.

Використовую такі вправи для розвитку писемного мовлення:

  • Списування з проговорюванням.
  •  Словникові диктанти з використанням сигнальних карток.
  •  Зорово-слухові та зорові диктанти.
  •  Письмовий переказ.

Важливе місце в системі роботи над розвитком мовленнєвої діяльності учнів я відводжу урокам розвитку зв’язного мовлення.

На цих уроках ознайомлюю школярів із виражальними засобами мови:порівняннями,епітетами, метафорами. Учні редагують деформовані речення і тексти,будують розповіді,описи за малюнком і запитанням.

Наприклад:

Урок розвитку зв’язного мовлення. 2 клас

Тема:«Посади своє дерево». Складання розповіді за малюнком і опорними словами.

- Розглянути  уважно малюнок.

Скласти усну розповідь за малюнками  і опорними словами

 

Опорні слова:

( Вирішив посадити яблуньку, йому допомагали, викопав ямку, поклав саджанець, присипав землею, полила водою, через тиждень, зазеленіло.)

 

На уроках розвитку зв’язного мовлення в 3 класі формую в учнів уміння будувати письмові висловлювання, а саме: переказ текстів, власні зв’язні висловлювання за запитаннями,опорними словами,даним початком, планом.

Наприклад:

Урок розвитку зв’язного мовлення. 3 клас

Тема: Робота з деформованими реченнями та текстом.

Скласти зв’язний текст з деформованих речень.

• Родичем, бурундук, білки, є; щоками, за, нього, в, є, мішки; він, у, живе, лісах, північних; бурундук, їсти, горішки, полюбляє.

У, сороки, добре, гніздо, сховане; часто, сороки, гніздо, у, густому, чагарнику, заховане; підійти, до, важко, її, гнізда; сороки, у, зір, гострий, слух, гарний.

 Продовжуючи цю роботу в 4 класі, формую в школярів уміння писати твори на основі своїх спостережень, вражень від екскурсій, з обґрунтуванням власної думки, аргументацією свого вибору, власною оцінкою героїв прочитаного тексту.

До прикладу:

Урок розвитку зв’язного мовлення. 4 клас

Тема:Як не любить той край… Складання твору-міркування «Чому я люблю свою Батьківщину?»

Скласти речення  про Україну за схемами на основі сенкану.

 _______-~~~~______. (Україна – незалежна держава.)

~~~~______-~~~~у_____ !(Рідна Україна – найкраща у світі!)

Чи можливо ====== без__________ ?(Чи можливо жити без Батьківщини?)

    Одним із найважливіших видів мовленнєвої діяльності учнів є читання. На уроках української мови цьому виду мовленнєвої діяльності приділяю належну увагу. Роботу над текстом завжди починаю з читання (вголос або мовчки), перевірки розуміння  й обговорення окремих фрагментів. Акцентую увагу на правильному вимовлянні слів, інтонації речень, різних за структурою. Усі ці аспекти залишаються актуальними і на уроках літературного читання, але вони там частково переміщуються у бік літературознавчого аналізу.

Важливо саме в початкових класах сформувати в учнів технічну сторону читання, уміння працювати з різними видами текстів, забезпечити максимальний вплив твору на школяра.

     Обов’язковим своїм завданням вважаю навчити дітей вчитися, а це неможливо без уміння читати і працювати з книгою. На уроках літературного читання використовую такі вправи для розвитку навичок читання:

  • Розчитування;
  • Вправи на розвиток мовленнєвого апарату. Наприклад:

Вправа «Подивись і повтори»:
● витягнути губи трубочкою;
● зімкнути губи;
● показати губами букву «О»;
● облизати губи;
● зробити язичком рухи маятника.

Вправа «Скоромовку скоро скажемо»
Скоромовки
● Ворона проворонила вороненя.
● Пік біля кіп картоплю Прокіп.
● Розкажу вам про покупки, про покупки, про покупки, про покупочки мої.
● Улас у нас, Панас у вас.

Вправа «Чистомовку кажи чисто»
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.

  •              Вправи на розвиток уважності: «Не спіткнись»,«Де шпигун?»,«Щоб речення зрозуміти — слова треба розділити»,«Хто прислів'я складе, той мудрість знайде».До прикладу:

Вправа «Склади слова з літер слів»
Шкарпеточка (рак, перо, шпак, точка, пара, Петро, карточка...);
горошиночка (гора, шина, шинок, риночка, корч, нори, шир...);
снігопад (нога, погін, ніс, сіно, дно, піна, сніг, сніп...).

  •              Види читання, що впливають на розвиток швидкісного читання: читання учнями вголос,мовчазне читання,вибіркове читання,читання в особах, читання на одній ноті,читання зі зміною темпу, читання-гудіння, читання виду «Пташиний базар»,читання тексту з першою закритою буквою у слові,читання тексту з пропущеними словами,читання засмужкою,емоційне читання зі зміною голосу,відшукування рядків та їх читання заданим планом,читання в темпі скоромовки,читання абзацами,читання діалогів.

Наприклад, Літературне читання. 3 клас

Тема:За добро добром платять. «Кривенька качечка» (українська народна казка).

Вибіркове читання

  • Прочитати речення про те, як дід з бабою принесли качечку додому.
  • Зачитати слова дівчини, передаючи голосом її душевний стан.
  • Яке речення можна підписати під ілюстраціями, що розкриває їх зміст?

Літературне читання. 4 клас

Тема: Українська народна казка «Мудра дівчина»

Читання фрагментів казки за особами.

Підготовка до читання казки за особами.

Відшукати слова,які є підказкою до того, з якою інтонацією слід читати слова батька  (зажурливо), Марусі(весело,розсудливо,помірковано),пана

(самовпевнено,рішуче).

   Для формування мовленнєвої  компетентності учнів на уроках української мови та літературного читання використовую ігрові прийоми роботи, які  у невимушеній формі спонукають учнів  до побудови діалогічних та монологічних висловлювань.

У 3-4класах на уроках української мови використовую такі ігри для формування мовленнєвої компетентності:  «Відгадай предмет за його ознаками»,  «Упіймай речення»,  «Відгадай казку», «Упіймай слова в переносному значенні», «Пряме – переносне», «Влучна заміна», «Знайди склад», «Закінчи слово», «Знайди орфограму», «Розкрий дужки», «Знайди відомі розділові знаки».

 На  уроках літературного читання застосовую наступні ігри: «Добери прикметник», «З′єднай частини вірша», «Віднови слово», «Передбачення», «Рибки», «Диктор телебачення», «Закінчи речення», «Актори», «Ми поети», «Блискавка», «Розвідники», «Пеньок», «Небо і земля», «Віднови прислів′я».

За допомогою таких ігор можна перевірити, як учні виконали  завдання, полегшити сприймання  нового матеріалу, його закріплення, особливо при вивченні фонетики, частин мови та елементів синтаксису. До прикладу:

Українська мова. 3 клас

Тема: Дієслово як частина мови.

Мовна гра «Що робить?»

Учитель називає предмет – діти добирають дії.

  Наприклад. Пташка - летить, співає …

                      Вода - тече, кипить …

                      Ракета – летить, мчить …

                      Хлопчик – читає, біжить …

Урок розвитку зв’язного мовлення. 4 клас

Тема:Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів)..

Гра «Сплетемо віночок з речень»

Кожне нове речення починається з останнього слова попереднього речення.

Наприклад: Василько приніс багато трави. Траву люблять їсти корови. Корови мають роги. Роги є і у кози. Козу пасе Івасик. Івасик приніс моркву кроликам. Кролики дуже пухнасті. Пухнасті гусенята йдуть на став …

Літературне читання. 4 клас

Тема: Іван Франко. «Лисичка-кума»

Рольова гра «У залі суду»

Учні об′єднуються у групи:

1-ша група – адвокати.    Завдання – захищати підсудну.

2-га група – прокурори.  Завдання – знаходити все негативне в підсудної.

3-тя група – судді.         Завдання –  проаналізувати відповіді адвокатів і прокурорів та винести вирок.

   Формувати мовленнєву компетентність в учнів початкових класів особливо допомагають інтерактивні вправи.

   На уроках української мови в 2-4 класах використовую вправи:                «Ґронування»,«Асоціативний кущ»,«Дешифрувальник»,«Сенкан», «Мікрофон», «Крісло автора», «Криголам»,роботу в парах, роботу в групах.

  На уроках літературного читання в 2-4 класах використовую такі вправи:

 «Кубування», «Асоціативний кущ»,«Діаграма Венна», «Спробуй повтори!», «Складання сенкану»,«Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися», «Кероване читання  з передбаченням», «Шість капелюхів»,«Павутинка  дискусії»,«Спрямоване читання»,«Припущення на основі запропонованих слів»,впроваджую   методику Марини Пристінської «Щоденні 5» (читання учнів для себе, для когось).

До прикладу:

Літературне читання.  3 клас

Тема:«Усна народна творчість»

    На етапі вивчення нового матеріалу на уроках читання можна використати інтерактивну вправу  «Вузлики» і запропонувати картки для розширення кута зору під час читання.    Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити три однакові літери.

             А  С  Я  М  К  С  М  А  С  Е  М  А

          Ч  Ю  А  С  Т  Ю  У  В  А  Ю  Н  Н  Я

            Б  Я  Т  Б  Н  А  Н  Я  К  Б  Е  Н  Я

             В  К  З  О  Й  В  К  З  О  З  К  В  О

            Д  Я  Щ  К  Щ  У  Щ  В  А  Н  Н  Я

(Яке частування – таке й дякування)

 

Літературне читання. 4 клас

Тема: Григір Тютюнник.«Ласочка». Характеристика дійових осіб.

Інтерактивна гра «Ключове слово»

Для проведення гри клас об’єднують у команди. Кожна команда отримує однакові картки, на яких записано дійову особу твору (ім’я людини, кличка тварини).

Завдання: дібрати до кожної літери ключового слова риси, характерні для цього героя. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

А(активний)                       Л(ласкава)Р(розумний)                         А(активна)

С(сердечний)                       С(смілива)Е(енергійний)                О(обачна)

Н(небагатослівний)              Ч(чемна)       К(кмітлива)

   Звичайно, робота над формуванням мовленнєвої компетенції молодших школярів не обмежується тільки уроком. Актуальними є робота з обдарованими дітьми, предметні тижні, шоу-програми, інтелектуальні ігри, цікаві конкурси, гурткова та позакласна робота. 

Моя  учениця, Лукашук Емма, посіла І місце в ІІ (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика (в  2017/2018 н. р., 2018/2019 н.р.) та  ІІ місце в ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу  знавців української мови  ім. Петра Яцика  в 2017/2018 н. р.Також в цьому навчальному році учні 4 класу брали участь в ІІ Всеукраїнській  інтернет-олімпіаді «На урок» з української мови та літератури і Всеукраїнському інтернет-конкурсі «Слово до слова». Учні були нагороджені дипломами 1,2,3 ступенів та сертифікатами.

  Вся система моєї роботи сприяє формуванню вмінь і навичок з української  мови, літературного читання і дає змогу досягти вагомого рівня сформованості мовленнєвої компетентності молодих школярів.

 

ІІІ. Практичний блок.

1. Ділова гра.

 - Пропоную  колегам бути моїми учнями на уроці і виконати вправи на формування мовленнєвої компетентності.

Отже, я роблю це так.

Ми сплели вінок український сьогодні

З мальв, чорнобривців, калини,

З барвінка та жита, із м’яти, нагідок,

З жоржин, чебрецю та вербени…

Ми також будемо вплітати стрічки – таким чином виконувати завдання.

1 стрічка - жовта – символ сонця - Робота зі словом.

1 стрічка пропонує нам виконати завдання «Хто більше?»

Зі слова листопад скласти якнайбільше слів, використовуючи тільки ті букви, з яких воно складається.

Листопад

Лист липа стадо

Опади сто сито

Лис сила

Лиса сало

  • Складіть речення зі словом листопад.

2 завдання.  Гра «Конструктор»

З перших складів слів скласти слово

Волога, робота, народ – ворона.

Око, нумерація, капітан – онука.

Парус, пудинг, газон – папуга.

Капелюх, лисиця, напій – калина.

  • Що ви знаєте про калину?

Висновок. Ці вправи сприяють швидкому і правильному пізнанню літер та їх поєднанню у слова, розвивають гнучкість мислення, мовлення.

2 стрічка - зелена символ краси та молодості – робота зі словосполученнями.

3 завдання «На що схоже?»

Доберіть слова-порівняння, якими можна замінити слово:

Сніжинка – квіточка, зірочка, балерина.

Іній на гілці – замерзлі слізки, срібні голочки.

4 - вправа «Знавці фразеологізмів»

Дібрати до словосполучень відповідний фразеологізм.

1.Брат із сестрою весь час сваряться.

   (Живуть, як кішка з собакою)

2.Навколо було дуже темно.

   (Темно, хоч в око стрель)

3.Приїзд гостей був несподіваний

   (мов сніг на голову)

Висновок. Ці вправи збагачують словниковий запас.

3 стрічка – блакитна - символ неба і води - робота над реченням

5 завдання – вправа «Безкінечне речення» або «Сніжний ком»

Дібрати до головного слова додаючи по одному залежному слову так, щоб утворювалися речення.

Наприклад, початкове слово «зима».

Прийшла зима.

Прийшла білокоса зима.

Прийшла білокоса зима в ліс.

Висновок. Така вправа сприяє правильному, точному вживанню слів та словосполучень,чіткій і правильній вимові, розвиває вміння ставити запитання і відповідати на них.

4 стрічка - жовтогаряча – символ хліба – Робота над текстом.

7.Творча вправа. Діалог перевтілення.

Необхідно оживити предмет і розмовляти від його імені (робота в парі).

  • Уявіть собі, що ви якась тваринка. Про що могли б говорити ці тваринки в лісі восени. (Про те, що скоро прийде зима, про турботи, дружбу)
  • Здоровенька була, лисичко!
  • Будь здоровим й ти, їжаче.
  • Як ся маєш?
  • Гаразд, дякувати Богу.
  • Чи знаєш ти нашого лісника?
  • Так. Добрий чоловік. Хай Бог йому дасть довгий та щасливий вік.
  • Я хотів сказати, що він дуже уважний до нас, звірів.
  • Коли я потрапила в пастку, він врятував мене, а лапку вилікував.
  • А коли мене хотіли забрати додому діти, він розповів їм, як треба поводитись у лісі.
  • Як же віддячити йому за його доброту?
  • Пригостимо його смачними яблучками, які я назбирав.
  • Добре.

Висновок. Вправи такого типу спрямовують на розвиток важливого мовленнєвого вміння – передбачати розвиток думки в тексті, спонукання до розмірковувань, розвитку навичок говоріння, збагачується словниковий запас, розвивається фантазія, мислення, вміння будувати діалоги, формують комунікативну компетентність.

 Підсумок.

Ці напрямки роботи з розвитку мовлення становлять основу формування мовленнєвої компетентності молодших школярів.

Працюючи разом,  ми сплели цей яскравий український віночок. Я сподіваюсь, після виконання таких завдань ваше мовлення:

  • збагатиться образними висловами;
  • ви будете влучно, красиво, правильно висловлювати свої думки;
  • будете фантазувати;
  • дружно працювати спілкуючись один з одним.

Бажаю вам, щоб кожна квіточка і стрічка, яку ви вплели у цей віночок принесла вам сили, здоров΄я, натхнення, творчих успіхів, нехай здійснюються ваші бажання.

2. Показовий урок  літературного  читання  у 4 класі на тему: Славетний український байкар – Леонід Глібов. Байка « Зозуля і Півень».

ІV. Рефлексивний блок.

  1.               Самоаналіз уроку.
  2.               Вправа «Вільний мікрофон».
  • Чи  справдились ваші сподівання ?
  • Що для вас було цікавим ?
  • Дякую за увагу і активну участь.

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1. Асєєва М.П. Віннікова С.А. Вчимося писати перекази.4 клас. – Харків: Країна мрій, 2009.

2. БеценкоТ.Поетичне слово на уроках рідної мови // Початкова школа. - 2011. - №12.

3. Глазова О. Навчання діалогічного мовлення //Дивослово. - 2013. - №1.

4. Державний стандарт початкової загальної освіти // Початкова школа. – 2011. - №7-8.

5. Дівакова Іванна. Збірник текстів для усних і письмових переказів з української мови. 1-4 класи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2015.

6.Дубовик С. Аудіювання на уроках української мови // Початкова школа. - 2016. - №3.

7. Дубовик С. Розвиток діалогічного мовлення школярів на уроках української мови// Початкова школа. - 2002. - №7.

8. Дубовик С. Фонетичні аспекти культури мовленнєвого спілкування молодших школярів // Початкова школа. - 2013. - №6. – С.3-6.

9. Інтерактивні технології навчання у початкових класах / Авт.-упор. І.Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2017. – 180с.

10. Каніщенко А.П. Вчимося писати твори: Дидактичний матеріал. – Тернопіль: Навчальна книга –Богдан, 2008. – 248с.

11. Клочко Н.В. Вчимося складати твори. 2-4 класи. – Харків: Країна мрій, 2014.

12. Лобчук О. Усний переказ як засіб розвитку зв’язного мовлення // Початкова школа. - 2016. - №2.

13. Мазур Є.І. 100 комунікативних сходинок до мовленнєвої компетентності /

Початкове навчання та виховання. - 2010. - №10.

14. Наумчук М.М. Сучасний урок української мови в початковій школі. – Тернопіль: Астон, 2011.

15. Петрик О., Грищенко О. Формування діалогічного мовлення учнів 2-4 класів

// Початкова школа. - 2007. - №8.

16. Робота з обдарованими дітьми. Сходинки творчого зростання. 1-4 класи: Посібник для вчителя / Упор. Гордіюк Н.М. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2016. – С.16-48.

17. Цепова І.В. Розвиток навичок мовленнєвої діяльності молодших школярів: аудіювання. Говоріння. – Веста: Ранок, 2013. – 176с.

18. Цепова І.В. Навчання переказів з урахуванням взаємозв’язку їх видів // Теорія та методика навчання та виховання: Зб. Наук. Пр. /За ред.. Г.В. Троцко, - Харків: ХДПУ, 2014.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку